آرشیو مطالب توان آفرین وستا

رویداد شرکت

رویداد شرکت رویداد شرکت رویداد شرکت رویداد شرکت
1395/07/12

دوره آموزشی سیمای نوین آموزش سازمانی در عصر کار کنان دانشور

مورخ 28 مهر ماه 95 با حضور جمعی ازمدیران، مسئولین و کارشناسان آموزش سازمانهای دولتی و خصوصی با ارائه دکتر اباصلت خراسانی برگزار شد.
1395/07/12

سمینار تخصصی مذاکرات برد-برد در سازمان صنعت و تجارت

برای اولین بار در ایران، با هدف توسعه مهارتهای کاربردی و ترفندهای مذاکره، با حضور اساتید برجسته دکتر احمد حلت، دکتر کامران صحت، دکتر شاهرخ شاکریان و پرفسور مسعود حیدری پدر علم مذاکره ایران
1395/08/01

کارگاه آموزشی تکنیک های بازاریابی و فروش با رویکرد مدیریت کسب و کار

کارگاه آموزشی تکنیک های بازاریابی و فروش با رویکرد مدیریت کسب و کار مورخ 27 بهمن ماه با رائه دکتر کامران صحت
1395/10/27

چگونه دوره های خود را اثربخش کنیم؟؟

دوره آموزشی چگونه دوره های خود را اثربخش کنیم ؟! مورخ 12 اسفند ماه با ارائه دکتر مصطفی معظمی
1395/10/27

مدیریت دانش

کارگاه آموزشی مدیریت دانش بر اساس ایزو 9001 نسخه 2015 مورخ 28 بهمن 95 با ارائه مهندس کریمیان
1395/10/27

کارگاه آموزشی تکنیک های فروش و بازاریابی با رویکرد مدیریت کسب و کار

کارگاه آموزشی تکنیک های فروش و بازاریابی با رویکرد مدیریت کسب و کار مورخ 27 بهمن ماه با ارائه دکتر کامران صحت
1395/10/28

ایزو 29990 چیست

جدید ترین استاندارد تدوین شده در زمینه آموزش استاندارد ۲۹۹۹۰ هست که در سال ۲۰۱۰ توسط BSI (موسسه استاندارد بریتانیا) تدوین شد.
1396/02/11

جوانان مدرک گرا بجای مهارت گرا

انگیزه جوانان برای ورود به دانشگاه و دریافت مدرک در حالی افزایش یافته که «مدرک تحصیلی» در اولویت نخست شرایط استخدام غالب دستگاه‌ها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی قرار دارد. اما در این میان جایگاه آموزش های سازمانی و مهارتی کجاست؟
1396/02/13

نقش آموزش در اهداف سازمانی

در دنیای متغیر امروزی آموزش و پژوهش در سازمانها و نهاد ها به دلایل بی شماری به عنوان امری ضروری مورد قبول می باشد . تغییرات سریع و عمیق علمی باعث شده که هر از چند گاهی نظریات ، تکنیک ها و روشهای جدیدی پا به عرصه زندگی گذاشته و لذا برای ادامه حیات به ناچار باید آنان را آموخت و برخی از روش ها و سیستم های قدیمی فاقد کارایی را کنار گذاشت.
1396/02/15

آموزش سازمانی چیست

آموزش از عوامل بسیار موثر در تغییر رفتار و ارتقاء مهارت منابع انسانی می باشد. که در این مطلب تعریفی کلی از آموزش سازمانی را به شما عزیزان ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.
1396/02/16

شناخت آسیب های مدیریت سازمانی

امروزه نیاز به مدیریت در نظام های آموزشی و سازمانی امری حیاتی است. از این رو ارائه راهکارهایی جهت مدیریت سازمان های آموزشی ضروری می باشد.
1396/02/17

شناخت آسیب های آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان های دولتی

آموزش های سازمانی ضمن خدمت سبب توسعه قابل توجهی در قابلیت های دانشی و مهارتی کارکنان سازمان های دولتی می گردد. از این رو امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته بخش قابل توجهی از درآمد افراد صرف آموزش نیروی انسانی می شود.
1396/02/19

آموزش سازمانی مؤثر در توسعه ی منابع انسانی در جهت تولید ملی

نیروی انسانی و آموزش سازمانی و ضمن خدمت از شاخصه های مهم در کشورهای توسعه یافته است، چرا که هیچ سازمانی بدون نیروی انسانی قادر به ادامه حیات خود نمی باشد.
1396/02/19

اصلی ترین گام در اثربخشی آموزش های سازمانی

امروزه سازمان ها به دنبال جذب افراد برای انجام فرآیندهای خویش هستند و برای حفظ سرمایه انسانی خود بسیار تلاش می کنند. اجرای آموزش های سازمانی سبب رشد و بقای نیروی انسانی می گردد.
1396/02/20

نحوه ی تأثیرگذاری راهکارها در آموزش سازمانی

یکی از عوامل موثر در موفقیت آموزش های سازمانی گرفتن تصمیمات مناسب جهت حل مسائل و مشکلات سازمان می باشد.
1396/02/25

افزایش ارتقاء اثربخشی آموزش کارکنان در آموزش های سازمانی

از آنجایی که در دنیای امروز آموزش کارکنان سازمانی امری مهم و ضروری می باشد لذا بسیاری از سازمان ها دوره های آموزشی متناسبی را برای کارکنان خود فراهم نموده اند.
1396/02/25

نقش آموزش سازمانی در تولید ملی و سرمایه های انسانی

با توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین رقابت های جهانی نقش آموزش های سازمانی پررنگ تر از قبل شده است.
1396/02/25

پیامدهای عدم وجود نیازسنجی در آموزش های سازمانی

فقدان نظرسنجی در آموزش های سازمانی امری ضروری است که بایستی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
1396/02/25

تاثیرات موثر آموزش نظریه تبادل اجتماعی بر تعهد سازمانی

آموزش سازمانی در زمینه تبادل اجتماعی بر رفتار مدنی سازمان و همچنین تعهد سازمانی امری ضروری بوده و باید مورد بررسی قرار گیرد.
1396/02/25

نقش آموزش سازمانی و تأثیر آن بر توانمندی سرمایه انسانی

شناخت عوامل مؤثر در بهره وری یکی از راه های موفقیت در آموزش است، علی الخصوص آموزش که منجر به یادگیری گردد.
1396/02/26

تأثیر ارزیابی بر عملکرد آموزش سازمان ها

بهبود مستمر بایستی سرلوحه فعالیت تمام سازمان ها قرار گیرد تا بقاء آنها ادامه یابد. بنابراین بررسی عملکرد آموزش های سازمانی امری مهم در بهبود وضعیت آنها می باشد.
1396/02/27

رشد اقتصادی در مسیر آموزش سازمانی

برای آنکه سازمان ها بتوانند در رقابت های جهانی نقش پررنگی داشته باشند بایستی نیروی انسانی خود را تقویت کنند و آموزش های سازمانی خود را ارتقا ببخشند.
1396/02/30

آموزش سازمانی بر اساس آموزه های اسلام

یکی از روش های بهبود آموزش در سازمان ها استفاده از اصول و آموزه های اسلامی می باشد.
1396/02/30

یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانی

طراحی الگوی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری الکترونیکی به رفتار با توجه به گروه بندی عوامل مرتبط با انتقال یادگیری و بهره گیری از الگوی ارزیابی یادگیری الکترونیکی و انتقال آموزش در سازمان ها امروی مهم و ضروری می باشد.
1396/02/30

شناخت عوامل موثر بر تاثیرگذاری آموزش های سازمانی

در دنیای امروزه آموزش سازمانی امری مهم بوده و جهت اثربخشی هرچه بیشتر این آموزش ها بایستی بروزرسانی در آنها صورت گیرد.
1396/02/31

عوامل موثر بر کاهش اثر بخشی آموزش های سازمانی

آموزش های سازمانی در عصر امروز بسیار قابل توجه می باشند، و برای دستیابی به اهداف متعدد این نوع آموزش ها ضروری اند.
1396/03/01

ارزشیابی آموزش بر اساس معیارهای استاندارد بین المللی

یکی از ابزارهای مهم در مدیریت موثر، آموزش و بهسازی می باشد که در این مقاله به این امر ضروری پرداخته شده است.
1396/03/02

استفاده از فناوری های نوین در آموزش سازمانی

تحقق اهداف توسعه کشور و دسترسی به بازارهای بین المللی نیازمند تبدیل سازمان ها به سازمان یادگیرنده است و از همه مهمتر آموزش الکترونیکی است.
1396/03/03

تاثیر آموزش سازمانی در بهره وری از فرآیند تولید

کلید موفقیت سازمان ها در اثربخشی آن هاست و این امر زمانی تحقق می پذیرد که آموزش سازمانی انجام شود.
1396/03/07

نقش آموزش سازمانی در افزایش تولید ملی

آموزش سازمانی نیروهای انسانی امری ضروری است زیرا مهم ترین رکن هر نظامی را نیروی انسانی تشکیل می دهد.
1396/03/08

نقش آموزش سازمانی در تحول سازمانی

یکی از عوامل مهم در آموزش سازمانی ساختار توانمند سازمان یادگیرنده می باشد که در این راستا توانمندسازی کارکنان، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش از ابزارهای مهم این امر می باشند.
1396/03/08

نقش آموزش سازمانی در بهسازی و توسعه در هزاره سوم

توانایی کارکنان یک سازمان در انجام وظایفشان نقش مهمی در رسیدن به اهداف دارد. که با آموزش های سازمانی این امر محقق می گردد.
1396/03/20

شرایط موردنیاز در آموزش کارکنان

مسئولین واحدهای سازمانی، ناگزیرند به موقعیت و موفقیت سازمان خود بیاندیشند و یکی از گزینه ها برای بالاتر بردن رشد علمی سازمان حضور کارکنان در دوره های آموزشی ضمن خدمت است. سرپرستان معتقدند که دوره های آموزشی ضمن خدمت می تواند قابلیت های دانشی و مهارتی و نگرش مناسبی را در کارکنان پرورش دهند. با این همه، گاه عوامل زمینه ساز تغییر رفتار درکارکنان را مورد غفلت قرار می دهند؛ که چنین غفلتی تمام تلاشهای آنان را در راستای بهبود سازمان با ناکامی روبرو می سازد.
1396/03/20

ضرورت آموزش های کارکنان دولت

یکی از عوامل اصلی در سازمان، آموزش ضمن خدمت کارکنان آن سازمان می باشد که باعث شکوفایی استعدادهای نهفته می شود.
1396/03/21

ارتباط فناوری اطلاعات با توسعه منابع انسانی

در مفهوم جدید توسعه منابع انسانی، انسانهای سازمانی بایستی به کیفیتهایی مجهز شوند که هیچگونه مشکلی با سازمان نداشته باشند و با دلسوزی و تعهد و بینشی علمی، تمام توانمندیها، انرژی،‌تخصص و فکر خود را در راستای تحقق مأموریتهای سازمانی قرار دهند و دائماً برای سازمان ارزشهای فکری و کیفی جدیدی تولید کنند.
1396/03/21

نقش منابع انسانی در سازمان

آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارزشمندی و رضایت مندی فرد و در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان می شود.
1396/03/21

ضرورت آموزش نیروی انسانی

آموزش های نیروهای انسانی از عوامل بسیار موثر در کارکرد سازمان ها می باشد که در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.
1396/03/21

نقش شاخص های مدیریتی در موفقیت سازمان ها

یکی از شاخص های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی است که در خدمت مدیریت قرار می گیرد.
1396/04/13

رابطه سلامت سازمانی در مدارس با عملکرد مدیران

در این مقاله رابطه سلامت سازمانی در مدارس با عملکرد مدیران آموزشی بررسی می شود.
1396/04/14

رابطه آموزش های سازمانی با ارتقاء بهره وری کارکنان

آموزش های درون سازمانی از عوامل موثر بر ارتقاء انگیزه و بهره وری بر روی کارکنان سازمان می باشد. که در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود.
1396/04/16

مزیت های آموزش های سازمانی را بشناسید

امروزه سازمان های بزرگ هزینه های بسیاری را صرف آموزش کارکنان خود می کنند. پژوهش های مختلف نشان داده اند که آموزش های سازمانی کارکنان مزایای بسیاری را برای آن سازمان به همراه دارد.
1396/04/17

بررسی رابطه بین آموزش و ریسک سازمانی

آموزش سازمانی از اصول مهم در تضمین یک عملیات ایمن می باشد که در این مقاله رابطه میان آموزش و ریسک سازمانی بررسی می گردد.
1396/04/19

تاثیر هوش فرهنگی بر رفتار شهروندی سازمانی

در این مطلب رابطه هوش فرهنگی و رفتار شهروندی سازمانی مدیران آموزشی بررسی می گردد.
1396/04/20

اهمیت توسعه کارآفرینی در بسترهای آموزشی

امروزه لازم است که آموزش های مبنی بر کارآفرینی در دانشگاه ها داده شود تا فارغ التحصیلان با رویکرد کارآفرینی و با توجه به امر اقتصاد مقاومتی بتوانند برای خود و همچنین قشر کم سواد جامعه ایجاد اشتغال و درآمد کنند.
1396/04/22

تاثیر یادگیری الکترونیکی بر آموزش سازمانی

در دنیای امروزه یادگیری الکترونیکی مفهومی مهم در آموزش عالی می باشد و برنامه های متنوعی در این زمینه در سطوح بسیاری از سازمان ها اجرا می شود.
1396/04/24

یادگیری تیمی نیاز امروز سازمان های پیشرو

در سازمان های پیچیده امروز تیم‌ها اهمیت بیشتری می‌یابند. یادگیری تیمی به این معنا است که تیم‌ها قادر باشند به عنوان یک هویت واحد فکر کرده، خلق کنند و بیاموزند، متفکرین زیادی از جمله «سنگه» و «پاولوسگی» به اهمیت یادگیری تیمی خصوصا به عنوان پلی برای حصول یادگیری سازمانی اشاره کرده‌اند.
1396/04/25

تاثیر سرمایه اجتماعی و انتقال دانش بر یادگیری سازمانی در شرکت های دانش بنیان

پژوهش حاضر به‌ دنبال طراحی چارچوبی توسعه‌ یافته و نظام‌مند در رابطه با مفاهیم سرمایه‌ اجتماعی، نقش میانجی‌گری انتقال دانش و یادگیری سازمانی در ارتباط با هم و در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می باشد.
1396/05/01

یادگیری سازمانی راهی جهت دستیابی به مزیت های رقابتی

پیش تر سازمان‌ها در محیطی پایدار قرار داشتند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش‌بینی بودند، به طوری که مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی نمایند. اما امروزه محیط به شدت در حال تغییر می باشد.
1396/05/05

جانشین پروری در سازمان ها

تحقیقات نشان داده اند که افراد مستعد، یک سازمان را به دو جهت انتخاب می کنند، آینده شغلی و موفقیت های ادامه دار سازمان. در حقیقت، کیفیت برنامه ریزی جانشین پروری و موفقیت های ادامه دار سازمان به شدت به هم وابسته می باشند.
1396/05/07

تعریف منتورینگ در دهه اخیر

بسیاری از افراد وقتی واژه منتورینگ (Mentoring) به گوششان می خورد، در ذهن آنها بیشتر ارائه مشاوره یا راهنمایی های مدیر با­سابقه اجرایی به یک کارمند تازه کار تداعی می گردد. در این معنا وظیفه رهبر ­ارشد هر سازمانی این می باشد که کارکنان خود را نسبت به مسیر شغلی هدایت نماید، به آنها پیمودن مسیر انجام کار را نشان داده و هر آنچه که برای پیش روی او نیاز می باشد را در اختیارش گذارد. اما مفهوم منتورینگ در دهه اخیر بسیار تغییر کرده است.
1396/05/10

آموزش تجزیه و تحلیل شغل

در عمق بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیریت منابع انسانی نیاز به اطلاعات کامل و دقیق در ارتباط با شغل، احساس می گردد. بنابراین تجزیه و تحلیل شغل به عنوان یک پیش‌نیاز و سنگ‌بنای اساسی فعالیت‌های مدیر منابع انسانی مطرح می باشد. تجزیه و تحلیل شغل یک فرایند جامع برای کسب اطلاعات شغلی معتبر برای کمک به تصمیم‌گیری مدیر بوده و هدف آن استخراج اطلاعات مربوط به جنبه‌های مختلف شغل است. تجزیه و تحلیل شغل برای نوشتن شرح شغل، بیان رسمی مسئولیت‌ها، وظایف شغلی و شایستگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در انجام شغل، ضروری می باشد.
1396/05/10

توسعه شایستگی مدیران در سازمان

توسعه رهبری اندیشه و تفکری می باشد که به واسطه آموزش در مهارت ها و توانایی های فرد صورت می گیرد. بنابراین رهبری به عنوان یک فعل و انفعال پیچیده بین رهبر منتخب شده و محیط سازمانی و اجتماعی نشان داده شده است. فرض اساسی این می باشد که رهبری اثربخش به واسطه توسعه فردی رهبران و اینکه رهبری می تواند مضاف بر سازمان ها اثربخشی اجتماعی و عملیاتی را بهبود بخشد صورت می گیرد. توسعه رهبری می تواند به عنوان گسترش ظرفیت جمعی اعضای سازمان به منظور بکار گرفتن موثرتر در نقش ها و فرایندهای رهبری تعریف گردد. بجای تمرکز بر توسعه رهبر که سرمایه انسانی افراد را می سازد، توسعه رهبر متمرکز بر ایجاد سرمایه اجتماعی سازمان ها می باشد.
1396/05/12

اثربخشی آموزشی

ضرورت آموزش یک امر طبیعی می باشد. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی بوده، براساس اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌نمایند و اجرای هر دوره متضمن سرمایه گذاری هنگفتی می باشد لذا آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی و بازدهی حاصل از آنها برای مدیران بسیار بااهمیت می باشد. ارزشیابی یکی از مهمترین مراحل برنامه ریزی آموزشی بوده که انجام صحیح آن اطلاعات بسیار مفیدی را درباره چگونگی طرح ریزی و اجرای برنامه های آموزشی دراختیار می گذارد و مبنای مفیدی جهت ارزیابی عملکرد آموزشی مراکز آموزشی به دست می دهد. اگر اهداف را به صورت وضع مطلوب سازمان در آینده تعریف کنیم، اثربخشی سازمان عبارت از درجه یا میزانی است که سازمانها به هدفهای موردنظر خود نائل گردند.
1396/05/19

یادگیری بر اساس گرانت

استفاده از تمام ظرفیت کارکنان در توسعه یادگیری از مهم ترین عوامل در فرآیند آموزش و یادگیری می باشد. نظام گرانت در پژوهش های مختلف عمدتا در صدد حل مسایل و مشکلات مخاطبان بوده که بایستی از پیش، شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.
1396/05/22

تعادل میان کار و زندگی

اغلب افراد شاغل علاوه بر کار اجتماعی خود مسئولیت های دیگری از جمله نقش همسری، نقش پدر و نقش مادر را در زندگی خود ایفا می کنند که حفظ تعادل میان این مسئولیت ها ،گاه ساده به نظر نمی رسد و مشکلاتی را در زندگی ایجاد می کند.
1396/05/24

فرسایش شغلی و عوامل موثر بر آن

یکی از معضلات موجود میان کارکنان ابتلا به فرسودگی ناشی از کار می باشد که قدرت آنان برای کار کردن کم شده و بیشتر اوقات خسته و ناتوان می گردند. همچنین نشانه های بیماری فیزیولوژیک مانند سردردهای مکرر، تهوع، اختلال در خوابیدن و تغییر عادات مربوط به غذاخوردن در این افراد مشاهده می گردد. افرادی که دچار فرسودگی شغلی می شوند تمایل دارند خود یا شغلی که به عهده دارند، سازمان محل کار و به طور کلی، زندگی خود را بی اعتبار جلوه داده و این احساس را پیدا می کنند که پیشرفت شخصی آنها کند است و به این نتیجه می‌رسند در گذشته نیز قادر نبوده‌اند پیشرفت شخصی زیادی داشته باشند و در آینده نیز پیشرفتی نخواهند داشت.
1396/05/26

نشانه های ابتلا به فرسایش شغلی

در این مطلب از توان آفرین برای شما عزیزان 10 نشانه از نشانه های ابتلا به فرسایش شغلی را مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.
1396/05/29

الگو های نوین نیازسنجی آموزشی در سازمان ها

نتایج پژوهشی نشان داده اند که جهت نیازسنجی نیازهای سازمانی کارکنان، الگوهای مناسب دارای شرایطی می باشند که در این مطلب آن ها را مطرح خواهیم نمود.
1396/06/05

معرفی تجزیه و تحلیل شغل و تدوین شرح وظایف

تجزیه و تحلیل شغل فرآیندی جهت مشخص نمودن وظایف و مهارت های مورد نیاز شغل و سایر خصوصیات افراد مناسب به منظور انجام آن می باشد که از این طریق می توان به معیاری جهت سنجش میزان انطباق ویژگی های یک مستخدم با یک شغل دست یافت.
1396/06/06

آشنایی با کانون های ارزیابی

کانون ارزیابی و توسعه با استفاده از ابزارها و روش های مدرن و جدید و متنوع به سازمان کمک می کند تا علل رفتار انسان ها را درک نموده و رفتار آنان را در آینده پیش بینی کنیم.
1396/06/08

تاثیر کانون های ارزیابی در کشف استعدادها

چگونه استعدادهای سازمان را در زمینه های مختلف برای انتصاب در مشاغل کلیدی و مدیریتی شناسایی نماییم؟ در حال حاضر در اکثر سازمان های ایران، ارزیابی ها بر اساس سوابق تحصیلی و شغلی فرد، شناخت موردی و شخصی از داوطلب و سایر اطلاعات احتمالی صورت می‌ گیرد. این روش دقت کافی نداشته و متکی به اطلاعات پراکنده ای می باشد که رابطه آنها با شایستگی های مورد نیاز و معیارهای سازمان روشن نمی باشد. چنین ارزیابی هایی به دلیل عدم توجه به ابعاد مختلف و تأثیر دیدگاه ارزیاب از دقت کافی برخوردار نیستند. در مقابل، کانون های ارزیابی از تکنیک ها، روش ها و ابزارهای متعددی برای ارزیابی استفاده می نمایند تا بتوان فرد را از زوایا و ابعاد مختلف مورد سنجش قرار داد.
1396/06/09

رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن

نیروی انسانی ، مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین عامل، از منابع مختلف تولید می باشد. عامل انسانی در سازمان، کلیه کارکنان شاغل در سازمان اعم از مدیران، سرپرستان، کارشناسان، کارمندان و کارگران را در سطوح مختلف شغلی دربرگرفته و اشتغال از جمله مسائلی است که همیشه، دولت‏ ها و ملت‏ ها را به خود مشغول نموده است. هر چند شغل و حرفه به ظاهر، به بعد معیشتی انسان‏ ها ارتباط دارد، ولی با بعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آنان نیز دارای ارتباطی تنگاتنگ می باشد.
1396/06/11

رابطه فرسایش شغلی و رفتار اخلاقی در محیط کار

در این مطلب از توان آفرین رابطه ی میان فرسایش شغلی و رفتار اخلاقی در محیط کار را در قالب یک مقاله برای شما عزیزان مطرح خواهیم کرد.
1396/06/13

منتورینگ استراتژی مهم برای حفظ کارکنان نمونه

هر فردی برای موفقیت نیاز به یک راهنما دارد. این راهنما می‌تواند معلم، والدین، خواهر، برادر، یک قهرمان سیاسی یا شریک تجاری او باشد. به چنین فردی منتور می‌گویند. منتور کسی است که دانش و تجربیات خود را در اختیار فردی کم‌تجربه‌تر بگذارد.
1396/06/19

اهمیت آموزش برای کارکنان دولت

آموزش ضمن خدمت در حقیقت یکی از راه های اصولی و منطقی جهت هدایت تلاش های کارکنان در سازمان ها می باشد و سبب بکارگیری استعداد‌های نهفته ، به کاراندازی قدرت تخیل و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم می گردد.
1396/06/19

یادگیری سازمانی چیست

در این مطلب توان آفرین یک تعریف کلی از یادگیری سازمانی را برای شما عزیزان توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.
1396/06/20

معرفی مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت می باشد که در مراکز آموزشی اجرا می گردد. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی جهت رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی می باشد.
1396/06/22

آشنایی با مربی گری و منتورینگ

امروزه بسیاری از آموزش های انجام شده در سازمان ها به طور فشرده و کوتاه صورت می گیرد، به همین جهت اهمیت مربی گری بر شغل پیش از پیش احساس می گردد.
1396/06/24

معرفی استاندارد ایزو 29990

تا چند سال پیش سازمان ها جهت دریافت استاندارد ایزو مرتبط با آموزش به سراغ ایزو 10015 می رفتند و با توجه با ماهیت آن که یک استاندارد راهنما است نمی توانست برای سازمان ها جذاب باشد، بنابراین سازمان بین المللی ایزو در سال 2010 استاندارد ایزو 29990 که یک استاندارد با ماهیت صدور گواهینامه می باشد را معرفی نمود.
1396/06/29

تفاوت استاندارد ایزو 29990 با سایر استانداردها

بهره‌گیری از الگوی استاندارد ایزو 29990 به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا جهت خدمات یادگیری ارائه دهندگانی را انتخاب نمایند که زمینه ارتقای شایستگی را برایشان فراهم ساخته و می‌تواند برای صدور گواهینامه ارائه دهندگان خدمات یادگیری نیز مورد استفاده قرار گیرد. هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات پایه برای ارائه دهندگان خدمات یادگیری در تحصیلات غیررسمی و آموزش است.
1396/06/29

تاثیر الگوی کرک پاتریک بر اثر بخشی آموزش

اغلب مدل های ارزشیابی مشهور در سنوات گذشته براساس الگوی ارزشیابی آموزشی چهارسطحی بنا گردیده اند که نخستین بار توسط کرک پاتریک(1959) ارائه گردیده بود. این الگو به عنوان الگویی جامع ، ساده و عملی برای بسیاری از موقعیت های آموزشی توصیف شده بود و به وسیله بسیاری از متخصصان به عنوان معیاری در این حوزه شناخته می گردد.
1396/07/01

ارتقا در فضاهای آموزشی

مدیرکل تربیت ‌بدنی وزارت‌ آموزش‌ و پرورش ‌اظهار داشت رفع مشکلات حوزه آموزش ‌و پرورش به همکاری مردم و مسئولان نیازمند می باشد.
1396/07/04

نکات کلیدی در مدیریت کار و زندگی

در شرایط امروزی با وجود شرایط فشرده کاری به سختی می‌توان تعادل میان زندگی شخصی و کار را به نحو رضایت بخشی حفظ نمود که همین امر در بسیاری از موارد به خستگی مفرط منجر می گردد.
1396/07/05

تفاوت سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی

یاذگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مفاهیم مترادفی ندارند. یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی می باشد. بنابراین باید میان یادگیری سازمانی به مفهوم افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی تفاوت قائل شد.
1396/07/07

اصول جانشین پروری در سازمان ها

تحقیقات ثابت کرده اند که افراد مستعد، سازمانی را به دو منظور انتخاب می نمایند، آینده شغلی و موفقیت های ادامه دار سازمان. در حقیقت، کیفیت برنامه ریزی جانشین پروری و موفیت های ادامه دار سازمان به شدت به هم وابسته می باشند. یکی از عوامل موفقیت سازمان هایی که برنامه جانشین پروری موثری را توسعه داده و اجرا می کنند این می باشد که این قبیل سازمان ها، چند اصل کلیدی برنامه ریزی جانشین پروری را شناخته و رعایت می کنند. این اصول در ادامه مطلب معرفی خواهند شد.
1396/07/10

موانع موجود در جانشین پروری سازمان ها

طرح های استعدادیابی وجانشین پروری در کنار تمام مزایا و پیامدهای مثبت خود، با ریسک، چالش ها و مخاطراتی نیز روبرو می باشند. اطلاع از وجود این موانع و مخاطرات نباید سازمان ها را از تلاش برای طراحی و استقرار فرآیندهای جانشین پروری باز دارد. این اطلاع از آن جهت مفید می باشد که به سازمان ها فرصت می دهد تا به اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بر چالش ها و ریسک ها بیاندیشند و بپردازند.
1396/07/10

نقش آموزش در پیش برد اهداف سازمان

در دنیای در حال تغییر کنونی آموزش و پزوهش در سازمانها و نهاد ها به دلایل فراوان به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر پذیرفته شده است. تغییرات سریع و عمیق علمی سبب شده است که هر از چند گاهی نظریات، تکنیک ها و روشهای جدیدی وارد عرصه زندگی شود بنابراین برای ادامه حیات به ناچار باید آنان را آموخت و بعضی از روش ها و سیستم های قدیمی را که کارآیی ندارند، کنار نهاد.
1396/07/16

تئوری یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی، به نقل از آرگریس و شاون، محصول پرس وجو و تحقیق در سازمان می باشد، بدین مفهوم که هر زمان عواقب مورد انتظار یک فرآیند کاری مغایر با نتایج واقعی به دست آمده باشد، یک فرد (یا گروه) به پرس وجو و تحقیق مشغول می گردد تا علت این تناقض را درک نموده و در صورت لزوم برای حل و فصل مشکل اقدام نماید.
1396/07/20

معرفی یادگیری الکترونیکی

یادگیری الکترونیکی در منابع مختلف با عناوین دیگری نیز به کار می رود که می توان به مواردی هم چون آموزش مبتنی بر وب، آموزش مبتنی بر رایانه، یادگیری شبکه ای، آموزش متصل، آموزش از راه دور، یادگیری آنلاین، و یادگیری مجازی اشاره نمود.
1396/07/22

تشویق دانشگاه های دارای برنامه ترویج علم

رئیس جمعیت توسعه علمی کشور اظهار داشت: پیشنهاد می کنم دانشگاه‌هایی که دارای برنامه ترویج علم می باشند مورد تشویق قرار گیرند.
1396/07/25

از سازمان یادگیرنده تا سازمان یاددهنده

در دهه ۸۰ و ۹۰ سازمان ها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند که باید جهت مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند. اما با این تفاوت که سرعت یادگیری سازمانی بایستی سریعتر از سرعت تغییرات محیطی باشد. بنابراین، مفهوم یادگیری سازمانی مطرح و به سرعت مورداستقبال قرار گرفت. اما در هزاره جدید بسیاری از سازمان های جهانی معتقد هستند که فقط سازمان یادگیرنده کافی نمی باشد، بلکه بایستی به سازمان یاددهنده مبدل شوند. این مطلب درصدد توضیح سازمان یاددهنده می باشد.
1396/07/28

تئوری های ارزشیابی آموزشی

سابقه ارزشیابی آموزشی چندان طولانی نمی باشد. از بُعد علمی تا سال 1965 م کار چندان مهم و قابل توجهی در این زمینه وجود نداشت. به تدریج نیاز به ارزشیابی فعالیتها و تعیین اثر بخشی و کارآمدی برنامه های عمومی و ضرورت داوری درباره موفقیت برنامه های آموزشی احساس گردید. از اواسط دهه 1970 میلادی ارزشیابی آموزشی به عنوان رشته ای مستقل رسمیت یافت و از این تاریخ به بعد دستخوش تغییر و تحولات شگرفی گردید. در این تغییر و تحول اندیشمندانی چون کرونباخ[1] ، دانیل ال. استافل بیم [2]، بلوم، تایلر، بی بای، ولف، ویس، کوک و ورتن ساندرز، سهم بزرگی داشته و کمک های فراوانی نموده اند.
1396/08/01

توسعه منابع انسانی در سازمان

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی باعث می گردد تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به طور مؤثر فعالیتشان را ادامه و بر کارایی خود اضافه نمایند. از طرفی از مهمترین خصیصه سازمان های امروزی تغییر و تحول می باشد، درچنین شرایط محیطی پیچیده و متنوع با تحولات سریع، اگر نتوانیم متناسب با این تغییرات، سازمان، مدیران و کارکنان را همگام سازیم، قربانی آن می گردیم. لذا نیاز به یادگیری سازمانی امروزه به خوبی در تمامی سطوح سازمان ثابت شده است. به گونه ای که تحقیقات صورت گرفته، ارتباط مثبت میان سرمایه گذاری بر آموزش در بهره‌وری سازمانی را نشان داده است. در این راستا لازم است فرایند، منابع و اقدامات لازم آموزشی در سازمان شناسایی و در یک مدل علمی متناسب برنامه ریزی گردد. چرا که آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی می باشد که در سطح فردی باعث ارزشمندی و رضایت مندی فرد و در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان می گردد.
1396/08/02

آموزش و نقش آن در توسعه منابع انسانی

در این مطلب به مفهوم آموزش و نقش آن در توسعه ی مدیریت منابع انسانی پرداخته شده است. هم چنین در ادامه نقش افراد مرتبط با آموزش منابع انسانی، به خصوص مدیر سازمان، بررسی گردیده و راهکارهایی جهت بهینه شدن آموزش و ارتقاء سطح سازمان از طریق آموزش بیان شده است.
1396/08/03

معرفی استاندارد آموزش ISO 10015

استاندارد جهانی ایزو 10015 توسط کمیته فنی ISO/TC176 مدیریت و تضمین کیفیت و کمیته SC3 تهیه گردیده است. عوامل مختلفی نظیر “عدم شناسایی نیازهای آموزشی صحیح کارکنان ،عدم توجه به مشاغل در برآورد نیازهای آموزشی تعیین نیازها و نه شناسایی نیازها ، فقدان اهداف و استراتژی های آموزشی ،‌ضعف در طراحی محتوا و برنامه آموزشی، عدم توجه به مسائل مربوط به اجرای دوره های آموزشی ،‌عدم ارزیابی مناسب از تامین کنندگان آموزشی ،‌مشخص نبودن نتایج آموزش و بسیاری از عوامل دیگر” نمایندگان 22کشور جهان را در دسامبر 1999 بر آن داشت تا پیش نویس اصلی استاندارد آموزش ایزو 10015 را طراحی و به عنوان راهنمایی جهت فعالیت های آموزشی سازمان ارائه دهند.
1396/08/08

روش ‏های آموزش به پرسنل

بعد از استخدام کارمند و آن‌گاه که بخواهیم مسئولیت معینی را به وی بسپاریم، شرط نخست آن است که سمت و شغل او با میزان کاردانی و تجربه‏ اش هم پایه باشد. به تأکید باید بگوییم که سپردن یک ‏پست والا و یک مسئولیت سنگین هم‌چون مدیریت یکی از بخش‏ های هتل به یک کارمند جدید، اقدامی اشتباه ‏آمیز خواهد بود. برای آنکه بتوانیم چنان شغلی را به فردی واگذار نماییم، در گام اول می‏ بایست که انگیزهٔ پذیرش مسئولیت را در او به‌وجود آوریم و یا از وجود آن اطمینان داشته باشیم و به استحکام نیروی انگیزش کارمند پی‏ببریم.
1396/08/09

روش تجزیه و تحلیل سازمان ها

در این روش واحد تحلیلی به جای شغل و فرد، سازمان می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل سازمان، “رسالت، ماموریت، اهداف و استراتژی های سازمان، نقاط قوت ، ضعف، تهدیدها و فرصت ها در افق های حال و آینده” در نظر گرفته شده و بر اساس آن، فاصله مطلوب و موجود سازمان در نیروی انسانی و سپس نیازهای آموزشی کارکنان سازمان جهت نیل به وضع مطلوب مشخص می شود.
1396/08/10

نقش آموزش پرسنل در سازمان ها

شکی نیست که آموزش پرسنل کمک بزرگی در راه پیشرفت یک سازمان بوده و در دنیای امروز شرکت ها و سازمان ها ناگزیر می باشند مدام خود را با شرایط متغییر وقف دهند و انعطاف پذیر باشند آموزش پرسنل امری اجتناب ناپذیر می باشد اما مدیران با تجربه هم از هزینه های بالای این نوع آموزش ها شاکی هستند و ابراز می کنند که نسبت به هزینه ای که شده نتیجه قابل قبولی بدست نیامده است. پس اشکال از کجاست؟ اگر آموزش لازم است چرا این آموزش ها راندمان کافی ندارند؟ مشکل از کجا می باشد؟
1396/08/14

نحوه آموزش کارمندان تازه وارد

با استفاده از توصیه‌های زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدام های بعدی سازمان تضمین نمایید.
1396/08/20

آسان ترین راه برای پیشرفت شغلی

انسان های زیادی را سراغ داریم که از وضعیت فعلی خود ناراضی می باشند. از حقوقشان، از رتبه شغلی شان و از شان اجتماعی شان. از اتوموبیلی که سوار می شوند و نگاه خانواده به خود و … . امّا کمتر دیده ایم شخصی از این دسته برای تغییر شرایط خود اقدام موثر و جدی ای را انجام بدهد.
1396/08/22

آموزش پرسنل در سازمان ها

وقتی فرد مناسبی را با روش معقول و علمی جهت تصدی یک شغل انتخاب نمودیم بایستی مهارت های بدنی ، کلامی ، علایق و انگیــزه ها ، نگرش ، عادات واطلاعات کم وبیـش زیادی را به او بیاموزیم تا صلاحیت لازم جهت ایفای نقش خود در سازمان را پیدا نماید.
1396/08/24

نقش توسعه منابع انسانی در موفقیت سازمان ها

توسعه‌ منابع انسانی بخشی از مدیریت منابع انسانی می باشد که به طور خاص با آموزش و توسعه‌ی کارمندان سازمان سر و کار دارد. توسعه‌ منابع انسانی شامل آموزش افراد بعد از استخدام، فراهم آوردن فرصت‌هایی جهت آموختن مهارت‌های جدید، توزیع منابعی که به آنها در انجام وظایف کمک می‌کنند و هر نوع فعالیتی در جهت رشد و پیشرفت کارمندان می‌گردد.
1396/08/26

توسعه و آموزش منابع انسانی در سازمان ها

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می گردد تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به طور مؤثر فعالیتشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.
1396/08/28

جلوگیری از استخدام نیروهای سمی

استخدام یک فرد سمّی هزینه‌ی زیادی را به سازمان و کسب‌و‌کار تحمیل می‌نماید. تحقیقات نشان داده اند که گستاخی و عدم رعایت ادب، مثل ویروس سرماخوردگی عمل کرده و خیلی سریع به همه‌ی بخش‌های سازمان سرایت و همه‌ی افراد درون یک سیستم را درگیر می نماید.
1396/08/30

روش های رهبران موفق جهت ایجاد انگیزه در کارمندان

بسیاری از کارآفرین‌های موفق می‌گویند انگیزه‌ی اصلی‌شان «تغییر دنیا» و ساختن چیزی ماندگار می باشد، نه به دست آوردن پول زیاد. اما اکثریت بر این باور هستند که کارمندان، فراتر از هر چیز، برای پول کار می‌کنند. با این حال تجربه‌ی شخصی و نیز یکی از نظرسنجی‌های اخیرِ McKinsey survey، من را متقاعد نمود که شاید محرک‌های غیرمالی، در بلندمدت موثرتر از انگیزه‌های مالی باشند. در این مطلب با ۸ روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان که رهبران موفق از آن بهره می‌گیرند، آشنا خواهید شد.
1396/09/02

ترویج اخلاق در سازمان ها

این‌روزها زیاد درباره‌ی رفتارهای غیراخلاقی سازمان‌های مختلف و رهبران‌شان می‌خوانیم و می‌شنویم؛ سازمان‌هایی که با دروغ و دغل سر مشتری کلاه می‌گذارند و شاید هم درحالی‌که به ریش‌مان می‌خندند، پول روی پول می‌گذارند! باور به اینکه نمی‌توانیم به خیلی از سازمان‌ها و رهبران‌شان اعتماد کنیم، مایه‌ی سرخوردگی می باشد. اما تعداد رهبرانی که به اخلاق در سازمان اهمیت می‌دهند هم کم نمی باشد. روش‌های گوناگونی برای ایجاد فرهنگ اخلاق‌مدار در سازمان وجود دارد. حقیقت این است که اخلاق خوب به کسب‌وکار خوب ختم می‌گردد. پیاده‌سازی‌ برخی از این راهکارها دشوار نیست و می‌توان تقریبا آنها را در همه‌ی سازمان‌ها به‌کار گرفت. در ادامه، برخی از این راهکارهای مهم را به شما معرفی می‌نماییم.
1396/09/04

روش های آموزش کارآفرینی به کودکان

جهانی‌شدن، بحران‌های اقتصادی، کاهش درآمد، سرعت بالای تکنولوژی و بازارهای اشتغال پویا از ویژگی‌های دنیای امروز می باشند. مدل سنتیِ داشتن یک مدرک دانشگاهی و یافتن شغلی پایدار و طی کردن پله‌های ترقی دیگر قدیمی شده است. به‌عبارت ساده به‌نظر می‌آید آینده برای نسل امروز واقعا دلهره‌آور است. دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های برتر اغلب ماه‌ها برای یافتن شغل مناسب تلاش می‌کنند. دوره‌های کارآموزیِ بدون حقوق فراوان هستند اما افراد بعد از گذراندن حدود شش ماه چیزی به‌دست نمی‌آورند. در این شرایط چطور می‌توانیم به فرزندان خود راه مناسب خلق فرصت‌ها را بیاموزیم؟ در این مقاله با ۹ روشِ بالابردن سطح اعتماد به‌ نفس در کودکان، هدایت آنها به سمت رهبری و کمک به موفقیت‌شان از طریق آموزش کارآفرینی آشنا می‌شویم.
1396/09/06

افزایش یادگیری با ۵ استراتژی

تقریبا تمام موفقیت‌ها و دستاوردها با استفاده از راهبردهای متفکرانه و بلند‌مدت و اقدامات پیوسته و مناسب حاصل گردیده است. شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد افرادی که به‌سادگی مفاهیم جدید را یاد می‌گیرند از چه روش‌ها یا راهکارهایی برای این منظور استفاده می‌نمایند. برای دانستن جواب این سؤالات در ادامه همراه ما باشید.
1396/09/08

راهکارهایی برای افزایش سرعت یادگیری

توانایی یادگیری سریع، سرمایه فوق‌العاده باارزشی می باشد. افرادی که می‌توانند مفاهیم جدید را به سرعت یاد بگیرند و درک کنند، مزیت ویژه‌ای نسبت به کسانی‌ که مدام با خود کلنجار می‌روند و همیشه هم به در بسته می‌خورند، دارند. این افراد قادر هستند اطلاعات جدیدی را که آموخته‌اند در مدت زمان کوتاهی پردازش نمایند و از مهارت‌های جدیدشان استفاده کنند.
1396/09/10

راهی ساده برای پیشرفت شغلی

انسان های زیادی را میشناسم که از وضعیت فعلی خود ناراضی می باشند. از حقوقشان از رتبه شغلی شان و از شان اجتماعی شان. از اتوموبیلی که سوار هستند و نگاه خانواده به خود و … . امّا کمتر دیده ام شخصی از این دسته برای تغییر شرایط خود اقدام موثر و جدی ای انجام دهد.
1396/09/12

آموزش ایجاد اعتماد توسط مدیران در محیط کار

سوالی که همیشه برای مدیران مطرح بوده این می باشد که واقعا به چه کارمندی می‌شود اعتماد کرد و در حقیقت معیارهای اعتماد کردن چیست. در این مطلب با چند اصلی که یک مدیر موفق و باهوش برای اعتماد کردن، همواره در محیط کار در نظر می‌گرفته آشنا می گردید تا بتوانید کارمندهایتان را بهتر گزینش نمایید.
1396/09/17

توسعه سازمانی چیست

توسعه‌ سازمانی (OD) شامل اقداماتی برگرفته از علوم رفتاری می باشد که برای تغییر در سازمان به‌کار می‌رود. توسعه‌ سازمانی مجموعه‌ی گسترده‌ای از نظریه‌ها، فرایندها و فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که هدف همه‌ی آنها بهبود سازمان است. با این حال، بین توسعه‌ی سازمانی به‌طور کلی و تکنیک‌های سنتی تغییر، که در آنها هدف تغییر اندیشه و رفتار در یک شرکت با اتخاذ رویکردی جامع‌تر دنبال می‌گردد تفاوت وجود دارد. تعاریف موجود برای توسعه‌ی سازمانی فراوان است، اما همه آنها بر ایده‌ی بهبود عملکرد سازمان از طریق تکنیک‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه استوار می باشند.
1396/09/17