آرشیو مطالب توان آفرین وستا

آموزش مدیریت اضطراب با قانون 333

استرس در مواجهه با موقعیت های خطری یا جدی امری طبیعی در تمام افراد است. ایجاد استرس مقدار هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و بدن را برای دفاع یا گریز آماده می‌کند. این حالت برای مواقع خطر ضروری و مفید است و جان انسان را نجات می‌دهد، اما اگر بدن مدتی طولانی در این حالت باقی بماند، آسیب می‌بیند. اگر انسان مضطربی هستید و به‌محض اینکه در موقعیت ناشناخته‌ای قرار می‌گیرید عرق سرد بر بدنتان می‌نشیند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
1402/12/24

آموزش مدیریت روش برنامه‌ ریزی در دنیای پیچیده امروزی

در دنیای پیچیده ی امروزی که تغییرات به‌سرعت در حال پیشرفت هستند، رشد و بقا برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها دشوارتر از گذشته شده است. در این اوضاع، وجود ابزارهایی کاربردی برای فهم سازوکار جهان ضروری به نظر می‌رسد. ووکا (VUCA) یکی از این ابزارهاست.
1402/12/19

آموزش مدیریت زبان بدن برای پیشرفت شغلی

برای هر کارمندی که به دنبال ارتقای شغلی می باشد، به‌جز حضور به‌موقع سر کار، عوامل دیگری هم هستند که باید درنظر گرفته شوند. یکی از عوامل موثر زبان بدن‌ فرد می باشد که می‌تواند یکی از همان چیزهایی باشد که شما را از پیشرفت شغلی بازمی دارد. در این مقاله ۱۹ اشتباهی که برای پیشرفت شغلی باید از آنها دوری کنید را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/12/15

آموزش مدیریت اعتماد بنفس با ترفندهای جدید

هر فردی خواهان آن است که قوی‌تر و بااعتمادبه‌نفس‌تر به نظر برسد و در موقعیت‌های مختلف زندگی بهتر ظاهر شود. در این مقاله، چند ترفند را معرفی کرده‌ایم برای اینکه با اعتمادبه‌نفس به نظر برسید و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/12/11

مدیریت آموزش خصوصیات کارمندان بسیار موفق

همیشه این سوال برای افراد هست که آنهایی که ارتقای شغلی می‌گیرند و به رده‌های بالای مدیریتی می‌رسند، چه کاری انجام داده‌اند؟ چه رفتارهایی داشته‌اند و چگونه خود را به آن جایگاه رسانده‌اند؟
1402/12/06

آموزش مدیریت حالت فلو یا غرقگی در کارها

وقتی درگیر کاری می‌شوید که برایتان جذاب و لذت‌بخش است و به گذر زمان یا آنچه در اطرافتان رخ می‌دهد توجه نمی‌کنید، در حال تجربه حالت فلو یا غرقگی هستید. در این مقاله مدیریت این روش را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/12/02

آموزش مدیریت برگزاری جلسات کاری اثربخش

برای هر کسب و کاری برگزار کردن جلسات کاری مفید و اثربخش، بخش مهمی از آن کسب و کار می باشد. پس با ما همراه باشید تا پنج راهکار کاربردی برای افزایش بهره وری جلسات کاری مؤثر را به شما آموزش دهیم.
1402/11/25

آموزش مدیریت اضطراب اجتماعی در کارمندان

در میان کارمندان بسیاری از آنها هستند که دچار اضطراب اجتماعی اند و نمی توانند به راحتی صحبت کنند. اختلالی که در اصطلاح عامیانه، به آن خجالتی بودن می‌گوییم. در این مطلب می‌خواهیم مدیریت اضطراب اجتماعی را به شما آموزش دهیم.
1402/11/20

آموزش تکنیک مدیریت زمان تایم باکسینگ

تایم باکسینگ نوعی روش مدیریت زمان است که در این مطلب آن را به شما آموزش می دهیم. این روش به شما برای ایجاد نظم شخصی و سازمان‌دهی برنامه‌هایتان کمک می‌کند و با استفاده از آن می توانید مهم‌ترین کارهایی که باید هر روز انجام دهید، در اولویت قرار داده و مشخص کنید برای هر کار چقدر زمان صرف کرده‌اید.
1402/11/15

آموزش مدیریت استرس با قانون ۳۳۳

استرس همواره با بشر همراه بوده و افراد در مواجهه با خطری جدی که جانشان را تهدید می‌کند، دچار استرس شدیدی می‌شوند. این میزان از استرس مقدار هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و بدن را برای دفاع یا گریز آماده می‌کند. این حالت برای مواقع خطر ضروری و مفید است و جان انسان را نجات می‌دهد، اما اگر بدن مدتی طولانی در این حالت باقی بماند، آسیب می‌بیند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چطور با قانون ۳۳۳ اضطرابتان را کاهش دهید و ذهنتان را مدیریت کنید.
1402/11/11

آموزش ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی و مدیریت آن

ظهور چت جی پی تی در عصر مدرن امروزی، باعث شد هوش مصنوعی به شکلی کاربردی در اختیار عموم قرار بگیرد و قابلیت‌های پرشمار آن با سرعت سرسام‌آوری همه را شگفت‌زده کرد.
1402/11/08

آموزش مدیریت استرس با تکنیک های تنفسی

اگر جز افرادی هستید که استرس یا اضطراب زیادی دارند، با انجام چند تکنیک تنفسی می‌توانید استرس خود را مدیریت کنید. انجام این تکنیک‌ها بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید فضایی ساکت و آرام است که بتوانید در آن به تنفس خود توجه کنید.
1402/11/04

مدیریت آموزش روزانه با مطالب جدید

اگر شما روزانه آموزشداشته باشید و چیزهای جدید یاد بگیرید دیگر زندگی برایتان خسته کننده نمی شود. امکانات و فرصت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارند مانند کتاب‌ها، پادکست‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزشی، ولی اگر ذهنیت درستی نداشته باشید و پذیرای اطلاعات و مهارت‌های جدید نباشید، نمی‌توانید از این منابع استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا آموزش های روزانه خود را مدیریت کنید.
1402/10/30

اجرای کانون های ارزیابی شایستگی مدیران حرفه ایی

کانون های ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران
1402/10/27

آموزش مدیریت هوش فضایی و تقویت آن در کودکان

هوش فضایی از انواع هوش‌های شناخته‌شده دست بشر می باشد که به ما امکان تشخیص ابعاد و نسبت‌ها را می‌دهد. در این مقاله هوش فضایی و نحوه مدیریت آن را آموزش می دهیم و روش‌های تقویت آن و برخی مشاغل مرتبط با آن را معرفی می‌کنیم.
1402/10/23

آموزش مدیریت مالی و عادات موفقیت‌ برای میلیاردر شدن

همان‌طور که تکنولوژی درحال پیشرفت است و دستیابی به اطلاعات کار ساده‌تری شده، تعریف موفقیت‌ هم با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو شده است. بسیاری از مردم در دور باطلی از رقابت برای دستیابی به نیازهای اولیه گیر کرده‌اند و در همین حال تلاش می‌کنند فرمول واقعی موفقیت را به دست آورند.
1402/10/19

آموزش مدیریت خودمراقبتی در برابر شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز با افزایش پیشرفت تکنولوژی، زندگی ما هم بهینه تر و ساده‌تر شده است، اما این پیشرفت تکنولوژی مشکلاتی را نیز ایجاد کرده‌ است. شبکه‌های اجتماعی بخش قابل‌توجهی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند و فاصله‌گرفتن از آنها دلهره‌آور به نظر می‌رسد، اما این کار نوید دگرگونی اساسی را می‌دهد.
1402/10/15

آموزش مدیریت آرامش در مهارت های ارتباطی

عصبانیت در محیط کار یا در منزل، امری اجتناب ناپذیر برای تمام افراد است. درمواقع عصبانیت گاهی می‌توان با گفتن جملاتی یا پرت‌کردن حواس فرد او را آرام کرد. در ادامه، نکات و روش‌های مفید برای آرام‌کردن فرد عصبانی را بررسی خواهیم کرد.
1402/10/11

نقش مدیریت دانش و سرمایه فکری در سازمان ها

در دنیای امروزی که عصر اقتصاد دانش محور اهمیت زیادی پیدا کرده است، توجه مدیران سازمان ها به مقوله هایی همچون دانش و خلاقیت بیشتر شده و در پی آن انسان های دانشگرا نسبت به انسان های عملگرا اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.
1402/10/07

آموزش مدیریت استرس با ۱۰ تکنیک تنفسی

اگر شما هم در مواقع مختلف دچار استرس و اضطراب می شوید ما در این مطلب روش هایی را به شما آموزش خواهیم داد که با انجام آنها می‌توانید خود را آرام‌تر کنید. انجام یکسری تکنیک‌های تنفسی می تواند در مهار استرستان به شما کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید فضایی ساکت و آرام است که بتوانید در آن به تنفس خود توجه کنید.
1402/10/03

مدیریت آموزش چیزهای جدید در زندگی

آموزش و یادگیری روزانه باعث می شود زندگی برای ما خسته‌کننده نباشد. امکانات و فرصت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارند مانند کتاب‌ها، پادکست‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزشی، ولی اگر ذهنیت درستی نداشته باشیم و پذیرای اطلاعات و مهارت‌های جدید نباشیم، نمی‌توانیم از این منابع استفاده کنیم.
1402/09/29

بررسی علائم ترس و آموزش مدیریت آن

ترس احساسی پایه شامل واکنش بیوشیمیایی و واکنش هیجانی فردی است که ما را به وجود خطر یا احتمال آسیب آگاه می‌کند، چه این خطر جسمی باشد چه روانی. در این مقاله این احساس و روش مقابله و مدیریت آن را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/09/24

مزایای آموزش هوش هیجانی به کودکان و مدیریت آن

یکی از وجوه مهم در تربیت و آموزش کودکان، یادگیری مهار احساسات و واکنش مناسب به احساسات دیگران می باشد. آموزش این مهارت به کودکان و تقویت هوش هیجانی آنها علاوه بر جلوگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، نقش مهمی در بهبود یادگیری و موفقیت تحصیلی آنها دارد. آموزش هوش هیجانی به کودکان و مدیریت آن سبب می‌شود نحوه برخورد با کودکان دیگر را هم بهتر بیاموزند.
1402/09/20

آموزش مدیریت انواع مرز شخصی میان افراد

مرز شخصیمیان افراد و حفظ حریم خصوصی امری مهم در مدیریت زندگی می باشد. اگر شما هم دوست‌تان پایش را از گلیمش درازتر کرده و یا یکی از اعضای خانواده اطلاعات خصوصی خانواده را با دیگران به اشتراک گذاشته، شاید تصور کنید که این بخش‌های ناخوشایند زندگی اجتناب‌ناپذیرند، ولی برای به‌حداقل‌رساندن آنها راهی وجود دارد و آن تعیین مرزهای شخصی است.
1402/09/15

مدیریت آموزش آماده سازی متن سخنرانی موفق

برای داشتن یک سخنرانی موفق همواره به یاد داشته باشید که متن سخنرانی اولین اصل و نحوه ارائه آن دومین اصل سخنرانی موفق می باشد. در این مقاله نکات مهم جهت نوشتن و آماده سازی متن سخنرانی موفق را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.
1402/09/11

آموزش مدیریت رفتار با همکاران در محیط کار

آیا در محیط کار شما هم همکاری بوده که کار شما را به نام خودش بزند یا اینکه به نقش شما در کاری گروهی اشاره نکند؟ شما حق دارید بابت چنین مسئله‌ای ناراحت یا عصبانی باشید، اما این دلیل نمی‌شود که با همکارتان درگیر شوید. در این مقاله می‌خواهیم مدیریت رفتار با چنین همکارانی را به شما آموزش دهیم.
1402/09/08

مدیریت آموزش کسب دستاوردهای چشمگیر

هر فرد موفقی این را می‌داند که دست‌یابی به اهداف مشخص چه‌قدر لذت‌بخش است و همزمان با آموزش در خودتان هم تغییرات مثبتی ایجاد می‌شود. بسیاری از این تغییرات مثبت، عادت‌های خوبی به همراه دارند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چطور عادت‌های خوب، باعث رشد شخصی و حرفه‌ای شما می‌شوند.
1402/09/05

آموزش مدیریت اهداف مالی و روش دستیابی به آنها

امروزه بسیاری از افراد برای درآمد خود برنامه‌ریزی دارند و بعضی دیگر سوار بر امواج زندگی‌اند و هیچ هدف خاصی ندارند. آنها هر روز کار می‌کنند تا آخر ماه حقوق بگیرند و هزینه‌هایشان را بپردازند؛ آنچه را پس از پرداخت هزینه‌ها باقی می‌ماند نیز در هر فرصتی خرج می‌کنند و این روتینی است که هر ماه تکرار می‌شود. تعیین اهداف مالی به شما آرامش می‌دهد، زیرا می‌توانید برای درآمدتان برنامه‌ریزی کنید و اگر جایی صحبت از مسائل مالی شد، شما هم حرفی برای گفتن داشته باشید.
1402/09/01

آموزش مدیریت خستگی پس از کار

ساعات کار کردن در طول روز ممکن است باعث شود احساس بی‌انرژی‌بودن یا خستگی محض کنید. مسئولیت‌های کاری شما هرچه باشد، از سروکله‌زدن با همکاران گرفته تا کمک به مشتریان یا خیره‌شدن به کامپیوتر در تمام طول روز، شاید انرژی شما را تخلیه کند و دیگر انرژی‌ای برای آشپزی، مراقبت از فرزندان یا لذت‌بردن از اوقات فراغت‌تان باقی نگذارد. دلایل زیادی برای احساس خستگی بعد از کار وجود دارد.
1402/08/27

آموزش مدیریت سخت‌ ‎ترین تصمیمات در زندگی

هر فردی وقتی سر دوراهی قرار می‌گیرد باید تصمیم‌ بزرگی بگیرد که بهترین نتیجه را برایش به همراه داشته باشد.همه ما کم‌وبیش این وضعیت بغرنج را تجربه کرده‌ایم و از خودمان پرسیده‌ایم چگونه در دوراهی تصمیم بگیریم. در این مقاله، ۳ روش تصمیم‌‌گیری را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/08/22

ویژگی شخصیتی کاردینال و آموزش مدیریت آن

ویژگی‌های شخصیتی کاردینال صفات غالب فردی می باشند که شخصیت هر فرد توسط همین صفات توصیف می شود. ویژگی‌های شخصیتی کاردینال چنان با شخصیت فرد گره خورده‌اند که او تقریبا تجسم واقعی آنهاست. در این مقاله به نحوه مدیریت این ویژگی خواهیم پرداخت.
1402/08/18

آموزش مدیریت فکر خلاق و بکارگیری آن

تست MBTI یا مایرز بریگز، یکی از معروف‌ترین روش‌های تحلیل شخصیت می باشد که شامل ۱۶ تیپ شخصیتی است و افراد را بر اساس برون‌گرایی یا درون‌گرایی، حسی یا شهودی، منطقی یا احساسی، قضاوتی (ساختارگرا) یا ادراکی (منعطف) در یکی از این دسته‌ها قرار می‌دهد. مفهوم دیگری که در شخصیت‌شناسی مایرز بریگز مطرح می‌شود، رویکردهای تفکر واگرا و همگرا برای حل مسائل است، یعنی افراد با توجه به تیپ شخصیتی خود مسائل را به روش‌های مختلف (همگرا یا واگرا) حل می‌کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع و آموزش مدیریت فکر خلاق خواهیم پرداخت.
1402/08/15

آموزش مدیریت ترس در تصمیمات مهم زندگی

در این مقاله می خواهیم به بررسی ترس و تاثیر آن بر تصمیمات مهم زندگی پرداختهو نحوه مدیریت آن را به شما آموزش دهیم. می‌خواهیم دیدگاه جدیدی به ترس را ارائه دهیم تا شاید به استفاده از این حس ترغیب شوید یا شاید هم رویه کنونی خود را تغییر بدهید.
1402/08/11

آموزش مدیریت شخصیت افراد و انواع آن

هر فردی شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارد که برخی از جوانب آن با افزایش سن تغییر می‌کنند و برخی دیگر نسبتا ثابت می‌مانند. شخصیت هر فردی مجموعه‌ای از الگوهای فکری، احساسات و رفتارهای او می باشد؛ بااین‌همه نمی‌توانیم تمام ابعاد شخصیت را در همین تعریف بگنجانیم و بررسی شخصیت و ابعاد شخصیتی نیازمند توضیح و تفصیل بیشتری است.
1402/08/08

آموزش مدیریت رابطه کارمندان با رئیس

یکی از بخشهای مهم در هرمحیط کاری، رابطه ی میان افراد و همکاران می باشد. بدون داشتن یک رابطه ی خوب، انجام‌ کارها و وظایف شغلی برای ما غیر ممکن می شود زیرا بسیاری از مشاغل در قالب کار تیمی به اهداف خود می‌رسند. در میان روابطی که ما با سایر همکاران ایجاد می‌کنیم، رابطه با رئیس از سایرین مهم‌تر است. رئیس یا مدیر یک محیط کار نقشی تعیین‌کننده در پیشرفت شغلی ما دارد، اینکه او چه نظری درباره ما دارد مهم است. پس باید سعی کنیم رابطه‌ای حرفه‌ای و مناسب با او برقرار کنیم.
1402/08/04

آموزش مدیریت زمان و کیفیت در کارها

در دنیای پرمشغله امروزی، غالبا از افراد می شنویم که مشغله‌های زیادی دارند و وقت ریبدگی به تمام امور خود را ندارند. در این مورد باید بدانید که سریع‌تر کارکردن بهترین روش رسیدگی به تمام کارها و مشغله‌های روزانه است. انجام سریع‌تر کارها باعث می‌شود کارآمدتر باشید و کارهای بیشتری انجام دهید. چه مشغله‌هایتان مربوط به شغلتان‌ باشند و چه کارهای خانه، سریع‌تر کارکردن بازدهی شما را افزایش می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا سه تکنیک برای سریع‌تر کارکردن را به شما معرفی کنیم.
1402/07/29

آموزش مدیریت مهارت های بین فردی و نقش آن در موفقیت شغلی

شاید شما معنای مهارت های بین فردی را ندانید اما جالب آن است که همه افراد روزانه در موقعیت‌های مختلف زندگی از آنها بهره می‌برند. این مهارت‌ها ما را قادر می‌سازند که نیازهای مختلف خود را در تعامل با دیگران تأمین کنیم. بدون این مهارت‌ها زندگی اجتماعی ما ممکن نیست. در سال‌های اخیر مهارت های بین فردی اهمیت بیشتری در محیط کار پیدا کرده‌اند و افرادی که در این مهارت‌ها سرآمدند، از دیگران شانس بیشتری برای کسب شغل‌های مختلف دارند.
1402/07/24

اجرای مدیریت دانش در آموزش عالی

ادغام هدفمند انسان ها، فرآیندها و فناوری که برای توسعه، جذب و اجرای زیرساخت های خلاقانه سازمان اختصاص داده شده است، به عنوان روش مدیریت دانش شناخته می شود. در ادامه به بررسی مدیریت دانش در آموزش عالی خواهیم پرداخت.
1402/07/20

مدیریت یادگیری ماشینی و نقش آن در آموزش

آموزش پذیری انسان ها و سایر موجودات زنده امری طبیعی و اثبات شده است. اما آیا می دانید آموزش و یادگیری در ربات‌ها و رایانه‌ها چگونه است؟ آیا می‌توانیم به این موجودات ساخته‌شده از فلز و پلاستیک و سیلیکون نیز آموزش بدهیم؟ پاسخ مثبت است! با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.
1402/07/15

یادگیری عمیق و آموزش مدیریت هوشمندسازی

امروزه اهمیت هوش مصنوعی در دنیا بسیار زیاد شده و هوش مصنوعی نقش مهمی در آموزش و دانش بشر دارد. هوش مصنوعی سنگ بنای علمی نوین به‌نام «یادگیری عمیق» یا دیپ لرنینگ است که با هدف هوشمندسازی امور مختلف پدید آمده است. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
1402/07/11

آموزش مدیریت مالی با روش مرزگذاری

مرزگذاری در تمام جنبه‌های زندگی از جمله در مدیریت مالی هر فرد امرس بسیار مهم است زیرا مرزگذاری در امور مالی هم از پول شما محفاظت می‌کند و هم حافظ روابط و سلامت ذهنتان هست.
1402/07/08

حافظه شنیداری و آموزش مدیریت و تقویت آن

حافظه شنیداری که به عنوان حافظه پژواک هم نامیده می‌شود یکی از حافظه‌های حسی است و اطلاعاتی را که از گوش به مغز وارد می‌شوند به‌مدت چند ثانیه ذخیره می‌کند تا مغز فرصت کافی برای پردازش و درک صدا را داشته باشد. انسان می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله حافظه شنیداری، آنچه را تجربه کرده است بعد از پایان آن نیز به یاد آورد.
1402/07/04

آموزش مدیریت مالی با طرز تفکر درست

بهتر است بدانید که بسیاری از مشکلات و شکست‌های زندگی افراد به دلیل استفاده از طرز تفکر افراد بی پول است. بنابراین اگر شما به دنبال کسب درآمد بالا و رسیدن به موفقیت مالی یا موفقیت شغلی هستید، بیش از هر چیز باید توانایی تغییر تفکرات ناسالم، جرئت رویارویی با شکست‌های مختلف و توانایی تحمل آنها برای رسیدن به اهداف‌تان را داشته باشید.
1402/06/31

آموزش مدیریت رفتار رقابتی با همکاران

محیط کار محلی است که در آن افراد با هم رقابت می کنند. البته بسیاری از افراد از این عبارت سوءاستفاده می‌کنند که خود را بالا بکشند. زیرآب‌زدن، گزارش دروغین و دزدیدن ایده همکاران از این دسته سوءاستفاده‌ها به شمار می‌روند و محیط کاری را متشنج می‌کنند. مهم نحوه مواجهه با چنین مشکلاتی است. بدیهی است راحت‌ترین راه مواجهه با همکاری که ایده شما را به نام خود زده، برخورد با عصبانیت و رسواکردنش در جمع است، اما چنین کاری قطعا اشتباه است. این کار نه‌تنها وجهه شما در محیط کارتان را خراب می‌کند، بلکه فرصتی برای توضیح به طرف مقابل نمی‌دهد. در ادامه، راهکارهای روبه‌روشدن با همکاری را بررسی می‌کنیم که ایده‌تان را دزدیده است.
1402/06/27

مدیریت آموزش بهترین مهارت های یادگیری

آیا در دوران مدرسه تمام مهارت های آموزشی را به دانش آموزان می گویند؟ اگر تمام مهارت‌های زندگی را در مدرسه به ما می‌آموختند قطعا خیلی به نفعمان میشد؛ از توانایی مدیریت مالی و مطالعات فرهنگی گرفته تا همدلی و زندگی پایدار. در این مقاله به بررسی و آموزش چند نمونه از مهارت‌ها خواهیم پرداخت که بهتر است از دوران مدرسه به ما آموزش داده شوند.
1402/06/23

آموزش تاثیر موسیقی بر مدیریت حافظه

حافظه انسان برترین عامل تمایز او با سایر جانداران است که به او کمک می کند اطلاعات را از نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده منتقل کند و انقلاب‌های علمی و صنعتی را رقم بزند. بنابراین تقویت حافظه امری مهم بوده و همه دنبال تقویت حافظه و افزایش قدرت به‌خاطرسپاری و یادآوری اطلاعات هستند. موسیقی یکی از عواملی است که تأثیر چشمگیری بر بهبود حافظه دارد.
1402/06/18

آموزش روش هایی برای افزایش خلاقیت و مدیریت آن

اغلب افراد بر این باورند که خلاقیت نیرویی ناشناخته است که بی‌هدف و متغیر در لحظاتی متعالی به ذهن نوابغ خطور می‌کند و فکر می کنند خلاقیت قلمرویی دست‌نیافتنی است و فقط افراد معدودی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اما در این مقاله روش هایی را خواهیم گفت که به‌کمک آنها می‌توانید خلاقیت خود را افزایش داده و آن را مدیریت کنید.
1402/06/15

آموزش مدیریت بازنشستگی با توصیه های کاربردی

بسیاری از افراد بازنشستگی را دورانی از مسافرت‌کردن، تفریحات دلخواه، بیشتر وقت‌گذراندن با خانواده و عزیزان یا صرفا استراحت‌کردن و گذراندن روزها بدون آنکه کار خاصی انجام بدهند می دانند. در این مقاله نحوه ی مدیریت این دوران را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/06/11

بررسی مدیریت استرس و تاثیر آن بر بدن

بدن آدمی دارای ساختاری دقیق و عملکردی منظم می باشد که در مواجهه با بسیاری از محرک‌ها و عوامل مزاحم عالی عمل می‌کند. مهار تاثیر استرس بر بدن هم یکی از توانمندی‌های عجیب و حیرت‌انگیز آن است، البته نه اثر هر استرس و فشاری. انواعی از استرس وجود دارد که بدنمان نمی‌تواند درست و دقیق آنها را مهار کند و فرد را دچار استرس می کند و ضربان قلبتان بالا می رود. این وضعیت موقتی است و می‌توانید عواقب و اثراتش را هم مهار کنید، اما اگر پای استرس و فشاری مداوم در میان باشد چه؟
1402/06/04

آموزش تاثیر بخشش بر مدیریت سلامت فردی

مسائل حل‌نشده میان افراد مختلف، بیش از آنچه فکر کنید بر سلامت روانی و جسمی افراد تاثیرگذار است. خوشبختانه محققان به‌تازگی دریافته‌اند که بخشش سلامت شما را بهبود می‌دهد. در این مقاله، درباره تاثیر بخشش بر سلامت روان و جسم بیشتر توضیح می‌دهیم.
1402/05/31

آموزش افزایش هشیاری و مدیریت تمرکز هنگام کار

گم‌شدن در روزمرگی‌ها سبب می شود ما دچار احساس ناخوشایند سردرگمی و شلوغی شویم. اما چطور می‌توان با این حالت‌ها مقابله کرد و هنگام کار هشیارتر بود؟
1402/05/28

آموزش تقویت انگیزه های درونی

این سخن که ؛شغلی را انتخاب کن که عاشق آن هستی. بدین ترتیب حتی یک روز هم مجبور به کار کردن نخواهی بود؛، ایده‌ای زیبا و بسیار ساده به نظر می‌آید. اما همه می‌دانیم زندگی واقعی کمی متفاوت است. متأسفانه همه آن‌قدر خوش‌اقبال نیستند که کار محبوب‌شان را پیدا کنند، آن را دنبال کنند و تا آخر عمر هم شاد و خوشبخت باشند. اما مهارت‌ها و عادت‌هایی مانند داشتن انگیزه و تقویت آن وجود دارند که موجب موفقیت ما در زندگی می‌شوند.
1402/05/24

آموزش مهارت های مهم و موردنظر کارفرمایان در مصاحبه

برای آنکه بتوانید در مصاحبه و رزومه شغل موردنظرتان موفق شوید به دو دسته مهارت نیاز دارید؛ مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم. مهارت‌های سخت همان‌هایی هستند که در مدرسه، دانشگاه و دوره‌های کار‌آموزی یاد می‌گیرید ولی دسته دیگر یعنی مهارت‌های سخت واضح و ملموس نیستند. این مهارت‌ها به ویژگی‌های شخصیتی شما ارتباط دارند و پرورش آنها زمان می‌برد و به‌راحتی نمی‌توان آنها را کسب کرد. در این مقاله درباره این مهارت‌ها صحبت خواهیم کرد.
1402/05/20

مدیریت اثر تقدم در آموزش

آیا شما هم سعی کرده‌اید مواردی را که در لیستی فهرست شده‌اند، حفظ کنید؟ اگر دقت کرده باشید، اغلب در این هنگام به‌خاطرسپردن اولین موارد موجود در لیست آسان‌تر است و مواردی که در وسط و انتهای آن قرار دارند کمی مبهم هستند. دلیل این اتفاق چیزی است که محققان آن را اثر تقدم نامیده‌اند که در این مطلب روش مدیریت آن را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/05/17

آموزش مدیریت عوامل موثر بر تصمیم گیری

هر فردی در طول زندگی خود تصمیمات زیاد و مختلفی در موارد کوچک و بزرگ می گیرد که گاهی این تصمیم‌ها بسیار خوب از آب درمی‌آیند، گاهی هم نتیجه خوبی ندارند. عوامل زیادی در تصمیم‌گیری اشتباه افراد نقش دارند که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت و نحوه مدیریت شان را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/05/14

مصاحبه شایستگی محور (مبتنی بر شایستگی)

مصاحبه استخدام، رایج‌ترین ابزاری است که در ارزیابی‌هایی که برای انتخاب و استخدام افراد انجام می‌شود بکار می‌رود. معتبرترین مصاحبه‌ای که امروزه در فرایند استخدام مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصاحبه رفتار محور و مبتنی بر شایستگی‌هاست.
1402/05/11

اجرای کانون های ارزیابی شایستگی مدیران حرفه ایی

پیاده سازی کانون های ارزیابی و توسعه همانند تمامی ابزارها و تکنیک های مدیریتی و روش های بهبود، مستلزم وجود برخی آمادگی ها و پیش زمینه ها در سازمان ذیربط است بسیاری از این فعالیت ها به دلیل متناسب نبودن با نیازهای سازمان، عدم مطالعه کافی، فقدان بسترهای سازمانی لازم، تقلید محض از سازمان های مشابه و نیز بهره برداری تشریفاتی از آن، شکست خورده یا به نتایج و دستاوردهای مورد انتظار نائل نمی شوند.
1402/05/11

یادگیری انتقالی و آموزش مدیریت آن

یادگیری انتقالی از جمله روش‌های کارآمد در حوزه علم داده و یادگیری عمیق می باشد که این روش محبوبیت بسیاری میان فعالان حوزه یادگیری عمیق دارد. در این مقاله، می‌خواهیم با تعریف و نحوه کارکرد روش یادگیری انتقالی آشنا شویم و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش دهیم.
1402/05/04

آموزش مدیریت به ذهن سپاری آنچه می خوانید

اگر شما هم پس از خواندن یک کتاب نکات مهم و کاربردی آن را به خاطر نمی آورید در ادامه، راهکارهایی برای به‌خاطر سپردن بهتر مطالب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
1402/04/31

آموزش مدیریت تهیه یک رزومه قوی

تهیه یک رزومه تحصیلی قدم مهمی جهت اپلای یا ارائه‌ درخواست برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. رزومه اولین چیزی است که اطلاعات کلی درباره دانش و آگاهی شما و تجربه‌های علمی و تحصیلی شما را به مخاطب می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که رزومه تحصیلی قوی و کاملی داشته باشید. در ادامه، نحوه نوشتن رزومه تحصیلی و اطلاعاتی که باید در آن بگنجانید را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/04/27

آموزش مدیریت مهارت های ارتباطی در مکالمات

در این مطلب راهکارهایی برای جذاب‌ترشدن مکالمات و آموزش مدیریت مهارت های ارتباطی را معرفی خواهیم کرد تا با انجام‌دادن برخی ترفندهای ساده در مکالمه و معاشرت با دیگران بتوانیم از یکنواختی و خستگی جلوگیری کنیم.
1402/04/20

آموزش مدیریت مالی در تربیت فرزندان

امروزه خانواده‌ها در مقایسه با گذشته کمتر به فرزندآوری تمایل دارند. بر اساس آمارها، در ایران در حال حاضر ۱۴٫۴ درصد از خانواده‌ها بدون فرزند و ۱۸٫۹ درصد از آنها تک‌فرزند هستند. افزایش سطح تحصیلات و تغییر نگرش‌ها و سبک زندگی ازجمله دلایلی هستند که بر فرزندآوری خانواده ها تاثیرگذارند. اما بررسی‌ها نشان از آن دارد که بخش اعظم خانواده‌ها مشکلات مالی و نداشتن آمادگی از لحاظ اقتصادی را یکی از علت‌های اصلی این مسئله می‌دانند.
1402/04/15

آموزش مدیریت فضای کار اشتراکی

در دوران سخت همه‌گیری ویروس کووید بسیاری از صاحبان مشاغل و انواع کسب‌وکار مجبور به دورکاری کارکنان خود شدند. این رویداد باعث تحول در حوزه منابع انسانی و رفتار سازمانی برای ارزیابی هزینه‌ها و فایده‌های این شیوه نوین کاری شد. امروزه بسیاری از کارکنان دیگر حاضر به پذیرش مشاغل حضوری نیستند و ترجیح می‌دهند در خانه مشغول به کار باشند. با رونق دورکاری، پدیده فضای کار اشتراکی هم بار دیگر در کانون توجه شاغلان قرار گرفت. در این مطلب نحوه مدیریت فضاهای کار اشتراکی را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/04/11

آموزش مدیریت مشورت و اصول آن

مشورت‌‌کردن با دیگران هزینه‌ای ندارد و در همه امور مثل روابط عاطفی، ازدواج، کسب‌وکار، احساسات و رفتارها به افراد کمک خواهد کرد. اما باید حواسمان باشد به حرف‌هایی گوش کنیم که ارزش شنیدن را داشته باشند و با هر کسی مشورت نکنیم.
1402/04/07

آموزش مدیریت مشاغل پراسترس

مشاغل پر استرس در سراسر دنیا فراگیرند و در میان افراد، استرس شغلی یکی از رایج‌ترین انواع استرس می باشد. بسیاری از افرادی که مدام هنگام کار استرس دارند، دائما در فکر تغییر شغل و پیداکردن شغل جدیدند. در این مقاله مدیریت مشاغل پراسترس را بررسی خواهیم کرد.
1402/04/03

آموزش شغل های موثر بر مدیریت مالی و افرایش ثروت

اینکه چه شغلی دارید، نقش مهمی در پول‌دارشدنتان ایفا می‌کند، اما این تنها عامل تأثیرگذار نیست. مهم این است که ذهنیت ثروتمند داشته باشید. در این مطلب شغل های پردرامد و مدیریت مالی آنها را بررسی خواهیم کرد.
1402/03/30

آموزش مدیریت و تقویت سلامت روان کودکان

اغلب والدین کودکان، مراقب سلامت جسم فرزند خود هستند اما باید این را بدانند که سلامت عاطفی و روانی کودک هم به‌اندازه سلامت جسمانی او مهم است. حمایت از سلامت روان کودک انعطاف‌‌پذیری او را جهت مقابله با موانع افزایش می دهد و باعث می شود تا در سنین بزرگسالی نیز از نظر عاطفی و روانی فرد سالمی باشد.
1402/03/26

آموزش مدیریت بدست آوردن رضایت شغلی

می توان گفت که تغریبا رویای شغلی اکثر افراد با آنچه که در واقعیت وجود دارد متفاوت است. پس اگر شما جزو افرادی هستید که شانس بهتان روی آورده و شغل رویایی‌ خود را دارید، از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. رضایت شغلی الزاما به معنای به دست آوردن یک شغل فریبنده و یا کسب درآمد از روی سرگرمی نیست. شما می‌توانید در زمینه‌ی کسب رضایت شغلی تمرکز کرده و در جاهایی که اصلا انتظارش را ندارید به آن دست پیدا کنید.
1402/03/20

مدیریت آموزش برخورد با اشتباهات کودکان

تمام افراد در طی زندگی خود دچار اشتباه می شوند و اشتباه‌ کردن در طول زندگی کاملا طبیعی و بسیار رایج است. اما نحوه ی واکنشی که به اشتباهات و رفتارهای نادرست فرزندان نشان داده می شود یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای بازخورددادن به آنها می باشد. در این مقاله نحوه واکنش به اشتباهات کودکان و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش خواهیم داد.
1402/03/16

آموزش مهارت های بین فردی و مدیریت آن در موفقیت شغلی

داشتن مهارت‌های بین فردی ما را قادر می‌سازند که نیازهای مختلف خود را در تعامل با دیگران تأمین کنیم. بدون این مهارت‌ها زندگی اجتماعی ما ممکن نیست. در سال‌های اخیر مهارت های بین فردی اهمیت بیشتری در محیط کار پیدا کرده‌اند و افرادی که در این مهارت‌ها سرآمدند، از دیگران شانس بیشتری برای کسب شغل‌های مختلف دارند. در این مطلب به بررسی مهارت بین فردی و آموزش مدیریت آن خواهیم پرداخت.
1402/03/11

آموزش مدیریت کنترل رویدادها و روش مقابله با آن

کم نیستند کسانی که توهم کنترل دارند اما چرا گاهی تصور می‌کنیم که بیش از حد بر جهان تسلط داریم؟ توهم کنترل چطور اتفاق می‌افتد؟
1402/03/09

مدیریت امنیت روانی در محیط کار

امنیت روانی در محیط کار موضوعی است که مانند امنیت کارمندان اهمیت زیادی دارد اما کمتر مدیری به آن توجه می‌کند. طبق بررسی های صورت گرفته احساس تعلق خاطر و امنیت روانی در محل کار بازدهی افراد را بیشتر می‌کند و احتمال جابه‌جایی کارکنان را به نصف می‌رساند. لازم بذکر است که امنیت روانی در محیط کار برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که منظور از امنیت روانی چیست،‌ چرا اهمیت دارد و مدیران سازمان‌ها چطور می‌توانند محیطی امن برای کارکنانشان ایجاد کنند.
1402/03/06

آموزش مدیریت تنزل رتبه شغلی

تنزل رتبه شغلی هنگامی پیش می آید که کارفرما کارمندی را به پست پایین‌تری منصوب کند که این پست جدید اغلب مسئولیت‌ها و دستمزد کمتری دارد. اما اگر کارفرما شما را تنزل رتبه داده دلایل احتمالی آن چیست و چگونه می توان با آن کنار آمد؟
1402/03/01

آموزش مشاغل کم استرس و مدیریت آنها

با توجه به آنکه هر فردی بیشتر ساعات روز خود را در محل کار سپری می کند بنابراین شغلی هر فرد تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی آن دارد. بعضی از شغل‌ها استرس‌زا و پرتنش و بعضی نیز آرام و بدون استرس‌اند. اگر می‌خواهید سلامت روان خود را بهبود دهید و از آشفتگی و تنش در زندگی‌تان بکاهید، باید از شغل‌های استرس‌زا بپرهیزید و سراغ مشاغل کم‌استرس بروید.
1402/02/29

مدیریت آموزش موفقیت در استارتاپ ها و سرمایه گذاری

هر فرد سرمایه‌گذاریکه حرفه ای باشد، هرگز صرفا روی ایده ی یک استارتاپ سرمایه‌گذاری نمی‌کند، چرل که می داند قدرت این زنجیر، هرچقدر هم کلفت و به‌ظاهر مستحکم، به قدرت تک‌تک حلقه‌ها وابسته بوده و تیم ناکارآمد مبتکرانه‌ترین ایده‌ها را زمین می‌زند اما تیم حرفه‌ای معمولی‌ترین ایده‌ها ​​را به موفقیت تبدیل می‌کند.
1402/02/24

آشنایی با نقشه راه مدیریت دانش

مدیریت دانش فرآیندی پیچیده است که بدون برنامه مشخص نمی‌تواند تأثیری بر کسب‌وکارها بگذارد. برای اثربخشی مدیریت دانش باید به آن به عنوان یک مسیر حرکت به هم پیوسته و متناسب با بلوغ سازمانی توجه شود و پیش‌نیاز این نگرش ایجاد یک مسیر حرکت برای مدیریت دانش در یک شرکت به عنوان نقشه‌راه مدیریت دانش است.
1402/02/19

آموزش مدیریت روابط کاری در زمان دورکاری

دورکاری از بهترین روش‌ها برای کسانی است که می‌خواهند در کار خود برنامه انعطاف‌پذیرتری داشته باشند. اما باید توجه داشت که این روش کاری مشکلات و چالش‌های خاص خود را نیز دارد. خوشبختانه متخصصان حوزه منابع انسانی و کار روش‌هایی برای بهبود روابط کاری هنگام دورکاری ارائه کرده‌اند که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
1402/02/14

آموزش مهارت های بین فردی برای موفقیت شغلی

اغلب افراد مهارت های بین فردی را به نام نمی‌شناسند اما روزانه در موقعیت‌های مختلفی از آنها استفاده میکنند. این مهارت‌ها ما را قادر می‌سازند که نیازهای مختلف خود را در تعامل با دیگران تأمین کنیم و بدون این مهارت‌ها زندگی اجتماعی ممکن نیست.
1402/02/11

آموزش مدیریت خشم در محیط کار

آیا تاکنون برایتان در محل کار موردی پیش آمده است که سبب برانگیختن خشم شما شود؟ در چنین مواردی چه رفتاری می‌کنید؟ عصبانی و خشمگین می‌شوید؟ واقعیت این است که بسیاری از ما در چنین شرایطی همین‌طور رفتار می‌کنیم. درواقع، خشم یکی از احساسات طبیعی انسانی است که در هر محیطی ممکن است اتفاق بیفتد و محل کار هم از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال، کنترل خشم در محیط کار بسیار مهم‌تر از هرجای دیگری است.
1402/02/07

آموزش مدیریت تکنولوژی بر احساسات

افراد خیلی از مواقع برای درک بهتر احساسات یا افکار دیگران، خود را جای آنها گذاشته و با آنها همدلی می‌کنند. شاید فکر کنید در دنیای تکنولوژی همدلی جایی ندارد، اما پیشرفت سریع ابزار ارتباطات نشان‌دهنده چیز دیگری است.
1402/02/03

اهمیت توجه به نوآوری در مدیریت دانش

توجه به نوآوری در مبحث مدیریت دانش و ارتباط آن ها با هم موضوعی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و پژوهشگران بسیاری تحقیقات دانشگاهی در این زمینه انجام داده اند. ما در این مقاله نوآوری در مدیریت دانش را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1402/01/30

آموزش مدیریت ارتباط بین قدرت تخیل و مردمک چشم

قدرت تخیل و داشتن تصور یکی از جذابیت‌های فردی به هنگام خواندن کتاب یا شنیدن خاطرات می باشد. اما همه انسان‌ها این قدرت و توانایی تصور و خیال‌پردازی را ندارند. پژوهش درباره این افراد و شناخت بیشتر آنها، دانشمندان را با چالشی جدید مواجه کرد؛ آیا مردمک بزرگ‌تر نشانه قدرت تخیل بیشتر است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
1402/01/26

آموزش مدیریت عزت نفس پایین

عزت نفس هر فردی در گذر زمان ممکن است تغییر کند و در این طی ممکن است رفتارهایی وجود داشته باشد که باعث کاهش عزت نفس شود. این رفتارها در واقع کارهای ساده‌ای هستند مانند عذرخواهی بیجا، تن دادن به صحبت‌ها و قضاوت‌های منفی دربارهٔ خود و مقایسه کردن خود با دیگران، از جملهٔ این کارها هستند و می‌توانند تأثیر بسزایی بر کاهش عزت نفس، و به‌طور کلی اعتماد به نفس داشته باشند.
1402/01/21

آموزش موفقیت با مدیریت اشتباهات

همه ی افراد در زندگی و کار خود دچار اشتباه می شوند. گاهی می‌دانیم و مرتکب اشتباه می‌شویم و گاهی هم نادانسته اسیر خطاها می‌شویم. در هر حال، اگر حواسمان را بیشتر جمع کنیم، آگاه‌تر شویم و بدانیم که اشتباهات چه درس‌هایی به ما می‌دهند، درصد خطاهای آگاهانه و ناآگاهانه‌مان در زندگی کمتر و کمتر می‌شود.
1402/01/16

آموزش مدیریت فن بیان در جمع های کوچک و بزرگ

برای آن که فن بیانی عالی داشته باشید و وقتی در جمعی قرار می‌گیرید و سخنرانی می‌کنید موفق شوید، بهتر است بدانید که باید برای این کار وقت بگذارید و تمرین داشته باشید. در این مطلب مدیریت فن بیان را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.
1402/01/11

توصیه های کاربردی برای مدیریت مالی

اگر شما هم به دنبال تحقق رویاهای خود هستید باید اهداف و برنامه‌های مالی تان را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید. هم چنین باید طوری مدیریت مالی داشته باشید که هم از زندگی لذت ببرید و هم به اهداف خود برسید. در ادامه این مطلب چند نکته و توصیه کاربردی در این‌ باره را به شما توضیح خواهیم داد.
1402/01/06

مدیریت خستگی بحران و آموزش مقابله با آن

تمام افراد در مواجهه با حوادث مختلف دچار چالش‌ های مختلفی می شوند. برای مثالپس از پشت سر گذاشتن دوران کووید، استرس مزمن و اثرات پس از همه‌گیری هنوز روح بسیاری از مردم سراسر جهان را می‌آزارد. یکی از این اثرات خستگی بحران یا خستگی ناشی از بحران است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.
1402/01/01

آموزش مدیریت شغلی که دوستش نداریم

دوست داشتن شغلی که داریم از بهترین تجربه‌های دنیا می باشد. اگر شما به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید، سختی‌های آن را راحت‌تر تحمل می‌کنید و برای شروع روز اشتیاق بیشتری دارید. البته پیداکردن کاری که باعث شود صبح‌ها با اشتیاق زیاد از خواب بیدار شوید و در طول روز دائم به فکر پایان ساعت کار نباشید، راحت نیست. در ادامه، راهکارهایی را برای علاقه مند شدن به کارتان ارائه خواهیم داد.
1402/12/26

آموزش مدیریت ملاقات با گروه جدید

اگر شما مدیر هستید حتما تجربه اولین ملاقات با گروهی جدید را تجربه کرده اید. در چنین موقعیتی قطعا شما می‌خواهید مطمئن شوید که جلسه، آرام پیش می‌رود و رهبری‌تان تثبیت خواهد شد، اما باید این کار را بدون از بین بردن فرهنگ و پویایی گروه یا بدون لگدمال کردن دستاوردهایشان انجام دهید.
1401/12/22

آموزش تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

مهارت گوش کردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر فردی می باشد که می تواند در طول زندگی خود کسب نماید. اینکه چگونه به حرف‌های دیگران گوش می‌دهید، بر میزان اثربخشی کاری‌ و همچنین کیفیت روابط‌تان با دیگران تاثیر زیادی دارد. اما تا به حال اندیشیده‌اید دلایل ما برای گوش کردن چیست؟
1401/12/18

چالش های آموزش مدیریت دانش

محیط پیچیده و غیرقابل پیش­بینی دنیای امروز، همواره در حال تغییر بوده و سازمان­ های نظامی نیازمند به نوآوری و خلاقیت، کشف راه­ ها و محصولات جدید، توانایی پایش، شناسایی و تسلط بر فناوری­های نوین و شناسایی فرصت­ های جدید می باشند. نتایج تحقیقات نشان می­ دهد که میان ابعاد مدیریت­ دانش مانند کسب ­دانش و کاربرد ­آن و هم چنین حفظ دانش و نوآوری در مدیریت ­دانش با مدیریت خلاقیت و نوآوری سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. مدیریت دانش، رسیدن به اهداف سازمان با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرایندی شامل تولید دانش، تسهیم دانش و استفاده از آن به کمک فناوری است.
1401/12/14

فواید و روش های مدیریت دانش

امروزه مدیریت دانش به عنوان روشی نوین در مبحث مدیریت و دیگر حوزه‌های وابسته به آن می باشد. سازمان‌های موفق این را دریافته‌اند که دانش، مهمترین دارایی آنهاست و برخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان و سازمان و جود دارد و آنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت سازمان می‌نگرند. بنابراین همواره سرمایه‌گذاری هنگفتی برای به‌کارگیری این نوع مدیریت دارند.
1401/12/11

کارآموزی و آموزش مدیریت آن جهت موفقیت

کارآموزی جزء مهم‌ترین دوره‌های زندگی جوانان و دانشجویان می باشد که جوانان با شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توانند دانشی را که در دوران تحصیل کسب کرده‌اند، در عمل به کار گرفته و با جزئیات مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی‌شان آشنا شوند. در این مقاله به شما کارآموزی و نحوه مدیریت آن جهت موفقیت را آموزش خواهیم داد.
1401/12/08

آموزش مدیریت ذهنی در روزهای سخت

در شرایط نامساعد و بد، اغلب افراد نمی توانند از پس مشکلات زندگی بربیایند و اختیار اوضاع را از دست می دهند. در این گونه مواقع همه‌چیز بسیار آشفته و به‌هم‌ریخته می شود. اگر شما هم در این مرحله از زندگی قرار دارید با ما همراه باشید تا با به‌کارگیری راهکارهای زیر از نظر ذهنی و عاطفی قوی‌تر شوید.
1401/12/04

آموزش مدیریت ترس از تغییر و مقابله با آن

نگرانی به هنگام مواجه شدن با موقعیتی جدید و تغییر در تمام افراد وجود دارد. منتها گاهی این ترس چنان شدید می‌شود که فرد را در پذیرش و همراهی با تغییرات ناتوان می‌کند و حتی ممکن است فرد را زمین‌گیر کند و مانع رشد او در زندگی شود. در این مقاله این نوع از ترس را بررسی کرده و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش خواهیم داد.
1401/11/30

آموزش هوشیاری و تمرکز در زمان کار

غرق شدن در روزمرگی‌ برای همه ما تا به حال پیش آمده به گونه ای که بدون تمرکز، صرفا رویدادها را دنبال کرده‌ایم و بدون توجه، نسبت به آنها واکنش نشان داده‌ایم، بی‌آنکه بدانیم دقیقا داریم چه می‌کنیم. همین حالت است که ما را با احساس ناخوشایند سردرگمی و شلوغی مواجه می‌کند. در این مطلب نحوه مدیریت هوشیاری را آموزش خواهیم داد.
1401/11/26

آموزش مدیریت استرس و افکار اضطراب‌آور

استرس و نگرانی یکی از عوامل مهم ایجاد اختلال در زندگی افراد است که سبب کاهش بهره وری می شود. استرس باعث می‌شود که نتوانیم خوب بخوابیم، کارهایمان را درست انجام دهیم یا از زندگی لذت ببریم. خوشبختانه برای کاهش استرس و مهار آن راه‌هایی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از تکنیک «زمان نگرانی» است. در ادامه به آموزش این تکنیک و نحوه مدیریت استرس خواهیم پرداخت.
1401/11/22

آموزش مدیریت دستیابی به اهداف و موفقیت

تمام افراد در زندگی خود اهدافی دارند که بسیاری از اوقات بعد از مدتی تلاش برای دستیابی به آنها، دیگر مثل سابق برای آنها زمان و انرژی صرف نمی‌کنند و از مسیر خارج می‌شوند. اما پس از خروج از مسیر نیز هم چنان به هدف خود علاقه دارند. در این مقاله، با بیان ۱۰ نکته مهم به شما کمک می‌کنیم به مسیر اهدافتان بازگردید.
1401/11/18

آموزش شبکه سازی حرفه ای و مدیریت آن

داشتن شبکه‌‌ای حرفه‌ای از افراد هم‌فکر در موقعیت های مختلف شغلی بهترین راه برای توسعه شغلی است. شبکه سازی حرفه ای فرصتی برای بهبود شرایط شغلی برای تمام اعضای شبکه است. می‌دانید چرا شبکه سازی حرفه ای اهمیت دارد و چطور باید برای خودمان چنین شبکه‌ای ایجاد کنیم؟
1401/11/15

آموزش مدیریت قدرت ذهن و ابزارهای تقویت حافظه

در این مطلب ابزارهایی را معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا قدرت ذهنی خود را مدیریت کرده و حافظه‌ی خود را تقویت نمایید. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات را به‌درستی به خاطر بسپارید و ساختارشان را فراموش نکنید.
1401/11/11

آموزش ایکیگای و مدیریت آن در زندگی

ایکیگای مفهومی فلسفی و باستانی است که زندگی مردم ژاپن از آن تأثیر گرفته است. برخی معتقدند که این مفهوم دلیل شادی و طول عمر ژاپنی‌هاست. بنابراین اصلا عجیب نیست که در فرهنگ غربی نیز از این مفهوم استفاده می‌کنند. در این مقاله اهمیت و معنای ایکیگای و نحوه مدیریت و اجرای آن در زندگی را بررسی خواهیم کرد.
1401/11/08

آموزش تکنیک عدد و قافیه در مدیریت به خاطر سپردن فهرست ها

تکنیک عدد و قافیه همچون تکنیک سفر و تکنیک الفبا، یکی از ابزارهای تقویت ذهن و روش بسیار ساده‌ای برای به خاطر سپردن فهرست‌های مرتب است. این تکنیک، نمونه‌ای از کاربرد سیستم تثبیت می باشد. در ادامه این مطلب تکنیک عدد و قافیه را جهت مدیریت به خاطر سپردن فهرست ها به شما آموزش خواهیم داد.
1401/11/04

کارآموزی و آموزش مدیریت بهره وری از آن

کارآموزی جزء مهم‌ترین دوره‌های زندگی جوانان و دانشجویان می باشد که با شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توانند دانشی را که در دوران تحصیل کسب کرده‌اند، در عمل به کار گرفته و با جزئیات مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی‌ خود آشنا شوند. در این مطلب با کارآموزی آشنا شده و نحوه موفقیت در این دوره را آموزش می دهیم.
1401/10/30

آموزش مدیریت تاثیر ژنتیک و محیط بر هوش افراد

آیا می دانید که چه‌ چیزی ضریب هوشی افراد را تعیین می‌کند؟ ژنتیک یا محیط؟ برای درک ارتباط ژنتیک و محیط با ضریب هوشی انسان (IQ) تاکنون تحقیقات زیادی انجام شده است. طبق بسیاری از این تحقیقات، بخش چشمگیری از هوش انسان تحت‌تأثیر ژنتیک است. البته محیط هم می‌تواند در شکل‌گیری این صفت ژنتیکی نقش داشته باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر ژنتیک و محیط بر هوش و نحوه مدیریت آن خواهیم پرداخت.
1401/10/26

آموزش مدیریت سخنرانی و فن بیان

برای داشتن یک سخنرانی حرفه ای، هدف کلی خود را به‌ دقت بررسی کنید. برای خود مشخص نمایید که چرا می‌خواهید سخنرانی کنید؟ هر پیامی در سخنرانی‌تان باید به آن هدف ربط داشته باشد تا قضیه‌ی شما را تقویت کند.
1401/10/22

آموزش مدیریت و افزایش مهارت‌ های یادگیری

یادگیری یک مهارت است و بنابراین می‌توان آن را توسعه و بهبود بخشید. تمام افراد این توانایی را دارند که حافظه و قدرت یادگیری خود را افزایش دهند. راهش این است که سبک یادگیری و روش‌هایی که به درد شما می‌خورند را تشخیص دهید. هرچه بیشتر از مغزتان کار بکشید بهتر عمل خواهد کرد.
1401/10/18

آموزش ذهنیت رشد برای موفقیت شغلی

اغلب افراد بر این باورند که در طول عمر استعداد و توانایی‌ های ثابتی دارند. اما این ذهنیت ثابت به برداشتی غلط از توانایی‌های بالقوه می‌انجامد که جلوی رشد، پیشرفت و کشف استعدادها را می‌گیرد.
1401/10/14

آموزش مهارت‌ ها و روش‌ های مدیریت و تقویت سازگاری با محیط کار

اگر شما متوجه شدید که در محیطکارتان با مسیر مسدود مواجه شده اید و سریع مسیر جایگزین انتخاب می کنید، شما سازگاری شغلی دارید. سازمان‌ها همیشه راهبردها و برنامه‌هایی دارند که مسیر آینده‌شان را مشخص می‌کند، اما شرایط همیشه مطابق با انتظار و برنامه‌ آنها پیش نمی‌رود. پیش‌بینی‌ناپذیری شرایط و عدم قطعیت باعث می‌شود سازمان‌ها به افرادی با توانایی سازگاری با شرایط مختلف نیاز داشته باشند. در این مقاله به بررسی سازگاری شغلی و روش‌‌های تقویت آن خواهیم پرداخت.
1401/10/11

آموزش کافه دانش و مدیریت آن

کافه جهانی یا کافه دانش محیطی پذیرنده برای گفتگو و استخراج ایده‌های کارکنان و همکاران است که تأثیر پررنگی در شناسایی ایده‌های ارزنده و فرصت‌های ارزشمند دارد. در این مقاله به بررسی کافه دانش و چگونگی راه‌ اندازی و مدیریت آن خواهیم پرداخت.
1401/10/07

مدیریت نشانه های ذهن خلاق

ذهن خلاق چیست و چگونه می توان آن را کشف و مدیریت کرد؟ امروزه با شناخت نشانه‌های خلاقیت تا حدی می‌توانیم افراد خلاق را شناسایی کنیم. اگر کارفرما هستید و می‌خواهید بدانید نشانه ذهن خلاق چیست یا صرفا می‌خواهید بررسی کنید که خودتان ذهن خلاقی دارید یا نه، این مقاله را تا انتها بخوانید.
1401/10/04

آموزش مدیریت عوامل موثر بر تصمیم گیری

هر فردی در طول شبانه روز تصمیم های بزرگ و کوچک بسیاری می گیرد که گاهی این تصمیم ها بسیار خوب اند و گاهی هم بد. باید بدانید که عوامل زیادی در تصمیم‌گیری های اشتباه و نادرست ما نقش دارند. در این مطلب عواملی را که منجر به تصمیم‌ های بد می شوند بررسی کرده و نحوه مدیریت عوامل موثر بر تصمیم گیری های را آموزش می دهیم.
1401/09/30

آموزش تمرین فکری برای مدیریت ذهن و روان

توجه داشته باشید که افکار می‌توانند روی احساسات و تصمیم‌های ما اثر بگذارند و حتی باعث شوند درباره خودمان چیزهایی را باور کنیم که حقیقت ندارند. گاهی حس می‌کنیم که در برابر افکارمان ناتوان هستیم، ولی چنین نیست. تمرین‌های ذهنی به ما کمک می‌کنند که افکارمان را آرام کنیم و تسلط بیشتری روی آنها داشته باشیم.
1401/09/27

آموزش مدیریت عادات موفقیت در زندگی

انسان بودن و تلاش برای آدم‌ بهتری‌ شدن هدفی است که نتیجه بسیار دلنشینی دارد. وقتی تلاش می‌کنیم انسان بهتری باشیم، علاوه بر اینکه تأثیر مثبتی روی دیگران می‌گذاریم، به‌زیستی ذهنی خودمان را هم تقویت می‌کنیم. در این مقاله، درباره چیزهایی صحبت می‌کنیم که به ما می‌گویند چطور آدم بهتری باشیم. با ما همراه باشید.
1401/09/23

آموزش سخنرانی انگیزشی و مدیریت آن

اگر شغلی دارید که باید با مردم یا کارکنان تعامل داشته باشید، سخنرانی انگیزشی یکی از ابزارهای ضروری در کارتان می باشد. این سخنرانی‌ها به مخاطب شما دیدگاه تازه‌ای می‌دهند و او را به تلاش و حرکت وامی‌دارند. آموزش سخنرانی انگیزشی لزوما ترفند خاصی ندارد اما برای نوشتن متن سخنرانی انگیزشی اثربخش قواعدی وجود دارد. اگر این قواعد را بشناسید و به کار ببرید، می‌توانید انگیزه افراد را افزایش دهید.
1401/09/20

آموزش موفقیت و مدیریت آن در شغل جدید

برای هر فردی شروع یک شغل جدید یعنی شروع فرصتی برای تجربیات تازه و پیشرفت در زندگی است. اما باید توجه داشت که این شروع تازه حتی برای افراد باتجربه هم چندان آسان و بدون دردسر نیست. در این مطلب می خواهیم نحوه موفقیت در شغل جدید را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
1401/09/17

آشنایی با انواع سیستم‌ های مدیریت دانش

در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در کل ما چند نوع سیستم مدیریت دانش داریم. دانستن این مطلب احتمالا سرنخی به شما می‌دهد که بدانید علاوه بر ویژگی های یک سیستم مدیریت دانش، کدام نوع از آن با شرایط کسب و کار شما همخوانی بیشتری دارد.
1401/09/13

آموزش مدیریت آزادی بیان در جوامع امروزی

امروزه در جوامع دموکراتیک و مردم‌سالار، آزادی بیان اصلی پذیرفته‌ شده می باشد و تا حدی از آن حمایت می‌شود. اما اینکه آزادی بیان تا چه حد پذیرفته و حمایت شود، دارای اهمیت می باشد. در حالی که در برخی از جوامع از این آزادی به هر قیمتی حمایت می‌شود، برخی جوامع دیگر به هر بهانه‌ای جلوی انتشار آزادانه مطالب را می‌گیرند. در ادامه مفهوم آزادی بیان و محدودیت‌ های آن را بررسی خواهیم کرد.
1401/09/10

آموزش مدیریت مالی در مسیر شاد زیستن

پولدار شدن رویای بسیاری از افراد است. زمانی که به دلیل این رؤیا فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پول و ثروت را برای شادی و خوشبختی می‌خواهیم. افرادی که پول ندارند، تصور می‌کنند با رسیدن به سرمایه‌ مدنظرشان شادترین فرد عالم خواهند شد. با این حال افرادی هم هستند که آن سرمایه را دارند، اما همچنان خوشبخت نیستند. دلیلش چیست؟
1401/09/07

آموزش نحوه پیاده سازی مدیریت دانش

برای پیاده‌سازی مدیریت دانش نیاز به نرم‌افزار دارید، چراکه اطلاعات و دانش موجود در تیم و سازمان شما هر روز در حال گسترش است و شما نمی‌توانید با سیستم دستی و بر پایه دفتر و قلم مدیریت آن را انجام دهید. به همین دلیل در ادامه به برخی از دلایل استفاده از این نرم‌افزار می‌پردازیم.
1401/09/04

آشنایی با سیستم مدیریت دانش

سیستم مدیریت دانش ابزاری است که سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند تا سؤالات پرتکرار و سایر اطلاعات حیاتی و مورد نیازشان را سازماندهی کنند. بتوانند این اطلاعات را در فرمت‌های قابل‌دسترسی، در اختیار مشتریان داخلی و مشتریان خارجی و کارمندان قرار دهند.
1401/09/01

ویژگی های مهم مدیریت استارتاپ ها

سرمایه‌گذارانی که کاربلدند هرگز صرفا روی ایده های یک استارتاپ سرمایه‌گذاری نمی‌کند، چون خوب می‌داند قدرت این زنجیر، هرچقدر هم کلفت و به‌ظاهر مستحکم، به قدرت تک‌تک حلقه‌ها وابسته است. تیمی که کارآمد نباشد ایده های مبتکرانه‌ را زمین می‌زند و تیم حرفه‌ای معمولی‌ترین ایده‌ها ​​را به موفقیت تبدیل می‌کند. راز موفقیت در ویژگی‌های تیم استارتاپی نهفته است، ویژگی‌هایی که اگر سرمایه‌گذار هستید، باید طور دیگری به آنها نگاه کنید.
1401/08/27

آموزش مدیریت استرس و مقیاس سنجش آن

استفاده از کلمه ی استرس توسط افراد در بسیاری از مواقع جهت توضیح حالت‌ فرد استفاده می شود، برای مثال در مواقعی مانند فشارهای کاری، آزمون و امتحان، مواقع خوشحالی و یا حتی فوت یکی از عزیزان. اما چگونه می توان این استرس را مدیریت کرد؟
1401/08/24

آموزش مدیریت یکنواختی در چرخه کار و زندگی

همه ما در دوره‌هایی از زندگی احساس کرده‌ایم که در چرخه یکنواخت زندگی گرفتار شده‌ایم و قابل ذکر است که این حس اصلا غیرطبیعی نیست اگر گاهی حس کنیم کارها را از روی عادت انجام می‌دهیم، درجا می‌زنیم یا اینکه در یک نقطه گرفتار شده‌ایم؛ اما راه امیدوارکننده‌ای هم هست. کارهایی هست که با انجام‌دادن‌شان می‌توانید بفهمید چرا در چرخه یک‌نواخت زندگی گرفتار شده‌اید و چطور دوباره انگیزه و هیجانتان را به‌دست بیاورید.
1401/08/20

آموزش مدیریت تغذیه برای تقویت حافظه کودکان

تغذیه نقش مهمی در رشد مغز کودکان دارد. به همین دلیل باید بدانید که بهتر است برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند. مصرف مواد مغذی نقش بسزایی در تکامل اولیه، تمرکز و توانایی یادگیری دارد.
1401/08/16

آموزش ترفندهای روان‌ شناختی و مدیریت آن

بحث بر سر ذاتی بودن خلاقیت یا اکتسابی بودن آن زیاد است. اما نمی‌توان تأثیر ژنتیک و محیط روی خلاقیت را منکر شد. در این مقاله ترفندهای تقویت این مهارت را آموزش خواهیم داد.
1401/08/12

آموزش مدیریت تمرین فکری برای سلامت ذهن

همان طور که می دانید افکار می‌توانند روی احساسات و تصمیم‌های ما اثر بگذارند و موجب شوند که درباره خودمان چیزهایی را باور کنیم که حقیقت ندارند. گاهی حس می‌کنیم که در برابر افکارمان ناتوان هستیم، ولی چنین نیست. تمرین‌های ذهنی به ما کمک می‌کنند که افکارمان را آرام کنیم و تسلط بیشتری روی آنها داشته باشیم.
1401/08/09

آموزش راهکاری برای مدیریت استرس

نگرانی و استرس از جمله عواملی است که باعث ایجاد اختلال در زندگی شده و بهره وری را کاهش می دهد. استرس بر خواب تاثیر می گذارد و سبب می شود نتوانیم کارهایمان را درست انجام دهیم یا از زندگی لذت ببریم. خوشبختانه برای کاهش استرس و مدیریت و مهار آن راه‌هایی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از تکنیک «زمان نگرانی» است.
1401/08/06

مدیریت بهره بردن از برنامه های آموزشی

افراد به دلایل مختلفی در برنامه‌های آموزشی شرکت می کنند، از جمله برای افزایش مهارت‌ها، یادگیری چیزهای جدید، دریافت مدرک بالاتر و ... . روش‌های یادگیری، از آموزش رو در رو در یک کلاس گرفته تا قالب‌های آموزش آنلاین مختلف و سایر آموزش‌های مبتنی بر کامپیوتر، طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرند. عمده‌ترین دلیل همه‌ی آموزش‌ها، یادگیری چیزی جدید یا بهبود مهارت است. اما چه چیزی تعیین می‌کند که شما به چه میزانی یادگرفته‌اید و آموزشِ مربوطه چقدر موفق بوده است؟
1401/08/02

آموزش مدیریت انگیزه برای موفقیت در پروژه‌ های بلندمدت

مدیریت وقت و زمان در کارهای طولانی نیروهای کاری بسیار قدرتمندی می خواهد که مهم‌ترین وظایف را مشخص می‌کند، تمرکز به وجود می‌آورد و ما را به‌ سمت اتمام کارها سوق می‌دهد. به همین دلیل است که پروژه‌های بدون ضرب‌الاجل برای هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها در لیست کارهایمان خاک می‌خورند. در این مطلب سه راهکار را برای ایجاد انگیزه جهت به پایان رساندن پروژه‌های بلند مدت معرفی خواهیم کرد.
1401/07/26

آموزش مدیریت هوش و خلاقیت در تدریس

ارتباط خوب میان معلم یا مربی‌ با دانشجویان و دانش آموزان باعث می‌شود مهارت‌های جدید را به‌ راحتی یاد‌ بگیریم و از تجربه‌ی یادگیری لذت ببریم. و برعکس آن در زمان‌هایی که با فرد آموزش دهنده هماهنگی لازم را نداشته باشیم در نتیجه، یادگیری تبدیل به تجربه‌ای دشوار و ناخوشایند می‌شود.
1401/07/23

آموزش مدیریت موفقیت در شغل جدید

شروع شغل جدید یعنی فرصتی جدید برای تجربیات تازه و پیشرفت در زندگی. البته در محیط‌کارهای پیچیده و متغیر امروزی این شروع تازه حتی برای افراد باتجربه هم چندان آسان و بدون دردسر نیست. بر اساس تحقیقات، بسیاری از آغازکنندگان شغل جدید به سطح مطلوب خود یا سازمانشان نمی‌رسند. در این مطلب نحوه مدیریت شغلی جهت موفقیت را به شما آموزش خواهیم داد.
1401/07/19

آشنایی با کاربرد تئوری های مدیریت دانش

در زمینه مدیریت دانش تعداد اندکی تعاریف دقیق و متقاعده کننده وجود دارد. لذا در این مقاله برخی از معروفترین آنها در ادبیات مدیریت دانش را توضیح خواهیم داد.
1401/07/16

آموزش مدیریت روحیه در شرایط مختلف

کسی که روحیه‌ قوی دارد، مصمم، با اراده و پیگیر است. داشتن روحیه‌ قوی یکی از ویژگی‌های افراد موفق، ورزشکاران ممتاز و رهبران برجسته است. اگر شما هم دوست دارید روحیه‌ قوی داشته باشید تا بتوانید با چالش‌های زندگی‌تان روبه‌رو شوید و به سمت هدف‌هایتان پیش بروید، می‌توانید این خصلت‌ها را در خود ایجاد کنید و فردی با روحیه‌ قوی باشید.
1401/07/11

آموزش مدیریت و تقویت مهارت حل مسئله

افراد خلاق همیشه می‌دانند چطور مسائل خود را حل کنند و همیشه راهکارهای منحصربفردی برای حل مشکلاتشان دارند. مهارت حل مسئله خلاقانه به شما کمک می‌کند به مهره‌ای ارزشمند در سازمان خود تبدیل شوید. جالب است بدانید که مهارت حل مسئله و خلاقیت هر دو اکتسابی هستند. بنابراین با تمرین می‌توانید هر دوی آنها را یاد بگیرید و حتی با هم ترکیبشان کنید.
1401/07/08

هر آنچه باید در مورد مدیریت دانش دانست

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در دنیای امروزی، مدیریت دانش و مفهوم آن است؛ مفهومی که باعث بحث و مناظره‌ های فراوانی میان صاحب نظران این حوزه شده است. در این مطلب به بررسی آنچه باید در مورد مدیریت دانش بدانید می‌پردازیم.
1401/07/05

آموزش نحوه مدیریت اعتماد بنفس

اگر می خواهید در موقعیت‌های مختلف زندگی بهتر ظاهر شوید باید بدانید که چگونه قوی‌تر و بااعتمادبه‌نفس‌تر باشید. حتی اگر ویژگی خاصی را نداشته باشید، با تلاش برای ایجاد آن در خود و تقلید از آدم‌هایی که آن ویژگی را دارند، احتمال دستیابی به ویژگی مدنظر قوت می‌گیرد.
1401/07/03

مدیریت مالی در جهت تحقق رویای پولدار شدن

رویای پولدار شدن و رسیدن به ثروتآرزوی خیلی ها است. زمانی که به دلیل این رؤیا فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پول و ثروت را برای شادی و خوشبختی می‌خواهیم. افرادی که پول ندارند، تصور می‌کنند با رسیدن به سرمایه‌ مدنظرشان شادترین فرد عالم خواهند شد. با این حال افرادی هم هستند که آن سرمایه را دارند، اما همچنان خوشبخت نیستند. دلیلش چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مدیریت مالی در جهت تحقق رویای پولدار شدن آشنا شوید.
1401/06/29

آموزش مدیریت تصمیم گیری های روزانه

این روزها رویارویی با افراد خودبرتربین مسئله رایجی است؛ کسانی که خود را علامه دهر می‌دانند یا به‌گمانشان هرچه دیگران می‌گویند، در تأیید حرف آنهاست. امروزه به‌لطف اینترنت، ما به‌سرعت هر داده‌‌ای را بدون توجه به درستی و نادرستی آن تحلیل می‌کنیم و نتیجه‌ می‌گیریم. این مسئله ابتلا به خطاهای شناختی را بیشتر کرده است.
1401/06/26

آموزش مدیریت مالی با تجزیه و تحلیل هزینه-فایده

اگر شما به تازگی پروژه‌ی جدیدی را به عهده گرفته اید و حجم کارتان زیاد شده و به سختی در تلاش هستید تا به موقع پروژه را به پایان برسانید، و به این فکر می‌افتید که عضو جدیدی برای گروهتان استخدام کنید لذا باید موارد بسیاری را بررسی کنید و اینجاست که تجزیه و تحلیل هزینه-فایده کلید حل مشکلات شما می شود.
1401/06/19

آموزش مدیریت مالی با پردرآمدترین مشاغل

شغل‌ های پاره‌ وقت همیشه گزینه مناسبی برای کسانی است که می خواهند در کنار شغل اصلی درآمد بیشتری داشته باشند. همچنین بسیاری از جوانان و دانشجویان از شغل پاره وقت به عنوان فرصتی برای کسب تجربه پیش از ورود به بازار کار بهره می‌برند. در سال‌های اخیر، رکورد اقتصادی و همه‌گیری کرونا باعث شده‌اند بسیاری از افراد برای تأمین هزینه‌های زندگی علاوه بر شغل تمام‌وقت، یک یا چند شغل پاره‌وقت نیز داشته باشند.
1401/06/15

آموزش مدیریت تصمیم گیری با قانون نردبان

تمام ما اغلب درگیر کار و مسائل شخصی هستیم و به تصمیم‌های دشوارمان به‌اندازه کافی توجه نمی‌کنیم. اما خوشبختانه روش ساده‌ای برای گرفتن تصمیم‌های سخت وجود دارد که فقط ۵ دقیقه از ما زمان می‌گیرد. این روش «قانون نردبان» نام دارد.
1401/06/08

آموزش مدیریت حافظه دیداری و تقویت آن

شما حتما مثال از دل برود هر آنکه از دیده برفت را شنیده اید که کنایه از بی‌وفایی است که گویا این مثال ریشه علمی هم دارد. پژوهش‌های بی‌شمار نشان داده‌اند آنچه دیده‌ایم ساده‌تر و سریع‌تر از آنچه می‌شنویم در خاطرمان می‌ماند. آنچه می‌بینیم در ذهن نقش می‌بندد، که این همان چشم ذهن یا حافظه دیداری است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
1401/06/03

بخش های مختلف مدیریت دانش را بشناسید

مدیریت دانش فرآیندی پیچیده است که بدون برنامه مشخص نمی‌تواند تأثیری بر کسب‌وکارها بگذارد. در ادامه بخش های مختلف مدیریت دانش را بررسی خواهیم کرد.
1401/05/31

آموزش مدیریت مالی و رابطه آن با شاد بودن

رویای پولدار شدن رویای خیلی ها است و وقتی به دلیل این رویا فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پول و ثروت را برای شادی و خوشبختی می‌خواهیم. افراد بی پول بر این باورند که با رسیدن به سرمایه‌ مدنظرشان شادترین فرد عالم خواهند شد. با این حال افرادی هم هستند که آن سرمایه را دارند، اما همچنان خوشبخت نیستند.
1401/05/28

مدیریت آموزش شبکه سازی در ارتباطات کسب و کار

یکی از مهم‌ترین کارهایی ه می‌توانیم برای گسترش و تقویت کسب‌ و کار خود انجام دهیم، شبکه سازی است و نحوه‌ی شبکه سازی نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد. برای ایجاد شبکه‌ای از سازمان‌ها و افراد تأثیرگذار در کسب‌وکار، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
1401/05/23

آموزش مدیریت مالی برای پولدار شدن

صحبت درباره زندگی افراد پولدار جذابیت زیادی دارد که این جذابیت به دلیل شیوه‌ ی زندگی رؤیایی آنها و آزادی بیشتری است که برای خانواده، علایق و تحقق آرزوهای‌ خود دارند. ولی پولدار شدن اتفاقی نیست و و راز و رمزهای خودش را دارد. در ادامه به بررسی روش مدیریت مالی و راز و رمزهای زندگی افراد پولدار خواهیم پرداخت.
1401/05/19

آموزش مدیریت آشنایی با همکاران جدید در محیط کار

اگر به تازگی وارد محل کار خود شده اید بهتر است بدانید که چطور خود را به دیگران معرفی کنید تا روابط دوستانه و مثبتی میان شما و همکاران جدیدتان شکل بگیرد. بعضی از شرکت‌ها برنامه‌هایی برای معرفی کارکنان جدید تدارک می‌بینند اما باید بدانید که چطور به قلب سازمان جدید وارد شوید و روابط درستی ایجاد کنید.
1401/05/15

آموزش نحوه مذاکره با کودکان و مدیریت آنها

امروزه پدر و مادرها ساعت‌ های بیشتری را در خانه کنار فرزندان خود می گذرانند. این باهم‌بودنِ بیشتر به‌معنی تعامل بیشتر هم هست؛ تعاملی که گاهی به جدل و بحث کشیده می‌شود. کودکان خواسته‌های زیادی را در طی روز مطرح می‌کنند. آیا می‌توان از مهارت‌های مذاکره شغلی‌مان برای مذاکره با کودکان هم بهره ببریم؟
1401/05/11

آموزش سواد مالی و نحوه مدیریت آن

وقتی صحبت از مهارت‌ های زندگی می‌ شود بسیاری از مردم یاد مهارت‌ های مربوط به حرفه و شغل یا کارهای روزمره شان میفتند، درحالیکه این مسائل تنها مهارت‌ های مهم زندگی نیستند. یکی از مهارت‌ های مهم که کمتر کسی به آن توجه می‌کند داشتن سواد مالی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
1401/05/09

آموزش مدیریت هنری و موقعیت های آن

برخی مشاغل ناشناخته هستند و کمتر کسی اطلاعاتی درباره ی آنها دارد، برای همین افرادی که در این زمینه‌های کاری استعداد دارند، خیلی وقت‌ها از وجود این شغل‌ها هم خبردار نمی‌شوند. مدیریت هنری یکی از این مشاغل است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
1401/05/01

مارپیچ دانش نوناکا و تاکوچی در مدیریت دانش سازمان ها چه نقشی دارد؟

مارپیچ دانش نوناکا و تاکوچی چیست؟ گروه‌های بسیاری از اندوخته دانش و تجربه برخوردارند، اما تنها بعضی شان می‌توانند از این مزیت در مدیریت مؤثر و کارآمد استفاده کنند. دانش به اشتراک گذاشته شده می‌تواند در چرخه‌ی نوآوری رو به جلو و مداوم، ایده‌های انتزاعی را به طرح‌های عملی تبدیل کند، مبنای مارپیچ دانش نوناکا و تاکوچی است.
1401/04/29

ذهن باز و آموزش مدیریت آن

برخی افراد تا حرفی برخلاف باورهایشان می‌شنوند، مقاومت می‌کنند، عصبانی می‌شوند و دنبال اثبات درستی عقیده‌شان هستند. برخی هم با شنیدن صحبتی خلاف باورهایشان، به آن گوش می‌دهند، با منطق تحلیلش می‌کنند و اگر آنچه شنیده‌اند درست باشد، آن را می‌پذیرند. تفاوت این ۲ گروه به باز و بسته‌بودن ذهن آنها برمی‌گردد. ذهن باز ویژگی مثبتی در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
1401/04/25

آموزش مدیریت آی کیو نرمال

آی کیو (Intelligence quotient) معیاری پذیرفته‌شده برای سنجش توانایی‌های ذهنی افراد است. اما امروزه به‌جای معنی واقعی‌اش که یعنی ضریب هوشی، گاهی حکم کنایه به کم‌هوشی یا بی‌دقتی فرد را پیدا می‌کند و مورد استفاده مان قرار می گیرد. در این مطلب خواهیم گفت که معنای واقعی آی‌کیو چیست و آی کیو نرمال چند است؟
1401/04/22

آموزش زوپا و مدیریت مذاکرات

زوپا یا همان ناحیهٔ توافق احتمالی یا محدوده چانه‌زنی یک مکان فیزیکی نیست؛ محدوده‌ای فرضی است که احتمال دارد دو نفر یا بیشتر افراد حاضر در یک مذاکره در آن باهم توافق کنند. در این ناحیه معمولا طرفین مذاکره با یکدیگر سازش می‌کنند و به توافقی دست می‌یابند. برای اینکه طرفین یک مذاکره به توافق برسند، باید در مسیر رسیدن به اهداف مشترک‌شان قرار گیرند و در جست‌وجوی ناحیه‌ای باشند که در آن، دست‌کم برخی از افکار و ایده‌های دو طرف معامله برآورده شود. در ادامهٔ این مطلب ناحیهٔ توافق احتمالی با مثال‌هایی واضح کاملا شرح داده شده است.
1401/04/19

آموزش مدیریت کودکان در فضای مجازی

امروزه کودکان زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند و مانند بزرگ‌ترهایشان از اینترنت برای برقراری ارتباط با دوستانشان، یادگیری و سرگرمی استفاده می‌کنند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان این فرصت را می‌دهد که ابراز وجود کنند و برای خودشان هویت داشته باشند. اما همانطور که این فضا فرصت‌هایی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند، حفاظت و ایمنی آنها از این فضا نیز مهم است.
1401/04/16

بهترین شیوه های مدیریت دانش

هنگامی که برای شروع فرآیند مدیریت دانش در سازمان خود آماده شدید، ممکن است لازم باشد بهترین شیوه ها را بررسی کنید. در این مطلب برترین شیوه های مدیریت دانش را مطرح خواهیم کرد.
1401/04/11

آموزش خودشکوفایی و نحوه مدیریت آن

بر اساس علوم روان‌ شناسی، خودشکوفایی زمانی ایجاد می گردد که انسان بتواند به اوج توانمندی‌ های خود دست یابد. نظریه‌پردازان بزرگ بر این اساس معتقدند که مفهوم انگیزه و توانمندی‌ های ذاتی انسان است که با تشویق‌ های بیرونی گره می‌خورد و ضمن ممانعت از احساس گناه، او را به اهداف بزرگ و کوچکش می‌رساند.
1401/04/06

آموزش هوش فرهنگی و مدیریت آن

امروزه محیط‌ های کاری بیش از هر زمان دیگری چند فرهنگی اند و افراد با پیش‌زمینه‌ های فرهنگی متفاوت با هم همکار می شوند. هرچند این چندفرهنگی‌بودن می‌تواند فرصت‌های زیادی برایمان ایجاد کند، می‌تواند تا حدی هم چالش‌برانگیز باشد و همین مسئله اهمیت داشتن هوش فرهنگی را مشخص می‌کند.
1401/04/02

آموزش مدیریت تصمیم گیری سریع

تصمیمات ما نقش مهمی در زندگی دارند، اما باید دقت داشت که برای تصمیم گیری وسواس زیاد به خرج ندهید، چرا که وسواس بیش‌ از حد مانع از تصمیم گیری درست و سریع می‌شود. اگر شما در تصمیم‌گیری زمان زیادی صرف می‌کنید یا می‌ترسید تصمیم اشتباهی بگیرید، شما با مشکلی به نام «فلج تحلیلی» روبه‌رو هستید.
1401/03/29

مدیریت آموزش کار گروهی به کودکان

اگر آموزش کار گروهی به بچه ها از سنین کم شروع شود، در بزرگ‌سالی مهارت‌های شناختی و اجتماعی لازم را خواهند داشت و می‌توانند با اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس بیشتری وارد جامعه شوند. پدر و مادرها باید به رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی فرزندانشان بیشتر توجه کنند و آنها را تقویت نمایند.
1401/03/25

معرفی ذهن باز و آموزش مدیریت آن

ذهن باز یک ویژگی مثبت است، اما آیا می دانید که ذهن باز چیست و چه معنی دارد؟ احتمالا افرادی را دیده‌اید که تا حرفی برخلاف باورهایشان می‌شنوند، مقاومت می‌کنند، عصبانی می‌شوند و دنبال اثبات درستی عقیده‌شان هستند. شاید افرادی را هم دیده باشید که با شنیدن صحبتی خلاف باورهایشان، به آن گوش می‌دهند، با منطق تحلیلش می‌کنند و اگر آنچه شنیده‌اند درست باشد، آن را می‌پذیرند. تفاوت این ۲ گروه به باز و بسته‌بودن ذهن آنها برمی‌گردد.
1401/03/21

محدودیت های حافظه و آموزش مدیریت آن

آیا تا به حال سعی کرده‌اید مواردی را که در لیستی فهرست شده‌اند، حفظ کنید؟ اگر دقت کرده باشید، در این هنگام به‌خاطرسپردن اولین موارد موجود در لیست آسان‌تر است و مواردی که در وسط و انتهای آن قرار دارند کمی مبهم هستند. دلیل این اتفاق چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا محدودیت های حافظه و ذهن را با هم بررسی کنیم.
1401/03/17

آموزش مدیریت استرس و تاثیر آن بر سلامتی

در طول زندگی بشر، استرس و اضطراب همواره در حال افزایش بوده است. اختلالاتی مانند اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی و خودکشی به‌خصوص در میان جوانان به‌شدت رایج بودند؛ اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا من همیشه استرس دارم؟
1401/03/14

مدیریت دانش در سازمان ها چه اهمیتی دارد؟

امروزه به دلیل آنکه دانش مساوی با قدرت شده است، بسیاری از کارمندان احساس می‌کنند اگر دانش تخصصی‌شان را بروز ندهند، ارزششان بیشتر خواهد بود و تقاضا برای آن‌ها زیاد می‌شود. اما برای مقابله با این طرز فکر، سازمان‌ها باید فرهنگی را پرورش دهند که کارکنان این تفکر را کنار بگذارند. در این مطلب به بررسی مدیریت دانش می پردازیم و اینکه سازمان‌ها چگونه می‌توانند از مدیریت دانش بهره ببرند؟
1401/03/09

آموزش انواع تست هوش و مدیریت آنها

از قدیم تمام روانشناسان بهره هوشی افراد مختلف را با معرفی انواع تست هوش ضریب هوشی کودکان و بزرگ‌سالان می سنجند. این تست‌ها به مرور زمان کامل تر شدند و امروزه اطلاعات مفیدی درباره نحوه عملکرد افراد در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کنند تا حدی که شرط پذیرش در بسیاری از مشاغل، گذراندن این آزمون‌ها و کسب نمره قابل‌قبول در آنهاست. در ادامه انواع تست هوش را به شما آموزش خواهیم داد.
1401/03/06

اهمیت مرکز کنترل در آموزش و یادگیری

آیا شما هم در مواجهه با چالش های زندگی حس می‌کنید می‌توانید روی نتیجه تأثیر بگذارید یا اینکه فکر می‌کنید در حال تقلای بیهوده هستید و همه‌چیز به نیروهایی خارج از اراده و کنترل شما بستگی دارد؟ اگر جزو کسانی هستید که به پرسش اول پاسخ مثبت دادید، چیزی در وجود خود دارید که روان‌شناسان آن را مرکز کنترل درونی می‌نامند؛ اما اگر پاسخ شما به پرسش دوم مثبت است، به قول‌‌ روان‌شناسان، مرکز کنترل شما در ناحیه بیرونی است. در این مقاله درباره این دو مفهوم و نقشی که روی زندگی ما دارند، صحبت می‌کنیم.
1401/03/03

آموزش تقویت مهارت یادگیری

تدریس، تربیت و سایر انواع یادگیری ساختارمند فعالیت‌هایی هستند که در آنها یک نفر چیزی را به دیگری می‌آموزد، ولی مهارت یادگیری یعنی خود فرد چیزی را یاد می‌گیرد. بسیاری تصور می‌کنند توانایی یادگیری فقط وابسته به هوش فرد است. اما آیا واقعا با تکرارکردن یک مهارت می‌توان آن را آموخت؟‌ پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مهارت یادگیری آموختنی است نه ارثی و با تمرین‌کردن آگاهانه و استفاده از استراتژی‌های بهبود توانایی یادگیری، می‌توانیم سریع‌تر و مؤثرتر بیاموزیم.
1401/02/31

آموزش مدیریت کودکان در فضای مجازی

امروزه کودکان زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند و مانند والدینشان از اینترنت برای برقراری ارتباط با دوستانشان، یادگیری و سرگرمی استفاده می‌کنند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان این فرصت را می‌دهد که ابراز وجود کنند و برای خودشان هویت داشته باشند. این فضا فرصت‌هایی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند، اما باید به فکر ایمنی آنها هم باشیم. حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی یکی از مسائلی است که توجه بیشتر کارشناسان سلامت کودک را هم به خود جلب کرده است. در این مقاله راه‌های محافظت از کودکان و نحوه مدیریت آنها را به شما آموزش خواهیم داد.
1401/02/28

آموزش مدیریت اضطراب در شروع هفته کاری

آیا شما هم مانند بسیاری افراد در غروب جمعه احساس ناخوشایند و ناراحتی دارید؟ یا مضطرب و نگران هفته آتی خود هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، با ما همراه باشید تا درباره این اضطراب، دلایل و شیوه‌ های مدیریت و مهار آن صحبت کنیم.
1401/02/24

مدیریت آموزش متقاعد کردن افراد با روش انگیزشی مونرو

آیا شما فکر می کنید که برای آنکه افراد را بتوانید متقاعد کنید باید استعداد خاصی داشته باشید؟ آیا بعضی از افراد با این قابلیت متولد شده‌اند که ایده‌های خود را با موفقیت به دیگران بفروشند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.
1401/02/20

آموزش روش های افزایش هوشیاری و مدیریت تمرکز

تمام افراد حس سردرگمی در روزمرگی‌ها را تجربه کرده اند و بدون تمرکز، صرفا رویدادها را دنبال کرده‌ و نسبت به آنها واکنش نشان داده‌اند. همین حالت است که ما را با احساس ناخوشایند سردرگمی و شلوغی مواجه می‌کند. اما چگونه می توان با این حالت‌ها مقابله کرد و در هنگام کار هوشیارتر بود؟
1401/02/16

چگونه حافظه خود را مدیریت کنیم

حافظه مثل بایگانی است که اطلاعات را ذخیره می‌کند و زمانی که نیازشان دارید، آنها را بازیابی می‌کند و در اختیارتان قرار می‌دهد. البته همه اطلاعات برای همیشه در حافظه ذخیره نمی‌شوند؛ برخی از آنها آن‌قدر واضح هستند که انگار همین حالا رخ داده‌اند و برخی دیگر آن‌قدر دور و فراموش‌شده هستند که انگار هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده‌اند. این فرایند یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای مغز انسان است. در این مقاله، ۱۰ نکته درباره حافظه می‌گوییم که به شما نشان می‌دهند ذخیره اطلاعات در ذهن چه فرایندی دارد و چطور می‌توان حافظه را تقویت کرد.
1401/02/12

آموزش مدیریت سخن گفتن و ترغیب افراد به شنیدن حرفمان

تمام افراد می خواهند که حرف‌هایشان شنیده شود و توجه دیگران را به خود جلب کنند. اما گاهی‌ اوقات در محل کار، منزل یا موقعیت‌های دیگر این اتفاق نمی‌افتد و این موضوع حس بدی را ایجاد می کند. البته این رابطه دوطرفه است، یعنی شما هم باید طوری رفتار کنید که مخاطبانتان به حرف‌هایتان گوش بدهند و بعد با دیدن علاقه آنها به شنیدن، پرشورتر به حرف‌زدن ادامه دهید. مسئله این است که چطور می‌توان شنوندگان را به توجه و گوش‌دادن ترغیب کرد؟
1401/02/08

بررسی آی کیو نرمال و آموزش مدیریت آن

آی‌ کیو کلمه ای است که از آن زیاد استفاده می شود، از آن واژه‌هایی که معنای اصلی‌شان را کمی هم تغییر داده‌ایم. دقت کرده‌اید به‌جای معنی واقعی‌اش که یعنی ضریب هوشی، گاهی حکم کنایه به کم‌هوشی یا بی‌دقتی فرد را پیدا می‌کند؟ اما آی کیو چیست و چگونه تعریف می شود؟ در این مقاله درباره آی کیو و ضریب و مقدار نرمال آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1401/02/03

آموزش هوش هیجانی به کودکان چه مزیت هایی دارد

یکی از مباحث مهم در آموزش به کودکان، یادگیری مهار احساسات و واکنش مناسب به آنها است. آموزش این مهارت به کودکان و تقویت هوش هیجانی آنها علاوه بر جلوگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، نقش مهمی در بهبود یادگیری و موفقیت تحصیلی آنها دارد. آموزش هوش هیجانی به کودکان سبب می گردد نحوه برخورد با کودکان دیگر را هم بهتر بیاموزند.
1401/01/30

آموزش مدیریت استرس پنهان در تکنولوژی

استرس استفاده از تکنولوژی و فناوری جدید در دنیای امروز بسیار فراگیر شده است. اما این اضطراب جز با محدود‌ کردن استفاده از تلفن‌ های هوشمند برطرف نخواهد شد. در ادامه مدیریت استرس پنهان در تکنولوژی و روش مقابله با آن را به شما توضیح خواهیم داد.
1401/01/27

مدیریت و تقویت مهارت آموزش و یادگیری

تصور اغلب افراد بر آن است که توانایی یادگیری تنها به هوش فرد بستگی دارد و یادگیری ویژگی تغییرناپذیری است که مانند رنگ چشم به ارث می‌رسد. به‌خاطر همین هم به‌جای توجه به استراتژی یادگیری، می‌گویند که بیشتر تمرین‌کردن همه‌چیز را درست می‌کند. اما امروزه پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مهارت یادگیری آموختنی است نه ارثی. با تمرین‌کردن آگاهانه و استفاده از استراتژی‌های بهبود توانایی یادگیری، می‌توانیم سریع‌تر و مؤثرتر بیاموزیم.
1401/01/23

مدیریت آموزش نکات کاربردی برای موفقیت در شغل جدید

شروع شغل جدید فرصتی است برای تجربیات تازه و پیشرفت در زندگی، حال چه این ترفیع درون‌ سازمانی باشد و چه انتقال به سازمانی جدید. البته در محیط‌کارهای پیچیده و متغیر امروزی این شروع تازه حتی برای افراد باتجربه هم چندان آسان و بدون دردسر نیست. در این مطلب به بررسی این خواهیم پرداخت که چه کاری می‌توان کرد تا کار را موفقیت‌ آمیز شروع کرده و ادامه دهیم.
1401/01/20

آموزش مدیریت افسردگی با برنامه منظم صبحگاهی

شروع یک روز جدید و صبح زود برای بسیاری از ما زمان دشواری است. اما این دشواری صبحگاهی برای مبتلایان به افسردگی به‌مراتب بیشتر می‌شود. کسی که افسرده باشد گاهی حتی دلیلی برای بیرون‌آمدن از تختخواب نمی‌بیند و این ذهنیت کمی همه‌چیز را پیچیده‌تر می‌کند. یکی از راهکارهای مؤثر و کاربردی که روان‌درمانگران و محققان برای مقابله با این موضوع پیشنهاد می‌کنند داشتن برنامه صبحگاهی منظم است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
1401/01/15

آموزش مجازی و استرس پنهان در تکنولوژی

در دنیای مجازی امروزه و با وجود پیشرفت فناوری که در تاروپود زندگی بشر رخنه کرده، علی رغم تمام مزایایی که دارد با خودش استرس نیز آورده است. استرس استفاده از گوشی‌های هوشمند، مقایسه زندگی خود با تصاویر خانواده‌های خوشبخت و خندان و ... که سعی می‌کنیم مثل آنها شویم، چون دیگر از خودمان راضی نیستیم. هرچه بیشتر می‌خندیم، خندان‌تر از ما هم هست و هرچه موفق‌تر می‌شویم، موفق‌تر از ما هم هست. انگار این اضطراب جز با محدود‌کردن استفاده از تلفن‌های هوشمند برطرف نخواهد شد. در ادامه، این مسئله را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
1401/01/03

دلایل استرس پنهان و آموزش مدیریت آن

امروزه استرس امری فراگیر شده است. از زندگی دیجیتالی گرفته تا زندگی پرمشغله‌ی کاری و خانوادگی و اتفاقات جدیدی که هر روز در دنیا روی می‌دهد همه و همه ما را به استرس می‌کشانند؛ اما با وجود دلایل اجتناب‌ناپذیر زیاد برای استرس، بیشترِ استرسمان را در واقع خودمان به خودمان تحمیل می‌کنیم و جالب است که حتی از انجام این کار اطلاع هم نداریم. البته این درمورد همه صدق نمی‌کند، اما حقیقت ساده این است که خیلی‌هایمان دچار عادت‌هایی شده‌ایم که با اینکه ممکن است در ظاهر مفید به نظر برسند، میزان زیادی استرس به همراه دارند. اما شایان ذکر است که با کمی درون‌نگری و پشتکار می‌توانید بیشتر این استرس را از زندگی‌ حذف کنید.
1400/12/25

آموزش مدیریت حافظه و تقویت آن

حافظه مانند یک بایگانی است که اطلاعات را ذخیره می‌کند و در زمان مورد نیاز آنها را بازیابی می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد. البته همه اطلاعات برای همیشه در حافظه ذخیره نمی‌شوند؛ برخی از آنها آن‌قدر واضح هستند که انگار همین حالا رخ داده‌اند و برخی دیگر آن‌قدر دور و فراموش‌شده هستند که انگار هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده‌اند. این فرایند یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای مغز انسان است.
1400/12/20

آموزش مدیریت برقراری ارتباط موثر

هنگامی که شما برای یکی از همکاران خود ایمیلی می‌نویسید، برای یکی از اعضای تازه‌ی تیم فروش، آموزشِ ضمن خدمت ترتیب می‌دهید یا برای هیئت مدیره ارائه‌ی مهمی انجام می‌دهید، باید به گونه‌ای ارتباط برقرار کنید که دقیق، شفاف و قابل درک باشد. اما آیا تا به حال پیش آمده است که در هنگام تنظیم پیام‌تان گیج شده باشید یا نتوانسته باشید تشخیص دهید مخاطبان شما واقعا به چه چیزی نیاز دارند؟
1400/12/17

آموزش ایجاد اعتماد به نفس و مدیریت آن

اعتماد به نفس همواره نقش بی‌اندازه پراهمیتی را در زندگی تمام افراد ایفا می کند. با این همه، افراد فراوانی هنوز برای رسیدن به آن در تقلا و تکاپو هستند. اما متاسفانه این قضیه می‌تواند یک چرخه‌ی معیوب باشد: کسانی که اعتماد به نفس ندارند، به سختی می‌توانند موفق شوند، کسی هم که مدام شکست می‌خورد، بدون شک اعتماد به نفسش سقوط خواهد کرد.
1400/12/14

تفاوت مدیریت مالی در زنان و مردان

در مبحث مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری، همه به‌دنبال بالاترین سود به‌همراه پایین‌ترین ریسک هستند. اما امروزه محققان می‌گویند جنسیت افراد می‌تواند برنحوه‌ی تصمیم‌گیری‌های مالی آنها تأثیر بگذارد. تفاوت‌های آناتومیکی (کالبدشناختی) مغز زنان و مردان، گویایِ تفاوت نگرش آنها در تصمیم‌گیری‌های مالی است.
1400/12/11

آموزش تقویت قاطعیت در تصمیم‌گیری و مدیریت آن

برای کسانی که قاطعیت ندارند و آن را در خود تقویت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری کار دشواری می باشد. این افراد زمان و انرژی زیادی را صرف گرفتن تصمیم‌های نه‌چندان مهم می‌کنند و وقتی نیاز دارند تصمیمی مهم بگیرند، حسابی به دردسر می‌افتند. در این مقاله خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در تمام جوانب زندگی خود فردی قاطع باشید.
1400/12/09

آموزش تقویت حافظه و مدیریت آن

حافظه هر فرد مانند اتاق بایگانی است که اطلاعات افراد را ذخیره می‌کند و زمانی که فرد به آنها نیاز دارد، آنها را بازیابی می‌کند و در اختیارتان قرار می‌دهد. البته همه اطلاعات برای همیشه در حافظه ذخیره نمی‌شوند؛ برخی از آنها آن‌قدر واضح هستند که انگار همین حالا رخ داده‌اند و برخی دیگر آن‌قدر دور و فراموش‌شده هستند که انگار هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده‌اند. این فرایند یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای مغز انسان است.
1400/12/06

آموزش مدیریت هوش اجتماعی و تقویت آن

ما انسان‌ها از نظر توانایی‌های تعامل، کنارآمدن و ارتباط با دیگران قابلیت های متفاوتی داشته و با هم متفاوت هستیم. همان‌طور که ما شایستگی‌های آکادمیک متفاوتی داریم، ممکن است شایستگی اجتماعی متفاوتی نیز داشته باشیم. این شایستگی اجتماعی چیزی است که امروزه هوش اجتماعی نامیده می‌شود.
1400/12/01

مدیریت آموزش اصول مصاحبه انگیزشی

آیا شما هم گمان می کنید تا کسی خودش واقعا نخواهد، تغییری نخواهد کرد؟ اگر پاسختان مثبت است، شما هم در زمره طرف‌داران مصاحبه انگیزشی هستید. شیوه‌ای که طرف‌دارانش معتقدند تغییر واقعی و پایدار از درون فرد آغاز می‌شود و با فشار بیرونی نمی‌توان رفتار کسی را واقعا تغییر داد. در این مقاله، درباره این شیوه درمانی، کارکردها، فواید، اصول و شیوه اجرا و اثربخشی آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/11/29

آموزش تقویت حافظه در یادگیری با پاداش دادن

از مهم‌ترین توانمندی‌ فردی، یادگیری و به‌خاطرسپردن چیزهای مختلف است. دنیای امروز پر از داده‌های مفید و اطلاعات ضروری است که انسان‌ها به‌واسطه شغل یا فعالیتشان باید آنها را به خاطر بسپارند. تکنیک‌های مختلفی برای تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری وجود دارند که برخی از آنها به روش یادگیری و حفظ‌کردن اطلاعات مربوط می‌شوند و برخی دیگر بر عملکرد ذهن برای به‌یادآوردن اطلاعات تأثیر می‌گذارند. پاداش‌دادن هنگام یادگیری مطلب جدید، یکی از تکنیک‌هایی است که ذهن را تشویق می‌کند هنگام ورود اطلاعات تمرکز بیشتری داشته باشد و بعدا آنها را با جزئیات بیشتری به یاد آورد.
1400/11/24

آموزش مدیریت مالی از دید روانشناسی

عادات صرفه‌جویی و خرج کردن در ذهن شما به چه صورت است؟ آیا تابه‌حال به اینکه چگونه از پول خود استفاده می‌کنید، فکر کرده‌اید؟ ممکن است که شخصی صرفه‌جو باشید و هر زمان که به موجودی بانکی روبه‌‌رشد خود نگاه می‌کنید احساس خشنودی کنید و درهنگام نیاز به خرید ناخرسند شوید، یا شاید یک معتاد به خرید باشید که به زندگی به چشم لذت نگاه می‌کند، بنابراین بدون فکر کردن خرید می‌کنید و توجه خاصی به وضعیت خود در آینده ندارید.
1400/11/21

مدیریت آموزش مثبت اندیشی به کودکان

مثبت‌ اندیش ماندن راحت نیست، به‌خصوص برای کودکان. اما داشتن نگرش مثبت به آنها کمک می‌کند بهتر با مشکلات روبه‌رو شوند و سالم‌تر رشد کنند. آموزش چگونگی تبدیل نگرشی منفی به نگرشی مثبت ابزار مهمی است که می‌توانید به آنها بدهید تا در طول زندگی از آن استفاده کنند. در این مقاله روش‌های آموزش مثبت اندیشی به کودکان و تمرینات مثبت اندیشی مناسب کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.
1400/11/16

مدیریت عوامل استرس زا و تأثیر آن بر سلامتی

استرس و اضطراب همواره برای همه وجود دارد و امروزه با ورود ویروس کرونا به کل دنیا و فراگیری آن، استرس و اضطراب در حال افزایش بوده است. اختلالاتی مانند اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی و خودکشی به‌خصوص در میان جوانان به‌شدت رایج بودند؛ اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که علت استرس و اضطراب چیست؟
1400/11/11

آموزش مدیریت اعتماد به نفس و تقویت آن

افزایش اعتماد به نفس و دانستن این که چگونه قوی‌تر به نظر برسید، در موقعیت‌های مختلف زندگی به شما کمک بزرگی خواهد کرد و بسیار مهم می باشد. حتی اگر ویژگی خاصی را نداشته باشید، با تلاش برای ایجاد آن در خود و تقلید از آدم‌هایی که آن ویژگی را دارند، احتمال دستیابی به ویژگی مدنظر قوت می‌گیرد. در این مطلب چند روش برای افزایش و تقویت اعتمادبه‌نفس را مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/11/09

مدیریت آموزش نحوه تدریس موثر و فراگیر

تمام افراد در طول زندگی خود در بخشی از زمان آموزش خود رابطه‌ی خوبی با معلم یا مربی‌ داشته اند که همین یادگیری آسان مهارت‌های جدید و استفاده از تجربه‌ ی آموزش دهندگان شده است. البته زمان‌هایی نیز هستند که یادگیری تبدیل به تجربه‌ای دشوار و ناخوشایند می شده است.
1400/11/05

آموزش تقویت حافظه با مدیریت آن

دنیای امروز پر از داده‌های مفید و اطلاعات ضروری است و انسان ها خواستار یادگیری و به‌ خاطر سپردن آنها هستند. تکنیک‌های مختلفی برای تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری وجود دارند که برخی از آنها به روش یادگیری و حفظ‌کردن اطلاعات مربوط می‌شوند و برخی دیگر بر عملکرد ذهن برای به‌یادآوردن اطلاعات تأثیر می‌گذارند. پاداش‌دادن هنگام یادگیری مطلب جدید، یکی از تکنیک‌هایی است که ذهن را تشویق به تمرکز بیشتر در زمان ورود اطلاعات می شود.
1400/11/04

آموزش مدیریت اضطراب پنهان و رهایی از آن

درباره چگونگی آرام‌شدن و کاهش استرس مطالب و نکات زیادی وجود دارد که اغلب تکراری هستند و صرفا آگاهی از نکات به رهاشدن از اضطراب کمکی نمی‌کند. در ادامه پس از تعریف چرخه عادت، پنهان‌ شدن اضطراب در عادت‌های روزانه را مطرح کرده و سه روش اصلی برای غلبه بر اضطراب و شکل‌ دادن عادت‌ های جدید را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/10/30

آموزش مدیریت مالی با اقتصاد رفتاری

به‌طور کلی، در انواع مختلف اقتصاد می توان گفت که اقتصاد با بررسی رفتار آدم‌ ها گره خورده است. بنابراین نمی‌توان نقش رفتار آدم‌ها را در اقتصاد نادیده گرفت. زمانی که کارشناسان و متخصصان فهمیدند هر زاویه‌دیدی ممکن است اشتباه باشد، کم‌کم مجبور به انعطاف‌پذیری شدند و مقوله‌های تازه‌ای مانند اقتصاد رفتاری هم به این شاخه مهم علمی اضافه شد. اما اقتصاد رفتاری دقیقا به چه معناست؟
1400/10/25

تاثیر دنیای مجازی بر خانواده ها

آیا تا به حال به تاثیر دنیای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی بر روابط خانوادگی فکر کرده اید؟ بر اساس آمار اعلام‌ شده، در سراسر جهان حدود نود درصد کاربران در شبکه های اجتماعی جوانان هستند. یعنی امروزه در هر خانواده حداقل یک نفر کاربر این شبکه‌ ها می باشد. در واقع شبکه‌های اجتماعی به اولویت اصلی روابط خانوادگی و دوستانه تبدیل شده‌اند. این شبکه‌ها مزایای و معایب زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم با تاثیر دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی بر خانواده بیشتر آشنا شویم و از مزایا و معایب آنها بگوییم.
1400/10/21

بررسی زیرساخت های مدیریت دانش و منابع انسانی

در حسابرسی سنتی، افراد به عنوان یک دارایی و سرمایه تلقی نمی‌شوند، بلکه نوعی هزینه به حساب می‌آیند. در حالیکه حسابرسی مبتنی بر دانش، برشعور و فکر انسانی متمرکز می‌گردد، به همین ترتیب، آموزش و توسعه بر پایه مدیریت دانش، یکی از مهم‌ترین کمکهایی است که به رشد قابلیت کارکنان می‌انجامد.
1400/10/17

آموزش مدیریت اشتباهات در مصاحبه

برخی افراد نمی توانند به خوبی از قابلیت‌ها و موفقیت‌های خود صحبت کنند و با وجود اینکه دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند، به دلیل ناتوانی در بیان آنها، به جایگاهی که شایستگی آن را دارند، نمی‌رسند. اگر نمی‌دانید چگونه باید قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب خود را بیان کنید با ما همراه باشید تا سه اشتباه رایج در مذاکره را بیان می‌کنیم و روش اجتناب از آنها را به شما بگوییم.
1400/10/12

آموزش مدیریت درس گرفتن از اشتباهات خود

همه افراد اشتباهاتی را در زندگی خود انجام می دهند که گاهی دانسته و گاهی هم نادانسته می باشد. در هر حال، اگر حواسمان را بیشتر جمع کنیم، آگاه‌تر شویم و بدانیم که اشتباهات چه درس‌هایی به ما می‌دهند، درصد خطاهای آگاهانه و ناآگاهانه‌مان در زندگی کمتر و کمتر می‌شود. در واقع، کنترل ذهن و مدیریت اوضاع را بهتر به دست می‌گیریم. در این مقاله، می‌خواهیم با توجه به نظرات و توصیه‌های افراد متخصص و کارشناس، از درس‌هایی برایتان بگوییم که اشتباهات زندگی به ما می‌دهند.
1400/10/09

آموزش مدیریت سازنده در شرایط سخت

اغلب افراد معمولا وقتی اوضاع خوب است، احساس خوبی دارند و در شرایط ناخوشایند احساس بدی دارند. توانایی ما برای تغییر دیدگاه در شرایط سخت و چالش‌برانگیز، نقش مهمی در موفقیت ما دارد. در این مقاله به شما می‌گوییم در شرایط سخت با تغییر دیدگاه در مسیر دستیابی به اهداف خود حرکت کنید.
1400/10/06

آموزش مدیریت اعتبار و تاثیرگذاری بیشتر

آیا شما حاضرید در کلاسی شرکت کنید که مدرسش خیلی تجربه‌ تدریس نداشته باشد؟ آیا حاضرید از فروشنده‌ای خرید کنید که در خرید قبلی‌تان از او راضی نبوده‌اید و شما را ناامید کرده است؟ آیا حاضرید برای مدیری که معمولا روی حرفش نمی‌ایستد، خود را به آب و آتش بزنید؟ اگر قرار باشد زمان و انرژی خود را با اشتیاق و تمایل در اختیار فردی قرار دهید، آن فرد باید شخص معتبری بوده و ارزش این اعتماد را داشته باشد. اما اعتبار چیست و چه اهمیتی دارد؟
1400/10/03

آموزش مدیریت منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک

خیلی از کسب‌وکارهای کوچک استخدام مدیران منابع انسانی را لازم نمی‌دانند. آنها کارهای مربوط به این حوزه تخصصی را خودشان انجام می‌دهند و فکر می‌کنند وجود بخش جداگانه منابع انسانی وقت‌گیر است. اما بالاخره در جایی از مسیر متوقف می‌شوند و می‌فهمند که مدیریت منابع انسانی کاری تخصصی است و نباید اهمیت منابع انسانی در کسب و کارهای کوچک را دست‌کم گرفت. در این مقاله، راهنمایی برایتان آماده کرده‌ایم که از ارزش و اهمیت بخش منابع انسانی در سازمان‌های نه‌چندان بزرگ می‌گوید.
1400/10/01

آموزش مدیریت موفقیت و خوشحالی

اکثر افراد معتقدند که خوشحالی نیرویی بیرونی است و نمی‌توان آن را کنترل کرد. اما واقعیت این است که خوشحال بودن انتخاب خودمان است. اما چگونه احساس خوشحالی کنیم؟ در ادامه روش هایی را برای افزایش خوشحالی و مدیریت آن به شما آموزش خواهیم داد.
1400/09/28

آشنایی با پنج مزیت مهم آموزش مجازی

شرکت در کلاس های مجازی مزایای بسیاری دارد. اگر شما یا فرزندتان به این گزینه علاقه دارید، در این مطلب فقط به پنج مورد از مزایای یادگیری آنلاین نگاهی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/09/20

آموزش مدیریت قاطعیت در تصمیم‌گیری و تقویت آن

افرادی که قاطعیت ندارند و آن را در خودشان تقویت نمی‌کنند، به سختی می توانند تصمیم‌گیری کنند. آنها زمان و انرژی زیادی را صرف گرفتن تصمیم‌های نه‌چندان مهم می‌کنند و وقتی نیاز دارند تصمیمی مهم بگیرند، حسابی به دردسر می‌افتند. در این مقاله 12 راهکار برای قاطعیت در تصمیم گیری مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/09/17

آموزش استفاده از قدرت تخیل در مذاکره

عموما باور افراد بر این است که مذاکره‌کنندگان برای پیروزی در مذاکره به آلترناتیوها نیاز دارند. آلترناتیوهای مذاکره با ایجاد حس اطمینان‌خاطر موجب می‌شوند که مذاکره‌کننده با جاه‌طلبی در مورد پیشنهادها مذاکره کند، به نتیجه مطلوبی برسد و هر زمان که اراده کرد میز مذاکره را ترک کند. با این وجود مذاکره‌کنندگان در بیشتر موارد هیچ آلترناتیوی ندارند.
1400/09/13

آموزش مدیریت اعتماد بنفس برای افراد موفق

گاهی افراد در برخورد با بسیاری از اطرافیان‌ خود احساس می کنند که همه اعتماد به نفس دارند به‌غیراز خودشان. اما این احساس درست نیست. حتی موفق‌ترین افراد هم ممکن است گاهی با کمبود اعتماد به نفس مواجه می شوند. در این مطلب می‌خواهیم با راهکارهای افزایش اعتماد بنفس آشنا شویم.
1400/09/10

مزایا و معایب آموزش مجازی و آنلاین

امروزه صنایع و سازمان‌ها برای رفع نیازهای آموزشی خود به طور فزاینده‌ای به آموزش مجازی و آنلاین روی آورده اند. اما زمان مناسب برای آموزش مجازی چه زمانی است؟ در این مقاله، به موضوع یادگیری و آموزش آنلاین خواهیم پرداخت.
1400/09/07

آموزش مدیریت هوش مالی در کودکان

آیا می دانید که برای تقویت هوش مالی کودکان چه کارهایی باید انجام دهید؟ هوش مالی خودمان چطور پرورش داده شده است؟ آموزش مدیریت مالی به کودکان خیلی پررنگ نیست، اما ناآگاهی دراین‌باره می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای فرزندمان به وجود بیاورد.
1400/09/05

مدیریت دانش و سرمایه های فکری

در مجموع می توان گفت که دانش سازمانی ناظر بر سرمایه های فکری می باشند. سرمایه های فکری خود مشتمل بر سه نوع سرمایه انسانی، سرمایه سازمانی و سرمایه اجتماعی می باشند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
1400/09/01

آموزش مدیریت منابع انسانی برای مدیران جدید

رسیدن به این مقام مدیریت نیازبه تلاش زیادی داشته و علاوه بر مزایای فراوان، مسئولیت‌های سنگینی را به همراه دارد. حالا شما نه فقط مسئولیت کارهای خود، بلکه مسئولیت راهنمایی دیگران و نظارت بر کارشان را نیز بر عهده دارید. استفاده از نکات آموزنده در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. در این مقاله نکات کاربردی را برای مدیرانی بیان می‌کنیم که به‌تازگی به این سمت منصوب شده‌اند.
1400/08/28

آموزش مدیریت مالی و کسب درآمد در منزل

کار کردن در منزل خیلی خوب است اما به شرطی که شرایط مهیا و فراهم باشد. امروزه به لطف امکاناتی که شرکت‌ها در اختیار ما می‌گذارند، می‌توانیم کار در خانه را نیز تجربه کنیم. اما به راستی کدام یک برای کار مناسب‌تر است، کار کردن در خانه یا کار کردن در محل کار؟
1400/08/25

مدیریت آموزش علم نجوم به کودکان

کشف استعداد و پرورش زودهنگام در کودکان و آموزش به آنها تأثیر بسزایی بر آینده شان دارد. آموزش نجوم به کودکان نیز می‌تواند راهی برای پیداکردن علاقه آن‌ها و هدایتشان به این مسیر باشد. این مطلب برای والدینی است که احساس می‌کنند فرزندشان به ستاره‌ها و اجرام آسمانی توجه نشان می‌دهد و می خواهند آموزش این علم به کودک خود را مدیریت نمایند.
1400/08/22

آموزش تکنیک های دست یابی به ایده های خلاقانه

در مطلب امروز می خواهیم درباره شش کلاه تفکر صحبت کنیم. در حقیقت، این نامی است که آقای ادوارد دوبونو (Edward de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت، به روش ابداعی‌اش داده است. آقای دوبونو پزشک بود؛ ولی در زمینه روان‌شناسی، علوم طبیعی، فلسفه و چند رشته دیگر هم تحصیلاتی داشت. با این‌ حال، بیشتر از پیشینه پربارش، بابت نظریه‌اش درباره تفکر جانبی مشهور است.
1400/08/18

آموزش مدیریت خواب و آرامش و تاثیر آن بر زندگی

خیلی از افراد خواب و استراحت کافی ندارند، گاهی بخاطر درگیری با کودکان، گاهی مشغله های کاری و ... ، بنابراین دیروقت به رختخواب رفته و زمانی که بالاخره سر خود را روی بالشت می‌گذارند، آن‌قدر فکرشان درگیر کارهای روز بعد است که نمی‌توانند یک خواب خوب و کافی داشته باشند.
1400/08/14

آموزش مدیریت افزایش تمرکز

همواره باید دانست که تمرکز رمز موفقیت در یادگیری می باشد و یادگیری هم مهم‌ترین چیزی است که در این دنیا باید انجام دهیم. یادگیری فقط به‌معنای کسب علم و دانش نیست؛ بلکه نوعی توانایی است که به ما در فکر کردن بهتر و تصمیم‌سازی‌های دقیق‌تر زندگی کمک می‌کند. در این مطلب می خواهیم روش های افزایش توجه و تمرکز را بیان کنیم. با ما همراه باشید.
1400/08/10

معرفی چرخه زندگی مدیریت دانش در سازمان

مدیریت دانش به عنوان مجموعه کارکردهای وابسته به هم و واحد تعریف می گردد که معطوف به شناخت دانش فردی و دانش سازمانی و از همه مهم تر تعامل بین آنها می باشد. مروری بر مدلهای مختلف نشان داد که فرآیند مدیریت دانش 10 مرحله اصلی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
1400/08/08

مدیریت آموزش زوپا در مصاحبه

ناحیهٔ توافق احتمالی (زوپا) یا محدوده چانه‌زنی یک مکان فیزیکی نیست بلکه محدوده‌ای فرضی است که احتمال دارد دو نفر یا بیشتر افراد حاضر در یک مذاکره در آن باهم توافق نمایند. در این ناحیه معمولا طرفین مذاکره با یکدیگر سازش می‌کنند و به توافقی دست می‌یابند. در ادامه ناحیه توافق احتمالی را با مثال‌هایی واضح برایتان شرح خواهیم داد.
1400/08/04

آموزش مدیریت استفاده از خلاقیت پنهان درونی

باید بدانید که هرکسی می‌تواند خلاق باشد. خلاقیت فقط ویژه‌ی موسیقی‌دانان، هنرمندان و نویسندگان نیست. خلاقیت در تمام شغل‌ها و زمینه‌های زندگی وجود دارد و صرفا در آثار هنری یافت نمی‌شود. وقتی به این باور برسیم که ما هم می‌توانیم فردی خلاق باشیم و از خلاقیت خود برای پیشرفت و یافتن راه‌های تازه استفاده کنیم، نگرش متفاوتی پیدا می‌کنیم، از تکرار کارهای همیشگی دست برمی‌داریم و سعی می‌کنیم راه‌های تازه‌ای را امتحان کنیم. در این مقاله ابتدا نمونه‌هایی از افراد خلاقی را بیان می کنیم که دگرگونی‌های بزرگی در جهان ایجاد کرده‌اند و سپس مواردی از تأثیرات بهره‌گیری از خلاقیت پنهان درونی‌مان را بر زندگی فردی‌ بررسی خواهیم کرد.
1400/08/02

آموزش تقویت حافظه بلند مدت و مدیریت آن

برای همه‌ی ما پیش آمده است که گاهی بسیاری چیزها را فراموش کرده‌ایم! اگر از اطلاعات‌تان استفاده نکنید، آنها را به‌سادگی فراموش می‌کنید. به همین دلیل است که نه‌تنها یادداشت برداری مهم است، بلکه مرور منظم آنچه که یاد گرفته‌اید هم اهمیت فراوانی دارد. در این مقاله نگاهی داریم به مزایای مرور اطلاعات و استراتژی‌های مختلفی که می‌توانید برای مرور مؤثر اطلاعات از آنها استفاده کنید.
1400/07/28

آموزش مدیریت ترس از آینده

هیچ کس نمی داند یک سال بعد یا ۱ ماه بعد یا حتی یکروز بعد چه اتفاقی برایش پیش می آید. این طبیعت زندگی است! بااین‌حال، خیلی از آدم‌ها با ترس از آینده زندگی می‌کنند و طبیعی است که ما نمی‌توانیم اختیار همه‌چیز را در دست بگیریم. اما ترس از رخدادهای پیش‌بینی‌نشده و بحران‌های احتمالی نباید ما را فلج کند. به‌دلیل ترس از آینده نامعلوم، آدم‌های بسیاری از تصمیم گیری های مهم، ریسک پذیری و برداشتن گام‌های بزرگ سر باز می‌زنند. در این مطلب، راهکارهایی برای مقابله با ترس از آینده را به شما خواهیم گفت.با ما همراه باشید.
1400/07/24

آموزش مدیریت استرس و مقابله با آن

این روزها تقریبا می توان گفت همه افراد استرس دارند. از زندگی دیجیتالی گرفته تا زندگی پرمشغله‌ی کاری و خانوادگی و اتفاقات جدیدی که هر روز در دنیا روی می‌دهد همه و همه باعث استرس می شوند. اما خبر خوب این است که با کمی درون‌نگری و پشتکار می‌توان بیشتر این استرس را از زندگی حذف کرد. در این مقاله می‌خواهیم روش مدیریت استرس و راه‌های مقابله با آن و حذف و کاهش استرس را مطرح کنیم، با ما همراه باشید.
1400/07/18

آموزش مدیریت اشتباهات زندگی با نظرات متخصصان

همه افراد دچار اشتباه می شوند و خطا و اشتباه می کنند که گاهی دانسته و گاهی هم نادانسته اسیر خطاها می‌شویم. در هر حال، اگر حواسمان را بیشتر جمع کنیم، آگاه‌تر شویم و بدانیم که اشتباهات چه درس‌هایی به ما می‌دهند، درصد خطاهای آگاهانه و ناآگاهانه‌مان در زندگی کمتر و کمتر می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با توجه به نظرات و توصیه‌های افراد متخصص و کارشناس از درس‌هایی برایتان بگوییم که اشتباهات زندگی به ما می‌دهند.
1400/07/15

آشنایی با فرهنگ سازمان در مدیریت دانش

فرهنگ سازمانی از زیرساخت های مدیریت دانش می باشد. در تعریف فرهنگ سازمان می توان گفت که فرهنگ سازمانی ناظر بر روش و شیوه زندگی افراد در سازمان است. سیستم مشترک ارزشها، باورها و هنجارهای حاکم بر سازمان، بایدها و نبایدهای رفتاری را تعیین می کند.
1400/07/11

آموزش مدیریت خطاهای رایج در تصمیم گیری

این روزها رویارویی با افراد خودبرتربین مسئله رایجی است؛ کسانی که خود را علامه دهر می‌دانند یا به‌گمانشان هرچه دیگران می‌گویند، در تأیید حرف آنهاست. امروزه به‌لطف اینترنت، ما به‌سرعت هر داده‌‌ای را بدون توجه به درستی و نادرستی آن تحلیل می‌کنیم و نتیجه‌ می‌گیریم. این مسئله ابتلا به خطاهای شناختی را بیشتر کرده است. در این مطلب رایج‌ترین خطاهای شناختی را به شما معرفی خواهیم کرد.
1400/07/08

آموزش مدیریت مالی به کودکان

امروزه همه به آموزش مهارت‌های مدیریت مالی نیازمند هستند. این مهارت‌ها از عقاید، نگرش‌ها، عادت‌ها و ارزش‌هایی که در دوران کودکی و در حین رشد، در مورد پول کسب می‌کنیم، ناشی می‌شود. بدیهی است که آموزش مالی برای همه ضروری است. کودکانی که یاد می‌گیرند برای مخارج و هزینه‌هایشان برنامه‌ای داشته باشند و آن را اجرا کنند، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و بیش از سایر کودکان به توانایی‌هایشان در تصمیم گیری اعتماد دارند و متکی به خود هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی آموزش مدیریت مالی به کودکان آشنا کنیم.
1400/07/06

آموزش مدیریت مسیر شغلی

اگر شما جزو افرادی هستید که از جایگاه شغلی خود راضی نبوده و مشتاق تغییرید اما راهی به جلو پیدا نمی‌کنید، ناامید نشوید. در این مقاله، ما قصد داریم یک قدم به عقب برداریم تا موقعیت فعلی شما را ارزیابی کرده و یک استراتژی برای حرکت به جلو انتخاب کنیم.با ما همراه باشید.
1400/07/04

تعریف دانش و دارایی های دانشی در مدیریت دانش

در تعریف دانش می توان بر اساس یک ساختار سلسله مراتبی از داده و اطلاعات چنین گفت که با درنظر گرفتن دو معیار وابستگی به زمینه و فهم ، این پیوستار نشان می دهد که دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ها ریشه می گیرند و بر مبنای آن تعریف می شوند. دانش، نه داده است و نه اطلاعات.
1400/06/30

آموزش مدیریت ترس از بیان نظرات در جمع

آیا شما هم ترس از بیان نظر خود دارید؟ شما تنها نیستید و خیلی از افراد این شرایط را تجربه می‌کنند. ترس از بیان نظر یا ابراز عقیده با ترس از صحبت کردن در جمع تفاوت دارد. با ما همراه باشید تا درمورد ترس از بیان نظر یا ترس از ابراز عقیده مفصل صحبت می‌کنیم.
1400/06/27

جایگاه مدیریت دانش در سازمان ها

مدیریت دانش در سازمان ها نقش بسزایی دارد، مدیریت سازمان وابسته به منابعی است که مدیران برای تحقق اهداف سازمان و به طور صرفه جویانه به خدمت می گیرند، یعنی بهره وری. از جمله منابع سازمانی می توان به منابع انسانی، مالی و مادی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مدیریت دانش در سازمان ها را بررسی کنیم.
1400/06/23

تاثیر دنیای دیجیتال بر آموزش و تمرکز و خلاقیت

امروزه تکنولوژی جهان را فرا گرفته است و کمتر کسی می‌تواند از این امکانات روبه‌پیشرفت استفاده نکند. در این مقاله، رویکردهایی کاربردی و جالب در رابطه با تاثیر این دنیای تکنولوژی و دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.
1400/06/18

آموزش مدیریت ذهن و هوش در استفاده از دست مخالف

برخی تحقیقات و مطالب بیان می کنند که استفاده از دست مخالف عملکردهای شناختی و خلاق مغز را تحریک می‌کند، برای مثال بیان شده که استفاده از دست مخالف برای مسواک زدن سلامت مغز را بهبود می‌بخشد. اما واقعا استفاده از دست مخالف چقدر بر هوش اثرگذار است؟
1400/06/15

آموزش مدیریت مالی با برنامه های هوشمند

مدیریت مالی شخصی و زیر نظرگرفتن حساب ها قبلاً کاری دشوار بود و گاهاً اوضاع از کنترل خارج میشد. اما امروزه با معرفی برنامه‌های حسابداری و مدیریت مالی شخصی بر روی سیستم عامل‌های تلفن همراه، دیگر کنترل حساب درآمدها و هزینه‌ها، بودجه‌بندی، برنامه‌ریزی مالی و تعیین اهداف مالی پیچیدگی چندانی ندارد و قابل انجام است. با ما در ادامه همراه باشید تا چند برنامه مدیریت مالی شخصی مخصوص موبایل های هوشمند را به شما معرفی نماییم.
1400/06/12

معایب و مزایای آموزش مجازی چیست

امروزه آموزش‌ مجازی(الکترونیک) و یا غیرحضوری و آنلاین بیش از ۹۰ درصد آموزشهای کشور را در برمی‌گیرد که با توجه به مزایای بسیاری که دارد یکسری مشکلات نیز به دنبال داشته است. در این مقاله مزیت های آموزش مجازی را مطرح کرده و سپس شما را با معایب آموزش الکترونیکی یا آنلاین آشنا خواهیم کرد.
1400/06/09

آموزش مدیریت مالی جهت پایبندی به اهداف

اگر شما هم دوست دارید که به رویاهای خودتان برسید، باید برای خود اهداف و برنامه‌های مالی تعیین کنید، برنامه ای که هم از زندگی لذت ببرید و هم برای اهداف مالی برنامه‌ریزی داشته باشید. در ادامه مطلب حاضر، ۶ نکته و توصیه کاربردی دراین‌باره را به شما توضیح می دهیم.
1400/06/06

آموزش مدیریت تاثیرات شبکه های مجازی و اینترنت

بررسی ها و تحقیقات مختلف نشان داده اند که اعتیاد به شبکه های اجتماعی جزو بدترین عاداتی است که افراد جامعه از لحاظ روانشناسی اجتماعی با آن مواجه هستند. در این مقاله ۶ تاثیری که شبکه های اجتماعی بر سلامت روان افراد می‌گذارند را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1400/06/03

آموزش مدیریت شرایط درماندگی و تغییر دادن آن

اغلب ما زمانیکه اتفاق بدی برایمان میفتد تمام تلاش خود را برای کاهش آثار منفی انجام می دهیم. اما افرادی هم هستند که گمان می‌کنند هیچ کنترلی روی شرایط ندارند و هیچ کاری برای بهترشدن شرایط نمی‌توانند انجام دهند. آنها تمایل دارند کنار بکشند و دستشان را به‌نشانه تسلیم بالا ببرند. این افراد اسیر درماندگی آموخته شده می باشند.
1400/06/01

مدیریت آموزش اصول مذاکره برای فریلنسرها

فریلنسری یک روش کاری مورداستقبال در بین جوانان و تمام گروه‌‌های جامعه است. خیلی‌ از افراد پیش از استخدام‌شدن در شرکت‌ها یا راه اندازی کسب وکار خود، مدتی را به‌عنوان فریلنسر فعالیت کرده‌اند. با این حال، بسیاری از فریلنسرهای تازه‌کار تجربه کافی در مذاکره و ارتباط با مشتریان ندارند و همین مسئله باعث می‌شود تجارب تلخی در این کار داشته باشند. در این مقاله به اصول مذاکره فریلنسرها و نکات مهمی که هر فریلنسر باید درباره مشتریان خود بداند اشاره می‌کنیم.
1400/05/29

آموزش مدیریت دلایل پنهان استرس

امروزه با وجود زندگی پرمشغله‌ی کاری و خانوادگی و اتفاقات جدیدی که هر روز در دنیا روی می‌دهد اکثر افراد دچار استرس می شوند؛ اما با وجود دلایل اجتناب‌ناپذیر زیاد برای استرس، بیشترِ استرسمان را در واقع خودمان به خودمان تحمیل می‌کنیم. البته این درمورد همه صدق نمی‌کند و خبر خوب این است که با کمی درون‌نگری و پشتکار می‌توانید بیشتر این استرس را از زندگی‌تان حذف کنید. در این مقاله می‌خواهیم راجع‌به استرس و روش های کنترل و مدیریت آن صحبت کنیم.
1400/05/26

رونق آموزش الکترونیک در دوران کرونا

در سال های اخیر با وجود اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت دائم بر ارائه آموزش‌های علوم پزشکی در بستر فضای مجازی تأکید کرده است اما در عمل، حرکت وسیعی در سطح کشور در این حوزه اتفاق نیفتاده بود و تنها برخی دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های مجازی کرده بودند. در حوزه وزارت آموزش و پرورش نیز، شرایط مشابهی حاکم بود و علی‌رغم تأکید بر هوشمندسازی مدارس پیشرفت‌های چشم‌گیری در بسترسازی و ارائه آموزش‌های مجازی حاصل نشده بود.
1400/05/23

آموزش مدیریت مالی با ذهن ثروتمند

آیا به این فکر کرده‌اید که فرق افراد ثروتمند با فقیر در چیست؟ باید گفت که فرقِ بین این دو دسته در ذهنیت‌شان است. تعجب‌آور است، نه؟ خیلی کم پیش می‌آید که فرد میلیونری به شما بگوید به‌خاطر معامله‌ای عالی ثروتمند شده است یا همین‌طور که برای خودش در حال گشت‌وگذار بوده، ناگهان به یک سرمایه‌گذار بزرگ برخورد کرده است. به‌هرحال، آنچه اکثر افراد ثروتمند به‌عنوان نقطه‌ی قوت‌شان در راه به‌دست‌آوردن مال‌واموال به آن اشاره می‌کنند، یک چیز است: ذهنیت میلیاردری.
1400/05/18

آموزش مدیریت مهارت های ارتباطی و اصول ارتباطات آنلاین و مجازی

ارتباطات آنلاین سبب ارتباط ما با دوستان زیادی در سراسر جهان می شود. برقراری ارتباطی آنلاین می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما اگر آداب برقراری ارتباط آنلاین را ندانیم، ممکن است دچار سوءتفاهم شده و یا به دردسر بیفتیم. اما اگر می خواهید چنین مشکلاتی پیش نیاید، این مقاله را تا آخر بخوانید تا اصول و آداب برقراری ارتباط آنلاین سالم را بیاموزید.
1400/05/13

آموزش مدیریت رفتار و الگوی خوب بودن

همه‌ی ما احتمالا با این گونه افراد کار کرده‌ایم. اما آیا تا کنون در مورد کنش‌ها و رفتارهای خودتان هم فکر کرده‌اید؟ آیا الگوی خوبی برای افراد پیرامون‌تان هستید؟ در این مقاله مزایای الگوی خوب بودن را بررسی می‌کنیم و بر آنچه باید انجام دهید تا الگوی بهتری باشید به ویژه برای اعضای کم تجربه‌تر گروه تاکید می‌کنیم.
1400/05/11

ارکان اصلی آموزش مجازی یا الکترونیکی

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی یا آموزش مجازی LMS (Learning Managment System) سامانه یا نرم افزار تحت وب می باشد که مدیریت، مستندسازی، ارائه دوره‌های تحصیلی و آموزشی، برگزاری آزمون ها، پیگیری، گزارش‌گیری و روند آموزش از راه دور را ‌بطور الکترونیکی و خودکار مدیریت نموده و اجرای برنامه‌های آموزشی را آسان تر می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا ارکان اصلی این سیستم را به شما معرفی نماییم.
1400/05/07

آموزش مدیریت انتقاد و سرزنش

گاهاً بسیاری افراد ادعا می‌کنند انتقاد از خود را بلدند، ولی در عمل اینگونه نیستند. اگر شما در مسیر خودشناسی گام برداشته‌اید، انتقاد از خود بهترین سرآغاز در این راه است. انتقاد از خود بر عزت‌ نفس شما موثر بوده و شما می‌توانید با شناسایی الگوهای ضعیف رفتاری خود، زمینه خودسازی تان را فراهم نمایید.
1400/05/05

آموزش مدیریت حساب تنخواه در حسابداری

هر کسب و کاری و هر شرکتی در هر اندازه ای باشد هزینه‌های مختلفی دارد: از سرمایه گذاری روی یک پروژه گرفته تا هزینه‌های جاری شرکت. از آنجایی که نقل‌ و انتقال پول‌ زیاد معمولا با چک و حواله‌های بین بانکی انجام می‌شود، اگر این هزینه‌ها کم باشند پرداخت این هزینه‌ها با چک و حواله‌ منطقی نیست و از تنخواه برای پوشش آنها استفاده می‌شود. در این مقاله، مفهوم تنخواه گردان در حسابداری و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.
1400/05/03

آموزش مدیریت سخنرانی با استفاده از کمک های حسی

بهره‌گیری از کمک‌‌های حسی به مخاطبان کمک می‌کند ضمن تعامل بیشتر با سخنرانی، مطالب ارائه‌شده را بهتر درک کنند و به‌خاطر بسپارند. با بهره‌گیری از کمک‌های حسی یا ابزار بصری، افزایش تعامل، درک و به‌خاطرسپاری محتوا امکان‌پذیر می‌شود. در این مقاله درباره کمک‌های حسی، اهمیت آنها و چگونگی استفاده از آنها صحبت می‌کنیم.
1400/04/30

خصوصیات آموزش و دانشگاه مجازی چیست

آموزش مجازی یا الکترونیک توسط آموزشگاه ها و دانشگاه های مجازی انجام می شود که محل فیزیکی برای حضور دانشجویان و برگزاری کلاس های حضوری ندارند و دانشجویان از طریق سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) تمامی دوره ها و مراحل تحصیل را می گذرانند.
1400/04/25

مدیریت آموزش اقتصاد رفتاری

در انواع مختلف اقتصاد، به رفتار مردم توجه می‌شود و نمی‌توان نقش رفتار آدم‌ها را در اقتصاد نادیده گرفت. اما اقتصاد رفتاری به چه معناست؟ در این مطلب در رابطه با اقتصاد رفتاری و نحوه مدیریت آن به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.
1400/04/21

آشنایی با مزایای آموزش مجازی و الکترونیک

همان طور که در مطالب قبلی گفته شد آموزش الکترونیکی و یا آموزش مجازی، استفاده از فناوری اطلاعات جهت دسترسی به منابع، محتواهای آموزشی، برگزاری جلسات و کلاس های آنلاین و غیرحضوری می باشد. با ما همراه باشید تا مزایای آموزش مجازی را به شما بگوییم.
1400/04/18

آموزش مدیریت مطالعه و لذت بردن از آن

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از مطالعه لذت نمی‌برند و مطالعه برایشان خوشایند نیست، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. با ما همراه باشید.
1400/04/14

آموزش بهبود مهارت های خودتوسعه ای و مدیریت آن

برای بهبود مهارت های خودتوسعه ای و جهت مدیریت آنها باید فعالیت‌‌هایی را انجام داد که شما را در مسیر درستی قرار دهند تا به بهترین نتایج برسید.
1400/04/09

مدیریت زبان بدن در آموزش

آموزش و تدریس یکی از مشاغل سخت و دشوار در دنیاست. معلم باید علاوه‌بر برخورداری از علم و سواد کافی و ارائه‌ی اطلاعات مفید به دانش‌آموزان، الهام‌بخش نیز باشد. هم چنین باید هم‌زمان، سخنران و رهبر خوبی باشد و فضایی سرگرم‌کننده را در کلاس درس ایجاد کند که برای دانش‌آموزان خسته‌کننده نباشد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از نکات کاربردی زبان بدن در تدریس را بیان کنیم.
1400/04/06

آموزش مدیریت ریسک پذیری در شغل

بسیاری از موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمند زندگی حاصل ریسک کردن و کنارگذاشتن خجالت و سرمایه‌ گذاری روی کسب‌ و کاری تازه‌ تأسیس و حتی یافتن عشق زندگی هستند. با این حال بسیاری از افراد در شغل خود با ریسک مواجهه می‌شوند، تردیدها و نگرانی‌ هایی دارند. حال چگونه بفهمیم وقت ریسک کردن در شغل مان فرا رسیده است؟ در ادامه با ما همراه باشید.
1400/04/02

آشنایی با سبک ها و مزایای آموزش مجازی

کلمه آموزش مجازی یا vitrual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی elearning خیلی زود در سایت های مختلف جا افتاد و افراد زیادی از این سیستم برای انتقال دانش خود استفاده کردند . این آموزش ها در ابتدا به صورت سایت های ساده html ساخته می شد و در اختیار کاربران قرار می گرفت ، ولی رفته رفته وبلاگ های شخصی امکان ساخت فضای رایگان را در اختیار عموم قرار دادند و افراد زیادی با استفاده از این وبلاگ ها آموزش های خود را ساخته و در اختیار دیگران قرار می دادند .
1400/03/31

موفقیت در آموزش مجازی

موفقیت آموزش الکترونیکی صرفاً در گرو خرید نرم افزار lms و متعاقب آن راه اندازی سیستم lms نبوده و همواره وجود محتوای الکترونیکی مناسب در سامانه LMS از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
1400/03/27

چالش های دورکاری و آموزش مجازی

امروزه خیلی از شرکت‌ها از کارمندانشان خواسته‌اند که به‌صورت دورکاری و مجازی به فعالیت خود ادامه دهند. هم چنین آموزش ها به صورت مجازی و آنلاین شده اند. شاید دورکاری و آموزش مجازی برای عده‌ای از افراد چیز تازه‌ای نباشد، اما سیاست‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در خیلی از کشورها باعث شده که خیلی از مدیران و کارمندان و دانش آموزان و دانشجویان برای اولین بار دفترها و دانشگاه ها را ترک کرده و از خانه به امور و آموزش بپردازند. در این مقاله قصد داریم با چالش‌های دورکاری و آموزش مجازی و مشکلات آنها آشنا شویم.
1400/03/22

آموزش استقلال و مدیریت مالی برای بانوان

استقلال مالی بانوان همواره موضوعی است که در جوامع مردسالار چندان خوش نبوده و از دلایل آن بگذریم آنچه که مهم می باشد اهمیت استقلال مالی زنان و مراحل رسیدن به آن می باشد.
1400/03/18

برای موفقیت در مذاکرات مجازی چه باید کرد؟

در دوران اخیر و به دلیل شرایط کرونایی تقریبا تمامی جلسات و مذاکرات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ اما حتی قبل از ماجرای همه‌گیری ویروس کرونا نیز مذاکره مجازی و جلسات غیرحضوری به‌دلایل متعدد از جمله سهولت و بهره وری بالا رو به افزایش بود. اما آیا این جلسات مجازی از نظر ارزش‌ افزوده برای طرفین کارآمدتر از جلسات حضوری‌اند یا نه؟
1400/03/13

آشنایی با سبک های آموزش مجازی

در رابطه با تاریخچه آموزش مجازی می توان گفت بعد از گذر از آموزش های راه دور که به صورت ارسال آموزش ها درب منزل دانش آموزان به صورت هفتگی یا ماهیانه صورت می گرفت و همه گیر شدن استفاده از اینترنت آموزش های مجازی کار خود را آغاز کردند.
1400/03/09

آموزش مدیریت رفتار با شخصیت کنترل گر

برای تمام ما پیش آمده که در رابطه ی کاری یا عاطفی و حتی در تعاملی کوتاه با فردی غریبه متوجه رفتار سلطه‌طلبانه فرد مقابل می شویم. این رفتارها، که به شیوه‌های گوناگونی بروز پیدا می‌کنند، به ما آسیب می‌زنند و استقلال شخصیت ما را زیر سؤال می‌برند. برای شناسایی بموقع و مقابله صحیح با این‌گونه افراد، که به آنها شخصیت کنترل گر گفته می‌شود، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟
1400/03/06

آشنایی با فواید آموزش مجازی

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) نرم افزاری است که برای تسهیل آموزش طراحی شده است. در این سیستم، دروس با بهره برداری از فناوری اینترنت و شبکه های کامپیوتری و از طریق نرم افزار مدیریت، تدوین و ارائه می شوند.
1400/03/03

آشنایی با آموزش الکترونیکی یا LMS

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms) یا سیستم مدیریت آموزش مجازی (LMS=Learning Managment System) عبارت است از یک سامانه یا نرم افزار که به صورت الکترونیکی روند آموزش از راه دور را به صورت خودکار مدیریت می‌کند.
1400/02/31

آموزش مدیریت رشد ذهنی برای موفقیت شغلی

چه در موفقیت های شغلی و تحصیلی و چه در موفقیت‌های ورزشی سخت، ذهنیت رشد نقش مهمی دارد. وقتی درباره این نوع ذهنیت صحبت می‌کنیم باید به کتاب «طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت» اثر کارول دوک استاد دانشگاه استنفورد اشاره کنیم.
1400/02/27

تاثیر تحولات مجازی بر ارتباطات انسانی

پیش بینی آینده کار دشواری است. برای مثال در یکی از صحنه‌های فیلم بلید رانر (Blade Runner)، محصول سال ۱۹۸۲، دکارد، شخصیت اصلی فیلم با بازی هریسون فورد، در یک کلوب حضور دارد. او با دوستش راشل تماس می‌گیرد تا به صرف یک نوشیدنی دعوتش کند. تلفنی که دکارد برای تماس با راشل از آن استفاده می‌کند، یک تلفن تصویری سیمی است که به دیوار متصل است. این موضوع نشان می‌دهد که در سال ۱۹۸۲، پیش‌بینی ظهور تلفن‌های بی‌سیم در آینده بسیار دور از ذهن بوده است.
1400/02/24

مدیریت آموزش آمادگی برای کسب و کار جدید

اکثر افراد رویای راه اندازی کسب و کار خود را دارند، اما شروع یک کسب‌وکار شخصی به این سادگی‌ها هم نیست، موارد زیادی هست که قبل از شروع کسب‌وکار باید به آنها توجه کرد و آنها را در نظر گرفت. در این مطلب به تمام موارد لازم برای یک کسب و کار جدید خواهیم پرداخت.
1400/02/20

مدیریت آموزش روش های پایبندی به اهداف و برنامه های مالی

یکی از روشهای تحقق خواسته ها و رویاها آن است که برای خود اهداف و برنامه‌های مالی تعیین کنید و به آنها پایبند بمانید؛ اما از سوی دیگر هم نمی‌خواهیم با سخت‌گیری بیش‌ازحد زندگی را به کام خود تلخ کنیم. بهترین کار آن است که متمرکز بمانیم و راه میانه را انتخاب کنیم. هم از زندگی لذت ببریم و هم برای اهداف مالی برنامه‌ریزی داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نکات و توصیه های کاربردی دراینباره را به شما توضیح دهبم.
1400/02/17

آموزش مجازی چه تأثیری بر یادگیری دارد؟

در سال های گذشته، یادگیری صرفاً از طریق حضور فیزیکی در کلاس های مختلف آموزشی بود. اما این نوع آموزش محدودیت های بسیاری داشت، از جمله عدم دسترسی یکسان تمامی افراد به دوره ها و آموزش های مختلف، صرف وقت و هزینه زیاد، عدم توانایی استفاده کارمندان و افراد شاغل و ... اما چند سالی است که با توسعه اینترنت و استفاده از آن آموزش مجازی در کنار آموزش به سبک سنتی قرار گرفته است. این نوع آموزش بسیاری از محدودیت های آموزش سنتی را نداشته و مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد.
1400/02/14

آموزش مدیریت انگیزه و غلبه بر افسردگی در دوران کرونا

احتمالاً در این دوران کرونا اوضاع خیلی بر وفق مراد ما نبوده و غالباً انگیزه خود را از دست داده اید. برای غلبه بر نا‌امیدی یا حتی افسردگی باید اول مهربان بودن با خودمان را بیاموزیم. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توانیم با خودمان مهربان باشیم و خودمان را دلداری بدهیم تا بتوانیم بعد از قرنطینه با امیدها و انگیزه‌های جدید به راهمان ادامه دهیم.
1400/02/11

آموزش موفقیت در مصاحبه شغلی مجازی

در دنیای پیشرفته از تکنولوژی امروزه، آموزش مجازی، استخدام و مصاحبه های مجازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی هم مزید بر علت شده است. در این مقاله، درباره مزیت‌های مصاحبه شغلی مجازی ، انواع و چگونگی موفقیت در آن صحبت می‌کنیم.
1400/02/08

آموزش روانشناسی مدیریت مالی

مدیریت مالی و صرفه‌جویی و خرج کردن پول ها امر مهمی است. ممکن است که شخصی صرفه‌جو باشید و هر زمان که به موجودی بانکی روبه‌‌رشد خود نگاه می‌کنید احساس خشنودی کنید و درهنگام نیاز به خرید ناخرسند شوید، یا شاید یک معتاد به خرید باشید که به زندگی به چشم لذت نگاه می‌کند، بنابراین بدون فکر کردن خرید می‌کنید و توجه خاصی به وضعیت خود در آینده ندارید. در این مقاله شما را با روانشناسی مدیریت پول خرج کردن آشنا خواهیم کرد.
1400/02/05

مزایای کار کردن و آموزش مجازی

ویروس کرونا و همه‌گیری آن باعث شد که بسیاری از شرکت‌ها، در سراسر جهان، کارکنان خود را به خانه بفرستند. این عامل برای دورکاری فرصتی تاریخی ایجاد کرد. با گسترش دورکاری بسیاری از شرکت‌ها متوجه شدند که وقتی کارکنان در اداره نیستند، می‌توانند بهره وری و تمرکز داشته باشند و حتی گاهی بیشتر از زمانی که در اداره هستند، کار می‌کنند. بنابراین کارفرمایان در همه‌جا به این نتیجه رسیدند که دورکاری واقعا مؤثر است. ولی مزایای کار کردن از خانه چیست؟
1400/02/03

آموزش آنلاین چه فوایدی دارد

هر چقدر فعالیت­ های آکادمیک و تجاری دیجیتال تر می شوند، دانشجویان و دانش آموزان بیشتر پی منابع آنلاین برای تحصیل خود می روند. دریافت آموزش آنلاین به این معنی نیست که حتما باید در دانشگاهی 4 ساله ثبت ­نام کنید، بلکه اینترنت به همه دانشجویان در تمامی سنین این فرصت را می ­دهد تا به منابع آموزشی از هرجایی در جهان دسترسی داشته باشند و از مزایای آموزش آنلاین بهره مند شوند.
1400/01/27

آشنایی با آموزش آنلاین یا مجازی

در دنیای پیشرفته ی امروز، تکنولوژی های مدرن و جدید جایگاه ویژه ای را در زندگی انسان پیدا کرده اند. در دنیای امروز دیگر زندگی بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند موبایل، رایانه و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت کرده و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند. تاثیری که باعث شده است که کاربران زیادی برای جستجوی کسب و کارهای مختلف، خرید کردن، برقراری ارتباط، کسب دانش و یادگیری از اینترنت استفاده کنند.
1400/01/22

مطالعه و مدیریت آموزش

گاهی برخی از افراد از مطالعه کردن لذت نمی‌برند. عده‌ای فهرست بلندبالایی از کتاب‌های نخوانده دارند؛ اما از آنجا که از مطالعه لذت نمی‌برند، خواندن این کتاب‌ها را پشت گوش می‌اندازند. شاید شما هم جزء افرادی باشید که مطالعه برایشان خوشایند نیست. اگر لذت‌بردن از مطالعه را یاد بگیرید، کلید پیشرفت در بسیاری از زمینه‌های شغلی، تحصیلی و اجتماعی را به دست می‌آورید.
1400/01/18

آموزش مدیریت مذاکرات آنلاین و مجازی

در دوران اخیر ویروس کرونا تعدا مذاکرات و جلسه ها و آموزش های مجازی و غیرحضوری افزایش یافته است. اما آیا این آموزش های آنلاین و جلسات و مذاکرات مجازی کارآمد هستند یا خیر؟ در ادامه قصد داریم با نگاهی به حقایق علمی پاسخی برای این سؤال مهم پیدا کنیم.
1400/01/15

آموزش مدیریت ارتباط اثربخش با کودکان

با شیوع ویروس کرونا در جهان، پدر و مادرها ساعت‌های بیشتری را در خانه کنار فرزندان هستند و تعامل بیشتری با هم دارند، تعاملی که گاهی به جدل و بحث کشیده می‌شود. کودکان خواسته‌های زیادی را در طی روز مطرح می‌کنند. آیا می‌توان از مهارت‌های مذاکره شغلی‌مان برای مذاکره با کودکان هم بهره ببریم؟
1400/01/12

مدیریت آموزش اعتماد به نفس و حفظ آن

اگر در برخورد با اطرافیانتان یا هنگام گشت‌وگذار در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی احساس می کنید که همه به جز شما اعتماد به نفس دارند، بدانید که این احساس درست نیست. حتی موفق‌ترین افراد هم گاهی دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. در چنین مواردی، وجه تمایز افراد موفق آن است که آنها با مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس آشنا هستند و در برخورد با چنین وضعیت‌هایی راهکارهای مناسبی را در پیش می‌گیرند.
1400/01/10

آموزش مهارت های توسعه فردی و مدیریت آن

توسعه فردی امری مهم است زیرا می‌تواند زندگی‌مان را از این رو به آن رو کند. بسیاری از آدم‌ها با تلاش برای کارکردن روی مهارت های توسعه فردی خود توانسته‌اند به دستاوردهای خیره‌کننده و جذابی در زندگی برسند. اما لازمه آن این است که تعریف و راه‌های توسعه فردی را بدانیم و بلد باشیم. در این مقاله، به شما می‌گوییم توسعه فردی چیست و چطور می‌توان در زندگی به آن رسید.
1400/01/07

آموزش کوچینگ شغلی ومدیریت آن

اکثر افراد و خصوصاً جوان ها همیشه پس از استخدام یا ورود به یک تیم کاری جدید، به زمانی برای سازگارشدن نیاز دارند. در این دوره است که آنها با همکاران‌شان آشنا می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند؛ اما در این میان، اشتباهاتی هم رخ می‌دهد. خطر اصلی نه بروز اشتباه بلکه نحوه برخورد مدیران و رهبران تیم با عضو جوان است. این واکنش‌ها می‌تواند به نگرش‌های فردی که در ابتدای مسیر شغلی خود قرار دارد، آسیب بزند. در این مطلب چهار راهبرد شغلی جهت گفتگو با کارمندان تازه‌وارد و تقویت نگرش و عملکرد و هدایت شغلی آنها را به شما خواهیم گفت.
1399/12/29

آموزش مدیریت زمان در دوران دورکاری

در این دوران کرونا افراد بسیاری مجبور به دورکاری اند. با وجود چالش‌های مختلف، این تغییر دست‌کم مزیتی عمده دارد: صرفه‌جویی در زمان به‌دلیل حذف رفت‌وآمد. بااین‌حال، انگار هنوز هم برای انجام کارها، وقت کم می‌آوریم! توصیه‌های این مطلب به شما برای مدیریت زمان در زمان دورکاری کمک می‌کند.
1399/12/26

تاثیر کار کردن بر تعطیلات آخر هفته

دلیل افسرده شدن افراد خیلی اوقات مشخص نیست. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کار کردن در تعطیلات آخر هفته با بالارفتن خطر افسردگی در هر دو جنسیت مرتبط است. شاید مجبور باشیم که آخر هفته‌ها کار کنیم و چاره‌ای دیگر نداشته باشیم، ولی راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند مفید باشند. با ما همراه باشید تا اثرات نامطلوب کار کردن در تعطیلات آخر هفته و راهکارهای پژوهشگران برای مقابله با این مشکل را بیان کنیم.
1399/12/24

آموزش مدیریت مالی با توصیه های میلیاردی

بسیاری افراد آرزو دارند شرایطشان به طرز معجزه‌آسایی تغییر کند. اما برخلاف بیشتر آدم‌ها که منتظر نشسته‌اند تا شانس درِ خانه‌شان را بزند، شما می‌توانید دنبال تبدیل شدن به آدمی باشید که مجهز به مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف برای انجام کارهای فوق‌العاده است. در این مقاله نکته‌هایی از میلیاردر شدن را به شما خواهیم گفت.
1399/12/14

مدیریت آموزش لذت از مطالعه

گاهی افراد از مطالعه کردن خود لذتی نمی‌برند. دانش‌آموزان و دانشجویان مطالعه امتحان را تا ساعت‌های آخر شب امتحان عقب می‌اندازند. برخی افراد شاغل به‌حدی از مطالعه برای آزمون‌های شغلی بیزارند که به فکر تغییر شغل می‌افتند. عده‌ای فهرست بلندبالایی از کتاب‌های نخوانده دارند؛ اما از آنجا که از مطالعه لذت نمی‌برند، خواندن این کتاب‌ها را پشت گوش می‌اندازند. اگر لذت‌بردن از مطالعه را یاد بگیرید، کلید پیشرفت در بسیاری از زمینه‌های شغلی، تحصیلی و اجتماعی را به دست خواهید آورد.
1399/12/11

آموزش مدیریت راههای مؤثر بر رفع اشتباهات زمانی

تخمین زدن اشتباهِ مدت‌زمانی که صرف کاری شخصی (مانند رنگ‌کردن اتاق خود) می‌کنید فقط یک اشتباه است که پیامد خاصی ندارد، شاید فقط کمی خسته‌تر شوید؛ اما اشتباه تخمین زدن یک پروژه‌ی کاری ممکن است پیامد‌های جدی‌تری به دنبال داشته باشد، پیامد‌هایی مانند افزایش ساعت‌های کاری خود و تیمتان، افزایش هزینه‌ها و کاهش رضایت مشتریان. برای جلوگیری از این پیامد‌ها، مقاله زیر را دنبال کنید.
1399/12/07

آموزش مدیریت تفکر و اندیشیدن قبل از سخن گفتن

اگر شما هم گاهی حرفی زده‌اید که خیلی زود از گفتن آن پشیمان شده‌اید بهتر است بدانید که این موضوع برای همه اتفاق افتاده است؛ زیرا این طبیعت بشر است که احساساتی شود و از روی احساسات و بدون فکر، چیزی بگوید که بعد پشیمان شود. در این مقاله، می‌خواهیم بدانیم چرا باید قبل از حرف‌زدن فکر کنیم و اجازه ندهیم احساساتمان بر ما چیره شوند. با ما همراه باشید.
1399/12/03

آموزش مدیریت روابط سالم و زندگی موفق

علت موفقیت در برخی مکالمات و شکست در برخی دیگر چیست؟ یکی از دلایل این اتفاق سبک های ارتباطی اشتباهی است که استفاده می کنیم. در این مقاله، سبک های ارتباطی مختلف را بررسی خواهیم کرد تا بیاموزیم چگونه روابط سالم‌تری داشته باشیم.
1399/11/29

مدیریت ذهنی و آموزش رهایی از فلج تحلیلی

همه دوست دارند از فرصت‌های ارزشمند پیش‌ِ رویشان بهره ببرند؛ اما تصمیم گیری همیشه آسان نیست. گاهی زمان زیادی صرف بررسی گزینه‌های مختلف، ارزیابی داده‌ها و سبک‌سنگین‌ کردن انتخاب‌های ریزودرشت می‌کنیم. سرانجام بدون اینکه تصمیمی بگیریم، فرصت از دست می‌رود و ما دچار فلج تحلیلی می‌شویم. راه‌حل این موضوع یک طرز فکر است که به‌جای ارزیابی بی‌پایان مسئله، اقدام سریع را در اولویت قرار ‌دهد. د
1399/11/26

آموزش مدیریت زمان در انجام چند پروژه همزمان

مدیریت چند پروژه به صورت همزمان گاهی دشوار می شود. باید به‌درستی برنامه ریزی کرد تا بتوان از عهده انجام چند پروژه همزمان برآمد. در این مقاله، ۱۰ راهکار برای رسیدگی هم‌زمان به چند پروژه مختلف را بررسی خواهیم کرد.
1399/11/22

آموزش مدیریت قدرت تخیل در مذاکره

اغلب افراد بر این باورند که فرد مذاکره‌کننده برای پیروزی در مذاکره به آلترناتیوها نیاز دارد. آلترناتیوهای مذاکره با ایجاد حس اطمینان‌خاطر موجب می‌شوند که مذاکره‌کننده با جاه‌طلبی در مورد پیشنهادها مذاکره کند، به نتیجه مطلوبی برسد و هر زمان که اراده کرد میز مذاکره را ترک کند. با این وجود مذاکره‌کنندگان در بیشتر موارد هیچ آلترناتیوی ندارند. همراه ما باشید. در این مطلب می‌خواهیم درباره استفاده از تخیل در مذاکره صحبت کنیم.
1399/11/19

آموزش مدیریت مثبت اندیشی برای رسیدن به هدف

مسیر موفقیت مسیری پیچ در پیچ است. امروزه شاید رسیدن به موفقیت کمی دشوار باشد. در این مقاله ۱۰ فکر مثبت که باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد هیجان و انگیزه لازم برای رسیدن به هدف است را معرفی خواهیم کرد.
1399/11/16

آموزش مدیریت مالی با روش های جذب ثروت

فردی می گفت خانواده‌ی من هیچ‌وقت پول نداشتند و زمانی ‌که من موفق شدم هزینه‌ها‌یم را پرداخت کنم، همسر سابقم من را از خانه بیرون کرد. آخرین سرمایه گذاری های پرخطری که انجام دادم، به‌شدت شکست خوردند و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌ی فرزندم خانه‌ی ساحلی‌ام را بفروشم. چه زمانی قرار است برای من اتفاق خوبی بیفتد و کی قرار است من میلیونر شوم؟
1399/11/11

آموزش مدیریت موفقیت در مصاحبه کاری

اگر شما مصاحبه کاری را تجربه کرده‌اید و یا در شرف آن هستید، باید بدانید مصاحبه کاری موفق، بی‌شباهت به جلسات خواستگاری و دیدارهای اولیه نیست. اگر استرس و بلاتکلیفی‌اش بیشتر نباشد، کمتر هم نخواهد بود. در واقع موقعیتی را تجربه می‌کنید که باید خودتان را اثبات کنید، به‌نحوی که از نگاه مصاحبه‌کنندگان، پسندیده به‌نظر بیایید. در ادامه با ما همراه باشید تا شگردهای یک مصاحبه کاری موفق را به شما بگوییم.
1399/11/08

مدیریت استرس و تأثیر آن بر عملکرد فرد در محیط کار

افراد از لحاظ اینکه در چه شرایطی دچار استرس شوند و چگونه آن را بروز دهند، با هم متفاوت اند. شناسایی نشانه‌های ورود به حالت استرس (stress mode) از دو جنبه مهم است: نخست، خودآگاهی (self-aware) بیشتر و درک تأثیر ایجادشده در ما؛ دوم، شناسایی نشانه‌های هشداردهنده در مراحل اولیه، برای تطبیق‌دادن خود و بازیابی انرژی. معمولا در رویارویی با استرس در محیط‌ کار به دو شکل واکنش نشان می‌دهیم: یا رفتار و سبک کاری معمول خود را تقویت می‌کنیم یا برعکس آن عمل می‌کنیم. در ادامه، درمورد این دو نوع واکنش توضیح بیشتری می‌دهیم و در پایان نیز راهکار مناسب برای مقابله با استرس در محل ‌کار را بیان می‌کنیم.
1399/11/03

مدیریت آموزش ذهنیت رشد در موفقیت شغلی

اکثر افراد بر این باورند که استعداد و توانایی‌های ثابتی دارند.این ذهنیت ثابت به برداشتی غلط از توانایی‌های بالقوه می‌انجامد که جلوی رشد، پیشرفت و کشف استعدادهای افراد را می‌گیرد. در این مطلب، ذهنیت رشد را معرفی کرده و مدیریت آن را به شما آموزش میدهیم.
1399/10/30

مدیریت آموزش نحوه نوشتن انگیزه نامه برای شغل دلخواه

نوشتن یک انگیزه نامه تأثیرگذار برای تقاضای شغل، بسیار مهم می باشد. اگر شما هم به دنبال نوشتن انگیزه نامه مفید و مؤثری هستید، با ما همراه باشید تا به طور کلی و مختصر اصول نوشتن انگیزه نامه را توضیح دهیم.
1399/10/28

آموزش مدیریت زبان بدن در پیشرفت شغلی

اگر شما جز افراد بامسئولیت هستید، احتمالا امید دارید که بالاخره یک روزی ارتقای شغلی پیدا کنید. حسابی کار می‌کنید، هر وظیفه‌ای را که به شما محول می‌شود، به خوبی انجام می دهید. اما صرف اینکه برخی از این ویژگی‌های کارمند نمونه را دارید، به این معنی نیست که مدیرتان حتما آن ارتقای شغلی یا افزایش حقوق را که شایسته‌اش هستید به شما می‌دهد. به‌جز حضور به‌موقع سر کار، عوامل دیگری هم هستند که باید درنظر گرفته شوند.
1399/10/23

معرفی فرآیند مدیریت دانش

دانش، ترکیبی از تجربه ها، ارزش ‏ها، اطلاعات و نگرش‏ ها می باشد. دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ‏ها سرچشمه می‏ گیرند. بیشتر دانش‏ ها، به صورت ضمنی دراختیار افراد بوده و از سویی دیگر، دانش به ‏عنوان مزیتی رقابتی در جوامع فراسرمایه باوری، پذیرفته شده و مدیریت دانش به سازمان‏ها کمک می‏کند تا از فرایند دانش موثر برخوردار باشند.
1399/10/19

آموزش مدیریت اشتباهات کوچک در محیط کار

اگر شما در شغل موزد علاقه تان خود‌تان مشغول به کار هستید و یا از کارتان ناراضی هستید و می‌خواهید از سال بعد جای جدیدی مشغول به کار شوید، بنابراین سرمایه‌گذاری روی برند شخصی و اجتناب از اشتباه‌هایی که می‌توانند شما را در محیط کار غیرحرفه‌ای نشان‌ دهند ضرری ندارد. در این مقاله، تصمیم داریم برخی از این اشتباه‌های رایج را باهم مرور کنیم.
1399/10/16

آموزش مدیریت مالی و کسب درآمد از کار موردعلاقه تان

کار و شغل بخش مهمی از زندگی افراد می باشد. به همین دلیل میزان تناسب کاری که انجام می‌دهیم با علایق واقعی و روحیات ما، نقشی اساسی در رشد فردی، کیفیت زندگی و حتی میزان درآمدمان دارد. به‌طور طبیعی همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم کاری را که دوست داریم، انجام بدهیم و کسب درآمد از کار مورد علاقه رؤیای بسیاری از ماست.
1399/10/13

مدیریت آموزش موفقیت در مصاحبه شغلی مجازی

امروزه با شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین پیشرفت فناوری این امکان در اختیار کارفرمایان گذاشته شده است تا برای استخدام افراد، به‌جای مصاحبه‌های کاری سنتی، از مصاحبه شغلی مجازی نیز استفاده کنند. در این مقاله، درباره مزیت‌های مصاحبه شغلی مجازی ، انواع و چگونگی موفقیت در آن صحبت می‌کنیم.
1399/10/11

آموزش چرخه مدیریت دانش

همانطور که در مطالب قلی مطرح شد، مدیریت دانش به عنوان مجموعه کارکردهای وابسته به هم تعریف می‌شود که معطوف به شناخت دانش فردی و دانش سازمانی و از همه مهم‌تر تعامل بین آنها می باشد که یک چرخه را می‌سازد. در این مطلب می خواهیم بخش های این چرخه را معرفی کنیم.
1399/10/08

آموزش مدیریت استرس و سلامت ذهنی

فراگیری ویروس کرونا یک عامل مهم و فراگیر استرس و اضطراب برای تمام افراد در سرتاسر جهان بوده است؛ اما خیلی پیش‌تر از ورود کرونا به زندگی‌هایمان، اضطراب در میان ما در حال افزایش بود و اختلالاتی مانند اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی و خودکشی خصوصاً در میان جوانان به‌شدت رایج بودند.
1399/10/04

مدیریت آموزش بازاریابی از کودکان

غالباً تصور افراد این اسن که کودکان فقط آدم‌کوچولوهایی هستند که همیشه لباس‌هایشان پر از لک است، موقع عطسه و سرفه دهانشان را نمی‌پوشانند و فقط دویدن و بازی‌کردن را بلدند؛ در حالیکه هیچ ‌یک از ما تاکنون به رفتارهای کودکان در زمینه بازاریابی دقت نکرده‌ایم. امروزه تحقیقات نشان داده‌اند که کودکان می‌توانند منبع الهام ما در بازاریابی باشند و درس های بازاریابی ارزشمندی را به ما بیاموزند.
1399/10/01

آموزش مدیریت در عصر دیجیتال

حتما در آینده‌ای نزدیک باید منتظر تغییرات زیادی در دنیای مدیریت باشیم. این موضوع قطعی است که نقش مدیران و مهارت های مدیریتی در چند سال آینده به‌شدت پررنگ‌تر و مهم‌تر از حال خواهد شد و تحولاتی در رویکردها و عملکردها رخ خواهد داد.
1399/09/29

آموزش فرآیند مدیریت دانش

این را می دانیم که ترکیبی از تجربیات، ارزش‏ها، اطلاعات و نگرش‏ها معنای دانش می باشد. دانش، سرچشمه ای از اطلاعات و اطلاعات سرچشمه ای از داده ‏ها هستند. بیشتر دانش ‏ها، به صورت ضمنی دراختیار افراد قرار دارد. از سویی دیگر، دانش به‏ عنوان مزیتی رقابتی در جوامع فراسرمایه باوری، پذیرفته شده و مدیریت دانش به سازمان‏ها کمک می‏کند تا از فرایند دانش موثر برخوردار باشند.
1399/09/23

آموزش مدیریت استرس در محیط کار

افراد از لحاظ اینکه در چه شرایطی دچار استرس شوند و چگونه این استرس را بروز دهند با هم متفاوت اند. معمولا در رویارویی با استرس در محیط‌ کار به دو شکل واکنش نشان می‌دهیم: یا رفتار و سبک کاری معمول خود را تقویت می‌کنیم یا برعکس آن عمل می‌کنیم. در ادامه، درمورد این دو نوع واکنش توضیح بیشتری می‌دهیم و در پایان نیز راهکار مناسب برای مقابله با استرس در محل ‌کار را بیان می‌کنیم.
1399/09/18

کاربرد واقعیت مجازی در دنیای امروز

فرض نمایید که می توانستیم وارد دنیای مجازی بازی‌های کامپیوتری بشویم و استرس و هیجان بازی‌ها را با تمام وجود درک کنیم یا می‌توانستیم سفری مجازی برویم و صداها، بوها و تصاویر را با همان کیفیت واقعی‌شان تجربه کنیم. این مقاله را دنبال کنید تا ببینیم واقعیت مجازی چیست و چه کاربردهایی در زندگی امروز ما دارد.
1399/09/14

آموزش مدیریت خودارزیابی کارکنان در سازمان

اینکه افراد بسیاری مثل والدین، معلمان و مدیرانمان ما را ارزیابی و قضاوت کنند، برای همه اتفاق افتاده است. شاید اینکه خودمان سهمی در این ارزیابی‌ها نداشته باشیم ناعادلانه باشد. خودارزیابی، همان‌طور که از نامش پیداست، فرایندی است که طی آن کارمندان عملکرد شغلی‌شان در یک بازه زمانی مشخص را بررسی و ارزیابی می گردد.
1399/09/11

مزایای مدیریت دانش را بشناسید

تعاریف بسیار زیادی در مورد مدیریت دانش وجود دارد که در کنار تعریف های مدیریت یادگیری الکترونیکی با سامانه lms، تدریس آنلاین، سامانه آموزش الکترونیکی به یکی از تعاریف کلیدی برای سازمانها تبدیل شده است.
1399/09/09

آموزش مدیریت زبان بدن در بانوان

بانوان همیشه در قرارهای آشنایی، دنیای کسب وکار و در موقعیت های اجتماعی باید نشان بدهند که به اندازه ی کافی اعتمادبه نفس دارند. زبان بدن ابزار خوبی برای نمایش قدرت و اختیار است. زنان در به کارگیری زبان بدن باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت نمایند.
1399/09/06

آموزش راهکارهای مدیریت مذاکره با کودکان

در این ماه های حضور ویروس کرونا در جهان، والدین زمان بیشتری را در خانه کنار فرزندان خود می گذرانند و این باعث تعامل بیشتر میان آنها می شود، تعاملی که گاهی به جدل و بحث کشیده می‌شود و کودکان خواسته‌های زیادی را در طی روز مطرح می‌کنند.
1399/09/04

کتاب های مفید آموزش مدیریت مهارت های ارتباطی

کتاب‌های مهارت ارتباطی هر آن چیزی را که برای برقراری ارتباط مؤثرتر با دیگران نیاز دارید به شما یاد می‌دهند. در واقع، ارتباط برقرارکردن با دیگران و تأثیرگذاشتن روی آنها مهارتی است که می‌توانید در خودتان پرورش دهید. یکی از مهم‌ترین راه‌های پرورش مهارت ارتباطی، مطالعه کتاب‌های مرتبط و به‌کاربستن توصیه‌های آنهاست.
1399/09/01

تاثیر آموزش مجازی بر سلامت روان کودکان

با وجود ویروس کرونا، سال تحصیلی امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد و تغییرات زیادی در شیوه آموزش ایجادشده است. یکی از آنها وضعیت سلامت روان دانش‌آموزانی است که حالا بیشتر زمان تحصیل را در خانه و فضای مجازی سپری می‌کنند. در این مقاله، جدیدترین یافته محققان درباره تأثیر مجازی شدن مدارس بر اضطراب کودکان و دانش‌آموزان را بررسی می‌کنیم.
1399/08/28

مدیریت آموزش برقراری ارتباط در موقعیت های مختلف

گاهی اوقات موقعیت هایی سبب ایجاد بی‌ثباتی میشوند. برای مثال فرض کنید شایعه شده‌ که بخشی از سازمانی که شما در آن مشغول به کار هستید در حال تعطیل شدن است، اما شما تا زمانی که از صحت و سقم این موضوع مطمئن نشده‌اید نمی‌توانید در موردش با کسی صحبت کنید. بنابراین بهتر است چنین پیام‌هایی به صورت رو‌دررو منتقل شوند و این فرصت به افراد داده شود که نگرانی‌ها و سؤالات خود را مطرح نمایند.
1399/08/25

آموزش نگرش ثروتمندانه به مدیریت مالی

طبق مصالعات صورت گرفته، هوش یا تحصیلات مانع از دستیابی افراد به ثروت نمی‌شود، این باورهای طبقه‌ی متوسط درباره‌ی پول است که آنها را از جهانی سرشار از وفور نعمت، دور نگه داشته است. به همین دلیل است که افراد ثروتمند باورهایی پیرامون پول می‌سازند که به بهترین شیوه جوابگوی علایق‌شان است و به آنها کمک می‌کند تا ثروت هنگفتی برای خود به‌دست بیاورند. اگر واقعا ثروت کلانی می‌خواهید، باورهای پول‌ساز را در خودتان ایجاد کنید.
1399/08/22

افزایش کیفیت آموزش آنلاین و مجازی

امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ بخش بزرگی از آموزش در فضای مجازی انجام می شود. این موضوع باعث بروز چالش‌های زیادی شده و البته فرصت‌های جدیدی را هم ایجاد کرده است. در این مطلب نکاتی جهت افزایش کیفیت تدریس آنلاین را برای شما مطرح خواهیم کرد.
1399/08/18

آموزش مدیریت کودکان در فضای مجازی

کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در دو دهه گذشته رشد زیادی داشته اند؛ کاربرانی که طیف‌های مختلف سنی از کودکان و نوجوانان گرفته تا افراد مسن را دربرمی‌گیرند. به‌ویژه این روزها که آموزش کودکان ما به استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی وابستگی بیشتری پیدا کرده است. اما آیا این رشد چشمگیر ضرر و زیانی هم داشته است؟
1399/08/14

آموزش مدیریت انتقادات درونی و نحوه غلبه بر آنها

اگر قرار باشد استفاده از شبکه های اجتماعی به ما چیزی بیاموزد، این است که هزاران سال دیگر هم که بگذرد، باز هم اشتهای سیری‌ناپذیر ما آدم‌ها برای ایراد گرفتن از یکدیگر و انتقاد کردن از هم تمام نمی‌شود. دست خودمان نیست، ایراد گرفتن به دیگران در طبیعت ما است؛ اما چرا باید خودمان را هم به این دیگران اضافه کنیم و مدام کار و زندگی شخصی‌مان را به باد انتقاد بگیریم؟ محققان پاسخ این پرسش را می‌دانند. در ادامهٔ این مطلب با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری در اختیارتان بگذاریم. می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توانیم از این انتقادهای شخصی خلاص شویم و دیگر به خودمان سخت نگیریم.
1399/08/10

مدیریت آموزش امیدواری در انجام امور

زندگی هر فردی بالا و پایین های زیادی دارد. همهٔ ما در گذر از دشواری‌ها نیازمند امید هستیم. برای رسیدن به امید باید از منطقی بودن بیش از حد دست برداشت و پذیرفت که رویدادها و فرصت‌های بهتری پیش روی‌مان قرار دارد. در این مطلب روش هایی برای افزایش امید و انگیزه در امور را به شما معرفی می کنیم.
1399/08/06

معرفی آموزش آنلاین و یادگیری مجازی

این روزها صنایع و سازمان‌ها برای رفع نیازهای آموزشی خود به طور فزاینده‌ای به آموزش آنلاین روی می‌آورند. اما زمان مناسب برای آموزش مجازی چه وقتی است؟ در این مقاله، به موضوع یادگیری و آموزش آنلاین خواهیم پرداخت و به پرسش‌هایی که در ادامه می‌آیند پاسخ خواهیم داد.
1399/08/03

آموزش مدیریت پیشبرد بهتر مذاکرات مجازی

امروزهبه دلیل شرایط کرونا تقریبا تمامی جلسات و مذاکرات به‌صورت مجازی برگزار می شوند؛ اما حتی قبل از ماجرای همه‌گیری ویروس کرونا نیز مذاکره مجازی و جلسات غیرحضوری به‌دلایل متعدد از جمله سهولت و بهره وری بالا رو به افزایش بود. تماس‌های تصویری گروهی، جلسات آنلاین کم‌هزینه و ایمیل همگی به روش‌های کارآمدی برای حفظ آمادگی جمعی تیم‌های کاری و مذاکره با همتایانشان در شرکت‌های دیگر تبدیل شده‌اند.
1399/07/28

آموزش مدیریت مهارت های ضروری کوچینگ

امروزه بسیاری از سازمان‌هابه دنبال کوچینگ به‌عنوان یکی از مهارت‌های اثربخش مدیریت و رهبری می باشند. مدیران و رهبران سازمان‌ها با مجهزشدن به این مهارت‌ها، عملکرد اعضای سازمان را بهتر می‌کنند و بحران‌ها را با آسیب کمتری پشت سر می‌گذارند.
1399/07/26

آموزش مدیریت ذهن فعال و تیزبینی

این‌ روزها مشکل فراموشی و کندشدن ذهن برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد، این مشکل هم مانند بسیاری مشکل‌های دیگر راه‌حل دارد. همان طور که فعالیت بدنی سلامت جسم را تقویت می‌کند، ورزش ذهن هم به افزایش قدرت مغز، تقویت حافظه و مهارت‌های فکری کمک می‌کند. برای ورزش‌ ذهن هیچ‌وقت دیر نیست.
1399/07/23

آموزش مدیریت مهارت های پروژه ای

طی سالیان اخیر، مسئولان سازمان‌های بسیاری سعی کرده‌اند علاوه بر مدیران پروژه، افراد شاغل در سازمان‌ها را هم ملزم به شرکت در جلسات یا کلاس‌های آموزشی مدیریت پروژه کنند. شاید این مسئله در نگاه اول کمی نامتعارف به نظر برسد، اما با مطالعه‌ی جزئیات این مطلب متوجه چرایی موضوع خواهید شد. حقیقت امر این است که سازمان‌ها به مزایای مهارت‌ها و توانایی‌هایی که مدیریت پروژه به‌ دنبال دارد، واقف شده‌اند. به همین خاطر می‌خواهند تمامی کارکنان‌شان از این مزایا بهره‌مند باشند.
1399/07/20

آموزش مدیریت افکار و رها شدن از فلج تحلیلی

تمام افراد می خواهند از فرصت‌های ارزشمندشان استفاده کنند اما تصمیم گیری همیشه کار آسانی نیست. گاهی زمان زیادی صرف بررسی گزینه‌های مختلف، ارزیابی داده‌ها و سبک‌سنگین‌ کردن انتخاب‌های ریزودرشت می‌کنیم. سرانجام بدون اینکه تصمیمی بگیریم، فرصت از دست می‌رود. ما به دو‌راهی که می‌رسیم، خشکمان می‌زند، چون دچار فلج تحلیلی می‌شویم. راه‌حل این موضوع یک طرز فکر است که به‌جای ارزیابی بی‌پایان مسئله، اقدام سریع را در اولویت قرار ‌دهد.
1399/07/18

آموزش مدیریت اشتباهات در تصمیم گیری

این روزها رویارویی با افراد خودبرتربین مسئله رایجی می باشد و افرادی که خود را علامه دهر می‌دانند یا به‌گمانشان هرچه دیگران می‌گویند، در تأیید حرف آنهاست. امروزه به‌لطف اینترنت، ما به‌سرعت هر داده‌‌ای را بدون توجه به درستی و نادرستی آن تحلیل می‌کنیم و نتیجه‌ می‌گیریم. این مسئله ابتلا به خطاهای شناختی را بیشتر کرده است. در این مطلب، ۱۲ خطای شناختی از رایج‌ترین خطاهای شناختی را معرفی می‌کنیم که بر تصمیم گیری روزانه ما اثر مستقیم دارند.
1399/07/13

آموزش بازاریابی بر اساس مدیریت دانش

دانش یکی از فاکتورهای کلیدی رقابت در اقتصاد جهانی است. اما برای حضور موفق در بازار پویای امروز باید بتوان دانش مشتری را نیز، مدیریت کرد. مدیریت دانش مشتری، این امکان را به سازمان می­دهد که فرصت­های موجود در بازار و نیز مزیت رقابتی را افزایش دهد.
1399/07/11

آموزش مدیریت کیفیت در تدریس آنلاین

در دوران شیوع ویروس کرونا،‌ بخش بزرگی از آموزش به فضای مجازی انتقال یافته و این موضوع باعث بروز چالش‌های زیادی شده و در کنار آن فرصتهای جدیدی را نیز فراهم کرده است. در این مقاله، به چند نکته کوتاه جهت بهبود تدریس آنلاین اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
1399/07/07

آموزش مدیریت دانش مشتری

برای موفقیت در هر کسب‌وکاری، باید با رقبای بسیاری دست و پنچه نرم کنید. رقبای شما هر روز امکانات و خدمات جدیدی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اگر در این رقابت برای جذب مشتری تلاش نکنید بدون شک از میدان رانده خواهید شد. از طرفی نتیجه‌ی ارائه‌ی خدمات و امکاناتی که مخاطب را جذب نکند چیزی جز ضرر و هزینه‌های بیهوده نیست، به‌همین خاطر به مدیریت دانش مشتری نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید هزینه‌هایی که در این راستا متقبل می‌شوید نتیجه‌ی مثبت در پی دارند.
1399/07/05

آشنایی با مدیریت دانش

یکی از موضوعاتی که با سابقه‌ای نه‌چندان زیاد امروزه طرفداران بی‌شماری دارد، مدیریت دانش می باشد. این روش که از دهه‌ی ۱۹۹۰ رونق یافت، در حوزه‌ی سازمانی اهمیت بسزایی دارد. در مطلب به تعریف مدیریت دانش، ضرورت و جنبه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.
1399/07/01

آموزش مدیریت مالی ثروتمند شدن

بدون شک نوع باورهای ما در مورد پول، ثروت و ثروتمند شدن، مشخص‌کننده‌ی دستاوردهای مالی ما در زندگی می باشد. اگر بر این باور باشید که برای ثروتمند شدن حتما باید در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا می‌آمدید یا در رشته‌ی خاصی تحصیل می‌کردید یا بسیار بیشتر از وضعیت فعلی تلاش می‌کردید، هرکدام از این باورها ممکن است مانعی بزرگ بر سر راه موفقیت مالی شما باشد.
1399/06/31

مدیریت آموزش استراحتی موثر پس از روزی سخت

همه ما از اهمیت استراحت و تأثیر آن آگاهیم. اما آیا می‌دانید که چگونه باید استراحتی موثر داشت؟ اغلب ما باور داریم استراحت‌کردن امری مسلم و ساده است که همه می‌دانیم چطور آن را انجام دهیم؛ اما باید بدانید که استراحتی که با بازیابی انرژی و ایجاد سرزندگی همراه باشد، به‌سادگی رخ نمی‌دهد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور استراحتی اثربخش داشته باشید.
1399/06/28

مدیریت آموزش استفاده از لغات تخصصی در ارتباطات

زبان فنی، یا به عبارتی زبان تخصصیِ گروه خاصی از افراد، در محیط کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به افراد در درک سریعِ منظور یکدیگر کمک کند. اما اگر زبان فنی مانع شود که مخاطب پیام شما را درک کند، مشکل‌ساز می‌شود. وقتی از زبان فنی (حتی شاید به صورت غیرعمدی) برای برقراری ارتباط با مخاطبانی استفاده می‌کنید که آن را درک نمی‌کند، آنها متوجه منظور شما نخواهند شد. حتی استفاده از زبان فنی در گروه‌های افراد خاص هم برای تازه‌واردان در ابتدا دشوار است و در برقراری ارتباط مانع ایجاد می‌کند.
1399/06/25

مدیریت آموزش افزایش یادگیری

تقریبا تمام موفقیت‌ها و دستاوردها با استفاده از راهبردهای متفکرانه و بلند‌مدت و اقدامات پیوسته و مناسب حاصل شده است. شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد افرادی که به‌سادگی مفاهیم جدید را یاد می‌گیرند از چه روش‌ها یا راهکارهایی برای این منظور استفاده می‌کنند. برای دانستن جواب این سؤالات در ادامه با ما همراه باشید.
1399/06/23

آموزش مدیریت استراحت اثربخش و مفید

همه ما از اهمیت استراحت و تأثیر آن آگاهیم. اغلب ما بر این باوریم که استراحت‌کردن امری مسلم و ساده است که همه می‌دانیم چطور آن را انجام دهیم؛ اما باید بدانید که استراحتی که با بازیابی انرژی و ایجاد سرزندگی همراه باشد، به‌سادگی رخ نمی‌دهد. بسیاری از ما در استراحت‌کردن و تمرین‌های ریلکسیشن خوب عمل نمی‌کنیم، درحالی‌که این مسئله برای رهایی از استرس، فشارهای روزمره و سلامت روان بسیار مهم است.
1399/06/19

مدیریت آموزش بهبود تفکر خلاق

روش‌های مختلفی برای افزایش خلاقیت و تقویت تفکر خلاق وجود دارد که ما در این مطلب ۱۰ روشی را که پژوهش‌های علمی اثربخشی آنها را بررسی کرده اند به شما معرفی می کنیم.
1399/06/17

مدیریت آموزش دستیابی به اهداف

بیایید با هم چند ماهی به عقب‌تر برگردیم؛ روزهایی که در آنها هیجان‌زده، خوش‌بین و امیدوار به آینده هستیم و اهداف و برنامه ریزی ‌های مختلفی برای خود و زندگی‌مان در نظر می‌گیریم. حالا برنامه‌هایی را که آن روزها برای خود ریخته بودید، با آن چیزی مقایسه کنید که بعدها انجام دادید. چقدر به اهداف و برنامه‌هایتان پایبند بوده‌اید؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا از توصیه‌هایی کاربردی و قابل‌اجرا برای هدف گذاری صحیح در زندگی که باعث می‌شوند به اهدافتان برسید به شما بگوییم.
1399/06/07

مدیریت آموزش استفاده از خلاقیت پنهان درونی

هرکسی می‌تواند خلاق باشد. خلاقیت فقط ویژه‌ی موسیقی‌دانان، هنرمندان و نویسندگان نیست. خلاقیت در تمام شغل‌ها و زمینه‌های زندگی وجود دارد و صرفا در آثار هنری یافت نمی‌شود. همه ی ما می‌توانیم فردی خلاق باشیم و از خلاقیت خود برای پیشرفت و یافتن راه‌های تازه استفاده کنیم، نگرش متفاوتی پیدا می‌کنیم، از تکرار کارهای همیشگی دست برمی‌داریم و سعی می‌کنیم راه‌های تازه‌ای را امتحان کنیم. البته در این مسیر نباید از اشتباه و شکست بترسیم، چون بدون اشتباه و شکست نمی‌توانیم به موفقیت و پیشرفت برسیم.
1399/05/31

تاثیر کرونا بر کسب و کارهای مالی

دنیا‌گیری ویروس کرونا تأثیرات عمیقی بر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دنیا گذاشته است. بسیاری از فنون، اهداف،‌ ارزش‌ها و روند‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرند تا با شرایط جدید سازگار شوند. در این مقاله، تأثیر همه‌گیری کرونا بر ۶ جنبهٔ مختلف از کسب‌وکارها را بررسی می‌کنیم.
1399/05/29

مدیریت آموزش خوب زندگی کردن

بسیاری از مردم زمانی در زندگی‌شان به این فکر می‌کنند که آیا تاکنون خوب زندگی کرده‌اند یا باید به‌گونه‌ای دیگر زندگی می‌کردند. نامه‌هایی که در این مقاله مطرح شده، بازتاب این شک و تردید است. دکتر مارتی نمکو (Marty Nemko)، متخصص روانشناسی و نویسنده کتاب «چگونه باید زندگی کرد»، به این نامه‌ها پاسخ داده است.
1399/05/25

مدیریت زمان آموزش و موفقیت

همین حالا آدم‌های بسیاری کارهای شگفت‌آور انجام می‌دهند. دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید جزء این دسته از آدم‌ها باشید. کلید رسیدن به اهداف تان در زندگی، آگاهی از این حقیقت است که آنچه اکنون انجام می‌دهید، آینده‌تان را می‌سازد. پس به‌جای به‌تأخیرانداختن کارهای مهم، همین حالا شروع کنید. در این مطلب، این دسته از آدم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. این افراد آنچه را می‌خواستند، انجام دادند.
1399/05/22

آموزش مدیریت تغییرات در زندگی

بنابر نظر برخی بزرگان و مشاهیر، یکی از مهارت‌های سودمند در زندگی، کنار آمدن با تغییر کار سختی می باشد. دنیای اطراف ما تغییر می‌کنند. بهتر است به‌آرامی این تغییرات را بپذیریم و با تغییر نجنگیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا نباید با این تغییرات مقابله کرد.
1399/05/18

مدیریت آموزش استفاده از دیجیتال مارکتینگ

آینده پژوهی و دیجیتال مارکتینگ دو مفهوم کلیدی و بسیار مهم در دنیای کسب‌وکار امروزی هستند. در علم آینده پژوهی به‌طور کلی، شرایط احتمالیِ آینده پیش‌بینی می‌شود و تخمینی نسبی درباره آن زده می‌شود (که آینده کسب‌وکار و عرصه دیجیتال مارکتینگ را هم در بر می‌گیرد)؛ در دیجیتال مارکتینگ هم با استفاده از اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی، خدمات و محصولات را به مشتریان و مخاطبان هدف معرفی می‌کنند.
1399/05/14

آموزش مدیریت تکنیک سفر برای تقویت حافظه

تکنیک سفر، یک یادآور قدرتمند، انعطاف‌پذیر و مؤثر و یکی از ابزارهای تقویت حافظه می باشد که مبتنی ‌بر به یاد آوردن مکان‌های شاخص در سفر یا رفت‌وآمدی آشناست.
1399/05/11

آموزش مفاهیم بورس در سرمایه گذاری و مدیریت مالی

با مفاهیم بورس چقدر آشنایی دارید؟ هر صنعت اصطلاحات ویژه‌ی خودش را دارد. بازار بورس هم از این قاعده مستثنا نیست. حتی می‌توان گفت بورس و بازار سهام پیچیده‌ترین مفاهیم و اصطلاحات را دارند. به‌همین‌دلیل در این مطلب تلاش کرده‌ایم پرکاربردترین مفاهیم بورس و اوراق بهادار را که هر معامله‌گری باید بداند، بررسی کنیم.
1399/05/08

آموزش مدیریت دلایل عدم موفقیت

موفق بودن با واژه‌ها و تعاریف گوناگونی توصیف می‌شود اما موفق نشدن و شکست همیشه یک توصیف دارد، «شکست، ناتوانی فرد در دستیابی به اهداف زندگی‌اش است، حال این اهداف هرچه که باشد». در این مطلب چند عامل شکست افراد در دستیابی به اهداف‌شان و نرسیدن به موفقیت را به شما خواهیم گفت.
1399/05/06

آموزش مدیریت اضطراب هنگام سخنرانی

اضطراب موقعیتی را می‌توانید با تنفس عمیق و به‌جریان‌انداختنِ خون‌تان، پیش از ورود به صحنه مدیریت کنید.
1399/05/03

آموزش مدیریت مالی با فاصله گرفتن از افراد بی پول

بسیاری از مشکلات و شکست‌های زندگی ما، به علت بی‌پولی یا درآمد پایین به‌وجود نمی‌آیند؛ بلکه راحت‌طلبی و طرز تفکر غیرواقعی یا دقیق‌تر بگوییم «طرز تفکر افراد بی پول» عامل بسیاری از مشکلات ماست. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و رسیدن به موفقیت مالی یا موفقیت شغلی هستید، بیش از هر چیز باید توانایی تغییر تفکرات ناسالم، جرئت رویارویی با شکست‌های مختلف و توانایی تحمل آنها برای رسیدن به اهداف‌تان را داشته باشید.
1399/05/01

مدیریت آموزش سرسختی ذهنی و آشنایی با آن

در اطراف همه ی ما آدم های موفق زیادی وجود دارد، دوستمان، همسایهٔ روبه‌رویی، افرادی‌ که در سرتاسر جهان از دستاوردهایشان در اخبار می‌شنویم یا در اینترنت از آنها مطلب می‌خوانیم. همهٔ این افراد ممکن است آدم‌های موفقی باشند که بارها به رازهای موفقیت‌شان فکر کرده‌ایم. هریک از آنها روش‌های مربوط‌ به خودشان را دارند که با آن به موفقیت رسیده‌اند. بااین‌حال، یک راز مشترک بین همهٔ افراد موفق دنیا وجود دارد و آن این است که این افراد سرسختی ذهنی دارند.
1399/04/30

مدیریت آموزش شاد زیستن با عبارات تاثیرگذار

افرادی که واقعا شاد هستند می دانند که همیشه از جملات الهام بخش در گفتگوهای خود استفاده کنند. ما در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه با شاد کردن دیگران شاد شوید.
1399/04/26

مدیریت آموزش مالی در فنگ شویی

ثروت واقعی یعنی داشتن چیزهایی که در آرزوی آنها هستید که درنهایت با کار سخت و تلاش به‌دست می‌آید. اما فنگ شویی ثروت می‌تواند به شما کمک کند پول بیشتری ذخیره کنید و مقدار آن را در زندگی‌تان افزایش دهید. فنگ شویی ثروت به شما کمک می‌کند فضایی ایجاد کنید که با قراردادن آگاهانه اشیا در مکان‌های مشخص منجر به جذب ثروت شود. اما به‌یاد داشته باشید که محیط به‌تنهایی نمی‌تواند موفقیت و کامیابی را تضمین کند و نمی‌تواند جایگزین تلاش برای رسیدن اهداف تان شود.
1399/04/21

مدیریت آموزش رفتار با تغییرات در زندگی

بنابر نظر برخی بزرگان و مشاهیر، یکی از مهارت‌های سودمند در زندگی، کنار آمدن با تغییر آن می باشد. محیط و آدمهای پیرامون ما در حال تغییرند. بهتر است به‌آرامی این تغییرات را بپذیریم و با تغییر نجنگیم. در این مطلب خواهیم گفت که چرا نباید با این تغییرات مقابله کنید و چطور این کار را انجام دهید.
1399/04/19

مدیریت آموزش دیدگاه سازنده در شرایط سخت

آیا تأثیر دیدگاه شما بر دستیابی به اهداف خودتان سازنده است یا نابودگر؟ آیا در دشوارترین شرایط هم خوش‌بین هستید یا در بهترین شرایط هم نمی‌توانید جلوی افکار منفی‌‌ خود را بگیرید؟ توانایی ما برای تغییر دیدگاه در شرایط سخت و چالش‌برانگیز، نقش مهمی در موفقیت ما دارد. در این مقاله به شما می‌گوییم چطور در شرایط سخت با تغییر دیدگاه در مسیر دستیابی به اهداف حرکت کنیم.
1399/04/16

آموزش مدیریت بحران برای مدیران

دنیاگیری ویروس کرونا و بروز بحران‌های مالی پس از آن، شرایط کاری بسیاری از سازمان‌ها را در سراسر جهان تغییر داد. برخی سازمان‌ها توانستند با دنیای درگیر با کرونا خود را سازگار کنند و بسیاری هم ضربه‌های اساسی خوردند. به‌طورکلی با پیدایش بحران‌های مشابه، رهبران و مدیران سازما‌ن‌ها چه تصمیماتی برای کاهش آسیب و گذر از بحران می‌توانند بگیرند و چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند؟
1399/04/10

آموزش مدیریت حساب تنخواه

هر کسب و کار و شرکتی، دارای هزینه های متعددی از جمله سرمایه گذاری روی یک پروژه و هزینه‌های جاری شرکت می باشد. نقل‌وانتقال پول‌ زیاد معمولا با چک و حواله‌های بین بانکی انجام می‌شود؛ اما اگر این هزینه‌ها کم باشند، چه باید کرد؟ ازآنجاکه پرداخت این هزینه‌ها با چک و حواله‌ منطقی نیست، از تنخواه برای پوشش آنها استفاده می‌شود. در این مقاله، مفهوم تنخواه گردان در حسابداری و ضرورت‌های آن را بررسی می‌کنیم.
1399/04/07

آموزش راه های موفقیت به روش مایکل جردن

«مایکل جردن»، مشهورترین بسکتبالیست جهان، صاحب اصلی و رئیس تیم بسکتبال «شارلوت هورنتس» است. او در زندگی حرفه‌ای خود مدال‌ها و مقام‌های بسیاری کسب کرده است. جردن در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان اولین بازیکن میلیاردر اتحادیه ملی بسکتبال و دومین آفریقایی ـ آمریکایی ثروتمند جهان شناخته شد. مایکل جردن فراتر از یک قهرمان ورزشی است. لازمه تبدیل‌شدن به اسطوره‌، فتح قله‌های موفقیت و ماندن در این موقعیت، داشتن مجموعه‌ وسیعی از مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و نیز ذهنیتی صحیح است.
1399/04/02

آموزش مدیریت مالی برای میلیاردر شدن

همان‌طور که تکنولوژی درحال پیشرفت بوده و دستیابی به اطلاعات کار ساده‌تری شده، تعریف موفقیت‌ هم با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو شده است. بسیاری از مردم در دور باطلی از رقابت برای دستیابی به نیازهای اولیه گیر کرده‌اند و در همین حال تلاش می‌کنند فرمول واقعی موفقیت را به دست آورند.
1399/03/29

آموزش مدیریت زمان کمک از دیگران

در مبحث کمک کردن درست است که از لطف و کمک دیگران برخوردار می‌شویم اما این یعنی در موقعیتی دشوار قرار داریم و تلاش خودمان به‌تنهایی برای خلاصی کافی نیست. بااین‌حال، گاهی پذیرفتن کمک دیگران برای‌مان دشوار است. در این مطلب به شما می‌گوییم چرا بعضی وقت‌ها مایل نیستیم کمک دیگران را بپذیریم.
1399/03/28

مدیریت آموزش نه گفتن به طرف مقابل

تا کنون اندیشیده‌اید که چطور می‌توانیم ضمن اینکه روابط‌‌‌مان را با دیگران حفظ می‌کنیم، از حقوق‌مان نیز در مقابل آنها دفاع کنیم؟
1399/03/24

مبحث روانشناسی مدیریت آموزش مالی

عادات صرفه‌جویی و خرج کردن چگونه در ذهن ما برنامه‌ریزی شده‌اند؟ آیا تابه‌حال به اینکه چگونه از پول خود استفاده می‌کنید، فکر کرده‌اید؟ ممکن است که شخصی صرفه‌جو باشید و هر زمان که به موجودی بانکی روبه‌‌رشد خود نگاه می‌کنید احساس خشنودی کنید و درهنگام نیاز به خرید ناخرسند شوید، یا شاید یک معتاد به خرید باشید که به زندگی به چشم لذت نگاه می‌کند، بنابراین بدون فکر کردن خرید می‌کنید و توجه خاصی به وضعیت خود در آینده ندارید. این نوشته را بخوانید تا با روانشناسی پول خرج کردن بیشتر آشنا شوید.
1399/03/18

آموزش مدیریت خستگی و بی حالی در طول روز

بسیاری از ما می‌دانیم احساس خستگی چگونه است؛ به‌خصوص زمانی که دچار سرماخوردگی، تب یا سایر بیماری ‌های ویروسی می‌شویم. اگر شما هم احساس خستگی و بی حالی روزانه دارید یا سر بیدارماندن برای ساعت پربیننده برنامه‌های تلویزیونی یا انجام‌دادن کارهای موردعلاقه‌تان مشکل دارید و از دلایل خستگی و بی حالی روزانه اطلاعی ندارید، خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم.
1399/03/14

آموزش مدیریت بهره وری بیشتر از زمان

در میان تمام گرفتاری ها، پیداکردن زمانی جهت رسیدگی به خود و پیش‌بردن منظم کارهایتان خیلی سخت است؛ اما یادتان باشد کم‌آوردن وقت به این معنا است که برنامه‌ریزی و تصمیم گیری را بلد نیستید. در این مطلب ۵ مهارت‌ برای افزایش بهره وری و به‌دست آوردن زمان بیشتر را به شما خواهیم گفت.
1399/03/11

آموزش مدیریت کارکنان در یک سازمان

این روزها که همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم، کسب و کار ها و سازمان‌های بسیاری با مشکلات ناشی از این همه‌گیری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این میان، مدیران سازمان‌ها با انواع ناشناخته‌ها روبه‌رو هستند و مدیران باید پیوسته با همکاران و اعضای تیم‌ها در ارتباط باشند. در این مطلب که برگرفته از مقاله «هاروارد بیزینس ریویو» است، به شما می‌گوییم هنگامی که آینده سازمان به‌روشنی مشخص نیست، در جایگاه مدیر چطور با کارکنانتان صحبت کنید.
1399/03/09

آموزش مدیریت مؤثر در مقابله با اضطراب

این روزها شاید اضطراب تبدیل به امری عادی در زندگی خیلی از ما شده باشد. همه‌گیر شدن ویروس کرونا، قرنطینه خانگی چندماهه، ازدست‌رفتن خیلی از مشاغل و کاهش در‌آمد و نیز تردید و دودلی درمورد آینده و ترس از بیمار شدن خود و اعضای خانواده می‌توانند دلایلی برای این اضطراب باشند؛ اما باید بدانیم که اضطراب چیزی نیست که به آن عادت کنیم و آن را نادیده بگیریم، چون حتی بدون اینکه متوجه شویم، بر سلامت جسمی و روحی و حتی اجتماعی‌مان اثر منفی می‌گذارد.
1399/03/04

آموزش مدیریت مقابله با استرس مالی

استرس مالی به شکل های مختلفی ایجاد می شود. این نوع استرس می‌تواند تنش خیلی زیادی در روابط بین‌فردی ایجاد کند، زیرا استرس مالی خواه‌ناخواه روی سایر جنبه‌های زندگی نیز تأثیر می‌گذارد. حتما خودتان خوب می‌دانید که وقتی از لحاظ مالی تحت فشار هستید، به‌درستی نمی‌توانید روی مسائل شغلی یا زندگی خانوادگی‌تان تمرکز کنید. این درحالی است که اگر بتوانید با این استرس مقابله کنید و در پی راه حل باشید، کنترل اوضاع به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد. در این مطلب راهکارهای غلبه بر استرس مالی را برای شما مطرح خواهیم کرد.
1399/02/29

آموزش مدیریت وابستگی ها و روش غلبه بر آن

وابستگی عاطفی یک مسئله پیچیده است که درواقع از هیچ قانون مشخصی پیروی نمی‌کند. به‌وجودآمدن وابستگی و باقی‌ماندن آن دو موضوع کاملا متفاوت است و در اغلب موارد حتی آگاهانه نیست. وابستگی عاطفی انواع مختلفی دارد که هرکدام به شکل خاصی در بخش‌های مختلف زندگی ما اثرگذارند. در ادامه سه نوع اصلی از وابستگی عاطفی را بررسی کرده و در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در مقابله با وابستگی عاطفی به شما کمک می‌کنند.
1399/02/23

آموزش ایده های سرگرمی برای سالمندان

بهترین سرگرمی برای سالمندان در این روزهای قرنطینه و بازنشستگی فقط به تماشای تلویزیون یا بازی شطرنج ختم نمی‌شود. افزایش سن به‌معنی خانه‌نشینی و بی‌تحرکی یا خوابیدن‌های طولانی نیست. سالمندان امروزی هم خواستار ماجراجویی، تحرک بیشتر و فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید هستند. اگر شما هم به‌دنبال پیداکردن بهترین سرگرمی برای این دوران هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
1399/02/20

آموزش مدیریت عزت نفس در روابط زوجین

گاهی شوخ طبعی باعث جذاب تر شدن همسرتان برای شما می شود، اما اگر این شوخی‌ها و گاهی مسخره‌بازی‌ها برای پنهان‌کردن عزت‌ نفسِ پایین باشد، پس با مسئله‌ای جدی روبه‌رو هستید. تقویت عزت نفس شریک زندگی‌تان به روش‌های گوناگون تأثیری چشمگیر بر کیفیت رابطه‌تان دارد. عزت نفس پایین از عوامل موثر بر تضعیف و حتی نابود شدن رابطه‌ عاطفی می باشد. در این مطلب شما را با ۶ راهکار که باعث تقویت عزت نفس شریک زندگی‌تان می‌شود آشنا خواهیم کرد.
1399/02/14

مدیریت آموزش افزایش بهره ‌وری با تنظیم ساعت بیولوژیک بدن

شاید درباره ساعت بیولوژیک یا ساعت زیستی بدن چیزهایی خوانده باشید. ساعت بیولوژیک بدن یکی از شگفت‌انگیزترین کارکردهایی است که بر بسیاری از فرایندهای بدن‌مان تأثیر می‌گذارد. تحقیقات اخیر نشان داده است که می‌توانیم از ساعت بیولوژیک بدن برای تنظیم فعالیت‌های شغلی و روزانه خود استفاده کنیم. در این مقاله، تأثیرات این ساعت بر بدن و نقش آنها در افزایش بهره وری را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.
1399/02/11

آموزش مدیریت حفظ اعتماد به نفس

در برخورد با بسیاری از اطرافیان‌تان یا هنگام گشت‌وگذار در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی، شاید گاهی احساس کنید که همه اعتماد به نفس دارند به‌غیراز شما. اما این احساس درست نیست. حتی موفق‌ترین افراد هم ممکن است گاهی با کمبود اعتماد به نفس دست‌و‌پنجه نرم کنند. در چنین مواردی، وجه تمایز افراد موفق آن است که آنها با مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس آشنا هستند و در برخورد با چنین وضعیت‌هایی راهکارهای مناسبی را در پیش می‌گیرند. همراه ما باشید. در این مطلب می‌خواهیم با این راهکارها بیشتر آشنا شویم.
1399/02/08

آموزش تکنیک پیوند و داستان در مدیریت یادآوری اطلاعات

یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های به یادآوری اطلاعات، روش پیوند می باشد که در این روش ابتدا باید فهرست مواردی را که می‌خواهید به خاطر بسپارید، تهیه کرده و سپس بین عناصر آن فهرست ارتباط و پیوند برقرار نمایید. یعنی اولین مورد فهرست را در نظر بگیرید، رابطه‌ای بین آن و مورد بعدی برقرار کنید (مثلا در ذهن‌تان آنها را به یکدیگر بکوبید، یکی را روی دیگری قرار بدهید یا چیزهایی از این دست). بعد همراه فهرست پیش بروید و هر مورد را به بعدی پیوند بزنید.
1399/02/04

تفاوت مدیریت مالی افراد ثروتمند و فقیر

شما فکر می کنید تفاوت میان ثروتمندان و فقرا در چیست؟ هرگاه خود را سرزنش یا از شرایط شکایت می‌کنید، درواقع نتیجه‌ی شرایط مالی خود را می‌بینید. شما می‌توانید فقیر یا ثروتمند باشید، اما نمی‌توانید هردوی آنها باشید. ثروتمندان عاداتی دارند که موجب موفقیت آنها شده است که در این مطلب ۱۳ تفاوت مهم ثروتمندان و فقرا را به شما خواهیم گفت.
1399/02/01

آموزش مدیریت بازی های فکری در منزل

اگر از بازی‌های آنلاین یا بازی با گوشی و کامپیوتر خسته شده‌اید، می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با ایجاد کمی تغییر در بازی‌های کلاسیک، بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را همراه با دوستان و اعضای خانواده تجربه کنید.
1399/01/29

آموزش مدیریت کودکان در دوران قرنطینه

سرگرم کردن بچه ها در روزهای قرنطینه کار سختی است. نگرانی بابت ویروس کرونا، نظافت و… از یک‌سو و نیاز به سرگرم‌ نگه‌داشتن کودکان از سوی دیگر باعث می‌شود حسابی گیج و سردرگم شوید. اما در این مطلب از راه‌های سرگرم کردن بچه ها در روزهای قرنطینه به شما می گوییم.
1399/01/25

مدیریت آموزش افزایش بهره وری در دورکاری

این روزها سخن از دورکاری زیاد است، اما دورکاری دقیقا چیست؟ کسانی که وظایف شغلی خود را بدون حضور در محل کار و از راه دور مثلا در منزل انجام می‌دهند، در اصطلاح دورکاری می‌کنند.
1399/01/23

آموزش یوگا برای مدیریت استرس

تمرین‌ها و حرکات یوگا برای کسانی که تازه می‌خواهند به استفاده از آنها رو بیاورند، ممکن است دشوار به نظر برسند؛ اما واقعیت اینطور نیست و اگر کمی پشتکار داشته باشیم می‌توانیم به آنها مسلط شویم.
1399/01/20

مدیریت آموزش نوشتن ایمیل کاری

تاثیر ایمیل بر ارتباطات و تعاملات کاری بسیار کاربردی و زیاد می باشد؛ با این حال تحقیقات نشان داده اند که ۴۶ درصد از نیروی کار حرفه‌ای در مواجهه با ایمیل‌ها دچار سردرگمی و اضطراب می‌شوند. اما روش‌هایی برای اجتناب از این شرایط نامطلوب وجود دارد که به شما در ارسال ایمیل دلخواهتان کمک می‌کند.
1399/01/17

آموزش مدیریت کارکنان در زمان قرنطینه

به دلیل شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا، خیلی از شرکت‌ها از کارمندانشان خواسته‌اند که به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند. شاید دورکاری برای عده‌ای از افراد چیز تازه‌ای نباشد، اما سیاست‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در خیلی از کشورها باعث شده که خیلی از مدیران و کارمندان برای اولین بار دفترهایشان را ترک کرده و از خانه کار کنند. در این مطلب میخواهیم با چالش‌های دورکاری و مشکلاتی آشنا شویم که مدیران و کارمندان دورکار با آنها مواجه هستند و پیشنهادهایی نیز برای مقابله با چالش‌های مدیریت کارکنان در زمان دورکاری مطرح نماییم.
1399/01/15

آموزش تربیت کودکان مثبت اندیش و خوش بین

تربیت کودکانی خوش‌بین که نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند، کار سختی است؟ اگر کودکان خود را خوش‌بین تربیت کنید، در آینده شادتر خواهند بود و با چالش‌های مختلف بهتر کنار خواهند آمد. روش‌های گوناگونی برای تقویت خوش‌بینی در کودکان وجود دارد. تأثیرات مثبت بلندمدتی که شیوه‌ی تربیتی شما روی سلامت جسمی و روحی کودک می‌گذارد، بسیار زیاد است.
1399/01/11

آموزش مدیریت انگیزه درونی

کنفسیوس، فیلسوف سر‌شناس چینی، قرن‌ها پیش گفت شغلی را انتخاب کن که عاشق آن هستی. بدین ترتیب حتی یک روز هم مجبور به کار کردن نخواهی بود. اما گاهی زندگی طور دیگری پیش می‌رود و برای کشف شور‌و‌شوق واقعی در زندگی راه‌هایی هست که باید بیاموزیم. مهارت‌ها و عادت‌هایی که موجب موفقیت ما در زندگی می‌شوند. داشتن انگیزه و تقویت آن یکی از این مهارت‌ها است.
1399/01/09

آموزش مدیریت معاشرت ها در روزهای قرنطینه

ویروس کرونا (COVID-19) در سراسر جهان در گشت‌و‌گذار است که تا کنون ده‌ها هزار نفر را مبتلا و متأسفانه چندین‌ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است. تمامی انسان‌ها در کنار پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای سیاسی و اجتماعی جامعه در اتحادی مقدس برای شکست‌دادن این بیماری هم‌قسم شده‌اند. در این نبرد تمام‌عیار، یکی از مؤثرترین سلاح‌های رزم، معاشرت از راه دور می باشد.
1399/01/07

آموزش مدیریت موفقیت در کار

از ا«جایی که پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، موفقیت در کسب و کار مهم می باشد و با توجه به رقابتی شدن دنیای امروز، دانستن این موضوع بر همه‌ی ما واجب است که داشتن عملکرد حرفه‌ای خوب و پیشرفت شغلی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مطلب نکات مهم جهت رسیدن به موفقیت در کار را معرفی خواهیم کرد.
1399/01/02

آموزش مدیریت مالی و پولدار شدن به روش وارن

وارن بافت، پیرمرد آمریکایی متولد اوماها در نبراسکا است که القاب «پیشگوی اوماها»، «جادوگر اوماها» و «دانای اوماها» را یدک می‌کشد. وارن فردی است که دائما در لیست پولدارترین افراد جهان سر و کله‌اش پیدا می‌شود. چیزی که وارن بافت را به اینجا رسانده هوش سرشار او در سرمایه گذاری می باشد. در واقع می توان گفت وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار کل دنیاست.
1398/12/26

آموزش مدیریت افزایش انگیزه فریلنسرها

این روزها افراد بسیاری بدون حضور فیزیکی در محل کار و به‌صورت دورکاری، در خانه کار می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در آینده تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند افزایش خواهد یافت. اما همواره یک مشکل درباره کار در خانه برای بسیاری از افراد وجود دارد: «ایجاد انگیزه برای دورکاری در خانه دشوار است».
1398/12/24

مدیریت آموزش در بهبود تفکر خلاق

روش‌های مختلفی جهت بالا بردن خلاقیت و تقویت تفکر خلاق وجود دارد. در این مطلب روش هایی که مایهٔ شگفتی می شوند را مطرح خواهیم کرد که پژوهش‌های علمی نیز اثربخشی این روش‌ها را نشان داده‌اند.
1398/12/21

آموزش مدیریت رفتارهای قاطعانه

آیا شما فکر می کنید که رفتار قاطعانه و محکمی دارید؟ اصلا در نظر شما رفتار قاطعانه به چه معناست؟ آیا به این معنا می باشد که همیشه و هر بار باید حقتان را بگیرید؟ یا اینکه باید بدانید چه زمانی نتیجه‌ی کار، علتی به‌خصوص یا خواسته‌ی دیگران، بر حق و حقوق شما مقدم می باشد؟
1398/12/19

آموزش مدیریت مالی برای خانم ها

در سایته های مختلف مقالات فراوانی در مورد موضوعاتی مانند چگونگی کمک بانوان به افزایش درآمد و رشد مالی همسرانشان وجود دارد. متأسفانه معمولا استقلال مالی زنان نادیده گرفته می‌شود و توجه چندانی به این مسئله نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را ترغیب کنیم که توجه بیشتری به خودتان داشته باشید و در مدیریت مالی شخصی خود دقیق‌تر باشید. در ادامه برخی از رایج ترین اشتباهاتی را که بسیاری از زنان با انجام آنها خود را درمعرض فقر و مشکلات مالی قرار می‌دهند، مطرح خواهیم کرد.
1398/12/16

مدیریت آموزش کارها هنگام ناامیدی

همهٔ ما در گذر از دشواری‌ها نیاز به امیدداریم. جهت رسیدن به امید باید از منطقی بودن بیش از اندازه دست بردارید. ما باید به‌راستی بپذیریم که رویدادها و فرصت‌های بهتری پیش رویمان هستند. حتی اگر اوضاع به‌خوبی پیش نمی‌رود، باید در پس ذهن‌مان باور داشته باشیم که داستان ما فراتر از این است. اگر نسبت به آینده ناامید هستید، در این مطلب ده کاری را که به ریشه‌های امید در شما جان می‌بخشند معرفی می کنیم.
1398/12/14

آموزش مدیریت ذهن ثروتمند

آیا تا به حال به تفاوت میان افراد ثروتمند با افراد فقیر فکر کرده اید؟ اگر این سؤال را از هر فردی با توانایی مالی بالا بپرسید، قطعا به شما خواهد گفت که تفاوت میان این دو دسته در ذهنیت آنها می باشد. خیلی کم پیش می‌آید که فرد میلیونری به شما بگوید به‌خاطر معامله‌ای عالی ثروتمند شده است یا همین‌طور که برای خودش در حال گشت‌وگذار بوده، ناگهان به یک سرمایه‌گذار بزرگ برخورد کرده است. به‌هرحال، آنچه اکثر افراد ثروتمند به‌عنوان نقطه‌ی قوت‌شان در راه به‌دست‌آوردن مال‌واموال به آن اشاره می‌کنند، یک چیز است: ذهنیت میلیاردری.
1398/12/11

آموزش مدیریت ذهن و مثبت اندیشی

می توان گفت که تقریبا همه جا انرژی منفی وجود دارد. افرادی هستند که دائما از زندگی شکایت دارند، عادات بدی دارند و حال شما را بد می‌کنند. احساساتی که آنها از خود بروز می‌دهند بر افکار و کارهای شما تأثیر منفی می‌گذارد، پس اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید باید از منابع انرژی منفی دوری نمایید.
1398/12/09

آموزش تکنیک های یادگیری سریع

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، هر لحظه با پیشرفت تکنولوژی، علم و ظهور نوآوری‌های مختلف، درحال تغییر و رشد می باشد. البته این سرعت رشد و تغییر تا زمانی‌ که بتوانید با آن همگام شوید، خوب است؛ اما چنانچه قدرت یادگیری سریع نداشته باشید، از قافله عقب خواهید ماند. پس بهترین راه این است که مهارت خود را برای یادگیری سریع مباحث جدید بالا ببرید.
1398/12/06

آموزش مدیریت اشخاص برای مشورت کردن

مشورت کردن با دیگران، چه درباره‌ی زندگی و چه درباره‌ی کسب‌وکار می‌تواند به تصمیم گیری درست و کاهش احتمال خطا کمک کند، اما به‌شرط اینکه از شخص شایسته‌ای مشورت بگیرید. گاهی افراد با اینکه نیتی جز یاری و همراهی ندارند، صرفا چون از همه‌ی جوانب قضیه مطلع نیستند، ممکن است بدون هیچ تعمدی راهنمایی اشتباه بکنند.
1398/12/03

آموزش روش های غیرمعمول در مدیریت مالی هزینه ها

صرفه جویی می تواند بیشتر از هر چیزی شما را ثروتمند کند. نکاتی که با شما درمیان می‌گذاریم به شما کمک می‌کند تا هزینه خود را به حداقل برسانید و آخر ماه‌ها دچار دردسر نشوید. بعضی از آنها برای سلامتی‌تان هم خوب هستند، پس هم در پول صرفه‌جویی می‌کنید و هم در زندگی.
1398/12/02

آموزش یادگیری هوشمندانه به روش اجایل

از قوانین کسب و کار یکی این است که هرچه عملکرد ساده‌تر اما مؤثرتری داشته باشید، می‌توانید ارزش بیشتری به کاربران ارائه کنید. اما آیا می‌توان این ایده و کاربرد آن را به حوزه یادگیری هم تعمیم داد؟ بله. اگر بتوانیم این رویکرد «ساده‌سازی» را برای کسب علم و دانش هم به کار بگیریم و بیشترین ارزش را از اطلاعاتی که یاد می‌گیریم استخراج کنیم، فرایند یادگیری‌مان سریع‌تر و کارآمدتر خواهد شد. کارشناسان این روش را «یادگیری چابک یا یادگیری هوشمندانه به روش اجایل» می‌نامند و هدف آن یادگیری بخش ارزشمند اطلاعات است و مستلزم بیرون‌کردن اطلاعاتی از ذهنمان است که دیگر برایمان مفید نیستند.
1398/11/29

آموزش عباراتی که افراد باهوش استفاده نمی کنند

برداشت دیگران از حرفهای ما بسیار متفاوت از منظور ما می باشد. وقتی شما بدون ملاحظه چیزی می‌گویید، حرف‌های‌تان منجر به ایجاد احساسی بد در سایرین می‌گردد. این اشتباهات زمانی اتفاق می‌افتد که ما در مورد چیزی که اطلاعی از آن نداریم اظهار نظر کنیم. در این نوشته شما با جملات منفی‌ آشنا می‌شوید که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند.
1398/11/25

آموزش مدیریت شادی و لذت در زندگی

بسیاری از ما فکر می‌کنیم، برای خوشحال بودن در زندگی باید روال معمولی خود را تغییر دهیم یا حساب بانکی پرپولی داشته باشیم. موضوع اصلی این نیست که ما در زندگی خود دلایل کافی برای شاد بودن نداریم، داستان اصلی آن است که یاد بگیریم چگونه از زندگی لذت ببریم؟ این موضوع یک مهارت است و آموختن آن مانند هر مهارت دیگری به تمرین و تداوم نیاز دارد.
1398/11/15

آموزش مدیریت خستگی و تصمیم گیری

گاهی اوقات در اواسط روز دیگر توان انتخاب نداریم. از صبح پی‌درپی تصمیم گرفته‌ایم و از جایی‌ به بعد در موقعیت تصمیم گیری، یا آن را به دیگران واگذار می‌کنیم یا به تأخیر می‌اندازیم. اضطراب ناشی از تصمیم‌گیری‌ در کسانی رایج می باشد که باید به‌طور پیوسته تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. این نشانهٔ پدیده‌ای‌ست به‌نام خستگی تصمیم گیری. در این مطلب شما را با نشانه‌های خستگی تصمیم گیری و تأثیر آن در کاهش بهره وری و انگیزه آشنا می‌کنیم. همچنین توصیه‌هایی برای کاهش آن ارائه خواهیم کرد.
1398/11/11

آموزش مدیریت مالی با کمک باورهایی در مورد پول

در مطلب امروز در مورد قانون جذب و اینکه برای فعال کردن این قانون باید چه کارهایی انجام داد، صحبت خواهیم کرد. بسیاری از ما چیزهایی را که دوست نداریم به خود جذب می‌کنیم. یکی از آن چیزهایی که به هیچ‌وجه دوست نداریم بی‌پولی است.
1398/11/09

آموزش مدیریت احساس ارزشمندی و تقویت آن

از میان همه مفاهیم مرتبط با خودشناسی، احساس ارزشمندی یا ارزشمند دانستن خود، مهم‌ترین آن می باشد. اعتماد‌ به نفس، عزت نفس، عشق به خود، احترام به خود و دیگر مفاهیم مشابه، همگی بااهمیت هستند؛ اما بنیان همه‌ی آنها احساس ارزشمندی می باشد. در این مطلب خواهید دانست احساس ارزشمندی چیست و چطور باید ارزش خود را درک و تقویت کنیم.
1398/11/07

آموزش مدیریت مالی در خانواده

آیا شما هم هر از گاهی سرمسائل مالی با همسرتان جر و بحث دارید؟ آیا پول و مسائل مالی، محور اصلی صحبت‌های شما و همسرتان می باشد؟
1398/11/04

آموزش مدیریت شکایات و بازخوردهای منفی

آیا به بازخورد منفی و شکایات به عنوان یک فرصت یادگیری نگاه می‌کنید؟ بسیاری از ما نسبت به شکایت‌ها واکنش منفی داریم؛ چه این شکایت‌ها داخلی (از سوی همکاران، کارمندان یا مدیران) و چه خارجی (از سوی مشتریان) باشند. اگر شکایت در مورد چیزی باشد که ما انجام داده‌ایم یا ایجاد کرده‌ایم، یا درباره‌ کسی باشد که مسئولش هستیم، اغلب حالت تدافعی داریم یا شکایت را ناعادلانه می‌دانیم و آن را ناشی از اشتباه‌مان نمی‌بینیم.
1398/10/30

آموزش مدیریت مالی برای میلیونر شدن

روزی را به یاد می‌آورم که در زیرزمینی سرد و پر از گرد و غبار نشسته بودم و به دنبال عادت‌هایی می‌گشتم که بتوانند زندگی‌ام را تغییر دهند. ۲۱ ساله بودم و وقت آن بود که سطح زندگی‌ام را پله‌ای بالاتر ببرم؛ اما به سه علت این کار شدنی نبود: هنوز با پدر و مادرم زندگی می‌کردم، شغلی داشتم که حقوقش تنها ۸ دلار در ساعت بود، و در یک دوره‌ی آموزشی به ظاهر تمام نشدنی کسب و کار ثبت‌نام کرده بودم. می‌دانستم که باید از این وضع خلاص شوم. اما نمی‌خواستم از خودم فرار کنم، کاری که همیشه انجام داده بودم.
1398/10/28

آموزش مدیریت تمرکز حواس در امور

نداشتن تمرکز حواس مساله‌ای است که خیلی‌ها با آن دست به گریبانند. ناتوانی ما در تمرکز به دلیل خستگی، بی‌انگیزگی یا هر چیز دیگری که باشد، بهره‌وری و به دنبال آن شانس موفقیت را کاهش می‌دهد. در این مقاله تعدادی از توصیه‌های کارشناسان در رابطه با افزایش تمرکز حواس در کارها را مطرح خواهیم کرد.
1398/10/23

آموزش مدیریت نظم در کار و زندگی

آیا شما به خاطر بی‌نظمی، تایم زیادی را هدر می‌دهید؟ بدون اینکه متوجه باشید، یک ساعت در طول روز به دنبال چیزهایی می‌گردید که گم کرده‌اید و این فقط کار یک روز شماست! تصور کنید هر هفته، هر ماه و هر سال چقدر زمان‌تان را به هدر می‌دهید!
1398/10/19

آموزش مدیریت انگیزه ها در کار و زندگی

از دست دادن انگیزه مسئله‌ دشواری است، زیرا عوامل نسبتا زیادی بر آن تاثیرگذارند. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای بازگرداندن انگیزه، انجام دادن کارهایی است که دوست دارید. اما مشکلی وجود دارد: وقتی انرژی و اراده لازم برای شروع کاری را ندارید، انگیزه شما به سمت زیاده‌روی در کارهایی کم‌زحمت‌تر مانند غذاخوردن یا سرگرمی سوق پیدا می‌کند. همان‌طور که متوجه شده‌اید این افراط‌کاری فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.
1398/10/16

مدیریت مالی با مثلث درآمدزایی مهارت

سرمایه‌ی اصلی هر انسانی توانایی‌ها و مهارت‌های اوست، اما این سرمایه‌‌های درونی خودبه‌خود به درآمد و پول تبدیل نمی‌شوند. ممکن است شما به‌رغم داشتن مهارت‌های ارزشمند تاکنون نتوانسته باشید آنها را به درآمد و ثروت تبدیل کنید. مهارت فقط یکی از عوامل کسب درآمد است و به‌تنهایی برای موفقیت مالی کافی نیست. در این مقاله به بررسی عوامل مؤثر در میزان درآمدزایی مهارت‌های شما خواهیم پرداخت.
1398/10/13

آموزش روش های مدیریت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس از راه های مهم در رسیدن به موفقیت می باشد. براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که نسبت به شایستگی‌هایشان، اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند، بیشتر مورد تحسین قرار گرفته و موقعیت اجتماعی بالاتری داشته و نفوذ بیشتری بین مردم خواهند داشت. اما در گاهی اوقات ممکن است اعتمادبه‌نفس لازم را نداشته باشید؛ در این موقع کافی است روی وضعیت فیزیکی خود تمرکز نمایید و با استفاده از زبان بدن خود، اعتمادبه‌نفس‌تان را نمایش دهید. این کار باعث می‌شود که دیگران به شما به چشم یک رهبر نگاه کنند. در ادامه ۸ روش ساده‌ای را که افراد موفق برای به نمایش گذاشتن اعتماد‌به‌نفس خود انجام می‌دهند برای شما مطرح خواهیم کرد.
1398/10/10

آموزش تقویت حافظه و راهکارهای مدیریت آن

برخی افراد هیچ‌چیز را فراموش نمی‌کنند؛ کافی است بگویید «فلان روز رو یادته؟» تا این دوستان تمام جزئیات را بدون اشتباه به‌خاطر آورند. حافظه‌ی این دوستان مانند ساعتی دقیق کار می‌کند. حافظه‌ی قوی وابسته به سلامت و سرزندگی مغز است. فرقی نمی‌کند محصل هستید یا محقق یا نخبه یا…، برای تقویت حافظه‌ی خود توصیه‌های متعددی پیش روی‌تان است. راههای تقویت حافظه به شما کمک می‌کنند مغزتان را تروتازه نگه دارید و عملکردش را بهبود ببخشید.
1398/10/09

آموزش مدیریت زمانی امور به تعویق افتاده

اگر شما هم کارهای ضروری خود را به کرّات به تعویق می‌اندازید، بدانید که تنها نیستید. در واقع، آدم‌های بسیاری هستند که حداقل گاهی اوقات کارهایشان را به تعویق می‌اندازند. اما دردِ دفع‌الوقت بعضی‌ها چنان مزمن است که دیگر نمی‌توانند توانایی‌های بالقوه‌شان را بالفعل کنند و پیشرفت شغلی شان بدجور دچار مشکل می‌شود.
1398/10/02

مقابله با استرس در مدیریت مالی

استرس مالی در مسائلی از جمله قسط وام و کرایه‌‌ی خانه، شهریه‌ی دانشگاه و خرج جهیزیه و ... به‌وجود می‌آید. این نوع استرس می‌تواند تنش خیلی زیادی در روابط بین‌فردی ایجاد کند، زیرا استرس مالی خواه‌ناخواه روی سایر جنبه‌های زندگی نیز تأثیر می‌گذارد. حتما خودتان خوب می‌دانید که وقتی از لحاظ مالی تحت فشار هستید، به‌درستی نمی‌توانید روی مسائل شغلی یا زندگی خانوادگی‌تان تمرکز کنید. این درحالی است که اگر بتوانید با این استرس مقابله کنید و درعوضِ به‌هم‌ریختگی ذهنی در پی راه‌حل باشید، کنترل اوضاع به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد.
1398/09/27

آموزش وظایف مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی فردی است که علاوه بر داشتن دانش و تخصص کافی در حوزه‌های مالی و حسابداری مالیاتی، به قوانین حقوقی مالیاتی هم اشراف کامل داشته باشد. به همین دلیل، به مشاوران مالیاتی وکیل مالیاتی هم گفته می‌شود. وظیفه چنین شخصی این است که به اشخاص و شرکت‌های طرف قراردادش درخصوص این قوانین مشاوره ارائه کند. این قوانین و مقررات حقوقی مدام در حال تغییرکردن و به‌روزشدن هستند و مشاور مالیاتی تنها در صورتی می‌تواند وظایفش را اصولی انجام دهد که از این تغییرات آگاه باشد.
1398/09/25

عادات مخرب خلاقیت را بشناسید

اگر فکر می‌کنید بعضی آدم‌ها خلاق به دنیا می‌آیند و شما از چنین موهبتی بی‌بهره هستید، اشتباه می‌کنید. برخی آدم‌ها خلاق‌ترند، چون خلاقیت را در خود پرورش می‌دهند. درحقیقت، کارشناسان معتقدند خلاقیت از اساس مهارتی آموختنی است. پس مانند هر مهارت دیگر، باید با تمرین و کوشش خلاق بودن را یاد بگیرید. خواستن کافی نیست و برای خلاق‌بودن باید هرروز تلاش کنید و خودتان را به‌سوی افکار نو و ایده‌های روشن سوق دهید. اما باید بدانید که بیشتر وقت‌ها بزرگ‌ترین موانع خلاقیت عادت‌های ما هستند. همراه ما باشید. در این مطلب ۸ عادت نابودکننده خلاقیت را معرفی می‌کنیم. اگر چنین عادت‌هایی دارید، بهتر است آنها را ترک کنید.
1398/09/23

آموزش حفظ خلاقیت های فردی

تصور اینکه برخی افراد از ابتدا خلاق به دنیا می‌آیند اشتباه است. بعضی آدم‌ها خلاق‌ترند، چون خلاقیت را در خود پرورش می‌دهند. درحقیقت، کارشناسان معتقدند خلاقیت از اساس مهارتی آموختنی می باشد. پس مانند هر مهارت دیگر، باید با تمرین و کوشش خلاق بودن را یاد بگیرید. خواستن کافی نیست و برای خلاق‌بودن باید هرروز تلاش کنید و خودتان را به‌سوی افکار نو و ایده‌های روشن سوق دهید. در این مطلب بزرگ‌ترین موانع خلاقیت را برای شما مطرح می کنیم که با ترک آن ها می توانید خلاقیت های خود را حفظ نمایید.
1398/09/17

آموزش مدیریت پراکندگی ذهنی

تصور کنید مغز ما یک توپ بادی است که داخلش پر از زنبور می باشد. هر زنبور معادل یک ایده است. حالا زنبورهای داخل توپ می‌خواهند آن را به حرکت در بیاورند. اگر هر کدام از زنبورها بخواهند به سوی جهتی مجزا پرواز کنند چه خواهد شد؟ خودتان می‌توانید حدس بزنید که چه «زنبور تو زنبوری» به پا خواهد شد. شاید این توپ ۳ متر به جلو برود و ۲ متر به عقب، اما هر چه که هست شاهد اتلاف وقت و انرژی هستیم. این وضعیت را پراکندگی ذهنی می نامند. مغز پر از ایده است، اما هیچ کدام از این ایده‌‌ها شانس عملی شدن ندارند. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟
1398/09/14

آموزش مدیریت شخصیت و روش تغییر آن

اگر تابه‌حال به تغییر شخصیت خود اندیشیده اید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که همهٔ ما کم‌وبیش مایل به پرورش خصوصیات شخصیتی مثبت (مثل خوش‌مشربی، خوش بینی و کاریزما) و کم‌کردن خصوصیات منفی (مثل بدبینی و روان رنجوری) می باشیم. اما آیا واقعا تغییر شخصیت ممکن است یا شخصیت هرکس ماهیت ثابت و تغییرناپذیری دارد؟
1398/09/12

آموزش ثبات مالی در شرایط رکود اقتصادی

بحران‌ و رکود اقتصادی در برهه‌های مختلف می تواند برای هر کشوری اتفاق بیفتد. متأسفانه، وقتی رکود اقتصادی اتفاق می‌افتد، کار زیادی از دست کسی برنمی‌آید. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم مقابله خودمان با آن است. یعنی تا آنجا که می‌توانیم منابع مالی‌مان را دربرابرِ رکود اقتصادی مقاوم کنیم. در این مقاله ۱۰ گام مؤثر جهت پشت سرگذاشتن موفق این دوره را معرفی خواهیم کرد.
1398/09/04

نیاز به مشاوره جهت مدیریت مالی

شاید تاکنون بارها از خودتان پرسیده باشید: «آیا من به یک مشاور مالی نیاز دارم؟». مشاور مالی فردی حرفه‌ای است که به روش‌های گوناگونی می‌تواند در امور مالی به شما کمک کند. این کارشناسان می‌توانند در مسائلی مانند سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی مالی و برنامه‌ریزی بازنشستگی به شما کمک کنند. مسلما، همهٔ افراد به مشاور مالی نیاز ندارند؛ با‌این‌حال، اگر میزان مشخصی دارایی دارید و به آینده مالی‌تان فکر می‌کنید، همکاری با مشاور مالی به‌ سود شما خواهد بود.
1398/09/03

راز موفقیت مالی ثروتمندان جهان

استیو سیبولد (Steve Siebold)، نویسنده‌ی کتاب ثروتمندان چطور فکر می‌کنند؟، حدود سه دهه با ثروتمندان جهان مصاحبه کرد تا بداند که چه چیزی آنها را از بقیه متمایز می‌کند. او معتقد است که این تفاوت بیشتر به طرز فکر آنها برمی‌گردد و ارتباط بسیار کمی با خودِ پول دارد. در این مقاله ۲۱ راز موفقیت ثروتمندان جهان از زبان آقای سیبولد را برای شما مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.
1398/08/24

آموزش مدیریت غلبه بر کمال گرایی شغلی

رقابت جهت پیشرفت و کسب موفقیت همواره وجود دارد. همه می‌خواهند در حرفهٔ خود به بالاترین موقعیت‌ها برسند. اما گاهی‌اوقات، این اهداف بلندپروازانه استرس بسیار زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. این استرس می‌تواند به کاهش کیفیت عملکرد فرد و حتی شکست او منجر گردد. در این مقاله چهار روش ساده و مؤثر جهت غلبه بر فشارهای ناشی از میل به کمال گرایی را معرفی خواهیم کرد.
1398/08/16

از افرادی که مدیریت مالی ندارند فاصله بگیربد

بسیاری از مشکلات و شکست‌های زندگی ما، به علت بی‌پولی یا درآمد پایین نمی باشند بلکه طرز تفکر افراد بی پول عامل بسیاری از مشکلات ماست. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و رسیدن به موفقیت مالی یا موفقیت شغلی می باشید، بیش از هر چیز باید توانایی تغییر تفکرات ناسالم، جرئت رویارویی با شکست‌های مختلف و توانایی تحمل آنها برای رسیدن به اهداف‌تان را داشته باشید.
1398/08/14

آموزش روش های علاقه مند شدن به کار و رضایت شغلی

آیا تا‌کنون از خودمان پرسیده‌ایم که چرا از کار کردن متنفریم؟ آیا این تنفر به‌خاطر افرادی است که با آن‌ها سروکار داریم؛ یا ناشی از کاری است که انجام می‌دهیم یا کلا مسئله چیز دیگری است؟ یافتن علت دقیق تنفر از کار به ما کمک می‌کند تا عامل اصلی این بیزاری را شناسایی کرده و در صورت امکان، آن را برطرف کنیم تا بتوانیم از کاری که انجام می‌دهیم، لذت ببریم یا دست‌کم آن را قابل‌تحمل‌تر کنیم.
1398/08/12

آموزش مهارت های مدیریت مالی

تجربه ها نشان داده که طی کار بلندمدت با بخش مدیریت شرکت‌ها، مدیران تصمیم‌هایی می‌گیرند که بر عملکرد مالی شرکت‌شان اثر می‌گذارد. از جمله برنامه‌ریزی برای عملیات‌ گوناگون، استخدام و اخراج پرسنل، آماده‌سازی بودجه، تأیید یک سرمایه‌گذاری ثابت و فرستادن صورت‌حساب برای پرداخت.
1398/08/10

آموزش مدیریت اعتماد به نفس برای موفقیت

در برخورد با بسیاری از اطرافیان‌تان یا هنگام گشت‌وگذار در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی، شاید گاهی احساس کنید که همه جز شما دارای اعتماد به نفس می باشند. اما این حسی اشتباه است. حتی موفق‌ترین افراد هم گاهی با کمبود اعتماد به نفس مواجه می شوند. در چنین مواردی، وجه تمایز افراد موفق آن است که آنها با مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس آشنا هستند و در برخورد با چنین وضعیت‌هایی راهکارهای مناسبی را در پیش می‌گیرند.
1398/08/08

آموزش برقراری رابطه دوستانه با کارمندان

مدیریت گروه کار ساده‌ای نمی باشد. شما به‌عنوان مدیر، هم باید توانایی برقراری ارتباط دوستانه با همکاران‌تان را داشته باشید و هم بتوانید جذبهٔ کافی برای صدور دستور از خود نشان دهید. به نظرتان چنین چیزی شدنی است؟ یعنی می‌توان مدیری جدی بود و کارها را به‌درستی پیش برد و هم‌زمان با نیروهای کاری رفاقت کرد؟ واقعیت این است که دوستی و همکاری در کنار هم نتایج بسیار خوبی به همراه خواهند داشت، اما به‌عنوان مدیر یا رئیس باید قواعد این بازی را به‌خوبی بدانید.
1398/08/01

آموزش مدیریت تمرکز و روش افزایش آن

تمرکز رمز موفقیت در یادگیری است. یادگیری هم مهم‌ترین چیزی است که در این دنیا باید انجام دهیم. یادگیری فقط به‌معنای کسب علم و دانش نیست؛ بلکه نوعی توانایی است که به ما در فکر کردن بهتر و تصمیم‌سازی‌های دقیق‌تر زندگی کمک می‌کند.
1398/07/29

آموزش مدیریت جهت وفاداری و تعهد کارکنان

در دنیای امروز، مشغولیت‌، پیچیدگی و استرس‌ بخشی از زندگی هر فردی می باشد و آنچه که یک محیط کار را استحکام می بخشد همدلی است. همدلی توانایی شناسایی عواطف آدم‌ها و درک نحوه نگاه آنها به مسائل می باشد. زمانی که دیگران ما را می‌پذیرند و معتبر می‌شمارند، اعتماد شکل می‌گیرد و کارایی‌مان بالا می‌رود.
1398/07/20

آموزش مدیریت کارمندان با هوش و مهارت

مدیران اکثرا در مسیر پیشرفت شغلی با تیمی با مهارتهای بیشتر مواجه می‌شوند. مهم نیست چقدر مدیر کار‌بلدی هستید؛ نهایتا روزی کارمندانی نصیب‌تان می‌شود که ازنظر فنی و اجرایی، دانش و مهارت بالا‌‌تری دارند! بسیاری از مدیران ماهر در این شرایط به مرز جنون و استیصال می‌رسند. در چنین شرایطی تغییر زاویهٔ دید ضروری است.
1398/07/13

آموزش مدیریت بازخوردهای موثر

فرض نمایید که اخیرا به یکی از اعضای تیم‌تان بازخوردی داده‌اید. شما به او گفته‌اید که برنامه ریزی او برای پیشبرد جلسه عالی به نظر می‌رسد، اما باید مهارت‌های ارائه‌ی خود را تقویت کند.
1398/07/11

آموزش جوانسازی مغز با بازی های هوشی

حل معما به تقویت ذهن و سلامتی مغز کمک کرده و جلوی ضعیف شدن مهارت‌های شناختی را می‌گیرد. یافته‌های پژوهشی که چندی پیش در مجلهٔ جهانی روان‌شناسی سالمندی انتشار یافت نشان داده که هر چه افراد بالای ۵۰ سال بیشتر به بازی‌هایی مانند سودوکو و جدول کلمات متقاطع بپردازند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. در این مقاله به پژوهشی دربارهٔ تأثیر حل کردن جدول و سودوکو بر سلامتی خواهیم پرداخت.
1398/07/09

آموزش مدیریت احساسات در محیط کار

اکثر ما قبلا در شرایطی بوده‌ایم که مثلا وقتی پروژه‌ی دلخواه‌مان پس از چند هفته سخت کوشی لغو می‌شود؛ وقتی مشتری به طرز غیرمنصفانه‌ای تشر می‌زند؛ وقتی بهترین دوست یا همکارمان به طور ناگهانی تعلیق می‌شود؛ یا زمانی که حجم کار زیاد است و رئیس هم بدون توجه به این قضیه، کار بیشتری بر عهده‌مان می‌گذارد. در این مواقع چطور می‌توانیم احساساتمان را مدیریت کنیم؟
1398/07/06

نکات موثر در مدیریت مالی هزینه ها

هدردادن پول و ولخرجی‌، کار ساده ای است. خیلی وقت‌ها اصلا متوجه نمی‌شویم که پول‌هایمان چطور خرج شده و موجودی حساب بانکی‌مانتمام می شود. ولی با کمی اندیشه و تدبیر و توجه بیشتر به نحوهٔ خرج‌کردن و پس انداز کردن به‌راحتی می‌توانیم از هدررفتن پول‌هایمان جلوگیری کنیم تا برای روزهای دشواری که ممکن است در آینده در پیش داشته باشیم، مبلغی را پس‌انداز نماییم.
1398/07/04

تاثیر دنیای دیجیتال بر خلاقیت

دنیای امروز تا حد زیادی با تکنولوژی پُر شده است و کمتر کسی می‌تواند از این امکانات روبه‌پیشرفت استفاده نکند. حتما شما هم ازجمله کاربران این دنیای جذاب هستید. آیا تابه‌حال دچار حواس پرتی دیجیتال شده‌اید؟ طوری‌که انگار زمان از دست‌تان در رفته است و نمی‌دانید چند ساعت با گوشی یا کامپیوتر خود سرگرم بوده‌اید؟ شاید فکر کنید که کاش راهی برای از بین بردن اثرات منفی حواس‌پرتی دیجیتالی وجود داشت و میزان شادی، سلامتی و خلاقیت را در زمان استفاده از این امکانات بالا می‌برد. در این مقاله، رویکردهایی کاربردی، جالب و بسیار مؤثر در این مورد مطرح شده است. با ما همراه باشید.
1398/06/30

آموزش مدیریت سخنرانی و نحوه اتمام آن

نتیجه‌گیری سخنرانی، در حقیقت، چکیده‌ای از مهم‌‌ترین نکاتِ مطرح‌شده در سخنرانی می باشد که به مخاطب کمک می‌کند تا آنها را راحت تر به خاطر بسپارد. به عبارت دیگر، نقش نتیجه‌گیری در سخنرانی این است که به مخاطب خبر دهد که سخنرانی رو به پایان بوده و با یادآوری کلیدی‌ترین نکات، حاضران را با احساسی مثبت از حضور در رویدادی سودمند به بیرون از سالن هدایت نماید.
1398/06/27

آموزش زمان مناسب برای تغییر شغلی

وقتی صحبت از تغییر شغل و شغل جدید شود، یکی از فاکتورهای مهمی که باید درنظر گرفته شود چگونگی زمان‌بندی ارسال درخواست کار می باشد. در واقع باید تدبیری بیاندیشیم که رزومه کاری خود را در زمان مناسب در دیدرس فرد مناسب دهیم که همان مسئول استخدامی سازمان موردنظر می باشد.
1398/06/25

مدیریت برنامه زمانی با کمک تکنولوژی

تکنولوژی برای افراد پرمشغله دو جانب دارد. از یک سو گوشی‌های هوشمند و رسانه های اجتماعی موجب شده‌اند که بدون اینکه حتی متوجه شویم، هر روز ساعت‌ها وقت خود را هدر بدهیم؛ از سوی دیگر هر روز نرم‌افزار جدیدی منتشر می‌گردد که برای نظم‌وترتیب دادن به برنامهٔ زمانی ما طراحی شده است. استفاده از برنامه‌ای مؤثر و کارآمد فواید زیادی دارد، مانند افزایش بهره وری، راحتی و آسودگی خیال. بهره گرفتن از تکنولوژی برای کنترل و بهینه کردن برنامهٔ زمانی، قابلیت وسوسه‌انگیزی می باشد که نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. بنابراین در این مقاله چند مورد از قابلیت‌های تکنولوژی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای کنترل و بهینه‌سازی برنامه زمانی‌تان به کار بگیرید.
1398/06/18

آموزش مدیریت احساسات در محل کار

همه‌ی ما قبلا در شرایطی بوده‌ایم که مثلا وقتی پروژه‌ی دلخواه‌مان پس از چند هفته سخت کوشی لغو می‌شود؛ وقتی مشتری به طرز غیرمنصفانه‌ای تشر می‌زند؛ وقتی بهترین دوست یا همکارمان به طور ناگهانی تعلیق می‌گردد؛ یا زمانی که حجم کار زیاد است و رئیس هم بدون توجه به این قضیه، کار بیشتری بر عهده‌مان می‌گذارد. در این مواقع چطور می‌توانیم احساساتمان را مدیریت کنیم؟ با ما همراه باشید تا با مدیریت احساسات در محیط کار بیشتر آشنا شوید.
1398/06/15

مدیریت مالی با شش قانون جذب ثروت

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با جذب ثروت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
1398/06/11

آموزش غلبه بر موانع در مسیر دستیابی به هدف

جمله هایی مثل حالا ببینم چی می‌شه… حالا باشه تا فردا… عمرم گذشت، به هیچ‌جا نرسیدم ، جملاتی آشنا هستند که تقریبا هر روز از دهان خودتان خارج می‌شوند! البته شما تنها نیستید. به همان اندازه که تعداد افراد موفق در دنیا زیاد است، آدم‌هایی هم هستند که هرگز به جایی نمی‌رسند. حالا شما در کدام دسته قرار می‌گیرید و چرا؟ آیا می‌توانید عواملی را شناسایی کنید که از موانع شما برای رسیدن به هدف هستند؟
1398/06/10

آموزش مدیریت و کنترل بی حوصلگی در محیط کار

باز هم اول هفته از راه رسید. صدای آزاردهندهٔ زنگ ساعت سکوت لذت‌بخش شما را از بین می برد. چند بار دکمهٔ چُرت (snooze) ساعت را می‌زنیم و به تخت‌خواب می‌چسبیم. بعد درست زمانی‌که عقربه‌ی ساعت به ۸ می‌رسد، تمام عضلات بدن‌مان درد می‌گیرد. نهایتا به محل کار می‌رسیم و کامپیوتر روی میز را روشن می‌کنیم. همه‌چیز به نظر طبیعی می‌آید، جز ذهنی که خسته است و به همه طرف کشیده می شود.
1398/06/06

آموزش مدیریت مالی هزینه های روزانه

یکی از درس‌هایی که جای خالی آن در برنامه‌ی درسی مدارس به‌شدت حس می‌شود، مدیریت امور مالی و هزینه‌های خانواده می باشد. بیشتر افراد برنامه‌ی مشخصی برای زمان بازنشستگی و ازکارافتادگی خود ندارند. فکر گذراندن دوران پیری و سالخوردگی با مبلغ اندکی پول در حساب شخصی همه‌ی ما را می‌ترساند. اگر دوست دارید مدیریت هزینه های روزانه خود را در دست بگیرید و سواد مالی خود را ارتقا بدهید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.
1398/06/02

مدیریت شغلی هنگام ترک شغل

بسیاری از ما ساعت‌های زیادی را در محل کار هستیم و شاید بتوان گفت محل کار ما خانهٔ دوم ما می باشد. بنابراین رضایت شغلی در کیفیت زندگی و خوشبختی ما نقش مهمی دارد. باوجود این، گاه به هر دلیلی به شغل خود علاقه‌ای نداریم و در محل کار لحظه‌شماری می‌کنیم که ساعت کاری تمام شود و زودتر به خانه برگردیم. در این وضعیت، بهتر است که شغل‌مان را تغییر داده و سراغ کاری برویم که به آن علاقه مند هستیم. البته، ترک کردن شغل نیز مانند هر کارِ دیگری آداب و قواعد مخصوص خود را دارد.
1398/05/31

افراد موفق جهان چه منابعی را مطالعه می کنند

بسیاری از افراد موفق در کسب و کار، میلی سیری‌ناپذیر به مطالعه دارند، افرادی مانند وارن بافت، بیل گیتس یا حتی دونالد ترامپ! در این مقاله، ما رسانه‌های خبری و منابعی را که این افراد هر روز مطالعه می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم.
1398/05/27

معرفی مدیریت مالی با ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟ ارز رمزپایه یا ارز دیجیتال یا مجازی یک فرم از کیف پول الکترونیکی می باشد که به‌عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده است. ارز رمز از رمزنویسی استفاده می‌کند تا امنیت تراکنش‌ها را تأمین و آنها را تأیید نماید و درعین حال بر ایجاد واحدهای جدیدی از ارز رمزی مشخص کنترل داشته باشد. در این مطلب شما را با تاریخچه ارز دیجیتال، کاربردهای ارز دیجیتال و رایج‌ترین ارزهای دیجیتال آشنا می کنیم.
1398/05/23

آموزش دستیابی به نتیجه بهتر با کار کمتر

اگر مشغله‌ها و گرفتاری‌های روزمره از کنترل خارج شوند، به‌مرور ما را از اولویت‌ها و هدف‌های اساسی‌مان دور می‌کنند. با برنامه ریزی بهتر برای زمانی که در اختیار داریم، می‌توانیم تا حدود زیادی از این مسئله جلوگیری کنیم و بیشتر بر همان اولویت‌ها متمرکز باشیم. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چطور می‌شود کمتر کار کرد اما به نتیجه‌ی بهتری رسید. این نتیجه‌ی بهتر می‌تواند همان تحقق اهداف اساسی و رسیدن به اولویت‌ها باشد. با برداشتن سه قدم اساسی می‌توانیم این خواسته را عملی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در اختیارتان قرار بدهیم.
1398/05/20

مدیریت مالی در سفرهای خارجی

در این مقاله چند روش هوشمندانه جهت کاهش هزینه های سفر را مطرح می کنیم. مبنای گردآوری اطلاعات موردنیاز تجربیات شخصی بوده است که بیش از پانزده سال از عمر خود را وقف سفر به نقاط مختلف جهان کرده است و طی این مدت‌زمان، راهکارهای متعددی برای کاهش هزینه‌های سفر به‌ویژه کاهش هزینه سفرهای خارجی پیدا کرده است.
1398/05/14

آموزش مدیریت برون گرایی

شخصیت شما برونگراست یا درونگرا؟ شاید برای آن پاسخی هم یافته باشید و خود را جزء یکی از این دو دسته بدانید. اگر جزء دسته‌ی اول هستید، مطالعه‌ی این مقاله به شناخت بیشتر شما از ویژگی‌های اصلیِ برونگرایی کمک می‌کند. اگر هم درونگرا هستید، خواندن این مطلب به درک و پذیرش تفاوت‌های افراد برونگرای اطراف شما کمک می‌کند.
1398/05/12

آموزش حرفه ای بودن در محیط کار

برای موفقیت، حرفه ای بودن (Professionalism) امری مهم می باشد. اما حرفه ای بودن دقیقا چه معنایی دارد؟ شاید برای بعضی‌ها به معنای هوشمندانه لباس پوشیدن در محل کار، توانایی ایجاد ارتباطات گوناگون یا انجام درست کارشان باشد. برای برخی دیگر، حرفه‌ای بودن به معنای داشتن مدارک پیشرفته یا سایر گواهی هایی است که آنها را قاب گرفته و روی دیوار دفتر نصب کرده‌اند. حرفه‌ای‌گری همه‌ی این تعاریف را در بر می‌گیرد، اما تعاریف بیشتری هم دارد.
1398/05/08

آموزش مدیریت حدومرزها برای درخواست غیرمنطقی

آیا برای‌تان پیش آمده است که احساس کنید نمی‌توانید کارهایتان را طبق برنامه پیش ببرید؟ آیا پیش‌ آمده است که رئیس‌تان در دقیقه‌ی نود شما را به مأموریت بفرستد؟ آیا هر پروژه‌ای را که به شما پیشنهاد کنند، می‌پذیرید؟ اگر پاسخ‌تان به این سؤال‌ها مثبت است، احتمالا احساس می‌کنید درمانده‌اید و اختیار کارها از دست‌تان خارج شده است! اگر این‌طور است، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
1398/05/05

راز موفقیت مالی ثروتمندترین مرد آمریکا

شناخت کارآفرینان برتر جهان و داستان موفقیت آن ها موضوعی جذاب برای اکثر افراد می باشد. نقش مهم کسانی مانند بیل گیتس و استیو جابز در ساختن جهانی مملو از فناوری که با سرعتی شگفت انگیز در حرکت می باشد انکارنشدنی است.
1398/05/03

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

آموزش یکسری مهارت ها به فرزندان جهت آنکه انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر بار بیایند، چیزی نیست که طی یک روز یا یک هفته صورت گیرد. این کار نیاز به زمان، تلاش، تداوم و پایداری در آموزش آنها طی دوران کودکی دارد. بهتر است آموزش مسئولیت پذیری به کودکان را از سنین پایین در کودک‌ شروع کنید. هرچه مهارت‌های بیشتری ایجاد گردد، بزرگ‌سالِ مسئولیت‌پذیرتری تحویل جامعه خواهید داد. درهرحال بچه‌ها بزرگ می‌شوند. پس به‌عنوان والدین وظیفه دارید مهارت‌هایی به آنها بیاموزید تا در بزرگ‌سالی افرادی مسئول باشند. طی این فرایند، در طول سال‌های رشد کودک می‌توانید به فرزندتان کمک کنید تا مهارت‌های خود را پرورش دهد. با ادامهٔ مطلب همراه شوید تا با تعدادی از مهارت های زندگی برای آموزش مسئولیت پذیری به کودکان آشنا گردید.
1398/05/01

آموزش مدیریت موانع و مشکلات در زندگی

همهٔ ما این تجربه را داشته­‌ایم که در برخورد با موانع احساس ناامیدی بکنیم. استرس و نگرانی ما را فرا می­‌گیرد و فکر می‌­کنیم راهی برای بیرون‌رفتن از این وضعیت نیست. اما همیشه راهی هست.
1398/04/25

آموزش مدیریت مالی جهت جذب ثروت

«خانواده‌ی من هیچ‌وقت پول نداشت و همه‌چیز به‌سختی به‌دست می‌آمد. زمانی‌که من موفق شدم هزینه‌ها‌ی مدرسه‌ی کسب‌وکارم را پرداخت کنم، همسر سابقم من را از خانه بیرون کرد. آخرین سرمایه گذاری های پرخطری که انجام دادم، به‌شدت شکست خوردند و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌ی فرزندم خانه‌ی ساحلی‌ام را بفروشم. چه زمانی قرار است برای من اتفاق خوبی بیفتد؟ کی قرار است من میلیونر شوم؟» اینها داستان‌‌هایی بود که مشتری‌ام برایم تعریف می‌کرد. همراه ما باشید در این مقاله می‌خواهیم درباره‌‌ی جذب ثروت صحبت کنیم.
1398/04/21

تاثیر مدیریت خواب بر هوش و خلاقیت

خیلی از افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند، دوست ندارند عادت خود را کنار بگذارند. این افراد از سکوت و تاریکی شب برای طرح ایده‌های خلاقانه الهام می‌گیرند و به قول خودشان، جرقه‌ی نوآوری‌هایی در ذهن‌شان زده می‌شود که در روشنایی روز محال است به فکرشان خطور کند. در این مطلب می خواهیم به مرور پژوهش‌های انجام شده پیرامون تأثیر دیر خوابیدن روی هوش و خلاقیت بپردازیم تا ببینم آیا افرادی که دیر می‌خوابند، واقعا باهوش‌تر و خلاق‌ترند؟
1398/04/18

راهکارهای مؤثر در مدیریت خلاقیت و نوآوری

اگر مایلید کارکنان شما دید بازتری نسبت به مسائل اطراف داشته باشند و با به کار گرفتن خلاقیتشان بهترین نتایج را برای شما و سازمانتان ایجاد نماید، چطور به آنها کمک خواهید کرد و برای داشتن این رویکرد به آن‌ها انگیزه خواهید داد؟ این سؤالی است که در بخشی از کتاب «دست‌یابی به موفقیت»، اثرِ اسکات دافی به آن پاسخ داده شده است و با استناد به آن، راهکارهایی در اختیارتان قرار خواهیم داد که باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در کارمندان می‌شوند.
1398/04/15

آموزش صرفه جویی و مدیریت مالی مخارج

پس انداز کردن، آن هم در این شرایط اقتصادی، کار سختی است، و حتی گاهی غیرممکن می شود. در شرایطی که شاید علاوه بر درآمد ماهانه، باید پولی هم قرض کنیم تا بتوانیم ماه را به آخر برسانیم، صحبت از پس‌انداز کمی دور از ذهن می باشد، ولی خب در همین شرایط هم هستند کسانی که با وجود همهٔ دشواری‌ها و وام‌ها و بدهی‌ها، دست از پس‌انداز برنمی‌دارند. به این دسته از افراد خواندن این مطلب را توصیه می کنیم.
1398/04/11

آموزش مدیریت تعادل میان کار و زندگی

با کمی دقت و ریزبینی متوجه می شویم که بسیاری از ما، یکی از مؤلفه‌های مهم و تا حدودی عجیب یک زندگی خوب و پربار را وجود تعادل میان کار و زندگی می‌دانیم.
1398/04/07

آموزش مدیریت مکالمه با افراد جدید

یاد آخرین مکالمه تان خود با یک غریبه بیفتید. در لحظاتی از گفت‌وگویتان معذب بودید؟ از طرف مقابل خوش‌تان آمد؟ او از شما خوشش آمد؟ از گفت‌وگو با او احساس خوبی داشتید؟ گفت‌وگو با غریبه‌ها مانند قدم گذاشتن به سرزمین عجایب می باشد. کافی است این گفت‌وگو را با مکالمات خود با همسر، دوستان یا همکاران خود مقایسه نمایید. با مطالعهٔ این مقاله خواهید آموخت چگونه با افزاد غریبه گفت‌وگوی بهتری داشته باشید. همچنین با فواید مکالمه با افراد ناشناس آشنا می شوید.
1398/04/05

آموزش مدیریت فرسودگی شغلی

آیا از فرسودگی شغلی اطلاعی دارید؟ در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی، اقدام به معرفی رسمی سندرم «فرسودگی شغلی» به‌عنوان تخلیهٔ انرژی در اثر کارِ زیاد نمود. استرس شغلی مداوم می‌تواند باعث تخلیه انرژی گردد. این تخلیهٔ انرژی خود را به‌شکل خستگی و منفی نگری نشان خواهد داد. در چنین شرایطی، سفرکردن یکی از گزینه‌هایی است که به ذهن همه می‌رسد. اما مشکل اینجاست که دورشدن از محیط کار لزوما باعث کاهش استرس نمی‌شود. پس چطور می‌توان تعطیلات را بدون استرس و فرسودگی شغلی سپری نمود؟
1398/03/31

آموزش مدیریت شغلی جهت ترک آن

بسیاری از ما ساعت‌های زیادی را در محل کار خود هستیم و شاید بتوان گفت که محل کار، خانهٔ دوم ما می باشد. بنابراین رضایت شغلی و علاقه داشتن به کاری که انجام می‌دهیم، در کیفیت زندگی و خوشبختی ما نقش مهمی دارد.
1398/03/28

آموزش نحوه مدیریت شکایات و بازخوردهای منفی

آیا به بازخورد منفی و شکایات به عنوان یک فرصت یادگیری نگاه می‌کنید؟ غالبا این کار سخت می باشد. بسیاری از ما به طور غریزی نسبت به شکایت‌ها واکنش منفی داریم؛ چه این شکایت‌ها داخلی (از سوی همکاران، کارمندان یا مدیران) و چه خارجی (از سوی مشتریان) باشند. اگر شکایت در مورد چیزی باشد که ما انجام داده‌ایم یا ایجاد کرده‌ایم، یا درباره‌ کسی باشد که مسئولش می باشیم، اغلب حالت تدافعی داریم یا شکایت را ناعادلانه می‌دانیم و آن را ناشی از اشتباه‌مان نمی‌بینیم.
1398/03/24

اپلیکیشن های مناسب برای مدیریت مالی اداری امور

شاید به این فکر افتاده باشید که جریان درآمد و هزینه‌های خود را به‌صورت هوشمندانه‌ای مدیریت نمایید یا برای آینده برنامه پس انداز مالی طراحی کنید، بدهی‌های خود را پرداخت کرده یا از دارایی خود محافظت نمایید. در اولین گام بایستی مدیریت هزینه ها را فراگیرید که شاید برایتان موضوع سرگرم‌کننده و جالبی باشد. در اینجا با اپلیکیشن های رایگان مدیریت مالی هزینه ها که ویژگی‌ها و امکانات متنوعی را براساس نیازهای متفاوت ارائه می‌کنند، آشنا خواهید شد.
1398/03/21

آموزش مدیریت ذهنی برای رسیدن به موفقیت

دستیابی به موفقیت امری اکتسابی نبوده و به خودی خود بدست نمی آید. جهت رسیدن به موفقیت در هر کاری باید اراده قوی داشت، طبق برنامه ریزی دقیق عمل نمود و با پشتکار پیش رفت. پیش از این ۳ عامل، رسیدن به موفقیت در صورتی امکان‌‌پذیر خواهد بود که ذهن در راستای رسیدن به هدف آگاه باشد.
1398/03/19

کارهای مغایر با مدیریت مالی

در طول روز، خرج‌های ریز و درشتی داریم که به چشم‌ نمی‌آیند ولی در انتهای ماه، این خرج‌ها چشمگیر خواهند شد. برای اینکه نادانسته، این هزینه‌های اضافی را متحمل نشوید با ما همراه باشید و با رعایت نکات زیر در مدیریت پول‌هایتان مهارت بیشتری کسب کرده تا آخر ماه‌ها به مشکل برنخورید.
1398/03/16

ضرورت آموزش مدیریت اداری مالی

آموزش مالی مهم‌ترین دوره‌ی آموزشی ضروری برای هر فرد جهت به‌دست‌آوردن امنیت مالی در آینده می باشد. شما تنها فردی هستید که می‌توانید بهترین تصمیمات مالی را برای زندگی خود بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم آموزش مالی چه تاثیری روی آینده مالی شما خواهد داشت.
1398/03/14

آموزش نحوه مدیریت بازخوردهای مؤثر

تصور نمایید که به تازگی به یکی از اعضای تیم‌تان بازخوردی داده‌اید. شما به او گفته‌اید که برنامه ریزی او برای پیشبرد جلسه عالی به نظر می‌رسد، اما باید مهارت‌های ارائه‌ی خود را تقویت نماید.
1398/03/11

اصطلاحات حسابداری در مدیریت اداری مالی

احتمالا اصطلاحاتی همچون ارزش دفتری، ترازنامه، بدهی جاری و … را به گوشتان رسیده است اما معنی دقیق آنها را نمی‌دانید. مثل بسیاری از زمینه‌های تخصصی، حسابداری هم لغات و اصطلاحات خاص خودش را دارد. اگر با اصول حسابداری آشنا نیستید، با ما همراه باشید تا با گردآوری مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین کلمات و اصطلاحات حسابداری به شما کمک کنیم مسیر خود را در زمینه‌ی حسابداری مالی بیابید.
1398/03/06

آموزش تقویت حافظه با تکنیک سفر

تکنیک سفر، یک یادآور قدرتمند، انعطاف‌پذیر و مؤثر و یکی از ابزارهای تقویت حافظه می باشد که مبتنی‌بر به یاد آوردن مکان‌های شاخص در سفر یا رفت‌وآمدی آشناست.
1398/03/03

اشتباهات رایج در مدیریت زمان

آیا شما می توانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید؟ اگر شما هم مثل اکثریت افراد باشید، پس جواب‌تان کاملا مثبت نیست! شاید حجم کار شما هم بیش از حد زیاد بوده و مجبور باشید برای تمام کردن کارها سر موعد مقرر، تا دیروقت کار کنید. یا شاید هر روز برای شما، یک روز بحرانی مثل روزهای دیگر است و این حالت، باعث ایجاد استرس و تضعیف روحیه‌ی شما می‌گردد.
1398/03/01

آموزش مدیریت فرآیندهای کسب و کار

احتمالا در کسب و کار خود به‌طور روزانه از چندین فرآیند استفاده می‌کنید. برای مثال، ممکن است هر بار برای نوشتن یک گزارش، مدیریت شکایت مشتریان، ارتباط با مشتریان جدید یا تولید محصولی جدید، فرآیند مشخصی را دنبال نمایید. احتمالا با نتایج حاصل از فرآیندهای ناکارآمد نیز روبرو شده اید. مشتریان ناراضی، همکاران عصبی و مضطرب، کارهای عقب افتاده و افزایش هزینه‌ها، تنها برخی از مشکلات ناشی از فرآیندهای ناکارآمد می باشند. به همین دلیل، وقتی فرآیندی به خوبی کار نمی‌کند، بسیار مهم می باشد که آن را اصلاح کرده و بهبود دهید. در این مقاله چگونگی اصلاح فرآیند را بررسی خواهیم کرد.
1398/02/29

تکنیک انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت

برای اکثر ما اتفاق افتاده که در دوره‌ای آموزشی شرکت نموده‌ایم، کتابی خوانده و یا مهارت جدیدی فرا گرفته ایم اما بعد از گذشت چند هفته بیشترِ مطالبی را که آموخته‌ایم، فراموش کرده‌ایم! اگر از اطلاعات خود استفاده نکنید، آنها را به سادگی فراموش خواهید کرد. به همین جهت نه‌تنها یادداشت برداری ضروری می باشد، بلکه مرور منظم آنچه که یاد گرفته‌اید هم اهمیت فراوانی دارد. در این مطلب نگاهی داریم به مزایای مرور اطلاعات و استراتژی‌های مختلفی که می‌توانید جهت مرور مؤثر اطلاعات از آنها استفاده نمایید.
1398/02/26

آموزش لذت بردن از زندگی و موفقیت

بسیاری از ما فکر می‌کنیم، برای آنکه خوشحال باشیم باید در هر لحظه از زندگی عادت‌ها و روال معمولمان را تغییر دهیم یا حساب بانکی پر از پول داشته باشیم. موضوع اصلی این نیست که ما در زندگی خود دلایل کافی برای شاد بودن نداریم، داستان اصلی آن می باشد که یاد بگیریم چگونه از زندگی لذت ببریم؟
1398/02/20

آموزش مدیریت تندخوانی هنگام مطالعه

فکر می‌کنید هر روز چقدر از زمان‌تان را به «خواندن» اختصاص می‌دهید؟ شاید روزنامه می‌خوانید تا از اخبار جهان مطلع شوید، ایمیل‌های بی‌شماری را که از طرف همکاران‌تان دریافت کرده‌اید، مرور کرده و بعد هم کتاب، گزارش، طرح‌های پیشنهادی، مجله و نامه‌های رسیده را می‌خوانید. اگر دقت کنید می‌بینید که خواندن می‌تواند مهارتی مربوط به کار باشد که اکثر شما اغلب از آن بهره می‌برید. بیشتر ما تا قبل از سنین ۱۰-۱۲ سالگی می‌توانیم نوشته‌ها را بخوانیم و درک کنیم، اما آیا به این معنی است که خوانندگان خوبی هم می باشیم و مهارت تندخوانی را بلد هستیم؟
1398/02/17

آموزش مدیریت هزینه های سازمان در شرایط بد اقتصادی

رئیستان از شما می‌خواهد فورا ۱۰٪ از بودجه‌ی بخش خود را کم کنید. گفتنش که آسان می باشد اما… با دقت مخارج خود را بررسی می‌کنید، تازه می‌فهمید با مسئله‌ی تقریبا غیرقابل‌حلی مواجه می باشید. چه چیزی را باید کاهش دهید؟ چگونه می‌توانید بدون آسیب رساندن به روحیه گروه یا کاهش بهره وری افراد، هزینه ها را کمتر کنید؟ صبحانه را حذف می‌کنید یا خدمات دفتری را کاهش می‌دهید؟ آیا کاهش دادن هزینه‌های دفتری برای پس انداز بیشتر، واقعا ارزشش را دارد؟
1398/02/11

آموزش مدیریت قدرت ذهنی جهت به خاطر سپردن اطلاعات

ابزارهایی که در این بخش مطرح می‌شوند، به شما کمک خواهند کرد تا حافظه‌ی خود را تقویت نمایید. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات را به‌درستی به خاطر سپرده و ساختارشان را فراموش نکنید.
1398/02/06

آموزش مدل تچان جهت افزایش بهره وری

آیا تاکنون آن‌قدر سرگرم انجام کاری شده‌اید که حسابِ زمان را از دست بدهید؟ تمام چیزهای اطراف شما، از صدای تلفن گرفته تا رفت و آمدِ افراد، به ظاهر از دیدِ شما محو می‌شوند، توجه شما تماما معطوف به کاری می‌شود که مشغول انجام آن می باشید و آن‌قدر غرق آن شده‌اید که حتی ناهار خوردن را هم فراموش می‌کنید. در آن لحظات نسبت به کاری که انجام می‌دهید، احساس انرژی و حتی شادی خواهید کرد.
1398/02/02

آموزش مدیریت انجام امور به هنگام صبح

مثل خیلی از ماها، شغل زهرا هم ملغمه‌ای است از فعالیت‌های گوناگون: وظایف روزمره که معمولا هم فوری و اضطراری می باشند و کارهای بلندمدت‌تر و مهم‌تر که معمولا اضطرار کمتری برایشان هست.
1398/01/31

تاثیر سناریوی مصور بر پیشرفت کسب و کار

فرض نمایید یک جلسه‌ طولانی برنامه ریزی برای کاری جدید در شرکت را به پایان رسانده‌اید، اما شدیدا احساس می‌کنید که چیزی را فراموش کرده‌ و به آن نپرداخته‌اید. در نهایت متوجه چیزی که از قلم انداخته‌اید شده و به یک ایراد جدی در برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید پی می‌برید. بنابراین مجبور خواهید شد جلسه‌ی دیگری برنامه‌ریزی نمایید تا دوباره از ابتدا همه چیز را بررسی کنید.
1398/01/27

آموزش مدیریت و شکوفاسازی اعتماد به نفس

در آیین بودایی مفهومی مبنی بر این است شکلی که زندگیِ انسان به خود می‌گیرد و هر مشکلی که در آن بروز پیدا می‌کند، همگی در نتیجهٔ رفتارهای خود او بوده و کسی جز او، مسئول زندگی و مشکلاتش نمی باشد. بخش زیادی از مشکلات و نابسامانی‌ها در نتیجهٔ نداشتن اعتماد به نفس به وجود می‌آیند و اهمیت این خصوصیت سبب گردید تا موضوع این مطلب را به معرفی انواع اعتماد به نفس اختصاص داده و اطلاعات جزئی‌تری در مورد هریک در اختیار شما قرار دهیم.
1398/01/25

آموزش روشهای مدیریت آرامش روح و جسم

اغلب افراد بر این باورند که ریلکسیشن یعنی لم دادن جلوی تلویزیون در پایان یک روز شلوغ؛ اما این کار کمترین تأثیر را در کاهش استرس دارد. در ادامه با ریلکسیشن و تکنیک های آن آشنا می شویم.
1398/01/24

آموزش نظریه ای جهت مدیریت زمان

نظریه‌ جدید شیشه‌ خیارشور در واقع یک تمثیل می باشد جهت اندیشیدن درباره این که چطور از زمان ثابتی که هر روز در اختیار داریم، استفاده نماییم. اگر وقت برنامه ریزی به شیشه‌ی خیارشورمان فکر کنیم، هم می‌توانیم کارهای مهم را انجام بدهیم و هم برای چیزهای کوچکی که سبب می‌شوند به ما خوش بگذرد، وقت داشته باشیم.
1398/01/20

مدیریت استرس شغلی با مدل کنترل تقاضای استرس کاری

یک مدیر اجرایی و یک کارگر خط مونتاژ را تصور نمایید که هر دو در یک سازمان کار می‌کنند. از نظر هر دوی آنها، کارشان استرس‌زاست؛ با این تفاوت که مدیر اجرایی هر روز با احساس رضایت محل کارش را ترک می‌کند، اما کارگر خط مونتاژ احساس اضطراب و خستگی شدیدی دارد.
1398/01/18

آموزش مدیریت یادداشت های مفید

در این مطلب، نگاهی می اندازیم بر مزایای یادداشت برداری و چگونگی مدیریت یادداشت‌های مفید و کارآمد.
1398/01/08

آموزش اصطلاحات حسابداری مالی و مفاهیم آن ها

احتمالا شما هم اصطلاحاتی مانند ارزش دفتری، ترازنامه، بدهی جاری و … را شنیده‌اید اما معنی دقیق آنها را نمی‌دانید. مانند بسیاری از زمینه‌های تخصصی، حسابداری هم لغات و اصطلاحات خاص خودش را دارد. حتی اگر با اصول حسابداری آشنایی ندارید، با ما همراه باشید تا مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین کلمات و اصطلاحات حسابداری را به شما توضیح دهیم تا راه خود را در زمینه‌ی حسابداری مالی پیدا نمایید.
1398/01/03

آموزش مدیریت زمان و بهره وری از آن

یکی از مشتریان آریا از او خواسته که پروژه‌ای را تا آخر هفته تحویل بدهد. مشکل اینجاست که آریا پروژه‌ی دیگری در دست دارد که از قضا فوری‌تر می باشد. اصلا این امکان وجود ندارد که بتواند جفت پروژه‌ها را سر موقع به اتمام برساند. چطور باید به مشتری‌اش بگوید که پروژه‌ی او به اندازه پروژه‌ای که در اختیار دارد، فوریت ندارد؟ آیا می‌تواند بدون این که میانه‌اش با مشتری شکراب شود این کار را بکند؟ درست مثل آریا، هرکدام از ما تجربه‌های مختلفی از تداخل چند کار فوری داریم. در این مطلب می‌خواهیم مقابله با این تقاضاهای همزمان را به شما یاد بدهیم تا بتوانید هم اولویت‌های خود را به درستی مدیریت نمایید و هم بقیه را راضی نگه دارید.
1397/12/29

آموزش برنامه ریزی معکوس جهت دستیابی به هدف

اگر هدف‌ شما این می باشد که طی پنج سال آینده مدیر حسابداری شوید، فرآیند برنامه ریزی خود را از کجا شروع می‌کنید؟ یا اگر قرار است بخش شما ساختار سازمانی شرکت را بازسازی کند، از کجا شروع خواهید کرد؟ بیشتر ما موقع برنامه‌ریزی، معمولا برنامه‌ی خود را از اول شروع می‌کنیم و به سمت پایان برنامه می‌رویم؛ یعنی اینکه ابتدا باید چه کنیم، بعد چه؟ بعد از آن چه؟ و الی آخر و اینکه هر گامی تا چه تاریخی باید تکمیل گردد؟ این شکل معمولِ تعیین اهداف شخصی می باشد که خیلی هم خوب کار کرده و وقتی با قوانین طلاییِ تعیین هدف ترکیب گردد، تبدیل به فرمولی انگیزه‌بخش شده که کمک می‌کند با تمام قوا به جلو بروید.
1397/12/26

آموزش کمال گرایی و روش مقابله با آن

کمال گرایی چیست و چه تأثیری بر زندگی شما دارد؟ آیا تاکنون شما را «کمال‌گرا» خوانده‌اند؟ آیا خودتان را یک «کمال‌گرا» می‌دانید؟ آیا با انواع کمال گرایی آشنا هستید؟ با این‌که همه‌ دوست دارند کارهایشان را با کیفیت بالایی انجام بدهند، اما کمال گراییِ بیش از حد نیز می‌تواند برخلاف انتظار، نتیجه‌ی منفی به‌بار بیاورد. به عنوان مثال، کمال گرایی بیش از حد برای اعتماد به نفس ما و کسانی که با ما کار می‌کنند، مخرب می باشد. این خصیصه در روابط ما تنش ایجاد کرده و در برخی موارد، می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ما هم داشته باشد. در این مطلب، به دلایلِ مخرب بودن کمال گرایی بیش از حد و راه‌های غلبه بر آن خواهیم پرداخت.
1397/12/24

منابع کنترل موفقیت و شکست‌ در زندگی

همان‌طور که محیط پیرامون ما تغییر می‌کند، ما نیز می‌توانیم موفقیت و شکست خود را به چیزهای تحت کنترل‌مان یا نیروهایی که خارج از نفوذ ما می باشند، ارتباط دهیم. دیدگاه ما روی موفقیت بلندمدت ما اثر دارد. این جهت، «منبع کنترل» ما نامیده می‌شود. مطالعاتِ انجام‌شده دربارهٔ این مفهوم به دههٔ ۱۹۶۰ بازمی‌گردد، زمانی که جولیان راتر (Julian Rotter) دربارهٔ تأثیر رفتارها و نگرش‌های افراد روی عواقب زندگی‌شان تحقیق نمود.
1397/12/21

آموزش ایجاد تعادل میان کار و زندگی با مدل رنگین کمان

همان‌طور که با گذشت زمان، مراحل مختلفی از زندگی را پشت سر می‌گذاریم، در زندگی کاری‌مان هم مراحل مختلفی را تجربه می‌کنیم. همان‌طور که در زندگی شخصی‌مان نیاز ما به زمان دچار تغییر می‌شود، در زندگی کاری هم این نیاز متغیر می باشد. وقتی بالاترین تقاضا در یک حیطه با پایین‌ترین تقاضا در حیطه‌ای دیگر به لحاظ مقدار منطبق باشند، تعادل برقرار می‌شود. اما وقتی تقاضا در هر دو حیطه با هم بالا یا با هم پایین باشند، تعادل از میان رفته و ما در هر دو حیطه نارضایتی، استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات زیاد دیگری را تجربه می‌کنیم. این موضوع حاکی از اهمیتِ برقراری تعادل کار و زندگی می باشد.
1397/12/20

آموزش مدیریت افکار منفی و مثبت اندیشی

احساس ما نسبت به یک موقعیت، معمولا از درک ما از آن موقعیت نشئت گرفته است. این درک اغلب درست می باشد، اما مصون از اشتباه نیست. برای مثال، ما گاهی‌اوقات بیش از حد به خودمان سخت می‌گیریم یا درباره‌ی انگیزه های دیگران، قضاوت‌های عجولانه و اشتباهی می‌کنیم که می‌تواند مشکل‌ساز باشد و شادی را از ما بگیرد،‌ همچنین ممکن است ما را به سمتی هدایت کند که غیرمنصفانه با دیگران برخورد کنیم. اما چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟ آگاهی از افکار، تفکر منطقی و مثبت اندیشی ابزارهای ساده‌ای هستند که می‌توانیم به کمک آنها از این رفتارها اجتناب کنیم. با ما همراه باشید تا با موضوع آگاهی افکار بیشتر آشنا شوید.
1397/12/18

آموزش استفاده از قانون بیست هشتاد در مدیریت زمان

اگر در رشتهٔ دانشگاهی اقتصاد یا بازرگانی تحصیل کرده باشید، در مباحث درسی‌تان با قانون بیست هشتاد (۲۰/۸۰) آشنا شده‌اید؛ قانونی که از آن با نام اصل پارتو هم یاد می‌شود و مورد توجه افراد زیادی می باشد. در غیر این صورت، احتمالا این اولین باریست که نام آن به گوش‌تان می‌خورد. در ادامهٔ این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی دقیق‌تر به چگونگی شکل‌گیری قانون بیست هشتاد و اصول و قواعد آن داشته باشیم. به‌علاوه در بخش پایانی مقاله شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که برای استفاده از این قانون می‌توانید به کار بگیرید. پیش از هر چیز بهتر است به تاریخچهٔ چگونگی شکل‌گیری قانون ۲۰/۸۰ و فردی که برای اولین بار نام آن را بر سر زبان‌ها انداخت بپردازیم.
1397/12/13

آموزش مدیریت فن بیان

دروغ می‌گویید؟ بیشتر اوقات دروغ می‌گویید؟ دروغ گفتن را به‌عنوان مکانیزمی دفاعی در برابر موقعیت‌های دشوار انتخاب می‌کنید؟ جدا از ابعاد سیاه و تاریک دروغ‌گویی که بر شخصیت و درون شما تأثیرات بدی می‌گذارد، روابط کاری و شخصی‌تان نیز در بلندمدت به‌شدت تحت‌تأثیر دروغ قرار خواهد گرفت. البته صداقت و راست‌گویی هم آیین خود را دارد. اگر سیاست‌های رفتاری و گفتاری درستی به‌خرج ندهید، گاهی‌اوقات راست‌گویی شما نیز ازسوی دیگران پذیرفته نخواهد شد. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که از چه عباراتی استفاده نکنید تا دیگران بیشتر به شما اعتماد کنند.
1397/12/10

مدیریت مثبت اندیشی و آموزش آن

جهت رسیدن به موفقیت باید نگرش مثبتی نسبت به خودتان داشته باشید. شیوه‌ی نگاه کردن شما به خودتان می‌تواند عامل موفقیت یا شکست‌ شما باشد. درنتیجه بسیار مهم می باشد که ارزش زیادی برای خودتان قائل بوده و با خودتان با احترام رفتار کنید. همراه ما باشید، در این مطلب با ۱۵ عبارت منفی که هرگز نباید به خودتان بگویید، آشنا می‌شوید. همچنین برایتان توصیه‌هایی داریم که کمک‌تان می‌کنند نگرش مناسب و مثبتی نسبت به خود داشته باشید.
1397/12/06

آموزش ذهن آگاهی و تقویت آن

بسیاری از ما زمان خود را صرفِ اندیشیدن درباره‌ی گذشته و آینده می‌کنیم. ممکن است آرزو کنیم که ای کاش زندگی‌مان جور دیگری بود، ممکن است نالان از کرده‌ها و پشیمان از گفته‌هایمان باشیم و ممکن است رفتار اطرافیانمان ما را در فکر فرو ببرد. حتی وقتی شاد می باشیم، شاید از این بترسیم که شادی‌مان دوامی نداشته باشد یا اینکه شاید به‌اندازه‌ کافی شاد نباشیم، یا به هر طریق، از این بترسیم که چیزی را از دست بدهیم. به این فکر کنید که چقدر در زندگی، درنگ می‌کنید و به لحظه‌ای که در آن هستید، فکر می‌کنید و از کاری که در آن لحظه انجام می‌دهید، لذت می‌برید. ذهن آگاهی (mindfulness) خصیصه‌ مهمی در زندگی پرمشغله‌ی ما می باشد و پرورش آن مزایای بسیاری برای سلامتی، رفاه، روابط و حرفه‌ ما دارد. در این مطلب، به شما می‌گوییم ذهن آگاهی چیست و چطور می‌توانیم ذهن آگاهی بیشتری داشته باشیم.
1397/12/04

آموزش اصول سخنرانی عالی

تا به حال در یک ارائه‌ی بد حضور داشته اید؟ حتما این نوع ارائه را می‌شناسید که در آن فرد پشت تریبون می‌ایستد، از اسلایدهایی استفاده می‌کند که دقیقا همان چه که می‌گوید هستند و از داده‌های زیادی استفاده می‌کند تا به موقعیت خود اعتبار دهند. به نظر می‌رسد این افراد چیزی درباره اصول سخنرانی نمی‌دانند! ممکن است بپرسید «چه چیزی در این ارائه‌ها آنقدر بد است؟» «آیا اکثر ارائه‌ها اینطور نیستند؟» پاسخ مثبت می باشد. درست است که اکثر ارائه‌ها اینچنین انجام می‌شوند، اما بدین معنا نمی باشد که این راه، بهترین روش انجام این کار است. این نوع از ارائه، احتمال سر رفتن حوصله‌ی مخاطب شما را بالا می‌برد، تا جایی که ممکن است آنها آرزو کنند زنگ هشدار آتش‌نشانی به صدا درآید تا بتوانند از شنیدن ارائه‌ی شما فرار کنند! و زمانی که توجه مخاطبین را از دست دادید، تقریبا غیرممکن است که بتوانید دوباره آن را به خود جلب کنید. همراه ما باشید تا اصول سخنرانی عالی را به شما آموزش دهیم.
1397/12/02

بازی های جذاب جهت تقویت حافظه‌ و تمرکز

آیا تابه‌حال برای‌تان پیش آمده است موقع گرفتن شماره تلفنی، آن را بارها و بارها برای خودتان تکرار کنید تا درنهایت شماره را درست بگیرید؟ در این‌گونه مواقع در حال استفاده از حافظه‌ی فعال‌تان می باشید. با‌‌این‌حال تنها لحظاتی پس از شماره‌گیری، احتمالا آن شماره را فراموش می‌کنید! به این دلیل که به حافظه بلند مدت شما منتقل نشده است. اگرچه حافظه‌ی فعال برای به خاطر آوردن اطلاعات ساده‌ای مانند شماره تلفن مناسب است، اما تنها بخش‌های کوچکی از اطلاعات را، آن هم فقط برای مدت زمان بسیار کوتاهی حفظ می‌کند. برای اینکه اطلاعات را به مدت طولانی‌تری به خاطر داشته باشید، باید اطلاعات جدید را با اطلاعات قبلی‌تان ارتباط بدهید و آنها را در حافظه‌ی بلندمدت‌تان ذخیره کنید. تکنیک‌های «جدی» بسیاری برای بهبود حافظه وجود دارند، اما از طریق انجام بازی‌های حافظه‌ای، هم حافظه‌تان را تقویت می‌کنید و هم لذت می‌برید. در این مطلب چند بازی گروهی و فردی را برای تقویت حافظه معرفی خواهیم کرد.
1397/11/29

آموزش مدیریت کارهای متداخل و همزمان

یکی از مشتریان آریا از او خواسته که پروژه‌ای را تا آخر هفته تحویل بدهد. مشکل اینجاست که آریا پروژه‌ی دیگری در دست دارد که از قضا فوری‌تر می باشد. اصلا امکان ندارد که بتواند جفت پروژه‌ها را سر موقع به اتمام برساند. چطور باید به مشتری‌اش بگوید که پروژه‌ی او به اندازه پروژه‌ای که در اختیار دارد، فوریت ندارد؟ آیا می‌تواند بدون این که میانه‌اش با مشتری شکراب شود این کار را بکند؟ درست مثل آریا، هرکدام از ما تجربه‌های مختلفی از تداخل چند کار فوری داریم. در این مطلب، می‌خواهیم مقابله با این تقاضاهای همزمان را به شما آموزش دهیم تا بتوانید هم اولویت‌های خود را به درستی مدیریت نمایید و هم بقیه را راضی نگه دارید.
1397/11/26

تکنیک های آموزش یادگیری زبان

همه‌ی ما دوست داریم فیلم‌های آمریکایی بدون زیرنویس ببینیم، به‌راحتی به کشورهای دیگر سفر کرده و با گردشگران دیگر به انگلیسی گفتگو کنیم. برای همین در سال‌های اخیر تعداد کسانی‌که به یادگیری زبان انگلیسی روی آورده‌اند به‌شدت زیاد شده است. اما چند درصد از ما می‌توانیم با لهجه‌ انگلیسی صحبت کنیم؟ در این مطلب شما را با اهمیت تسلط بر لهجه انگلیسی و ۴ راهکار کاربردی جهت یادگیری لهجه انگلیسی آشنا می کنیم.
1397/11/23

آموزش مدیریت مشکلات و مقابله با آن ها

گاهی اوقات همه چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود و حتی امکان دارد که بهترین نقشه‌هایمان هم با شکست مواجه شوند. در چنین مواقعی، دانستن علت دقیق به وقوع پیوستن چنین اتفاقی، می‌تواند مفید باشد، در این صورت می‌توانیم از تکرار دوباره‌ی آن جلوگیری کنیم. در چنین لحظاتی است که ما به فرآیند ساده و در عین حال بسیار مؤثری به نام فرآیند ۵ چرا روی می‌آوریم. همان‌طور که از نامش پیدا هست. این فرآیند شامل بحث درباره‌ی رویداد یا چالش غیرمنتظره‌ای می باشد که با پنج مرتبه پرسیدن «چرا؟» برای درک ریشه‌ی اصلی این حادثه، قطاری از افکار گوناگون را برای نتیجه‌گیری منطقی و کشف علت به راه خواهد انداخت. اما این موضوع بسیار عمیق‌تر از توضیح بالاست. بیایید نگاهی به سرچشمه و تاریخچه‌ی این فرآیند منحصربه‌فرد بیندازیم و بررسی کنیم که این فرآیند چگونه می‌تواند به شما کمک کند.
1397/11/19

آموزش مدیریت و تقویت حافظه

آیا اغلب برای به خاطر سپردن مواردی که برای‌تان اهمیت دارند، با مشکل روبرو می‌شوید؟ آیا نام افراد را در حساس‌ترین لحظات فراموش می‌کنید؟ آیا تاکنون برایتان پیش آمده که جواب سؤالی را بدانید، اما آن را به خاطر نیاورید؟ موارد بالا مشکلات رایجی می باشند و بسیاری از مردم آنها را تجربه کرده‌اند. راه‌حل تمام این مشکلات، تقویت حافظه می باشد. همراه ما باشید، در این مطلب می آموزیم چگونه حافظه خود را تقویت کرده و به جنگ فراموشی رویم.
1397/11/15

آموزش مدیریت فرصت های زندگی

همهٔ ما می‌دانیم جهت موفقیت در زندگی، باید از فرصت‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرند، به‌خوبی استفاده نماییم. اما فرصت اصلا چیست و چگونه باید آن را در زندگی روزمره تشخیص بدهیم؟ بعد هم چگونه باید در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهایمان از آن استفاده کنیم؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.
1397/11/12

آموزش استاد شدن در مهارت ها

وقتی مهارت‌های جدید یاد می‌گیریم، احساسات متفاوتی را در مراحل مختلفِ فرآیند یادگیری تجربه می‌کنیم. مثلا، در ابتدا، شاید متوجه نشویم که چقدر به یادگرفتن نیاز داریم. سپس، وقتی می‌فهمیم که چقدر حجم مطالبی که در مورد موضوع خاصی نمی‌دانیم زیاد می باشد، ممکن است ناامید شده و دست از یادگیری بکشیم. به‌ همین دلیل آشنایی با احساساتی که ممکن است در هر مرحله از فرآیند یادگیری با آنها مواجه شویم ضروری می باشد، زیرا به ما کمک می‌کند تا فراز و نشیب‌های احساسی را کنترل نموده و فرآیند یادگیری را متوقف نکنیم. نردبان شایستگی آگاهانه، به شما در این راه کمک می‌کند. در این مطلب به این مدل نگاهی خواهیم انداخت و خواهیم دید که چطور می‌توانید از آن برای یادگیری بهتر مهارتی جدید استفاده کنید.
1397/11/08

برترین بازی های هوش و آموزش

برد گیم ها، زمانی که بازی‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند در اختیار همه قرار نداشتند، تنها وسایل سرگرمی بچه‌ها بودند. هنوز هم با وجود دنیای بزرگ و بی‌انتهای بازی‌های رایانه‌ای، برد گیم ها یا بازی‌های تخته‌ای یا بازی‌های رومیزی، طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه شما را با بهترین برد گیم های دنیا آشنا خواهیم کرد.
1397/11/01

نحوه آموزش صحیح

همه‌ی ما زمان‌هایی را در زندگی خود داشته ایم که رابطه‌ی خوبی با معلم یا مربی‌ خود داشته و همین باعث می‌شد مهارت‌های جدید را به‌ راحتی بیاموزیم و از تجریه‌ی یادگیری لذت ببریم، و البته زمان‌هایی را نیز به‌ یاد داریم که با فردی که قرار بود از او یاد بگیریم، هماهنگی لازم را نداشتیم و در نتیجه، یادگیری تبدیل به تجربه‌ای دشوار و ناخوشایند می‌شد. از تجربه‌ی آموزش به دیگران هم احتمالا به این نتیجه رسیده‌ایم که آموزش به بعضی از افراد آسان‌تر از بعضی دیگر است و متوجه شده‌ایم، بعضی از افراد حتی ممکن است در یادگیری مسائل ساده هم مشکل داشته باشند.
1397/10/29

آشنایی با منحنی یادگیری

به زمانی که برای اولین بار شروع به آموزش شغل یا پروژه‌ای کردید فکر کنید. آیا به‌ خاطر می‌آورید که چطور با اصول ابتدایی دست و پنجه نرم می‌کردید و برای عادت کردن به کار با فرآیندها و روال‌‌های جدید چقدر زمان می‌گذاشتید؟ اما بعد از گذشت چند ماه، چنان به انجام آن کار عادت کردید که باورتان نمی‌شد در ابتدا آنقدر برای‌تان مشکل بوده باشد. توضیحی برای این موضوع وجود دارد: اگر متوجه شدید عملکردتان با تجربه بهبود می‌یابد و بعد از اینکه چند بار کاری را انجام دادید، انجام آن برای‌تان راحت‌تر می‌شود، در حال تجربه‌ی «منحنی یادگیری» می باشید.
1397/10/27

آموزش مدیریت سؤال ها در برقراری ارتباط

امروزه، ما با روش‌های متفاوتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم. برای مثال، می‌توانیم پیام خود را به صورت رو در رو، از طریق مکالمه‌ی تلفنی، ایمیل، پیام‌کوتاه، تماس ویدئویی و غیره انتقال دهیم. همچنین می‌توانیم از طریق گزارش نویسی، برگزاری کارگاه، وبینار، تبلیغات و سخنرانی ارتباط برقرار نماییم.
1397/10/22

آموزش نظریه خود تعیین کنندگی و مدیریت اهداف‌

هرکس روزهای خوب و بد فراوانی را در گنجینه‌ی خاطراتش دارد. حتما شما هم روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه در وجودتان فوران می‌کرده. لابد سرشار از انرژی بودید، هدف‌های فراوان در ذهن داشتید و هیچ چیز نمی‌توانسته از اشتیاق‌تان به تلاش برای آنها کم کند. اما بعضی روزها هم بوده که با بی‌تفاوتی فقط سر خود را گرم کرده‌اید که زمان بگذرد و نه اشتیاقی در خود حس کرده‌اید و نه هدفی. لابد در این روزها تلاش برای موفقیت و پیشرفت واقعا طاقت‌فرسا بوده است.
1397/10/19

مدیریت آموزش هدف گذاری با تئوری لاک

بسیاری از ما اهمیت هدف گذاری SMART را از مدیران و سمینارها و مقالات مربوط به کسب‌وکار آموخته‌ایم. می‌دانیم که SMART مخفف Specific (مشخص)، Measurable (قابل اندازه‌گیری)، Attainable (دست‌یافتنی)، Relevant (مرتبط) و Time-bound (محدود به زمان) است. اما آیا اینها تنها عواملی می باشند که برای رسیدن به اهداف خود باید مد نظر داشته باشیم؟ دکتر ادوین لاک (Edwin Locke) و دکتر گری لاتهام (Gary Latham) سال‌های بسیاری را صرف تحقیق درباره‌ی نظریه‌ی هدف گذاری کرده‌اند و در طول این سال‌ها، پنج عامل را شناسایی نموده‌اند که برای رسیدن به هر یک از هدف‌هایمان، باید آنها را در جای خود قرار دهیم. در این مطلب نگاهی به تحقیق مورد بحث انداخته و میاموزیم که چگونه برای اهداف‌مان از آن بهره گیریم.
1397/10/16

آموزش مدیریت اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

هر روز صبح قبل از طلوع آفتاب، نازنین برای ورزش کردن از خواب بیدار می‌شود. او در محیط کار با با کفایت و درایت تمام کار می‌کند، اجازه نمی‌دهد حواس پرتی به سراغش بیاید و تمام تمرکز خود را روی پروژه‌های مهم و بااهمیت می‌گذارد. نازنین عصرها در یک دوره‌ی آموزشی مجازی شرکت می‌کند و تا چند ماه دیگر، قرار است مدرکش را برای گذراندن دوره MBA بگیرد. چه می‌شود که آدم‌هایی مثل نازنین این همه موفق می‌گردند و تازه به طور مداوم هم سیر موفقیت‌هایشان ادامه پیدا می‌کند؟ چطور می‌توانیم ما هم در زندگی شخصی و شغلی‌مان همان‌قدر به موفقیت برسیم؟ قسمتی از جواب این سؤال در خودنظم‌دهی نهفته است. خودنظم‌دهی همان قوه‌ای است که ما را به حرکت به سوی اهداف و خواسته‌هایمان وامی‌دارد؛ حتی اگر حوصله‌ی تلاش کردن نداشته باشیم. با خودنظم‌دهی می‌توانیم به نفع نتایجی که در درازمدت برای ما حاصل خواهد شد، از خیر لذت‌های کوتاه‌مدت بگذریم یا سختی‌ها و ناراحتی‌های کوتاه‌مدت را تاب بیاوریم. اهمیت خودنظم‌دهی هم در همین جاست. در این مطلب، می‌خواهیم بدانیم خودنظم‌دهی دقیقا به چه معناست، چه فایده‌هایی دارد و چگونه می‌توان این قوه را در خود پرورش داد.
1397/10/13

آموزش چالش های مدیریت

ریاست می‌تواند همه چیز را تغییر بدهد یا هیچ تغییری ایجاد نکند. با ما همراه باشید تا چالش های مدیریت را به شما آموزش دهیم.
1397/10/10

آموزش مدیریت شکایات از سازمان ها و خدمات

شکایت مشتری نتیجه‌ی نارضایتی مشتریان از محصول، خدمات یا کارکنان سازمان می باشد. در این موقعیت، انتظار می‌رود سازمان به‌شکل صریح یا تلویحی یا قانونی، پاسخ یا نتیجه‌ را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شکایت احتمال دارد ازطریق نیروهای روابط‌عمومی سازمان منعکس گردد یا ازطریق مراجع قانونی. در موارد جدی‌تر حتی ممکن است مجلس، پیگیری موضوع را برعهده گیرد.
1397/10/08

آموزش ارزش آفرینی با پیاده‌سازی مدل نظام ارزش

اگر تیم یا سازمان شما، در حال عرضه‌ی محصول یا خدمات است، برای کسب موفقیت باید برای مشتریان خود «ارزش» ایجاد کنید. اما ارزش برای مشتریان مختلف می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید یک گوشی تلفن همراه خریداری کنید؛ ارزش مورد نظر شما در مورد گوشی تلفن همراه می‌تواند قیمت پایین بدون امکانات اضافه باشد و برای شخص دیگری می‌تواند داشتن امکانات زیاد و متفاوت باشد حتی اگر مجبور باشد قیمت بالایی برای آن بپردازد.
1397/10/04

آموزش خود مدیریتی در پیشرفت شغلی

اگر نخستین قدم‌ها را در راه پیشرفت شغلی خود برداشته‌اید، یا به تازگی در سازمان‌، وظیفه‌ی جدیدی بر عهده گرفته‌اید، احتمالا شغل‌ جدید‌تان به شدت برای‌تان جالب و هیجان‌انگیز می باشد. اما مسئولیت‌های جدید‌ ممکن است با استرس، ضرب‌الاجل‌ها و پرو‌ژه‌های تازه همراه گردند. برای اینکه در وظیفه‌ای که بر عهده‌تان است شایسته ظاهر شوید، فقط کافی نیست کارتان را خوب انجام دهید، بلکه باید تخصص‌تان با نظم‌ و تمام انرژی‌تان همراه باشد، یعنی بتوانید خودتان را به خوبی مدیریت کنید. در این مقاله ما مفهوم «مدیریت خود» و راه‌هایی را بررسی خواهیم کرد که از طریق آنها می‌توانید با به کار‌گیری رفتاری مثبت، تعیین هدف برای خود و مدیریت موثر زمان، چشم‌انداز شغلی‌ خود را توسعه دهید.
1397/10/01

اثربخشی آموزش کارآفرینی به کودکان

جهانی‌شدن، بحران‌های اقتصادی، کاهش درآمد، سرعت بالای تکنولوژی و بازارهای اشتغال پویا از ویژگی‌های دنیای امروز می باشند. مدل سنتیِ داشتن یک مدرک دانشگاهی و یافتن شغلی پایدار و طی کردن پله‌های ترقی دیگر قدیمی شده است. به‌عبارت ساده به‌نظر می‌آید آینده برای نسل امروز واقعا دلهره‌آور می باشد. دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های برتر اغلب ماه‌ها برای یافتن شغل مناسب تلاش می‌کنند. دوره‌های کارآموزیِ بدون حقوق فراوانند اما افراد بعد از گذراندن حدود شش ماه چیزی به‌دست نمی‌آورند. در این شرایط چگونه می‌توان به فرزندان خود راه مناسب خلق فرصت‌ها را آموخت؟ در این مطلب با ۹ روش بالابردن سطح اعتماد به‌ نفس در کودکان، هدایت آنها به سمت رهبری و کمک به موفقیت‌شان از طریق آموزش کارآفرینی آشنا خواهیم شد.
1397/09/25

تحلیل فرهنگ سازمانی با ارزش‌های رقابتی

یک لحظه به سازمان گوگل (Google) فکر کنید. چه چیزی به ذهن‌تان می‌رسد؟ احتمالا کلماتی نظیر «انعطاف‌پذیر»، «نوآور» و شاید «فرهنگ سازمانی خوشایند» به ذهن‌تان خطور می‌کند، اینطور نیست؟
1397/09/22

آموزش مدیریت طرح ریزی در کارگاه ها

هر کسی که کارگاهی را طرح‌ریزی کرده باشد، خواهد گفت که طرح‌ریزی کارگاهی ساده کاری بسیار سخت می باشد؛ چه برسد به طرح‌ریزی کارگاهی خوب! این کار مستلزم سازمان‌دهی، تمرکز و خلاقیت زیادی می باشد. پس چگونه باید خودتان را برای برگزاری کارگاهی که نه تنها مناسب و سازنده، بلکه به‌یادماندنی نیز باشد آماده نمایید؟
1397/09/19

آموزش مدیریت استرس و مقابله با آن

بسیاری از ما استرس را در زندگی‌ تجربه کرده‌ایم. گاهی برای یک دوره‌ی کوتاه‌مدت و به دلیل یکی از پروژه‌های کاری، یا برای مدت طولانی و به خاطر فشار کاری زیاد. این وضعیت نه تنها بسیار ناخوشایند است، بلکه می‌تواند به طور جدی سلامتی و کار ما را تحت تأثیر قرار دهد. با وجود این می‌توان با استفاده‌ی درست از ابزارها و تکنیک‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، استرس را مدیریت کرد. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که استرس چیست، چه چیزی خطر تجربه‌ی استرس را افزایش می‌دهد و چگونه می‌توانید آن را مدیریت کنید که تأثیری بر سلامت و بازدهی شما نداشته باشد.
1397/09/17

آموزش مهارت حافظت از اطلاعات محرمانه‌ کاری

چه اطلاعاتی محرمانه به حساب می‌آیند؟ و چطور می‌توانید مطمئن باشید که آنها را فاش نمی‌کنید؟ در این مقاله به این سؤالات و سؤالات دیگری که ممکن است در این رابطه به ذهن‌تان خطور کنند، پاسخ خواهیم داد.
1397/09/13

آشنایی با اصول مدیریتی در ژاپن

همیشه وقتی صحبت از کار و کیفیت محصول به میان می آید، یاد ژاپنی‌ها می‌افتیم؛ آنها سخت‌کوشند و جنس کالاهایشان نیز عالی می باشد. اما دلیل سخت‌کوشی ژاپنی‌ها و کیفیت محصولات‌شان چه می‌تواند باشد؟ تئوری «زد» (Z) یکی از روش‌های متنوع ایجاد انگیزه در کارمندان می باشد. در این روش با ایجاد امنیت شغلی و بهبود کیفیت زندگی کارمندان، چه در ساعات اداری و چه پس‌ از آن، میزان اعتماد کارمندان به شرکت افزایش یافته و در نتیجه بازدهی شرکت بالاتر می رود. به همین جهت در این مطلب، اساس تئوری «زد» یا همان اصول مدیریت ژاپنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
1397/09/10

اثربخشی آموزشی در یادگیری سریع

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، هر لحظه با پیشرفت تکنولوژی، علم و ظهور نوآوری‌های مختلف، درحال تغییر و رشد همراه می باشد. البته این سرعت رشد و تغییر تا زمانی‌ که بتوانید با آن همگام شوید، خوب است؛ اما چنانچه قدرت یادگیری سریع نداشته باشید، از قافله عقب خواهید ماند. پس بهترین راه این می باشد که مهارت خود را جهت یادگیری سریع مباحث جدید افزایش دهید. در این مطلب شما را با تکنیک های کاربردی موثر جهت یادگیری سریع آشنا می کنیم.
1397/09/09

آموزش نحوه اثرگذاری و مدیریت به روش بیکر

تابه‌حال شده که جهت اثر‌گذاری روی دیگران، خود را به آب و آتش زده باشید، ولی هیچ فایده‌ای نداشته باشد؟ در عوض می‌بینید که دیگران این کار را به خوبی بلدند. رمز موفقیت‌ آنها در این کار چیست؟ آیا آنها از احساس‌شان استفاده می‌کنند یا منطق‌شان، و یا هر دو؟ در این مقاله با ۴ استراتژی اثرگذاری که در بیشتر سخنرانی های معروف تاریخ، از آنها استفاده شده، آشنا می شوید.
1397/09/07

آموزش وظایف مدیر مالی در سازمان ها

مدیریت مالی یک سازمان، امری حیاتی و مهم می باشد. یک مدیر خوب مالی می‌تواند با هوشمندی و درایت به پیشرفت و اوج گرفتن یک مجموعه و سازمان کمک نماید و در حالت مقابل می‌تواند سبب افول یک سازمان باشد. اگر برای شما هم جالب می باشد درباره وظایف مدیر مالی بدانید یا سازمانی دارید که قرار است برایش مدیر مالی استخدام نمایید و یا حتی در جست‌جوی شغل موردعلاقه خودتان هستید؛ این مقاله برای شماست.
1397/09/06

آموزش مدیریت مهارت های زندگی

من به عنوان مدیرآموزشی در یک مجتمع آموزشی فعالیت می کنم. تقریباً هر روز والدین نگرانی را می بینم که به دنبال آموزش فرزندان خود می باشند. آنها مدام در جستجوی مدرسه، معلم ، آموزش های هنری ،ورزشی و نتایج موثرتر هستند. در نهایت _به گمان خودشان_ در جستجوی مسیرمطمئن تربرای موفقیت کودک خود می باشند.
1397/09/06

آموزش روش جمع‌آوری دانش سازمانی

آیا تیم کاری‌تان به طور منظم بر دانش کاری‌اش می‌افزاید؟ آیا نظامی برای اشتراک تجربیات و رویه‌های تازه دارید؟ اگر این‌طور نیست بهتر است برای تقویت همکاری در اعضای تیم به سراغ «ویکی» بروید.
1397/09/03

آموزش مدیریت ایمیل های دریافتی

شنبه صبح است. شما پشت میز نشسته‌اید و همان حسِ‌ همیشگی را دارید. از شروع هفته و روزهای کاری پیش‌ رو نترسیده‌اید، بلکه از تعداد زیاد ایمیل‌های دریافتی وحشت کرده‌اید! با ما همراه باشید تا مدیریت ایمیل های دریافتی را به شما آموزش دهیم.
1397/08/29

آموزش مدیریت نوشتن برنامه کاربردی

همه‌ی ما می‌دانیم وقتی وارد حرفه‌ی تازه‌ای می‌شویم، فهرست انجام کارها چقدر به کار می‌آید. با وجود این، وقتی مسئولیت پروژه‌های متعددی را به عهده می‌گیریم، به‌ویژه وقتی مدیر باشیم، فهرست‌های انجام کار می‌توانند به سرعت طاقت‌فرسا ‌گردند.
1397/08/27

آموزش مهارت های موفقیت در کارها

چطور می‌توان به موفقیّت دست پیدا کرد؟ با نگرش مثبت؟ البته نگرش مثبت برای موفقیّت مهم است، اما این همه‌ی ماجرا نمی باشد. قانون جذب؟ راز؟ این ایده‌ها می‌توانند همچون انگیزه‌‌‌هایی ما را به عمل وادارند، امّا در غیاب خودِ عمل، کار چندانی از عهده‌ی آنها برنمی‌آید.
1397/08/21

آموزش کسب رضایت شغلی در مدیریت

معمولا رویاهایی که درباره‌ی شغل آینده‌مان در ذهن می‌پرورانیم با واقعیت خیلی فاصله دارند. وقتی شانس به شما روی می‌آورد و شغل رویایی‌تان را پیدا می‌نمایید، از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. خوشبختانه این امکان نیز هست که حتی اگر رویا و واقعیت با هم هم‌‌خوانی نداشته باشند، بتوانیم از شغلی که داریم رضایت داشته باشیم. رضایت شغلی الزاما به معنای به دست آوردن یک شغل فریبنده و یا کسب درآمد از روی سرگرمی نمی باشد. شما می‌توانید در زمینه‌ی کسب رضایت شغلی تمرکز کرده و در جاهایی که اصلا انتظارش را ندارید به آن دست پیدا نمایید.
1397/08/19

آموزش نحوه تصمیم گیری مدیریتی

تصمیم‌ها در رأس امورِ رهبری و فعالیت‌های روزانه‌ی مدیریتی ما قرار دارند. بعضی از تصمیم‌ها بسیار ساده می باشند چون سیاست‌هایی از پیش تعیین شده برای آنها وجود دارد که بر اساس آنها می‌دانیم در یک موقعیت و زمان خاص چه گزینه‌هایی پیش روی‌مان می باشد و چه تصمیمی بهتر است. گروه دیگری از تصمیم‌ها مانند مسیریابی، حل مسئله و سرمایه‌گذاری، از قبل تکلیف و ساختارشان معین نیست و عموما ریسک‌پذیری بیشتری را نیاز دارند.
1397/08/15

آموزش مدیریت کیفیت جامع و فرآیندهای آن

مدیریت کیفیت جامع رویکردی در مدیریت می باشد که از دهه‌ی ۵۰ میلادی آغاز شده و در اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی محبوبیت بیشتری پیدا نموده است. کیفیت جامع، توصیف یک فرهنگ، یک نگاه و نحوه سازماندهی شرکتی می باشد که تلاش می‌کند کالاها و خدماتی به مشتریان ارائه دهد که رضایت خاطر آنها را جلب نماید و به نیازهای‌شان پاسخ بدهد. این فرهنگ در همه‌ی جوانب عملی شرکت کیفیت بالایی طلب می‌کند، به طوری که در وهله‌ی اول باید فرایند‌ها به درستی انجام شوند و نواقص و کاستی‌های فرایند‌ها ریشه‌کن گردند.
1397/08/11

آموزش مهارت در بداهه سخن گفتن

امشب کنفرانسی در حال برگزاری می باشد و قرار شده رئیس شما یکی از سخنرانان را معرفی کند. چند دقیقه مانده به سخنرانی باخبر می‌شوید که رئیس‌تان مسموم شده و شما باید به جای او معرفی را انجام دهید. برای آماده شدن عملا هیچ وقتی ندارید و از یک طرف هم می‌ترسید استرس کار دست‌تان بدهد. آبرو و اعتبارتان در خطر است و هیچ ایده‌ای ندارید که چه‌کار باید بکنید. خیلی از ما تجربه‌ی چنین موقعیت‌هایی را داریم. اما برای اینکه یک سخنرانی بدون برنامه اما خوب داشته باشیم، راه‌حل‌هایی هم وجود دارد. در این مطلب می خواهیم توضیح بدهیم که چرا مهارت بداهه سخن گفتن این قدر مهم می باشد. همچنین می‌خواهیم ببینیم چطور می‌شود برای این فرصت‌های لحظه آخری آماده شد.
1397/08/06

آموزش مهارت های ضروری موفقیت در کارها

چطور می‌توان به موفقیّت دست پیدا کرد؟ با نگرش مثبت؟ البته نگرش مثبت برای موفقیّت مهم می باشد، اما این همه‌ی ماجرا نیست. قانون جذب؟ راز؟ این ایده‌ها می‌توانند همچون انگیزه‌‌‌هایی ما را به عمل وادارند، امّا در غیاب خودِ عمل، کار چندانی از عهده‌ی آنها برنمی‌آید. در ادامه، فهرستی از مهارت‌های عمومی ارائه شده است که به هر کسی کمک می‌کند تا عملا در هر حوزه‌ای، از اداره‌ی یک شرکت گرفته تا مدیریت آموزشگاه باغبانی و گل‌آرایی موفق باشد و پیشرفت نماید. البته مهارت‌هایی هم وجود دارند که مختص حوزه‌ی کاری خودشان می باشند، اما هدف ما معرفی مهارت‌هایی است که جهت همه‌ی رشته‌ها و حوزه‌ها کاربرد داشته باشند و هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند آنها را بیاموزد.
1397/08/05

آموزش مدیریت زمان در جوانی

با اینکه همه‌ ما در هر شبانه‌روز ۲۴ ساعت وقت داریم، اما به نظر می‌آید برخی افراد در همین زمان کارهای بیشتری را به انجام می‌رسانند. پاسخ در مهارتِ «مدیریت زمان» نهفته می باشد. این افراد زمان را به شکلی استثنایی و متفاوت از دیگران مدیریت می‌کنند. یکی از سخت‌ترین مهارت‌هایی که در آغاز فعالیت‌های شغلی‌تان باید بیاموزید، «مدیریت زمان» می باشد. مدیریت زمان مفهوم پیچیده‌ای نیست، اما عمل کردن به آن به‌طرز حیرت‌آوری دشوار است. در این مطلب با ۲۱ نکته درباره مدیریت زمان آشنا می‌شوید که در جوانی باید بدانید و به کار گیرید.
1397/07/30

کاربرد ارج گزاری در مدیریت منابع انسانی

فرض نمایید که دفتر ثبت سفارش شرکت‌تان پر شده است و شما از توسعه‌ی کسب‌وکارتان ناامید شده‌اید، یا نمی‌توانید که کارکنان مورد نیازتان را پیدا کنید. چیزی که اوضاع را بدتر کرده این می باشد که نقدینگی شما کم است و بودجه‌ی استخدام شما به حد نهایی خود رسیده است و به‌شدت به عدم کارکرد صحیح برخی از رویکرد‌هایی که استفاده می‌کنید، مشکوک شده‌اید.
1397/07/28

آموزش تصمیم گیری موثر در مدیریت

تصمیم‌ها در رأس امورِ رهبری و فعالیت‌های روزانه‌ی مدیریتی ما هستند. برخی از تصمیم‌ها بسیار راحت‌ می باشند چون سیاست‌هایی از پیش تعیین شده برای آنها وجود دارد که بر اساس آنها می‌دانیم در یک موقعیت و زمان خاص چه گزینه‌هایی پیش روی‌ما وجود دارد و چه تصمیمی بهتر می باشد. گروه دیگری از تصمیم‌ها مانند مسیریابی، حل مسئله و سرمایه‌گذاری، از قبل تکلیف و ساختارشان معین نیست و عموما ریسک‌پذیری بیشتری را طلب می کند.
1397/07/27

آشنایی با ماموریت مدیریت منابع انسانی

ارزشمند‌ترین منبع در هر سازمان کارکنان آن می باشند، بنابراین مدیریت منابع انسانی نقشی حیاتی در سازمان بر عهده دارد. این بخش مسئول فعالیت‌هایی همچون استخدام و آموزش کارکنان، ایجاد انگیزه در آنها، مدیریت حقوق و تسهیلات و پایان کار کارکنان می باشد. شرکت‌­ها اهمیت نیروی کارِ خوبِ آموزش دیده و با تجربه را می­‌دانند و در جذب و نگه­داشتن چنین نیروی ­‌کاری تمام تلاش­‌شان را می­‌کنند. تصمیماتی که منابع انسانی می­‌گیرد بر تمام بخش‌­های شرکت و بر ­کارایی آن تاثیر فروان دارد.
1397/07/24

آموزش مدیریت بحران در دنیای دیجیتال

همین چندی پیش بود که سامسونگ به دلیل انفجار چند دستگاه گوشی گَلِکسی نوت۷ با بداقبالی مواجه گشت. کاربرانی که گوشی محبوب‌شان حین شارژ آتش گرفته بود، عکس گوشی‌های صدمه دیده‌ی‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و طولی نکشید که افتضاح سامسونگ به تیتر رسانه‌های خبری جهان تبدیل گردید؛ اما این شرکت تلاش کرد با اجرای طرح تعویض رایگان و ارائه‌ی کارت هدیه، بحران پیش آمده را با تکیه بر مشتری‌مداری مدیریت کند. این اتفاق نشان داد چقدر شبکه‌های اجتماعی در فراگیر شدن بداقبالی یک برند و دهان به دهان شدن چنین ماجراهایی نقش دارند. کافی است مشتریان ناراضی، سر صحبت را در شبکه‌های اجتماعی یک برند باز کنند تا موج نارضایتی کم‌کم دامنه‌دار شود. با توجه به پیامدهای ناگوار مدیریت ناصحیح بحران، قصد داریم به معرفی نکاتی برای مدیریت بحران در دنیای دیجیتال بپردازیم. حتی اگر صاحب برندی محلی با مشتریانی نسبتا محدود می باشید، باز هم می‌توانید از این نکات در افزایش اعتبار برندتان استفاده نمایید.
1397/07/22

آموزش اصول مدیریت کیفیت

گواهینامه ISO 9001 بر پایه‌ی هشت اصل مدیریت کیفیت بنا گشته است. علاوه بر اینکه این اصول، راهنمایی برای توسعه‌ی رایج‌ترین استانداردهای کیفیت می باشند، منابع مفیدی نیز برای مدیران حرفه‌ای به شمار می‌آیند که قصد اجرا و توسعه‌ی برنامه‌ای در زمینه مدیریت کیفیت دارند. برای همین در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با هشت اصل مدیریت کیفیت آشنا نماییم.
1397/07/19

آشنایی با مدیریت عملکرد و آموزش

مدیریت عملکرد در سازمان، سبب می گردد تا دستیابی به اهداف، به شکلی مؤثر و همیشگی امکان‌پذیر شود و عملکرد کارکنان و کل سازمان، بهبود یابد و بهره‌وری و کارایی سازمان افزایش یابد. جهت مدیریت عملکرد به شکلی مؤثر، انجام ۵ مرحله ضروری می باشد و در اینجا می خواهیم مروری کلی بر این موضوع داشته باشیم.
1397/07/16

آموزش مدیریت کلاسیک

تئوری مدیریت کلاسیک در اواخر قرن ۱۹ معرفی گشت. این تئوری در اوایل قرن ۲۰ یعنی زمانی که موضوعات مربوط به مدیریت صنعتی از جمله تخصصی‌ شدن حوزه‌ها، کارایی، کیفیت بالاتر، کاهش هزینه‌ها و روابط مدیریت-کارمند مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفت، توسعه پیدا کرد. در حالی‌که تئوری‌های مدیریت دیگری بعد از آن ظهور کردند اما رویکردهای مدیریت کلاسیک هنوز هم توسط بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ کارگیری این تئوری مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.
1397/07/10

آموزش اخلاق حرفه ای در مدیریت

اخلاق همان چیزی است که بر مبنای آن درست و غلط تشخیص داده می شود. در ساده‌ترین تعریف، اخلاق یعنی اینکه چه به صورت فردی و چه در تصمیم‌گیری‌های گروهی، رفتار و اعمال ما منصفانه و صادقانه باشد. اخلاق حرفه ای به مواردی مانند رقابت سالم، عملکرد صادقانه، بدون فریب و ادعاهای نادرست و فعالیت در چارچوب قانون اشاره دارد. در این مطلب در رابطه با اهمیت اخلاق حرفه ای در مدیریت و نحوه پیاده‌سازی آن، بیشتر خواهیم گفت.
1397/07/05

آموزش مدیریت تحول در سازمان ها

شفافیت بازار، جابجایی نیروی کار، جریان جهانی سرمایه و ارتباطات لحظه به لحظه شرایط آسان گذشته را از بین برده است. در بیشتر صنایع و در بیشتر شرکت‌ها، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آنها، رقابت شدید جهانی سبب گشته که ذهن مدیران بر روی چیزی متمرکز گردد که در گذشته به راحتی از آن چشم‌پوشی می‌شد: تحول و به تبع آن مدیریت تحول.
1397/07/02

معرفی اصول مدیریت آموزش ژاپنی

همیشه وقتی صحبت از کار و کیفیت محصول به میان می آید، یاد ژاپنی‌ها می‌افتیم؛ آنها سخت‌کوش می باشند و جنس کالاهایشان نیز عالی می باشد. اما دلیل سخت‌کوشی ژاپنی‌ها و کیفیت محصولات‌شان چیست؟
1397/06/27

آشنایی با مدیریت فرآیند

موفقیت هر کسب‌وکاری به فرایندهای آن وابسته می باشد. جهت بهبود عملکرد کلی یا حتی بهینه‌سازی روند کار و تولید، باید تک تک فرایندها و روابط متقابل آنان را بررسی نمود. این بررسی‌ها در حیطه‌ی دانش مدیریت قرار می­‌گیرد و لازمه‌ی موفقیت هر شرکتی می باشد. مدیریت فرایند واژه­‌ای است که شاید برای شما تازگی داشته باشد. با این همه مطمئن باشید برای باقی ماندن در عرصه‌ی رقابت به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز خواهید داشت. پس به مطالعه‌ی این مطلب ادامه دهید تا با مدیریت فرایند، کاربردها و فوایدش بیشتر آشنا گردید.
1397/06/24

آموزش مدیریت در جلسات

تا حالا شده که مدیریت جلسات کاری، فرهنگی یا آموزشی بر عهده‌ی شما باشد؟ اگر تجربه‌ی این کار را دارید حتما می‌دانید که مدیریت جلسات اصلا کار آسانی نمی باشد. وقتی اسم جلسه می‌آید یک تصویر خسته‌کننده به ذهن‌مان می‌رسد: چند نفر دارند با گوشی‌های هوشمندشان بازی می‌کنند، بعضی‌ها چُرت می‌زنند و دائما از خودشان می‌پرسند: «پس کِی تموم میشه؟» جلسات کاری ساعت‌های زیادی را در طول روز به خودشان اختصاص می‌دهند؛ اما اغلب کارمندان فکر می‌کنند که این جلسات وقت‌شان را هدر می‌دهند و البته در اغلب مواقع همین‌طور هم هست! اما خب راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید مدیریت جلسات کاری را به دست بگیرید و از آنها به مؤثرترین شیوه استفاده کنید تا کارمندان‌تان انرژی بگیرند، به وجد بیایند و برای انجام کارشان مشتاق‌تر شوند. این مقاله را بخوانید تا با نکته‌های مؤثری برای مدیریت جلسات آشنا شوید.
1397/06/21

آموزش مدیریت استعدادها و علایق

سالیان دراز در رابطه با روش استفاده، اولویت‌ بندی و مدیریت استعدادها و علایقم سردرگم و بلاتکلیف بودم. در طول چند سالی که به ارائه‌ی مشاوره در زمینه‌ی استعدادیابی و خودشکوفایی مشغول هستم، همواره سؤالی تکراری از من پرسیده شده است: «چگونه استعدادها و علایق متفاوتم را اولویت‌بندی و مدیریت کنم؟»
1397/06/18

مدیریت آموزش و زمان در مدارس

معلمان جهت انجام وظایف‌شان، نیازمند آموختن مهارت‌های پیشرفته‌ی مدیریت زمان در کلاس درس می باشند. آنها باید میان دنبال‌کردن هدف‌های بلندمدتِ کلاس درس، پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشیِ آنی دانش‌آموزان و ارزیابی حجم زیادی از تکالیف و امتحانات، تعادل برقرار کنند. درست است که وظایف کاری معلمان در ساعات کاری، زیادازحد به‌نظر می‌رسد، اما مدیریت شرایط و خالی‌کردن وقت در کلاس درس و خارج از آن باز هم امکان‌پذیر می باشد. با دراختیارداشتن مهارت کارآمد مدیریت زمان در کلاس درس، معلمان می‌توانند بازدهی خود را افزایش دهند و فراگیران‌شان را بهتر از گذشته آموزش دهند.
1397/06/13

وظایف مدیریت فروش را بشناسید

مدیریت فروش به اداره‌ی فروش محصولات تولیدی شرکت اطلاق می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های فروش و همچنین استخدام، آموزش، انگیزش و ارزیابی فروشنده‌هاست. در کسب‌وکار کوچک، ممکن است همه‌ی این عملکردهای گوناگون را صاحب کسب‌وکار یا مدیر فروش به تنهایی انجام بدهد. نقش بنیادی مدیریت فروش، توسعه و اداره‌ی برنامه‌ی فروشی است که کمک مؤثری به اهداف سازمان کند. مدیر فروش در کسب‌وکارهای کوچک احتمالا باید درباره‌ی مسائل مختلفی تصمیم بگیرد؛ مثلا تعداد فروشنده‌هایی که باید به کار گرفته شوند، بهترین شیوه‌ی انتخاب و آموزش آنها، چه نوع پاداش و مشوقی برای انگیزه دادن به آنها باید استفاده شود، چه نوع ارائه‌ای باید انجام بدهند و عملیات فروش چگونه باید برای بیشترین ارتباط با مشتریان شکل بگیرد. با ما همراه باشید تا با وظایف مدیریت فروش آشنا شوید.
1397/06/03

معرفی اثربخشی تبلیغاتی

همه‌ی ما با آگهی‌ها و تبلیغات رنگارنگی که برای تشویق مشتری به خرید، تولید و منتشر می‌گردند، آشنایی داریم. ولی اصطلاح کمپین تبلیغاتی برای بسیاری از ما ناآشناست. در واقع کمپین تبلیغاتی چیزی کامل‌تر و پیچیده‌تر می باشد و نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش و هماهنگی بیشتری است. در این مطلب خواهیم آموخت که کمپین تبلیغاتی چیست و برای برنامه‌ریزی و اجرای آن باید به چه عوامل و مؤلفه‌هایی توجه نماییم.
1397/05/31

آشنایی با داشبورد مدیریتی و آموزش

داشبورد مدیریتی که با نام داشبورد استراتژیک هم شناخته می‌شود، اطلاعات مهم و ضروریِ کسب‌وکار را به‌صورت تصویری و گرافیکی، به مدیرانی که با محدودیت‌های زمانی مواجه می باشند، ارائه می‌دهد. این موضوع بسیار مهم می باشد که داشبورد خود را براساس یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) معنادار و هدف‌دار ایجاد نمایید تا بتوانید از مزایای داشبورد مدیریتی که شامل پاسخ به سؤالات مهم و حیاتی در زمینه‌ی تجارت و کسب‌و‌کار، هماهنگ کردن فعالیت‌های تجاری با استراتژی شرکت و افزایش بهره‌‌وری و سودآوری است، بهره‌مند گردید. استفاده از داشبورد مدیریتی با ترکیبی از نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و داده‌های واقعی، بسیار آسان‌ می باشد.
1397/05/28

طراحی آموزش برای شاغلین

پیتر فردیناند دراکر (۱۹۰۹-۲۰۰۵) نویسنده، مشاور امور مدیریت و آن‌طور که خودش می‌گفت یک «بوم‌شناس اجتماعی» بود. به باور بسیاری او پدر مدیریت جدید می باشد. کتاب‌های بسیار و مقاله‌های علمی بی‌شمار او چگونگی ترتیب و طبقه‌بندی انسان‌ها را در بخش‌های مختلف اجتماع ازجمله کسب و کار، دولت و سازمان‌های غیرانتفاعی تفسیر می‌کنند. در این مطلب با بیوگرافی پیتر دراکر و فعالیت‌ها، نظریات، کتاب‌ها و نقل‌قول‌های پدر مدیریت مدرن آشنا می شویم.
1397/05/25

خصوصیات کارآفرینان موفق را بشناسید

بدون توجه به معنای موفقیت باید گفت که تعداد زیادی ویژگی مشترک در میان کارآفرینان موفق موجود است. شما می‌توانید در کنار هر یک از این ویژگی‌هایی که احساس می‌کنید از آنها بهره‌مند می باشید تیک بزنید. به این ترتیب می‌توانید وضعیت خودتان را به خوبی سبک و سنگین نمایید. حتی اگر هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارید، نباید ناراحت شوید. بسیاری از این ویژگی‌ها را می‌توانید با تمرین و نهادینه کردن نگرش درست در خود بیاموزید، به خصوص اگر از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک اهدافی را تعیین نمایید، می‌توانید به راحتی و گام به گام به آن دست یابید.
1397/05/22

معرفی خودمدیریتی و اهمیت آن

یکی از مهارت‌های بسیار مهم که در اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک نیاز اساسی در نظر گرفته می‌شود، مهارت خود مدیریتی (self-management) می باشد. این مهارت جهت محکم کردن پایه‌های موفقیت (خواه فردی خواه سازمانی) ضروری می باشد. خود مدیریتی یکی از حوزه‌های هوش هیجانی (EQ) است. نظریه‌ی هوش هیجانی که امروزه به یکی از پرطرفدارترین مباحث سازمانی تبدیل گشته، شامل شناخت و کنترل هیجان‌ها و عواطف فردی می باشد. اما پیش از آنکه وارد بحث خود مدیریتی شویم، ابتدا باید این مهارت را تعریف نماییم.
1397/05/19

عوامل موثر بر توسعه سازمان ها

افزایش بهره وری در سازمان یکی از اساسی‌ترین اهداف کسب‌و‌کار می باشد که متأسفانه از طرف تیم منابع انسانی مورد غفلت قرار می‌گیرد. اکثر متخصصان منابع انسانی معتقد می باشند که وظیفه‌ی آنها ایجاد سیاست‌ها، رویه‌ها و برنامه‌های مدیریت کارکنان می باشد. اما جهت برقراری ارتباط بین این عناصر و افزایش بهره وری کارکنان، تلاش اندکی می‌کنند. در این مطلب، با ۲۲ عامل مؤثر بر بهره وری در سازمان و نقش منابع انسانی در پیشرفت سازمان آشنا خواهید شد.
1397/05/16

اهمیت سرمایه منابع انسانی برای سازمان ها

دنیای کسب‌وکار مدرن محیطی پویا و رقابتی می باشد. دستیابی به اهداف و ارتقای دائمی در این فضا به مدیران و کارکنان در همه‌ی سطوح نیازمند می باشد. در چنین فضایی لازم است سازمان‌ها متقابلا جهت تقویت سرمایه‌ انسانی خود تلاشی مستمر داشته باشند. مهارت‌های مدیریت گروهی و انفرادی خود را تقویت نمایند. اخلاق کاری و استاندارهای مطابق با فرهنگ خاص سازمان خود تدارک ببینند و بسیار بیشتر از اینها. در این مطلب به مفهوم سرمایه‌ انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان‌ و مدیریت منابع انسانی نگاهی مختصر خواهیم داشت.
1397/05/13

خود مدیریتی را بشناسید

یکی از مهارت‌های بسیار مهم که در اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک نیاز اساسی در نظر گرفته می‌شود، مهارت خود مدیریتی (self-management) می باشد. این مهارت جهت محکم کردن پایه‌های موفقیت (خواه فردی خواه سازمانی) ضروری می باشد. خود مدیریتی یکی از حوزه‌های هوش هیجانی (EQ) است. نظریه‌ی هوش هیجانی که امروزه به یکی از پرطرفدارترین مباحث سازمانی تبدیل گشته است، شامل شناخت و کنترل هیجان‌ها و عواطف فردی می باشد. اما پیش از آنکه وارد بحث خود مدیریتی شویم، ابتدا باید این مهارت را تعریف کنیم. با ما همراه باشید.
1397/05/10

تفاوت مدیر و رهبر در مدیریت

مدیریت و رهبری دو مفهوم کاملا مجزا می باشند، اما هر دو با هم ارتباط دارند. به واسطه‌ی همین ارتباط است که درک این دو واژه و تمایز میان آنها، گاهی منجر به ابهام می‌گردد، چون کسانی هستند که یا ویژگی‌های رهبر و مدیر را با هم دارند، یا اینکه از آنها انتظار می‌رود در یک سِمت، رهبری و مدیریت را با هم انجام دهند. در تعاریف سنتی، مدیریت تماما درباره‌ی برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل کردن است. اما دیگر امروزه تعاریف سنتی کاربردی ندارند. نیروی کار امروز با گذشته متفاوت است، آنها نگاه منتقدانه به پدیده‌ی مدیریت دارند و انتظارات و توقعات مردم نیز از رهبر و مدیر افزایش یافته است. کارمندان دیگر فقط با هدف دریافت حقوق کار نمی‌کنند و اگر در شغل‌شان رشد و ترقی صورت نگیرد، به آن شغل پایبند نخواهند بود. حال با وجود این تغییرات، تعریف امروزی رهبر و مدیر چیست و اصولا این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مطلب به شرح تفاوت رهبر و مدیر خواهیم پرداخت.
1397/05/07

آموزش مدیریت مالی به کودکان

پول برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌ها در جامعه‌ی ما ضروری می باشد و همه به مهارت‌های مدیریت مالی نیازمند هستند. این مهارت‌ها از عقاید، نگرش‌ها، عادت‌ها و ارزش‌هایی که در دوران کودکی و در حین رشد، در مورد پول کسب می‌کنیم، ناشی می‌گردد. بدیهی می باشد که آموزش مالی برای همه ضروری است. کودکانی که یاد می‌گیرند برای مخارج و هزینه‌هایشان برنامه‌ای داشته باشند و آن را اجرا نمایند، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. هم چنین آنها بیش از سایر کودکان به توانایی‌هایشان در تصمیم گیری اعتماد دارند و متکی به خود می باشند. آنها زودتر می‌توانند با مفاهیم مهم اقتصادی مانند اعتبار، مالیات و بیمه آشنا شوند و شروع به سرمایه گذاری برای زندگی آیند‌ه‌شان کنند. در این مطلب شما را با روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی آموزش مدیریت مالی به کودکان آشنا خواهیم کرد.
1397/05/05

معرفی مدیریت دانش

مدیریت دانش چه تعریفی دارد؟ یکی از موضوعاتی که با سابقه‌ای نه‌چندان زیاد امروزه طرفداران بی‌شماری دارد، مدیریت دانش می باشد. این روش که از دهه‌ی ۱۹۹۰ رونق یافت، در حوزه‌ی سازمانی اهمیت بسزایی دارد. در این مطلب به تعریف، ضرورت و جنبه‌های مختلف مدیریت دانش پرداخته می‌شود. همراه ما باشید.
1397/05/01

معرفی هرم توسعه‌ی سازمانی جهت بلوغ شرکت های نوپا

فرض کنید که مسئول یک شرکت کوچک کارآفرین شده‌اید. اگرچه سازمان هنوز در مرحله‌ی طفولیت است اما پتانسیل بسیار زیادی دارد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که این شرکت پتانسیلش را درک و رشد خود را محقق می‌کند. اما متوجه هستید که کارهای بسیار زیادی باید انجام دهید تا این شرکت را به یک کسب‌وکار قوی، موفق و بالغ تبدیل نمایید.
1397/04/29

ناسازگاری‌ در آموزش و جلسات را کنترل کنید

بسیاری از ما تنش و درگیری در جلسات را تجربه کرده‌ایم. تنش و ناسازگاری می‌تواند هیجان‌انگیز و انرژی‌زا باشد، اما در عین حال ممکن است به پیشرفت و روحیه‌ی گروه هم صدمه وارد کند. اگر مسئول جلسه‌ای هستید و در آن جلسه درگیری اتفاق بیفتد، نقش شما چیست؟ چگونه آرامش را برقرار می‌کنید؟ چگونه اطمینان حاصل می‌کنید که این ناسازگاری‌ها به کارتان لطمه وارد نمی‌کند؟
1397/04/26

اصول چهارده گانه مدیریت فایول را بشناسید

هنری فایول، صنعتگر فرانسوی و بنیانگذار مدیریت نوین، در سال ۱۹۰۶ کتابی تحت عنوان «مدیریت صنعتی و عمومی» نوشت. او در این کتاب ۱۴ اصل مدیریت را برشمرد. این اصول مدیریتی، امروزه در تمام دنیا مورد پذیرش می باشند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا به گفته‌ی هنری فایول، تمام مدیران باید از این اصول پیروی نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با اصول چهارده گانه مدیریت فایول بیشتر آشنا گردید.
1397/04/24

عوامل تضمین بهره وری در سازمان ها

افزایش بهره وری در سازمان یکی از اساسی‌ترین اهداف کسب‌و‌کار می باشد که متأسفانه از طرف تیم منابع انسانی مورد غفلت قرار می‌گیرد. اکثر متخصصان منابع انسانی اذعان دارند که وظیفه‌ی آنها ایجاد سیاست‌ها، رویه‌ها و برنامه‌های مدیریت کارکنان می باشد. اما جهت برقراری ارتباط بین این عناصر و افزایش بهره وری کارکنان، تلاش اندکی می‌کنند. در این مطلب، ۲۲ عامل مؤثر بر بهره وری در سازمان ها و نقش منابع انسانی در پیشرفت سازمان ها را مطرح می کنیم.
1397/04/19

ضرورت آموزش مالی چیست؟

آموزش مالی مهم‌ترین دوره‌ی آموزشی می باشد که هر فرد جهت به‌دست‌آوردن امنیت مالی در آینده به آن نیازمند می باشد. شما تنها فردی هستید که می‌توانید بهترین تصمیمات مالی را برای زندگی خود بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم آموزش مالی چه تاثیری روی آینده مالی شما دارد.
1397/04/16

ضرورت مدیریت آموزش مالی را بدانید

آموزش مالی مهم‌ترین دوره‌ی آموزشی می باشد که هر فردی جهت به‌دست‌آوردن امنیت مالی در آینده به آن نیاز دارد. شما تنها فردی می باشید که می‌توانید بهترین تصمیمات مالی را برای زندگی خود بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم آموزش مالی چه تاثیری روی آینده مالی شما خواهد داشت.
1397/04/10

مدیریت و آموزش در سازمان‌های غیرانتفاعی

لیلا پس از چندین سال کار در بخش خصوصی، به تازگی سِمتِ جدید مدیریتی خود را در خیریه‌ای شروع کرده است. او از داشتن گروهی پرهیجان و متعهد به انجام وظایف سازمان، خوشحال است.اما او خیلی زود پی می‌برد که همه چیز بر وفق مراد نمی باشد. روحیه‌ی افراد پایین است، اعضای گروه اغلب با عدم شناخت کافی، برای ساعات طولانی کار می‌کنند و به دلیل کاهش بودجه‌ی اخیر، نگران از دست دادن شغل‌شان می باشند. علاوه بر این، تعداد کمی از افراد کار را در سطح پایین‌تری انجام می‌دهند، چون در اثر کمبود بودجه، آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند. مدیران در سازمان‌های غیرانتفاعی به همان مهارت‌هایی احتیاج دارند که در بخش‌های دولتی و خصوصی باید داشته باشند. اما برای موفقیت، باید بر چالش‌های خاصی غلبه کرده و درک واضحی از این محیط منحصربه‌فرد داشته باشند. در این مطلب نگاهی به عواملی می‌اندازیم که این بخش را منحصربه‌فرد می‌کنند و خواهیم دید که چگونه می‌توان در سازمان‌های غیرانتفاعی بیشترین استفاده را از خود و دیگران داشت.
1397/04/07

مدیریت و آموزش در سازمان‌های دولتی

فرض کنید شغلی با میلیاردها تومان بودجه و هزاران کارمند دارید و کارتان اثر مهمی بر جامعه یا حتی کشور دارد. اینها بعضی از دلایلی می باشند که بسیاری از افراد به خاطرشان به دنبال شغلی در بخش دولتی هستند.
1397/04/04

ویژگی های کارآفرینان موفق

بدون توجه به معنای موفقیت باید گفت که تعداد زیادی ویژگی مشترک در میان کارآفرینان موفق وجود دارد. شما می‌توانید در کنار هر یک از این ویژگی‌هایی که احساس می‌کنید از آنها بهره‌مند هستید تیک بزنید. بدین ترتیب می‌توانید وضعیت خودتان را به خوبی سبک و سنگین نمایید. حتی اگر هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارید، نباید ناراحت بشوید. بسیاری از این ویژگی‌ها را می‌توان با تمرین و نهادینه کردن نگرش درست در خود بیاموزید، به خصوص اگر از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک اهدافی را تعیین نمایید، می‌توانید به راحتی و گام به گام به آن دست پیدا کنید.
1397/03/30

ارتقای عملکرد سازمان ها با برنامه‌ریزی منابع سازمانی

می‌توان گفت نرم‌افزار سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی که به‌اختصار به آن ERP گفته می‌شود، اصلا شبیه اسمش عمل نمی‌کند! یعنی چه؟ یعنی زمانی‌که درباره‌ی ERP صحبت می‌کنیم، برنامه‌ریزی را فراموش نمایید (ERP خیلی به برنامه‌ریزی نمی‌پردازد)! منابع را هم فراموش کنید! این عبارت خیلی به‌درد‌بخور نمی باشد! ولی قسمت «سازمان» را خوب به‌خاطر بسپارید. این هدف اصلی ERP می باشد. تلاش ERP این است که تمام دپارتمان‌ها و عملیات سازمان را روی یک سیستم واحد ادغام کند، آن هم طوری که تمام نیازهای خاص بخش‌های مختلف را رفع کند. در این مطلب، به توضیح اینکه ERP چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته‌ایم.
1397/03/27

با این توصیه‌ها در مسیر پیشرفت شغلی قرار بگیرید

پیشرفت شغلی رؤیای تمام کسانی می باشد که کار می‌کنند. برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی، استراتژی و هدف گذاری داشت. در ادامه، به‌صورت جامع در این مورد صحبت خواهیم کرد.
1397/03/24

مدیریت زمان در آموزش کلاس های درسی

معلمان جهت به‌انجام‌ رساندن وظایف‌ خود، نیازمند آموختن مهارت‌های پیشرفته‌ی مدیریت زمان در کلاس درس می باشند. آنها باید میان دنبال‌کردن هدف‌های بلندمدتِ کلاس درس، پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشیِ آنی دانش‌آموزان و ارزیابی حجم زیادی از تکالیف و امتحانات، تعادل برقرار نمایند. درست است که وظایف کاری معلمان در ساعات کاری، زیادازحد به‌نظر می‌رسد، اما مدیریت شرایط و خالی‌کردن وقت در کلاس درس و خارج از آن باز هم امکان‌پذیر می باشد. با دراختیارداشتن مهارت کارآمد مدیریت زمان در کلاس درس، معلمان می‌توانند بازدهی خود را افزایش دهند و فراگیران‌شان را بهتر از گذشته آموزش دهند.
1397/03/21

راهبردهای تقویت منابع انسانی

قرن بیست و یکم را باید قرن رقابت برای بقا دانست. افزایش تعاملات بین‌المللی دنیا را به دهکده جهانی تبدیل نموده است و سازمان‌ها برای بقا و رشد خود چاره‌ای ندارند مگر آن‌که به انواعی از ابزارهای توسعه و بالندگی مجهز گردند. منابع تولید ثروت در هر سازمانی را می‌توان در دسته‌بندی زمین، سرمایه، منابع انسانی؛ ماشـین آلات و تجهیزات، اطلاعات و ارتباطات ارائه نمود.
1397/03/18

مدیریت بحران در سازمان ها

مدیریت بحران یکی از عملکردهای بسیار بااهمیت سازمان می باشد و چنانچه به شکست بینجامد، منافع سهامداران و حتی بقای سازمان با تهدیدی جدی مواجه خواهد گردید. کارشناسان روابط عمومی، اعضای بسیار مهم تیم مدیریت بحران محسوب می‌گردند. از این‌رو، کسب اطلاعات کاربردی پیرامون مدیریت بحران در سازمان از جمله دغدغه‌های کارکنان بخش روابط عمومی نیز به‌شمار می‌رود. برای اینکه با مقوله‌ی مدیریت بحران در سازمان و جایگاه روابط عمومی در این قضیه بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
1397/03/12

آشنایی با مدیریت بر مبنای هدف

مدیریت بر مبنای هدف امروزه در سراسر دنیا به کار گرفته می‌شود. با این حال، به رغم کاربرد گسترده‌، گاهی درباره‌ی معنای آن تصویر روشنی وجود ندارد. برخی هنوز مدیریت بر مبنای هدف را ابزاری برای ارزیابی، برخی تکنیکی انگیزشی و عده‌ای آن را شیوه‌ای برای برنامه‌ریزی و کنترل می‌شمارند. مفهوم «مدیریت بر مبنای هدف» اولین بار توسط پیتر دراکر، در سال ۱۹۵۴، مطرح گردید. مدیریت بر مبنای هدف یک سیستم مدیریتی جامع بر پایه‌ی اهدافی می باشد که با مشارکت طراحی شده‌اند و قابلیت اندازه‌گیری دارند.
1397/03/09

آموزش مدیریت بر همکاران

«رئیس» شدن می‌تواند همه چیز را تغییر دهد یا هیچ تغییری ایجاد نکند. البته شما در این مقام قدرت بسیار بیشتری دارید؛ و به اشکال جدیدی می‌توانید بر همکاران سابق‌تان اثر بگذارید. اما هنوز همان آدم می باشید. با این حال، چیزهایی که می‌گویید ناگهان مهم‌تر می‌شوند و هم‌تیمی‌های سابق‌تان، به جز ایده‌پردازی، از شما انتظار جواب هم دارند. با این قدرت تازه چه کار خواهید کرد؟ شاید وسوسه‌ شوید تا تغییراتی را که همیشه می‌خواستید اعمال کنید، به افراد دستور دهید تا کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند و از ارتقاء شغلی خود احساس خوبی داشته باشید. با این حال، این نوع رفتار شاید باعث احترام و همکاری بیشتر با شما نگردد.
1397/03/04

اشتباهات رایج در مدیریت

همیشه گفته می‌شود که اشتباه فرصتی برای یادگیری می باشد. با این حال، قطعا بهتر است که از اول جلوی اشتباه را بگیریم. این مطلب، به ۱۰ خطای رایج در مدیریت و رهبری می‌پردازد و روش‌های جلوگیری از ارتکاب به آنها را توضیح می‌دهد. اگر این نکات را در این مطلب یاد بگیرید و این اشتباهات را مرتکب نشوید، دردسر کمتری خواهید داشت.
1397/03/01

معرفی مدیریت تغییر در سازمان ها

تغییرات سازمانی وقتی اتفاق می‌افتند که شرکت از حالت کنونی به حالت ایده‌آل خود در آینده تغییر وضعیت می‌دهد. مدیریت تغییرات سازمانی، فرایند برنامه‌ریزی و اجرای تغییرات در سازمان می باشد. این تغییرات به‌نحوی اجرا می‌شوند که برای سازمان کمترین هزینه و کمترین میزان مقاومت کارکنان را دربر داشته باشد و در عین حال از کارایی حداکثری نیز بهره ور باشد. با ما باشید تا در این مطلب شما را با مدیریت تغییر در سازمان آشنا نماییم.
1397/02/29

مدیریت زمان در آموزش کودکان

دکتر «ماگدالنا بتلز» (Magdalena Battles) سه فرزند خردسال دارد؛ یک پسر شش ساله و دو پسر دوقلوی شیطان که به تازگی چهار ساله شده‌اند. او نویسنده‌ی پرکاری است و مدام برای کارهای عام‌المنفعه هم داوطلب می‌گردد. دوستان «ماگدالنا» معمولا در مواجهه با او می‌پرسند: «چطور این همه کار می‌کنی؟» یا «چطور این همه کار را باهم انجام می‌دهی؟»
1397/02/25

معرفی تخصیص منابع انسانی

انجام پروژه‌های هر شرکت (چه پروژه‌های کوچک و چه بزرگ) نیازمند منابع انسانی و غیرانسانی می باشد. ولی چگونه باید میزان منابع اختصاص یافته برای انجام هریک از وظایف مربوط به یک پرو‌ژه را تعیین نماییم؟ تخصیص منابع، کار بسیار دشوار و حساسی می باشد که می‌تواند منجر به موفقیت یا شکست پروژه گردد، بنابراین باید آن را به‌دقت و با رعایت اصول و نکات مهمی انجام بدهیم. در این مطلب ابتدا بیان می‌کنیم که تخصیص منابع چیست و سپس، راهنمایی‌ها و نکات لازم برای انجام درست آن را شرح خواهیم داد.
1397/02/22

تحقق بهترین نوع مدیریت در آموزش

هر مدیری دوست دارد به موفقیت‌های چشم‌گیر دست پیدا کند و روزبه‌روز طعم پیشرفت‌های بزرگ‌تری را بچشد. اما واقعیت این می باشد که اولین قدم برای تجربه‌ی بهترین نوع مدیریت، توانایی برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم می باشد. اگر قادر به مدیریت «تیم» نباشیم، حتی با در دست داشتن بهترین استراتژی‌ها و مرتبط‌ترین تحصیلات هم هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود. این مطلب هم به مدیران تازه‌کار کمک می‌کند تا برای تجربه‌ی بهترین نوع مدیریت ترفندهایی بیاموزند، هم به مدیران زبده یادآوری می‌کند که چه مواردی را در مدیریت خود از قلم نیندازند.
1397/02/16

آموزش مدیریت اثربخشی در تبلیغات

هدف اصلی تبلیغات، افزایش فروش یک خدمت یا محصول می باشد. بنابراین، میزان اثربخشی تبلیغات را می‌توان از طریق تأثیر آن بر حجم فروش، ارزیابی نمود. بیشتر مدیران معتقد هستند که تبلیغات، مستقیما بر میزان فروش اثر می‌گذارد از این رو، اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی را با افزایش حجم فروش می‌سنجند. اما روش‌های مختلفی جهت ارزیابی تأثیر تبلیغات وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را مطرح می کنیم.
1397/02/14

مدیریت آموزش و زمان در کلاس های درس

معلمان برای به‌انجام‌رساندن وظایف‌شان، نیازمند آموختن مهارت‌های پیشرفته‌ی مدیریت زمان در کلاس درس می باشند. آنها باید میان دنبال‌کردن هدف‌های بلندمدتِ کلاس درس، پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشیِ آنی دانش‌آموزان و ارزیابی حجم زیادی از تکالیف و امتحانات، تعادل برقرار نمایند. درست است که وظایف کاری معلمان در ساعات کاری، زیادازحد به‌نظر می‌رسد، اما مدیریت شرایط و خالی‌کردن وقت در کلاس درس و خارج از آن باز هم امکان‌پذیر می باشد. با دراختیارداشتن مهارت کارآمد مدیریت زمان در کلاس درس، معلمان می‌توانند بازدهی خود را افزایش دهند و فراگیران‌شان را بهتر از گذشته آموزش دهند.
1397/02/10

مدیریت استعدادها و علایق و نحوه اولویت بندی

سالیان دراز در رابطه با روش استفاده، اولویت‌ بندی و مدیریت استعدادها و علایقم سردرگم و بلاتکلیف بودم. در طول چند سالی که به ارائه‌ی مشاوره در زمینه‌ی استعدادیابی و خودشکوفایی مشغول می باشم، همواره سؤالی تکراری از من پرسیده شده است: «چگونه استعدادها و علایق متفاوتم را اولویت‌بندی و مدیریت کنم؟»
1397/02/03

آشنایی با مدیریت استعداد در آموزش و کسب و کار

مدیریت استعداد از مهارت‌هایی‌ می باشد که امروزه شرکت‌ها و مدیران برای استخدام نیروهایی متناسب با فرصت‌های شغلیِ هر سازمان، به آن نیازمندند. این برنامه، مدیران را قادر می‌کند با سرمایه‌ گذاری بلندمدت در زمینه‌ی پرورش استعدادهای افراد و آموزش مهارت‌های لازم به آنان، در فرایند یافتن نیروی کار متخصص سریع‌تر و موفق‌تر عمل نمایند و در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنند. علت این می باشد که تعداد متقاضیان در مشاغل گوناگون زیاد است، اما مهارت‌های این افراد بعضا با فرصت‌های شغلی موجود در سازمان‌ها متناسب نیست. برنامه‌ی جامع مدیریت استعداد می‌تواند به‌نفع هر دو گروه باشد: هم متقاضیان مشاغل و هم سازمان‌هایی که به‌دنبال نیروی جدید برای استخدام‌ می باشند.
1397/01/31

معرفی مدیریت پروژه در آموزش

فرقی نمی‌کند که مسئول ایجاد یک وب‌سایت باشید یا قرار باشد مدیریت طراحی یک اتومبیل، انتقال یک بخش سازمان به تسهیلات و امکانات جدید یا به‌روزرسانی یک سیستم اطلاعاتی را برعهده گیرید؛ در هر صورت به‌منظور مدیریت هر پروژه اعم از کوچک یا بزرگ، باید چهار فاز یا مرحله‌ی مدیریت پروژه را بگذرانید: برنامه‌ریزی، مهیاسازی، پیاده‌سازی و تکمیل پروژه. با وجود اینکه مراحل مدیریت پروژه ویژگی‌های متمایزی دارند اما با یکدیگر همپوشانی دارند و کاملا به‌هم وابسته هستند.
1397/01/26

معرفی رفتار سازمانی

علم رفتار سازمانی به مطالعه‌ی چگونگی رفتار و تعامل افراد در گروه مربوط می‌باشد. به طور معمول این مطالعات جهت ایجاد سازمان‌های کسب‌وکاری که بیشترین کارایی را داشته باشند، اعمال می‌گردند. ایده‌ی اصلی برای مطالعه‌ی رفتار سازمانی استفاده از یک رویکرد علمی برای مدیریت کارکنان می باشد. نظریه‌های مطالعات سازمانی جهت مدیریت منابع انسانی و با هدف به حداکثر رساندن بازدهی اعضای تیم، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مطلب زیر را بخوانید تا ببینید رفتار سازمانی چیست و چه تاثیری بر سازمان دارد.
1397/01/23

توانمندسازی منابع انسانی در سازمان ها

دوره‌ی نگاه از بالا به پایین و فعالیت‌های رباتی کارمندان در شرکت‌ها به پایان رسیده است. نیروی انسانی در دهه‌های اخیر به‌عنوان یکی از منابع ارزشمند سازمان شناخته می‌شوند. با توانمندسازی منابع انسانی می‌توان مزیتی دائمی برای سازمان ایجاد نمود. وقتی کارمندان احساس توانمندی کنند، اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌ بیش‌تری دارند تا انرژی و توان خود را برای موفقیت سازمان خرج کنند. در این مطلب، ۱۰ قانون طلایی جهت توانمندسازی منابع انسانی توضیح داده شده است که می‌تواند دیدگاه هر مدیری را توسعه دهد.
1397/01/20

نحوه پیاده سازی مدیریت تغییر در سازمان ها

تغییرات سازمانی وقتی اتفاق می‌افتند که شرکت از حالت کنونی به حالت ایده‌آل خود در آینده تغییر وضعیت می‌دهد. مدیریت تغییرات سازمانی، فرایند برنامه‌ریزی و اجرای تغییرات در سازمان می باشد. این تغییرات به‌نحوی اجرا می‌شوند که برای سازمان کمترین هزینه و کمترین میزان مقاومت کارکنان را دربر داشته باشد و در عین حال از کارایی حداکثری نیز برخوردار باشد. با ما باشید تا در این مطلب شما را با مدیریت تغییر در سازمان آشنا نماییم.
1397/01/17

تاثیر مدیریت نوآوری بر آموزش و مراحل آن

روزی نیست که خبری درمورد نوآوری، ایده‌های خلاقانه در تجارت و کسب‌و‌کارهای تازه منتشر نگردد. نوآوری بیش از همیشه در مرکز توجه قرار دارد و همه‌جا بحث درمورد اثرات آن می باشد. از شرکت‌های کوچک تا غول‌های صنایعِ مختلف، همه به‌‌دنبال نوآوری جهت در اختیار گرفتن بازار و توسعه‌ی محصولات و خدمات جدید می باشند. اما نوآوری چیست و سازمان‌ها چگونه چارچوب‌های مدیریت نوآوری را اجرا می‌نمایند؟
1397/01/15

معرفی تخصیص منابع روش انجام آن

انجام پروژه‌های هر شرکت (چه پروژه‌های کوچک و چه بزرگ) نیازمند منابع انسانی و غیرانسانی می باشد. ولی چگونه باید میزان منابع اختصاص یافته جهت انجام هریک از وظایف مربوط به یک پرو‌ژه را تعیین نماییم؟ تخصیص منابع، کار بسیار دشوار و حساسی بوده که می‌تواند منجر به موفقیت یا شکست پروژه گردد، بنابراین باید آن را به‌دقت و با رعایت اصول و نکات مهمی انجام بدهیم. در این مطلب ابتدا بیان می‌کنیم که تخصیص منابع چیست و سپس، راهنمایی‌ها و نکات لازم برای انجام درست آن را توضیح خواهیم داد.
1397/01/07

مدیر منابع انسانی چه وظایفی دارد

نیروی کار، مهم‌ترین سرمایه و دارایی هر شرکتی محسوب می‌گردد. از این‌رو لازم می باشد جهت پیشرفت شرکت و دستیابی به اهداف آن، این سرمایه‌های مهم مدیریت گردند. بخش مدیریت منابع انسانی در هر شرکتی این وظیفه را بر عهده دارد. به‌همین دلیل می‌توان گفت، مدیریت منابع انسانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین واحدهای سازمان‌ها می باشد که با مدیریت خوب و حرفه‌ای خود، می‌تواند موجب رشد دائم سازمان شود، به‌نحوی که هم کارفرما و هم کارمندان از این بابت سود ببرند. طبیعی است که برای بهبود مدیریت باید ابتدا با وظایف آن آشنا بود. این مطلب به بررسی وظایف مدیر منابع انسانی می‌پردازد و کمک می‌کند یک قدم به حرفه‌ای شدن نزدیک‌تر بشوید.
1397/01/06

معرفی برنامه‌ریزی منابع سازمانیERP تاثیر آن بر ارتقای عملکرد سازمان ها

می‌توان گفت نرم‌افزار سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی که به‌اختصار به آن ERP گفته می‌شود، اصلا شبیه اسمش عمل نمی‌کند! یعنی چه؟ یعنی زمانی‌که درباره‌ی ERP صحبت می‌کنیم، برنامه‌ریزی را فراموش کنید (ERP خیلی به برنامه‌ریزی نمی‌پردازد)! منابع را هم فراموش کنید! این عبارت خیلی به‌درد‌بخور نمی باشد! ولی قسمت «سازمان» را خوب به‌خاطر بسپارید. این هدف اصلی ERP می باشد. تلاش ERP این است که تمام دپارتمان‌ها و عملیات سازمان را روی یک سیستم واحد ادغام نماید، آن هم طوری که تمام نیازهای خاص بخش‌های مختلف را رفع کند. در این مطلب، به توضیح اینکه ERP چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته‌ شده است.
1396/12/27

آشنایی با مدیریت استراتژیک منابع انسانی

هدف از مدیریت استراتژیک منابع انسانی در شرکت‌ها، کمک به کارکنان در جهت رفع نیازها و همچنین پیش‌برد اهداف شرکت می باشد. مدیریت منابع انسانی (Human resource management)، یا (HRM) با جنبه‌های تجاری مربوط به کارکنان ارتباط دارد. این جنبه‌ها شامل پرورش، مزایا، استخدام، اخراج و مسائل سازمانی می‌گردد. همچنین واحد منابع انسانی به مسائل مربوط به تعطیلات، مرخصی، اطلاعات مربوط به خدمات درمانی و مشوق‌های کاری رسیدگی می‌نماید.
1396/12/24

مدیریت منابع انسانی چه هدفی دارند

ارزشمند‌ترین منبع در هر سازمان کارکنان آن می باشند، به همین دلیل مدیریت منابع انسانی نقشی حیاتی در سازمان بر عهده دارد. این بخش مسئول فعالیت‌هایی همچون استخدام و آموزش کارکنان، ایجاد انگیزه در آنها، مدیریت حقوق و تسهیلات و پایان کار کارکنان می باشد. شرکت‌­ها اهمیت نیروی کارِ خوبِ آموزش دیده و با تجربه را می­‌دانند و در جذب و نگه­داشتن چنین نیروی ­‌کاری تمام تلاش­‌شان را می­‌کنند. تصمیماتی که منابع انسانی می­‌گیرد بر تمام بخش‌­های شرکت و بر ­کارایی آن تاثیر فروانی می گذارد.
1396/12/20

معرفی شاخص های مدیریت منابع انسانی

در دهه‌ی گذشته، واحد منابع انسانی از واحدی صرفا مدیریتی به یکی از دارایی‌های راهبردی سازمان ارتقا پیدا کرده است. مدیرانِ امروز می‌دانند که جهت اجرای راهبردی سازمان باید حتما تیمی قوی و کارآمد داشته باشند.
1396/12/13

نکات سازمانی جهت توانمندسازی منابع انسانی

دوره‌ی نگاه از بالا به پایین و فعالیت‌های رباتی کارمندان در شرکت‌ها گذشته است. نیروی انسانی در دهه‌های اخیر به‌عنوان یکی از منابع ارزشمند سازمان شناخته می‌گردند. با توانمندسازی منابع انسانی می‌توان مزیتی دائمی برای سازمان ایجاد نمود. وقتی کارمندان احساس توانمندی کنند، اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌ بیش‌تری دارند تا انرژی و توان خود را برای موفقیت سازمان خرج کنند. در این مطلب، ۱۰ قانون طلایی جهت توانمندسازی منابع انسانی توضیح داده شده است که می‌تواند دیدگاه هر مدیری را توسعه دهد.
1396/12/10

سازمان یادگیرنده چیست

سازمان‌ یادگیرنده فقط مدرن‌ترین و رایج‌ترین گرایش مدیریتی نمی باشد، این سازمان‌‌ها می‌توانند محیط‌های کاری‌ای ایجاد نمایند که در آن از تفکر خلاق استقبال می‌گردد. در این سازمان‌ها این باور وجود دارد که هر یک از کارکنان می‌تواند برای مشکلات جاری مربوط به کار، راه‌حلی ارائه کند. تنها کاری که باید انجام دهیم استفاده از پایگاه دانشی است که «توانایی تفکر انتقادی و خلاقانه، تبادل ایده‌ها و مفهوم‌ها و همکاری با سایر انسان‌ها در فرآیند تحقیق و عمل را به ما می‌دهد» (Navran Associates Newsletter 1993). در این مطلب با مفهوم سازمان یادگیرنده و اصول آن آشنا می‌گردیم و چگونگی دستیابی به آن را می‌آموزیم.
1396/12/05

معرفی مراحل مدیریت پروژه و آموزش های کلیدی

فرقی نمی‌کند که مسئول ایجاد یک وب‌سایت می باشید و یا قرار است مدیریت طراحی یک اتومبیل، انتقال یک بخش سازمان به تسهیلات و امکانات جدید یا به‌روزرسانی یک سیستم اطلاعاتی را برعهده داشته باشید؛ در هر صورت به‌منظور مدیریت هر پروژه اعم از کوچک یا بزرگ، باید چهار فاز یا مرحله‌ی مدیریت پروژه را بگذرانید: برنامه‌ریزی، مهیاسازی، پیاده‌سازی و تکمیل پروژه. با وجود اینکه مراحل مدیریت پروژه ویژگی‌های متمایزی دارند اما با یکدیگر همپوشانی دارند و کاملا به‌هم وابسته می باشند.
1396/11/30

آشنایی با آموزش الکترونیکی و تاثیر آن بر کارمندان

به نظر می‌رسد به‌جای آنکه با ورود فناوری‌های تازه، زندگی ما راحت‌تر شود، روزبه‌روز مشغله ما بیشتر گشته است و زمان کافی جهت بسیاری از امور نظیر آموزش و یادگیری را از دست داده‌ایم. امروزه به لطف گسترش اینترنت و در دسترس بودن ابزارهای نوین ارتباطی، بسیاری از افراد و سازمان‌ها در حال تغییر برنامه‌های آموزشی خود از شیوه سنتی به روش‌های الکترونیکی می باشند.
1396/11/27

معرفی هرم مدیریتی آموزش

در هر سازمان، سطوح مختلفی از موقعیت‌های مدیریتی به صورت سلسله‌ مراتبی وجود دارد. هر چه سازمان بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، لایه‌های مدیریتی آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور سنتی، در هر سازمان سه سطح مدیریت وجود دارد که با یکدیگر هرم مدیریت را تشکیل می‌دهند.
1396/11/24

تفاوت مدیریت منابع انسانی سبز با مدیریت منابع انسانی سنتی

منابع انسانی بخشی حیاتی در هر سازمان می باشد. تغییرات سریع فناوری، بعد از انقلاب صنعتی در قرن ۱۸‌ لزوم تخصصی‌شدن وظایف و جذب نیروهای متخصص را مشخص نمود. امروز همه می‌دانند که وجود نیروی انسانی مناسب در هر سازمانی یکی از ابعاد اصلیِ تولید می باشد. منابع انسانی باید طوری مدیریت گردند که تمامی افراد و اعضای سازمان را تحت پوشش خود قرار بدهد. امروز، منابع انسانی تنها معطوف به ملزومات کاری در سازمان، ارزیابی‌ها، اخراج از خدمت و سایر امور مشخص نمی باشد. این روزها مدیریت منابع انسانی به بخشی حیاتی در امور مدیریتی بدل گشته است و حتی ابعاد جدیدی ازجمله مدیریت منابع انسانی سبز به آن اضافه گردیده است.
1396/11/21

تاثیر مدیریت آموزش استعداد بر کسب و کار

مدیریت استعداد از مهارت‌هایی‌ می باشد که امروزه شرکت‌ها و مدیران برای استخدام نیروهایی متناسب با فرصت‌های شغلیِ هر سازمان، به آن نیاز دارند. این برنامه، مدیران را قادر می‌نماید با سرمایه‌ گذاری بلندمدت در زمینه‌ی پرورش استعدادهای افراد و آموزش مهارت‌های لازم به آنان، در فرایند یافتن نیروی کار متخصص سریع‌تر و موفق‌تر عمل کرده و در زمان خود نیز صرفه‌جویی نمایند. علت این است که تعداد متقاضیان در مشاغل گوناگون زیاد می باشد، اما مهارت‌های این افراد بعضا با فرصت‌های شغلی موجود در سازمان‌ها متناسب نیست. برنامه‌ی جامع مدیریت استعداد می‌تواند به‌نفع هر دو گروه باشد: هم متقاضیان مشاغل و هم سازمان‌هایی که به‌دنبال نیروی جدید برای استخدام‌ می باشند.
1396/11/14

نقش آموزش منابع انسانی در پیشرفت سازمان

آموزش منابع انسانی به معنای آموزش‌های رسمی‌ سازمان می باشد که به‌صورت همیشگی برای آموزش افراد در ضمن خدمت با هدف بهبود عملکرد آنها صورت می گیرد. آموزش منابع انسانی را همچنین می‌توان فرایندی آموزشی‌ جهت تقویت مهارت‌ها و دانش یا تغییر رفتار کارمندان در جهت کسب بیشتر دانش به‌منظور بهبود کیفیت عملکرد آنها تعریف نمود.در حالی که مفید بودن روش‌های آموزشی متعددی تا به امروز اثبات شده‌‌اند، روش‌های جدید هنوز هم در حال توسعه می باشند. از این قبیل روش‌ها می‌توان به تشخیص موقعیت، آموزش در کلاس درس، موارد مطالعاتی، نقش‌بازی کردن و آموزش بر منبای شبیه‌سازی کامپیوتری اشاره نمود.
1396/11/10

معرفی روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی صنعتی و سازمانی (Industrial-organizational psychology) را در ایران با نام روانشناسی صنعتی می‌شناسند. روانشناسی صنعتی شاخه‌ای از علم روانشناسی می باشد که نظریه‌ها و اصول روانشناسی را در سازمان‌ها پیاده می‌کند. این شاخه از دانش، بر افزایش باروری در محیط کار و مواردی همچون شرایط مناسب فیزیکی و ذهنی کارمندان متمرکز است. مطالعه رویکردها و رفتار کارکنان، ارزیابی شرکت‌ها و برگزاری دور‌ه‌های رهبری سازمان از جمله وظایف روانشناسان سازمانی است. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی جامع به این شاخه مهم روانشناسی داشته باشیم.
1396/11/05

قوانین فرهنگ سازمانی در آموزش های سازمان

تا به حال چند بار شنیده‌اید که مدیرعاملی جدید، یک روزنامه‌نگار، مشاورِ مدیر یا کارمندی درباره‌ی نیاز فوری برای تغییر فرهنگ صحبت کند؟ کسی که از تغییر صحبت می‌کند، می‌خواهد از تمامی منفی‌بافی‌هایی که کارمندان را ناراحت کرده و جلوی رشد و پیشرفت اهداف و مقاصد خوب را می‌گیرد خلاص گردد و رویکردی کاملا متفاوت را در پیش گیرد.
1396/11/03

ایجاد انگیزه و فرهنگ سازمانی در آموزش کارمندان

هر ساله فهرستی از ۵۰۰ شرکت برتر ایالات متحده‌ی آمریکا در مجله‌ی فورچون (Fortune) به چاپ می‌رسد که بر اساس درآمد سالیانه‌ی‌شان رتبه‌بندی می‌شوند. در نشستی که با حضور مدیران شرکت‌های برگزیده‌ی سال پیش برگزار گردید، ۲۷ بار تکرار واژه‌ی فرهنگ طی فقط ۹۰ دقیقه بسیار مورد توجه قرار گرفت. مدیران این شرکت‌ها معتقد می باشند فرهنگ سازمانی نقش بسزایی در موفقیت کسب‌وکارشان داشته است، اما از آنجایی که این فرهنگ به نیروهای جادویی شباهت دارد، خیلی‌ از مدیران بلد نیستند چطور کنترلش کنند و به ناچار در مدیریت فرهنگ سازمانی از حس ششم‌ خود کمک می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم به صاحبان مشاغل نشان دهیم که فرهنگ سازمانی یک معمای پیچیده‌ی حل نشدنی نمی باشد. بررسی سه پرسش اساسی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به روشن‌تر شدن مفهوم فرهنگ سازمانی و راهکارهای مدیریتی آن کمک خواهد کرد.
1396/11/02

آموزش الکترونیکی سازمان ها

به نظر می‌رسد به‌جای آنکه با ورود فناوری‌های تازه، زندگی ما راحت‌تر گردد، روزبه‌روز مشغله ما بیشتر شده است و زمان کافی برای بسیاری از امور نظیر آموزش و یادگیری را از دست داده‌ایم. امروزه به لطف گسترش اینترنت و در دسترس بودن ابزارهای نوین ارتباطی، بسیاری از افراد و سازمان‌ها در حال تغییر برنامه‌های آموزشی خود از شیوه سنتی به روش‌های الکترونیکی می باشند.
1396/10/30

رقابت در کسب و کارهای سازمانی

مزیت رقابتی چیزی است که موجب می‌گردد در نظر مشتریانِ خود بهتر از رقبایتان به‌نظر برسید. در ابتدا از این اصطلاح درمورد کسب‌و‌کارها استفاده می‌شد، ولی اکنون اصطلاح مزیت رقابتی درمورد هرچیزی، از کارکنان شرکت‌ها گرفته تا کشورها به‌کار می‌رود. در این مطلب توضیح می‌دهیم که مزیت رقابتی چیست و عوامل مؤثر در آن کدام‌اند و دلیل اهمیت آن چه می باشد. سپس نمونه‌هایی از مزیت رقابتی بیان می‌کنیم و در پایان، به مقوله‌ی مزیت رقابتیِ پایدار می‌پردازیم.
1396/10/24

آشنایی با سازمان یادگیرنده و نحوه دست‌یابی به آن

سازمان‌ یادگیرنده تنها مدرن‌ترین و رایج‌ترین گرایش مدیریتی نمی باشد، این سازمان‌‌ها می‌توانند محیط‌های کاری‌ای ایجاد نمایند که در آن از تفکر خلاق استقبال می‌گردد. در این سازمان‌ها این باور وجود دارد که هر یک از کارکنان می‌تواند برای مشکلات جاری مربوط به کار، راه‌حلی ارائه کند. تنها کاری که باید انجام دهیم استفاده از پایگاه دانشی است که «توانایی تفکر انتقادی و خلاقانه، تبادل ایده‌ها و مفهوم‌ها و همکاری با سایر انسان‌ها در فرآیند تحقیق و عمل را به ما می‌دهد» (Navran Associates Newsletter 1993). در این مطلب با مفهوم سازمان یادگیرنده و اصول آن آشنا می‌شویم و چگونگی دستیابی به آن را می‌آموزیم.
1396/10/18

معرفی تعالی سازمانی و جایگاه آن در مدیریت منابع انسانی

جهان هیچ‌گاه ثابت باقی نمی‌ماند و امروز بیشتر از هر زمان دیگری با سرعت در حال تغییر می باشد. وابستگی‌های بین سازمان‌ها، اجتماعات، کشورها و اقتصادها به‌شکل پیچیده‌ای در حال تقویت و افزایش بوده و هر سازمان برای اینکه در چنین محیطی رقابتی باقی بماند، نیاز به نوآوری و بهبود دائمی دارد. اکنون بیشتر از گذشته، سازمان‌ها باید نیازها و انتظارات ذی‌نفع‌های خود را بفهمند، بین‌شان تعادل برقرار نمایند و به‌شکلی مؤثر آنها را مدیریت کنند. مدل تعالی سازمانی، چهارچوبی برای فهم و مدیریت این پیچیدگی می باشد. این مدل عملی و کاربردی را سازمان‌های پیشرو شکل داده‌اند تا مشوقی باشد برای پیشرفت مداوم.
1396/10/16

اهمیت بکارگیری مدل های شایستگی در سازمان ها

سازمان‌های موفق درک نموده‌اند که طراحی و اجرای فرایندی مناسب جهت استخدام، آموزش و تدوین مسیر شغلی کارکنان‌شان، اهمیت بسیاری دارد. تدوین و حفظ این فرایند نه‌تنها روند استخدام را برای بخش منابع انسانی ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند، بلکه به کارکنان کنونی سازمان برای شناسایی و کسب مهارت‌هایی کمک می‌نماید که به افزایش بهره‌وری آنها در جایگاه فعلی یا آتی‌شان منجر می‌گردد. بنابراین اجرایی‌شدن مدل شایستگی، در پیشرفت و موفقیت سازمان نقش مهمی دارد. در این مطلب با انواع مدل های شایستگی و اهمیت آنها آشنا می‌شوید.
1396/10/15

معرفی سبک های مدیریت تعارض در سازمان ها

مدیریت تعارض باید به کاهش تعارض‌های عاطفی در همه‌ی سطوح و حفظ و بهبود مقداری تعارض لازم و کنترل‌شده کمک نماید و وضعیت و نگرانی‌های هردو طرف تعارض را درنظر داشته باشد. در قرن گذشته، درباره‌ی روش‌های مدیریت تعارض پژوهش‌های فراوانی صورت گرفته است.
1396/10/12

گام هایی جهت ساخت فرهنگ سازمانی قوی

امروزه‌ همه‌ی ما با نام‌هایی مانند اَپل، گوگل و فرهنگ سازمانی‌ای که در چنین شرکت‌هایی وجود دارد، آشنا می باشیم. اما همه‌ی افراد یا بنگاه‌ها امکان به کار گرفتن چنین فرهنگ قدرتمندی را ندارند و چه بسا اصلا نیازی هم به آن نداشته باشند. بنگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به دلیل ویژگی‌های متفاوت‌‌شان به فرهنگ‌های متفاوتی نیاز دارند. ما در این مطلب به ۶ گام موثر می‌پردازیم که به ساختن فرهنگ سازمانی قوی کمک می‌نماید.
1396/10/10

نکاتی جهت ارتقای فرهنگ سازمانی از زبان کارشناسان

نقشِ رهبران منابع انسانی در شکل‌گیری فرهنگ سازمانی چیست؟ این افراد برای درک بهتر فرهنگ سازمان، ارتقا آن و تبدیل شرکت به یک محیط کار عالی، چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها، از رهبران فکری صنایع، نویسندگان و کارشناسانی از اِیربی‌اِن‌بی، شاپیفای، گرین‌هاوس و شرکت‌های بزرگ دیگر، سؤال ساده‌ای را پرسیدیم. «مهم‌ترین کاری که رهبران منابع انسانی می‌توانند جهت بهبود فرهنگ سازمانی انجام بدهند، چیست؟» پاسخ‌های دریافت شده به‌ اندازه‌ی تعداد خود کارشناسان متنوع بود. این کارشناسان از حوزه‌های کاری متفاوت و از سازمان‌هایی با ابعاد، صنایع و باورهای گوناگون، پاسخ‌گوی پرسش ما بودند. هریک از آنها به‌رغمِ تفاوت‌هایشان، بینش‌های تفکربرانگیزی داشتند. در این مطلب پاسخ‌های عبرت‌آموز این ۱۲ کارشناس را با شما به‌ اشتراک گذاشته و شما را با نکات مهمی درباره‌ی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی آشنا می‌نماییم.
1396/10/08

نقش عدالت در آموزش سازمانی

مفهوم عدالت سازمانی به قضاوت‌های فردی یا جمعی درمورد عدالت یا مسائل اخلاقی بازمی‌گردد. رویکرد تحقیقاتی‌‌ای که درباره‌ی عدالت سازمانی انجام می‌گیرد، رویکردی توصیفی است و به بررسی نقش عدالت در سازمان‌ها می‌پردازد. عادلانه بودن یا نبودن یک رویداد، تا اندازه‌ای به باورهای افراد بستگی دارد. به عبارت دیگر، تحقیق درباره‌ی عدالت معمولا با توجه به رویدادهای پیشین (که قضاوت‌های افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد) و عواقب آن رویدادها در هنگام ارزیابی صورت می گیرد. این رویکرد توصیفی بیشتر روی باورها و درک افراد از عدالت تأکید دارد و به اینکه چه چیزی واقعا عادلانه است کاری ندارد. این دیدگاه تجربی، چارچوب‌های اصلی رویکرد اندیشمندانی را که می‌خواهند با استفاده از تحلیل منطقی ثابت کنند چه چیزی به طور عینی درست یا غلط است کامل می‌نماید.
1396/10/06

آشنایی با توسعه سازمانی و عوامل موثر بر آن

توسعه‌ سازمانی (OD) شامل اقداماتی برگرفته از علوم رفتاری می باشد که برای تغییر در سازمان به‌کار می‌رود. توسعه سازمانی چیست؟ توسعه‌ سازمانی مجموعه‌ی گسترده‌ای از نظریه‌ها، فرایندها و فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که هدف همه‌ی آنها بهبود سازمان می باشد. با این حال، بین توسعه‌ی سازمانی به‌طور کلی و تکنیک‌های سنتی تغییر، که در آنها هدف تغییر اندیشه و رفتار در یک شرکت با اتخاذ رویکردی جامع‌تر دنبال می‌گردد تفاوت وجود دارد. تعاریف موجود برای توسعه‌ی سازمانی فراوان می باشد، اما همه آنها بر ایده‌ی بهبود عملکرد سازمان از طریق تکنیک‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه استوار هستند.
1396/10/04

روش دیکوم (DACUM) در نیازسنجی آموزشی

دیکوم در لغت به معنی توسعه یک برنامه آموزشی می باشد (development a curriculum). در این روش کارگاهی از خبرگان یک شغل شامل نمایندگانی از کارکنانی که در حال فعالیت در آن شغل هستند، افراد با سابقه (گاهی بازنشسته) در آن شغل، اساتید مهارت های تخصصی مربوط به آن شغل، مدیران مستقیم رتبه بالاتر از آن شغل تشکیل می گردد. در این کارگاه که معمولا بین یک تا دو روز به طول می انجامد، تمام ابعاد شغل مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. از وظایف و اختیارات گرفته تا شایستگی ها و نیازهای آموزشی و حتی سرفصل و محتوا و روش اجرای دوره های آموزشی. با وجود خبرگان متعدد و نظرات مختلف آنان، استفاده از روشهای علمی و عملی در تصمیم گیری و ایجاد فضای باز و آزاد برای اظهار نظر و بروز خلاقیت تاثیر بسیاری در افزایش کیفیت نتیجه این کارگاه خواهد داشت. در نتیجه این کارگاه باید شرح وظایف شغل، شایستگی های مرتبط با شرح وظایف، سطح و حیطه شایستگی ها، شرایط احراز شغل، عناوین نیازهای آموزشی و همچنین سرفصل و نحوه آموزش هر یک از دوره های آموزشی مشخص گردد.
1396/10/03

مقایسه استاندارد ISO 29990 با دیگر استانداردهای آموزشی

استاندارد ایزو 29990، الگوی عامی را جهت بکارگیری و عملکرد متخصصان کیفیت ایجاد نموده است. این استاندارد مرجع مشترکی را برای ارائه­ دهندگان خدمات یادگیری (LSPs[1]) و مشتریان آنها، در زمینه طراحی، تکوین و عرضه خدمات تحصیلی غیررسمی (غیر از آموزش و پرورش رسمی کشورها) ارائه می­ نماید.
1396/10/02

تاثیر ایجاد فرهنگ یادگیری سازمانی بر شرکت ها

فرهنگ یادگیری سازمانی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، سیستم‌ها و عادات سازمانی می باشد که افراد و کل سازمان را حمایت و تشویق می‌نماید تا میزان دانش، شایستگی و عملکرد خود را به صورت مستمر بهبود بخشند. این فرهنگ، موجب بهبود مستمر عملکرد کارکنان و سازمان می‌گردد و دستیابی به اهداف کسب‌و‌کار، نوآوری و تواناییِ کنار آمدن با تغییرات را آسان‌تر می‌نماید. در ادامه قصد داریم به اختصار، به بیان اصول و مزایای فرهنگ یادگیری سازمانی بپردازیم.
1396/10/01

تاثیر آموزش منابع انسانی بر پیشرفت سازمان ها

آموزش منابع انسانی به معنای آموزش‌های رسمی‌ یک سازمان می باشد که به‌طور مداوم برای آموزش افراد در ضمن خدمت با هدف بهبود عملکرد آنها صورت می گیرد. آموزش منابع انسانی را همچنین می‌توان فرایند آموزشی‌ جهت تقویت مهارت‌ها و دانش یا تغییر رفتار کارمندان در جهت کسب بیشتر دانش به‌منظور بهبود کیفیت عملکرد آنها تعریف کرد. در حالی که مفید بودن روش‌های آموزشی متعددی تا به امروز اثبات شده‌‌اند، روش‌های جدید هنوز هم در حال توسعه می باشند. از این قبیل روش‌ها می‌توان به تشخیص موقعیت، آموزش در کلاس درس، موارد مطالعاتی، نقش‌بازی کردن و آموزش بر منبای شبیه‌سازی کامپیوتری اشاره نمود.
1396/10/01

استخراج شایستگی ها در نیازسنجی آموزشی

در سال های اخیر تقریبا تمام رویکردها و مدلهای مدیریت حوزه منابع انسانی به دنبال راهکارهایی جهت یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای جذب، گزینش، ارتقاء، آموزش، ارزیابی، طراحی نظام پرداخت، طراحی نظام جبران خدمت و … بوده اند.
1396/09/28

معرفی نیازسنجی آموزشی

امروزه بحث آموزش تخصصی در سازمان‌ها، یکی از مباحث مهم مدیریتی می باشد. شناخت نیازسنجی آموزشی در هر سازمانی به ویژه در شرکت‌های صنعت برق، می‌تواند به مفاهیم اساسی آموزش کمک نماید.
1396/09/28

مزایای رهبری تحول آفرین در سازمان

آیا تاکنون در گروهی بوده‌اید که در آن فردی با مشخص کردن چشم‌انداز روشنی از اهداف گروه، اشتیاق به انجام کار و توانایی انرژی بخشیدن به دیگر اعضای گروه، کنترل وضعیت را در دست بگیرد؟ ممکن است به این فرد رهبر تحول آفرین گفته شود. رهبری تحول آفرین یکی از انواع شیوه های رهبری می باشد که می‌تواند در افراد زیردست تغییرات مثبت ایجاد نماید. در این مطلب با رهبری تحول آفرین بیشتر آشنا خواهید شد.
1396/09/27

توانمندسازی کارکنان و مزایا و معایب آن برای سازمان

عواملی که بر بهره وری در سازمان تأثیر می‌گذارند، بسیار می باشند. در طول سال‌ها، توانمندسازی کارکنان حس مالکیتی را درون سازمان‌ها ایجاد نموده است. کارکنان توانمندسازی‌شده، شادتر و فعال‌تر از بیشتر کارکنان دیگری می باشند که در شرکت حضور دارند. آنها از تغییرات ایجادشده در شرکت‌شان استقبال می‌کنند. البته این توانمندسازی کارکنان چند عیب هم دارد. در این مطلب، ابتدا توانمندسازی کارکنان را تعریف می‌کنیم و بعد هم به بیان مزایا و معایب آن می‌پردازیم. هر آنچه می‌خواهید در این‌باره بفهمید، اینجا عنوان گردیده است. پس با ما همراه باشید.
1396/09/27

توسعه سازمانی چیست

توسعه‌ سازمانی (OD) شامل اقداماتی برگرفته از علوم رفتاری می باشد که برای تغییر در سازمان به‌کار می‌رود. توسعه‌ سازمانی مجموعه‌ی گسترده‌ای از نظریه‌ها، فرایندها و فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که هدف همه‌ی آنها بهبود سازمان است. با این حال، بین توسعه‌ی سازمانی به‌طور کلی و تکنیک‌های سنتی تغییر، که در آنها هدف تغییر اندیشه و رفتار در یک شرکت با اتخاذ رویکردی جامع‌تر دنبال می‌گردد تفاوت وجود دارد. تعاریف موجود برای توسعه‌ی سازمانی فراوان است، اما همه آنها بر ایده‌ی بهبود عملکرد سازمان از طریق تکنیک‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه استوار می باشند.
1396/09/17

آموزش ایجاد اعتماد توسط مدیران در محیط کار

سوالی که همیشه برای مدیران مطرح بوده این می باشد که واقعا به چه کارمندی می‌شود اعتماد کرد و در حقیقت معیارهای اعتماد کردن چیست. در این مطلب با چند اصلی که یک مدیر موفق و باهوش برای اعتماد کردن، همواره در محیط کار در نظر می‌گرفته آشنا می گردید تا بتوانید کارمندهایتان را بهتر گزینش نمایید.
1396/09/17

راهی ساده برای پیشرفت شغلی

انسان های زیادی را میشناسم که از وضعیت فعلی خود ناراضی می باشند. از حقوقشان از رتبه شغلی شان و از شان اجتماعی شان. از اتوموبیلی که سوار هستند و نگاه خانواده به خود و … . امّا کمتر دیده ام شخصی از این دسته برای تغییر شرایط خود اقدام موثر و جدی ای انجام دهد.
1396/09/12

راهکارهایی برای افزایش سرعت یادگیری

توانایی یادگیری سریع، سرمایه فوق‌العاده باارزشی می باشد. افرادی که می‌توانند مفاهیم جدید را به سرعت یاد بگیرند و درک کنند، مزیت ویژه‌ای نسبت به کسانی‌ که مدام با خود کلنجار می‌روند و همیشه هم به در بسته می‌خورند، دارند. این افراد قادر هستند اطلاعات جدیدی را که آموخته‌اند در مدت زمان کوتاهی پردازش نمایند و از مهارت‌های جدیدشان استفاده کنند.
1396/09/10

افزایش یادگیری با ۵ استراتژی

تقریبا تمام موفقیت‌ها و دستاوردها با استفاده از راهبردهای متفکرانه و بلند‌مدت و اقدامات پیوسته و مناسب حاصل گردیده است. شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد افرادی که به‌سادگی مفاهیم جدید را یاد می‌گیرند از چه روش‌ها یا راهکارهایی برای این منظور استفاده می‌نمایند. برای دانستن جواب این سؤالات در ادامه همراه ما باشید.
1396/09/08

روش های آموزش کارآفرینی به کودکان

جهانی‌شدن، بحران‌های اقتصادی، کاهش درآمد، سرعت بالای تکنولوژی و بازارهای اشتغال پویا از ویژگی‌های دنیای امروز می باشند. مدل سنتیِ داشتن یک مدرک دانشگاهی و یافتن شغلی پایدار و طی کردن پله‌های ترقی دیگر قدیمی شده است. به‌عبارت ساده به‌نظر می‌آید آینده برای نسل امروز واقعا دلهره‌آور است. دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های برتر اغلب ماه‌ها برای یافتن شغل مناسب تلاش می‌کنند. دوره‌های کارآموزیِ بدون حقوق فراوان هستند اما افراد بعد از گذراندن حدود شش ماه چیزی به‌دست نمی‌آورند. در این شرایط چطور می‌توانیم به فرزندان خود راه مناسب خلق فرصت‌ها را بیاموزیم؟ در این مقاله با ۹ روشِ بالابردن سطح اعتماد به‌ نفس در کودکان، هدایت آنها به سمت رهبری و کمک به موفقیت‌شان از طریق آموزش کارآفرینی آشنا می‌شویم.
1396/09/06

ترویج اخلاق در سازمان ها

این‌روزها زیاد درباره‌ی رفتارهای غیراخلاقی سازمان‌های مختلف و رهبران‌شان می‌خوانیم و می‌شنویم؛ سازمان‌هایی که با دروغ و دغل سر مشتری کلاه می‌گذارند و شاید هم درحالی‌که به ریش‌مان می‌خندند، پول روی پول می‌گذارند! باور به اینکه نمی‌توانیم به خیلی از سازمان‌ها و رهبران‌شان اعتماد کنیم، مایه‌ی سرخوردگی می باشد. اما تعداد رهبرانی که به اخلاق در سازمان اهمیت می‌دهند هم کم نمی باشد. روش‌های گوناگونی برای ایجاد فرهنگ اخلاق‌مدار در سازمان وجود دارد. حقیقت این است که اخلاق خوب به کسب‌وکار خوب ختم می‌گردد. پیاده‌سازی‌ برخی از این راهکارها دشوار نیست و می‌توان تقریبا آنها را در همه‌ی سازمان‌ها به‌کار گرفت. در ادامه، برخی از این راهکارهای مهم را به شما معرفی می‌نماییم.
1396/09/04

روش های رهبران موفق جهت ایجاد انگیزه در کارمندان

بسیاری از کارآفرین‌های موفق می‌گویند انگیزه‌ی اصلی‌شان «تغییر دنیا» و ساختن چیزی ماندگار می باشد، نه به دست آوردن پول زیاد. اما اکثریت بر این باور هستند که کارمندان، فراتر از هر چیز، برای پول کار می‌کنند. با این حال تجربه‌ی شخصی و نیز یکی از نظرسنجی‌های اخیرِ McKinsey survey، من را متقاعد نمود که شاید محرک‌های غیرمالی، در بلندمدت موثرتر از انگیزه‌های مالی باشند. در این مطلب با ۸ روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان که رهبران موفق از آن بهره می‌گیرند، آشنا خواهید شد.
1396/09/02

جلوگیری از استخدام نیروهای سمی

استخدام یک فرد سمّی هزینه‌ی زیادی را به سازمان و کسب‌و‌کار تحمیل می‌نماید. تحقیقات نشان داده اند که گستاخی و عدم رعایت ادب، مثل ویروس سرماخوردگی عمل کرده و خیلی سریع به همه‌ی بخش‌های سازمان سرایت و همه‌ی افراد درون یک سیستم را درگیر می نماید.
1396/08/30

توسعه و آموزش منابع انسانی در سازمان ها

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می گردد تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به طور مؤثر فعالیتشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.
1396/08/28

نقش توسعه منابع انسانی در موفقیت سازمان ها

توسعه‌ منابع انسانی بخشی از مدیریت منابع انسانی می باشد که به طور خاص با آموزش و توسعه‌ی کارمندان سازمان سر و کار دارد. توسعه‌ منابع انسانی شامل آموزش افراد بعد از استخدام، فراهم آوردن فرصت‌هایی جهت آموختن مهارت‌های جدید، توزیع منابعی که به آنها در انجام وظایف کمک می‌کنند و هر نوع فعالیتی در جهت رشد و پیشرفت کارمندان می‌گردد.
1396/08/26

آموزش پرسنل در سازمان ها

وقتی فرد مناسبی را با روش معقول و علمی جهت تصدی یک شغل انتخاب نمودیم بایستی مهارت های بدنی ، کلامی ، علایق و انگیــزه ها ، نگرش ، عادات واطلاعات کم وبیـش زیادی را به او بیاموزیم تا صلاحیت لازم جهت ایفای نقش خود در سازمان را پیدا نماید.
1396/08/24

آسان ترین راه برای پیشرفت شغلی

انسان های زیادی را سراغ داریم که از وضعیت فعلی خود ناراضی می باشند. از حقوقشان، از رتبه شغلی شان و از شان اجتماعی شان. از اتوموبیلی که سوار می شوند و نگاه خانواده به خود و … . امّا کمتر دیده ایم شخصی از این دسته برای تغییر شرایط خود اقدام موثر و جدی ای را انجام بدهد.
1396/08/22

نحوه آموزش کارمندان تازه وارد

با استفاده از توصیه‌های زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدام های بعدی سازمان تضمین نمایید.
1396/08/20

نقش آموزش پرسنل در سازمان ها

شکی نیست که آموزش پرسنل کمک بزرگی در راه پیشرفت یک سازمان بوده و در دنیای امروز شرکت ها و سازمان ها ناگزیر می باشند مدام خود را با شرایط متغییر وقف دهند و انعطاف پذیر باشند آموزش پرسنل امری اجتناب ناپذیر می باشد اما مدیران با تجربه هم از هزینه های بالای این نوع آموزش ها شاکی هستند و ابراز می کنند که نسبت به هزینه ای که شده نتیجه قابل قبولی بدست نیامده است. پس اشکال از کجاست؟ اگر آموزش لازم است چرا این آموزش ها راندمان کافی ندارند؟ مشکل از کجا می باشد؟
1396/08/14

روش تجزیه و تحلیل سازمان ها

در این روش واحد تحلیلی به جای شغل و فرد، سازمان می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل سازمان، “رسالت، ماموریت، اهداف و استراتژی های سازمان، نقاط قوت ، ضعف، تهدیدها و فرصت ها در افق های حال و آینده” در نظر گرفته شده و بر اساس آن، فاصله مطلوب و موجود سازمان در نیروی انسانی و سپس نیازهای آموزشی کارکنان سازمان جهت نیل به وضع مطلوب مشخص می شود.
1396/08/10

روش ‏های آموزش به پرسنل

بعد از استخدام کارمند و آن‌گاه که بخواهیم مسئولیت معینی را به وی بسپاریم، شرط نخست آن است که سمت و شغل او با میزان کاردانی و تجربه‏ اش هم پایه باشد. به تأکید باید بگوییم که سپردن یک ‏پست والا و یک مسئولیت سنگین هم‌چون مدیریت یکی از بخش‏ های هتل به یک کارمند جدید، اقدامی اشتباه ‏آمیز خواهد بود. برای آنکه بتوانیم چنان شغلی را به فردی واگذار نماییم، در گام اول می‏ بایست که انگیزهٔ پذیرش مسئولیت را در او به‌وجود آوریم و یا از وجود آن اطمینان داشته باشیم و به استحکام نیروی انگیزش کارمند پی‏ببریم.
1396/08/09

معرفی استاندارد آموزش ISO 10015

استاندارد جهانی ایزو 10015 توسط کمیته فنی ISO/TC176 مدیریت و تضمین کیفیت و کمیته SC3 تهیه گردیده است. عوامل مختلفی نظیر “عدم شناسایی نیازهای آموزشی صحیح کارکنان ،عدم توجه به مشاغل در برآورد نیازهای آموزشی تعیین نیازها و نه شناسایی نیازها ، فقدان اهداف و استراتژی های آموزشی ،‌ضعف در طراحی محتوا و برنامه آموزشی، عدم توجه به مسائل مربوط به اجرای دوره های آموزشی ،‌عدم ارزیابی مناسب از تامین کنندگان آموزشی ،‌مشخص نبودن نتایج آموزش و بسیاری از عوامل دیگر” نمایندگان 22کشور جهان را در دسامبر 1999 بر آن داشت تا پیش نویس اصلی استاندارد آموزش ایزو 10015 را طراحی و به عنوان راهنمایی جهت فعالیت های آموزشی سازمان ارائه دهند.
1396/08/08

آموزش و نقش آن در توسعه منابع انسانی

در این مطلب به مفهوم آموزش و نقش آن در توسعه ی مدیریت منابع انسانی پرداخته شده است. هم چنین در ادامه نقش افراد مرتبط با آموزش منابع انسانی، به خصوص مدیر سازمان، بررسی گردیده و راهکارهایی جهت بهینه شدن آموزش و ارتقاء سطح سازمان از طریق آموزش بیان شده است.
1396/08/03

توسعه منابع انسانی در سازمان

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی باعث می گردد تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به طور مؤثر فعالیتشان را ادامه و بر کارایی خود اضافه نمایند. از طرفی از مهمترین خصیصه سازمان های امروزی تغییر و تحول می باشد، درچنین شرایط محیطی پیچیده و متنوع با تحولات سریع، اگر نتوانیم متناسب با این تغییرات، سازمان، مدیران و کارکنان را همگام سازیم، قربانی آن می گردیم. لذا نیاز به یادگیری سازمانی امروزه به خوبی در تمامی سطوح سازمان ثابت شده است. به گونه ای که تحقیقات صورت گرفته، ارتباط مثبت میان سرمایه گذاری بر آموزش در بهره‌وری سازمانی را نشان داده است. در این راستا لازم است فرایند، منابع و اقدامات لازم آموزشی در سازمان شناسایی و در یک مدل علمی متناسب برنامه ریزی گردد. چرا که آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی می باشد که در سطح فردی باعث ارزشمندی و رضایت مندی فرد و در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان می گردد.
1396/08/02

تئوری های ارزشیابی آموزشی

سابقه ارزشیابی آموزشی چندان طولانی نمی باشد. از بُعد علمی تا سال 1965 م کار چندان مهم و قابل توجهی در این زمینه وجود نداشت. به تدریج نیاز به ارزشیابی فعالیتها و تعیین اثر بخشی و کارآمدی برنامه های عمومی و ضرورت داوری درباره موفقیت برنامه های آموزشی احساس گردید. از اواسط دهه 1970 میلادی ارزشیابی آموزشی به عنوان رشته ای مستقل رسمیت یافت و از این تاریخ به بعد دستخوش تغییر و تحولات شگرفی گردید. در این تغییر و تحول اندیشمندانی چون کرونباخ[1] ، دانیل ال. استافل بیم [2]، بلوم، تایلر، بی بای، ولف، ویس، کوک و ورتن ساندرز، سهم بزرگی داشته و کمک های فراوانی نموده اند.
1396/08/01

از سازمان یادگیرنده تا سازمان یاددهنده

در دهه ۸۰ و ۹۰ سازمان ها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند که باید جهت مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند. اما با این تفاوت که سرعت یادگیری سازمانی بایستی سریعتر از سرعت تغییرات محیطی باشد. بنابراین، مفهوم یادگیری سازمانی مطرح و به سرعت مورداستقبال قرار گرفت. اما در هزاره جدید بسیاری از سازمان های جهانی معتقد هستند که فقط سازمان یادگیرنده کافی نمی باشد، بلکه بایستی به سازمان یاددهنده مبدل شوند. این مطلب درصدد توضیح سازمان یاددهنده می باشد.
1396/07/28

تشویق دانشگاه های دارای برنامه ترویج علم

رئیس جمعیت توسعه علمی کشور اظهار داشت: پیشنهاد می کنم دانشگاه‌هایی که دارای برنامه ترویج علم می باشند مورد تشویق قرار گیرند.
1396/07/25

معرفی یادگیری الکترونیکی

یادگیری الکترونیکی در منابع مختلف با عناوین دیگری نیز به کار می رود که می توان به مواردی هم چون آموزش مبتنی بر وب، آموزش مبتنی بر رایانه، یادگیری شبکه ای، آموزش متصل، آموزش از راه دور، یادگیری آنلاین، و یادگیری مجازی اشاره نمود.
1396/07/22

تئوری یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی، به نقل از آرگریس و شاون، محصول پرس وجو و تحقیق در سازمان می باشد، بدین مفهوم که هر زمان عواقب مورد انتظار یک فرآیند کاری مغایر با نتایج واقعی به دست آمده باشد، یک فرد (یا گروه) به پرس وجو و تحقیق مشغول می گردد تا علت این تناقض را درک نموده و در صورت لزوم برای حل و فصل مشکل اقدام نماید.
1396/07/20

نقش آموزش در پیش برد اهداف سازمان

در دنیای در حال تغییر کنونی آموزش و پزوهش در سازمانها و نهاد ها به دلایل فراوان به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر پذیرفته شده است. تغییرات سریع و عمیق علمی سبب شده است که هر از چند گاهی نظریات، تکنیک ها و روشهای جدیدی وارد عرصه زندگی شود بنابراین برای ادامه حیات به ناچار باید آنان را آموخت و بعضی از روش ها و سیستم های قدیمی را که کارآیی ندارند، کنار نهاد.
1396/07/16

موانع موجود در جانشین پروری سازمان ها

طرح های استعدادیابی وجانشین پروری در کنار تمام مزایا و پیامدهای مثبت خود، با ریسک، چالش ها و مخاطراتی نیز روبرو می باشند. اطلاع از وجود این موانع و مخاطرات نباید سازمان ها را از تلاش برای طراحی و استقرار فرآیندهای جانشین پروری باز دارد. این اطلاع از آن جهت مفید می باشد که به سازمان ها فرصت می دهد تا به اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بر چالش ها و ریسک ها بیاندیشند و بپردازند.
1396/07/10

اصول جانشین پروری در سازمان ها

تحقیقات ثابت کرده اند که افراد مستعد، سازمانی را به دو منظور انتخاب می نمایند، آینده شغلی و موفقیت های ادامه دار سازمان. در حقیقت، کیفیت برنامه ریزی جانشین پروری و موفیت های ادامه دار سازمان به شدت به هم وابسته می باشند. یکی از عوامل موفقیت سازمان هایی که برنامه جانشین پروری موثری را توسعه داده و اجرا می کنند این می باشد که این قبیل سازمان ها، چند اصل کلیدی برنامه ریزی جانشین پروری را شناخته و رعایت می کنند. این اصول در ادامه مطلب معرفی خواهند شد.
1396/07/10

تفاوت سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی

یاذگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مفاهیم مترادفی ندارند. یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی می باشد. بنابراین باید میان یادگیری سازمانی به مفهوم افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی تفاوت قائل شد.
1396/07/07

نکات کلیدی در مدیریت کار و زندگی

در شرایط امروزی با وجود شرایط فشرده کاری به سختی می‌توان تعادل میان زندگی شخصی و کار را به نحو رضایت بخشی حفظ نمود که همین امر در بسیاری از موارد به خستگی مفرط منجر می گردد.
1396/07/05

ارتقا در فضاهای آموزشی

مدیرکل تربیت ‌بدنی وزارت‌ آموزش‌ و پرورش ‌اظهار داشت رفع مشکلات حوزه آموزش ‌و پرورش به همکاری مردم و مسئولان نیازمند می باشد.
1396/07/04

تاثیر الگوی کرک پاتریک بر اثر بخشی آموزش

اغلب مدل های ارزشیابی مشهور در سنوات گذشته براساس الگوی ارزشیابی آموزشی چهارسطحی بنا گردیده اند که نخستین بار توسط کرک پاتریک(1959) ارائه گردیده بود. این الگو به عنوان الگویی جامع ، ساده و عملی برای بسیاری از موقعیت های آموزشی توصیف شده بود و به وسیله بسیاری از متخصصان به عنوان معیاری در این حوزه شناخته می گردد.
1396/07/01

تفاوت استاندارد ایزو 29990 با سایر استانداردها

بهره‌گیری از الگوی استاندارد ایزو 29990 به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا جهت خدمات یادگیری ارائه دهندگانی را انتخاب نمایند که زمینه ارتقای شایستگی را برایشان فراهم ساخته و می‌تواند برای صدور گواهینامه ارائه دهندگان خدمات یادگیری نیز مورد استفاده قرار گیرد. هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات پایه برای ارائه دهندگان خدمات یادگیری در تحصیلات غیررسمی و آموزش است.
1396/06/29

معرفی استاندارد ایزو 29990

تا چند سال پیش سازمان ها جهت دریافت استاندارد ایزو مرتبط با آموزش به سراغ ایزو 10015 می رفتند و با توجه با ماهیت آن که یک استاندارد راهنما است نمی توانست برای سازمان ها جذاب باشد، بنابراین سازمان بین المللی ایزو در سال 2010 استاندارد ایزو 29990 که یک استاندارد با ماهیت صدور گواهینامه می باشد را معرفی نمود.
1396/06/29

آشنایی با مربی گری و منتورینگ

امروزه بسیاری از آموزش های انجام شده در سازمان ها به طور فشرده و کوتاه صورت می گیرد، به همین جهت اهمیت مربی گری بر شغل پیش از پیش احساس می گردد.
1396/06/24

معرفی مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت می باشد که در مراکز آموزشی اجرا می گردد. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی جهت رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی می باشد.
1396/06/22

یادگیری سازمانی چیست

در این مطلب توان آفرین یک تعریف کلی از یادگیری سازمانی را برای شما عزیزان توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.
1396/06/20

اهمیت آموزش برای کارکنان دولت

آموزش ضمن خدمت در حقیقت یکی از راه های اصولی و منطقی جهت هدایت تلاش های کارکنان در سازمان ها می باشد و سبب بکارگیری استعداد‌های نهفته ، به کاراندازی قدرت تخیل و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم می گردد.
1396/06/19

منتورینگ استراتژی مهم برای حفظ کارکنان نمونه

هر فردی برای موفقیت نیاز به یک راهنما دارد. این راهنما می‌تواند معلم، والدین، خواهر، برادر، یک قهرمان سیاسی یا شریک تجاری او باشد. به چنین فردی منتور می‌گویند. منتور کسی است که دانش و تجربیات خود را در اختیار فردی کم‌تجربه‌تر بگذارد.
1396/06/19

رابطه فرسایش شغلی و رفتار اخلاقی در محیط کار

در این مطلب از توان آفرین رابطه ی میان فرسایش شغلی و رفتار اخلاقی در محیط کار را در قالب یک مقاله برای شما عزیزان مطرح خواهیم کرد.
1396/06/13

رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن

نیروی انسانی ، مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین عامل، از منابع مختلف تولید می باشد. عامل انسانی در سازمان، کلیه کارکنان شاغل در سازمان اعم از مدیران، سرپرستان، کارشناسان، کارمندان و کارگران را در سطوح مختلف شغلی دربرگرفته و اشتغال از جمله مسائلی است که همیشه، دولت‏ ها و ملت‏ ها را به خود مشغول نموده است. هر چند شغل و حرفه به ظاهر، به بعد معیشتی انسان‏ ها ارتباط دارد، ولی با بعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آنان نیز دارای ارتباطی تنگاتنگ می باشد.
1396/06/11

تاثیر کانون های ارزیابی در کشف استعدادها

چگونه استعدادهای سازمان را در زمینه های مختلف برای انتصاب در مشاغل کلیدی و مدیریتی شناسایی نماییم؟ در حال حاضر در اکثر سازمان های ایران، ارزیابی ها بر اساس سوابق تحصیلی و شغلی فرد، شناخت موردی و شخصی از داوطلب و سایر اطلاعات احتمالی صورت می‌ گیرد. این روش دقت کافی نداشته و متکی به اطلاعات پراکنده ای می باشد که رابطه آنها با شایستگی های مورد نیاز و معیارهای سازمان روشن نمی باشد. چنین ارزیابی هایی به دلیل عدم توجه به ابعاد مختلف و تأثیر دیدگاه ارزیاب از دقت کافی برخوردار نیستند. در مقابل، کانون های ارزیابی از تکنیک ها، روش ها و ابزارهای متعددی برای ارزیابی استفاده می نمایند تا بتوان فرد را از زوایا و ابعاد مختلف مورد سنجش قرار داد.
1396/06/09

آشنایی با کانون های ارزیابی

کانون ارزیابی و توسعه با استفاده از ابزارها و روش های مدرن و جدید و متنوع به سازمان کمک می کند تا علل رفتار انسان ها را درک نموده و رفتار آنان را در آینده پیش بینی کنیم.
1396/06/08

معرفی تجزیه و تحلیل شغل و تدوین شرح وظایف

تجزیه و تحلیل شغل فرآیندی جهت مشخص نمودن وظایف و مهارت های مورد نیاز شغل و سایر خصوصیات افراد مناسب به منظور انجام آن می باشد که از این طریق می توان به معیاری جهت سنجش میزان انطباق ویژگی های یک مستخدم با یک شغل دست یافت.
1396/06/06

الگو های نوین نیازسنجی آموزشی در سازمان ها

نتایج پژوهشی نشان داده اند که جهت نیازسنجی نیازهای سازمانی کارکنان، الگوهای مناسب دارای شرایطی می باشند که در این مطلب آن ها را مطرح خواهیم نمود.
1396/06/05

نشانه های ابتلا به فرسایش شغلی

در این مطلب از توان آفرین برای شما عزیزان 10 نشانه از نشانه های ابتلا به فرسایش شغلی را مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.
1396/05/29

فرسایش شغلی و عوامل موثر بر آن

یکی از معضلات موجود میان کارکنان ابتلا به فرسودگی ناشی از کار می باشد که قدرت آنان برای کار کردن کم شده و بیشتر اوقات خسته و ناتوان می گردند. همچنین نشانه های بیماری فیزیولوژیک مانند سردردهای مکرر، تهوع، اختلال در خوابیدن و تغییر عادات مربوط به غذاخوردن در این افراد مشاهده می گردد. افرادی که دچار فرسودگی شغلی می شوند تمایل دارند خود یا شغلی که به عهده دارند، سازمان محل کار و به طور کلی، زندگی خود را بی اعتبار جلوه داده و این احساس را پیدا می کنند که پیشرفت شخصی آنها کند است و به این نتیجه می‌رسند در گذشته نیز قادر نبوده‌اند پیشرفت شخصی زیادی داشته باشند و در آینده نیز پیشرفتی نخواهند داشت.
1396/05/26

تعادل میان کار و زندگی

اغلب افراد شاغل علاوه بر کار اجتماعی خود مسئولیت های دیگری از جمله نقش همسری، نقش پدر و نقش مادر را در زندگی خود ایفا می کنند که حفظ تعادل میان این مسئولیت ها ،گاه ساده به نظر نمی رسد و مشکلاتی را در زندگی ایجاد می کند.
1396/05/24

یادگیری بر اساس گرانت

استفاده از تمام ظرفیت کارکنان در توسعه یادگیری از مهم ترین عوامل در فرآیند آموزش و یادگیری می باشد. نظام گرانت در پژوهش های مختلف عمدتا در صدد حل مسایل و مشکلات مخاطبان بوده که بایستی از پیش، شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.
1396/05/22

اثربخشی آموزشی

ضرورت آموزش یک امر طبیعی می باشد. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی بوده، براساس اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌نمایند و اجرای هر دوره متضمن سرمایه گذاری هنگفتی می باشد لذا آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی و بازدهی حاصل از آنها برای مدیران بسیار بااهمیت می باشد. ارزشیابی یکی از مهمترین مراحل برنامه ریزی آموزشی بوده که انجام صحیح آن اطلاعات بسیار مفیدی را درباره چگونگی طرح ریزی و اجرای برنامه های آموزشی دراختیار می گذارد و مبنای مفیدی جهت ارزیابی عملکرد آموزشی مراکز آموزشی به دست می دهد. اگر اهداف را به صورت وضع مطلوب سازمان در آینده تعریف کنیم، اثربخشی سازمان عبارت از درجه یا میزانی است که سازمانها به هدفهای موردنظر خود نائل گردند.
1396/05/19

توسعه شایستگی مدیران در سازمان

توسعه رهبری اندیشه و تفکری می باشد که به واسطه آموزش در مهارت ها و توانایی های فرد صورت می گیرد. بنابراین رهبری به عنوان یک فعل و انفعال پیچیده بین رهبر منتخب شده و محیط سازمانی و اجتماعی نشان داده شده است. فرض اساسی این می باشد که رهبری اثربخش به واسطه توسعه فردی رهبران و اینکه رهبری می تواند مضاف بر سازمان ها اثربخشی اجتماعی و عملیاتی را بهبود بخشد صورت می گیرد. توسعه رهبری می تواند به عنوان گسترش ظرفیت جمعی اعضای سازمان به منظور بکار گرفتن موثرتر در نقش ها و فرایندهای رهبری تعریف گردد. بجای تمرکز بر توسعه رهبر که سرمایه انسانی افراد را می سازد، توسعه رهبر متمرکز بر ایجاد سرمایه اجتماعی سازمان ها می باشد.
1396/05/12

آموزش تجزیه و تحلیل شغل

در عمق بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیریت منابع انسانی نیاز به اطلاعات کامل و دقیق در ارتباط با شغل، احساس می گردد. بنابراین تجزیه و تحلیل شغل به عنوان یک پیش‌نیاز و سنگ‌بنای اساسی فعالیت‌های مدیر منابع انسانی مطرح می باشد. تجزیه و تحلیل شغل یک فرایند جامع برای کسب اطلاعات شغلی معتبر برای کمک به تصمیم‌گیری مدیر بوده و هدف آن استخراج اطلاعات مربوط به جنبه‌های مختلف شغل است. تجزیه و تحلیل شغل برای نوشتن شرح شغل، بیان رسمی مسئولیت‌ها، وظایف شغلی و شایستگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در انجام شغل، ضروری می باشد.
1396/05/10

تعریف منتورینگ در دهه اخیر

بسیاری از افراد وقتی واژه منتورینگ (Mentoring) به گوششان می خورد، در ذهن آنها بیشتر ارائه مشاوره یا راهنمایی های مدیر با­سابقه اجرایی به یک کارمند تازه کار تداعی می گردد. در این معنا وظیفه رهبر ­ارشد هر سازمانی این می باشد که کارکنان خود را نسبت به مسیر شغلی هدایت نماید، به آنها پیمودن مسیر انجام کار را نشان داده و هر آنچه که برای پیش روی او نیاز می باشد را در اختیارش گذارد. اما مفهوم منتورینگ در دهه اخیر بسیار تغییر کرده است.
1396/05/10

جانشین پروری در سازمان ها

تحقیقات نشان داده اند که افراد مستعد، یک سازمان را به دو جهت انتخاب می کنند، آینده شغلی و موفقیت های ادامه دار سازمان. در حقیقت، کیفیت برنامه ریزی جانشین پروری و موفقیت های ادامه دار سازمان به شدت به هم وابسته می باشند.
1396/05/07

یادگیری سازمانی راهی جهت دستیابی به مزیت های رقابتی

پیش تر سازمان‌ها در محیطی پایدار قرار داشتند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش‌بینی بودند، به طوری که مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی نمایند. اما امروزه محیط به شدت در حال تغییر می باشد.
1396/05/05

تاثیر سرمایه اجتماعی و انتقال دانش بر یادگیری سازمانی در شرکت های دانش بنیان

پژوهش حاضر به‌ دنبال طراحی چارچوبی توسعه‌ یافته و نظام‌مند در رابطه با مفاهیم سرمایه‌ اجتماعی، نقش میانجی‌گری انتقال دانش و یادگیری سازمانی در ارتباط با هم و در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می باشد.
1396/05/01

یادگیری تیمی نیاز امروز سازمان های پیشرو

در سازمان های پیچیده امروز تیم‌ها اهمیت بیشتری می‌یابند. یادگیری تیمی به این معنا است که تیم‌ها قادر باشند به عنوان یک هویت واحد فکر کرده، خلق کنند و بیاموزند، متفکرین زیادی از جمله «سنگه» و «پاولوسگی» به اهمیت یادگیری تیمی خصوصا به عنوان پلی برای حصول یادگیری سازمانی اشاره کرده‌اند.
1396/04/25

تاثیر یادگیری الکترونیکی بر آموزش سازمانی

در دنیای امروزه یادگیری الکترونیکی مفهومی مهم در آموزش عالی می باشد و برنامه های متنوعی در این زمینه در سطوح بسیاری از سازمان ها اجرا می شود.
1396/04/24

اهمیت توسعه کارآفرینی در بسترهای آموزشی

امروزه لازم است که آموزش های مبنی بر کارآفرینی در دانشگاه ها داده شود تا فارغ التحصیلان با رویکرد کارآفرینی و با توجه به امر اقتصاد مقاومتی بتوانند برای خود و همچنین قشر کم سواد جامعه ایجاد اشتغال و درآمد کنند.
1396/04/22

تاثیر هوش فرهنگی بر رفتار شهروندی سازمانی

در این مطلب رابطه هوش فرهنگی و رفتار شهروندی سازمانی مدیران آموزشی بررسی می گردد.
1396/04/20

بررسی رابطه بین آموزش و ریسک سازمانی

آموزش سازمانی از اصول مهم در تضمین یک عملیات ایمن می باشد که در این مقاله رابطه میان آموزش و ریسک سازمانی بررسی می گردد.
1396/04/19

مزیت های آموزش های سازمانی را بشناسید

امروزه سازمان های بزرگ هزینه های بسیاری را صرف آموزش کارکنان خود می کنند. پژوهش های مختلف نشان داده اند که آموزش های سازمانی کارکنان مزایای بسیاری را برای آن سازمان به همراه دارد.
1396/04/17

رابطه آموزش های سازمانی با ارتقاء بهره وری کارکنان

آموزش های درون سازمانی از عوامل موثر بر ارتقاء انگیزه و بهره وری بر روی کارکنان سازمان می باشد. که در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود.
1396/04/16

رابطه سلامت سازمانی در مدارس با عملکرد مدیران

در این مقاله رابطه سلامت سازمانی در مدارس با عملکرد مدیران آموزشی بررسی می شود.
1396/04/14

نقش شاخص های مدیریتی در موفقیت سازمان ها

یکی از شاخص های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی است که در خدمت مدیریت قرار می گیرد.
1396/04/13

ضرورت آموزش نیروی انسانی

آموزش های نیروهای انسانی از عوامل بسیار موثر در کارکرد سازمان ها می باشد که در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.
1396/03/21

نقش منابع انسانی در سازمان

آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارزشمندی و رضایت مندی فرد و در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان می شود.
1396/03/21

ارتباط فناوری اطلاعات با توسعه منابع انسانی

در مفهوم جدید توسعه منابع انسانی، انسانهای سازمانی بایستی به کیفیتهایی مجهز شوند که هیچگونه مشکلی با سازمان نداشته باشند و با دلسوزی و تعهد و بینشی علمی، تمام توانمندیها، انرژی،‌تخصص و فکر خود را در راستای تحقق مأموریتهای سازمانی قرار دهند و دائماً برای سازمان ارزشهای فکری و کیفی جدیدی تولید کنند.
1396/03/21

ضرورت آموزش های کارکنان دولت

یکی از عوامل اصلی در سازمان، آموزش ضمن خدمت کارکنان آن سازمان می باشد که باعث شکوفایی استعدادهای نهفته می شود.
1396/03/21

شرایط موردنیاز در آموزش کارکنان

مسئولین واحدهای سازمانی، ناگزیرند به موقعیت و موفقیت سازمان خود بیاندیشند و یکی از گزینه ها برای بالاتر بردن رشد علمی سازمان حضور کارکنان در دوره های آموزشی ضمن خدمت است. سرپرستان معتقدند که دوره های آموزشی ضمن خدمت می تواند قابلیت های دانشی و مهارتی و نگرش مناسبی را در کارکنان پرورش دهند. با این همه، گاه عوامل زمینه ساز تغییر رفتار درکارکنان را مورد غفلت قرار می دهند؛ که چنین غفلتی تمام تلاشهای آنان را در راستای بهبود سازمان با ناکامی روبرو می سازد.
1396/03/20

نقش آموزش سازمانی در بهسازی و توسعه در هزاره سوم

توانایی کارکنان یک سازمان در انجام وظایفشان نقش مهمی در رسیدن به اهداف دارد. که با آموزش های سازمانی این امر محقق می گردد.
1396/03/20

نقش آموزش سازمانی در تحول سازمانی

یکی از عوامل مهم در آموزش سازمانی ساختار توانمند سازمان یادگیرنده می باشد که در این راستا توانمندسازی کارکنان، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش از ابزارهای مهم این امر می باشند.
1396/03/08

نقش آموزش سازمانی در افزایش تولید ملی

آموزش سازمانی نیروهای انسانی امری ضروری است زیرا مهم ترین رکن هر نظامی را نیروی انسانی تشکیل می دهد.
1396/03/08

تاثیر آموزش سازمانی در بهره وری از فرآیند تولید

کلید موفقیت سازمان ها در اثربخشی آن هاست و این امر زمانی تحقق می پذیرد که آموزش سازمانی انجام شود.
1396/03/07

استفاده از فناوری های نوین در آموزش سازمانی

تحقق اهداف توسعه کشور و دسترسی به بازارهای بین المللی نیازمند تبدیل سازمان ها به سازمان یادگیرنده است و از همه مهمتر آموزش الکترونیکی است.
1396/03/03

ارزشیابی آموزش بر اساس معیارهای استاندارد بین المللی

یکی از ابزارهای مهم در مدیریت موثر، آموزش و بهسازی می باشد که در این مقاله به این امر ضروری پرداخته شده است.
1396/03/02

عوامل موثر بر کاهش اثر بخشی آموزش های سازمانی

آموزش های سازمانی در عصر امروز بسیار قابل توجه می باشند، و برای دستیابی به اهداف متعدد این نوع آموزش ها ضروری اند.
1396/03/01

شناخت عوامل موثر بر تاثیرگذاری آموزش های سازمانی

در دنیای امروزه آموزش سازمانی امری مهم بوده و جهت اثربخشی هرچه بیشتر این آموزش ها بایستی بروزرسانی در آنها صورت گیرد.
1396/02/31

یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانی

طراحی الگوی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری الکترونیکی به رفتار با توجه به گروه بندی عوامل مرتبط با انتقال یادگیری و بهره گیری از الگوی ارزیابی یادگیری الکترونیکی و انتقال آموزش در سازمان ها امروی مهم و ضروری می باشد.
1396/02/30

آموزش سازمانی بر اساس آموزه های اسلام

یکی از روش های بهبود آموزش در سازمان ها استفاده از اصول و آموزه های اسلامی می باشد.
1396/02/30

رشد اقتصادی در مسیر آموزش سازمانی

برای آنکه سازمان ها بتوانند در رقابت های جهانی نقش پررنگی داشته باشند بایستی نیروی انسانی خود را تقویت کنند و آموزش های سازمانی خود را ارتقا ببخشند.
1396/02/30

تأثیر ارزیابی بر عملکرد آموزش سازمان ها

بهبود مستمر بایستی سرلوحه فعالیت تمام سازمان ها قرار گیرد تا بقاء آنها ادامه یابد. بنابراین بررسی عملکرد آموزش های سازمانی امری مهم در بهبود وضعیت آنها می باشد.
1396/02/27

نقش آموزش سازمانی و تأثیر آن بر توانمندی سرمایه انسانی

شناخت عوامل مؤثر در بهره وری یکی از راه های موفقیت در آموزش است، علی الخصوص آموزش که منجر به یادگیری گردد.
1396/02/26

تاثیرات موثر آموزش نظریه تبادل اجتماعی بر تعهد سازمانی

آموزش سازمانی در زمینه تبادل اجتماعی بر رفتار مدنی سازمان و همچنین تعهد سازمانی امری ضروری بوده و باید مورد بررسی قرار گیرد.
1396/02/25

پیامدهای عدم وجود نیازسنجی در آموزش های سازمانی

فقدان نظرسنجی در آموزش های سازمانی امری ضروری است که بایستی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
1396/02/25

نقش آموزش سازمانی در تولید ملی و سرمایه های انسانی

با توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین رقابت های جهانی نقش آموزش های سازمانی پررنگ تر از قبل شده است.
1396/02/25

افزایش ارتقاء اثربخشی آموزش کارکنان در آموزش های سازمانی

از آنجایی که در دنیای امروز آموزش کارکنان سازمانی امری مهم و ضروری می باشد لذا بسیاری از سازمان ها دوره های آموزشی متناسبی را برای کارکنان خود فراهم نموده اند.
1396/02/25

نحوه ی تأثیرگذاری راهکارها در آموزش سازمانی

یکی از عوامل موثر در موفقیت آموزش های سازمانی گرفتن تصمیمات مناسب جهت حل مسائل و مشکلات سازمان می باشد.
1396/02/25

اصلی ترین گام در اثربخشی آموزش های سازمانی

امروزه سازمان ها به دنبال جذب افراد برای انجام فرآیندهای خویش هستند و برای حفظ سرمایه انسانی خود بسیار تلاش می کنند. اجرای آموزش های سازمانی سبب رشد و بقای نیروی انسانی می گردد.
1396/02/20

آموزش سازمانی مؤثر در توسعه ی منابع انسانی در جهت تولید ملی

نیروی انسانی و آموزش سازمانی و ضمن خدمت از شاخصه های مهم در کشورهای توسعه یافته است، چرا که هیچ سازمانی بدون نیروی انسانی قادر به ادامه حیات خود نمی باشد.
1396/02/19

شناخت آسیب های آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان های دولتی

آموزش های سازمانی ضمن خدمت سبب توسعه قابل توجهی در قابلیت های دانشی و مهارتی کارکنان سازمان های دولتی می گردد. از این رو امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته بخش قابل توجهی از درآمد افراد صرف آموزش نیروی انسانی می شود.
1396/02/19

شناخت آسیب های مدیریت سازمانی

امروزه نیاز به مدیریت در نظام های آموزشی و سازمانی امری حیاتی است. از این رو ارائه راهکارهایی جهت مدیریت سازمان های آموزشی ضروری می باشد.
1396/02/17

آموزش سازمانی چیست

آموزش از عوامل بسیار موثر در تغییر رفتار و ارتقاء مهارت منابع انسانی می باشد. که در این مطلب تعریفی کلی از آموزش سازمانی را به شما عزیزان ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.
1396/02/16

نقش آموزش در اهداف سازمانی

در دنیای متغیر امروزی آموزش و پژوهش در سازمانها و نهاد ها به دلایل بی شماری به عنوان امری ضروری مورد قبول می باشد . تغییرات سریع و عمیق علمی باعث شده که هر از چند گاهی نظریات ، تکنیک ها و روشهای جدیدی پا به عرصه زندگی گذاشته و لذا برای ادامه حیات به ناچار باید آنان را آموخت و برخی از روش ها و سیستم های قدیمی فاقد کارایی را کنار گذاشت.
1396/02/15

جوانان مدرک گرا بجای مهارت گرا

انگیزه جوانان برای ورود به دانشگاه و دریافت مدرک در حالی افزایش یافته که «مدرک تحصیلی» در اولویت نخست شرایط استخدام غالب دستگاه‌ها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی قرار دارد. اما در این میان جایگاه آموزش های سازمانی و مهارتی کجاست؟
1396/02/13

ایزو 29990 چیست

جدید ترین استاندارد تدوین شده در زمینه آموزش استاندارد ۲۹۹۹۰ هست که در سال ۲۰۱۰ توسط BSI (موسسه استاندارد بریتانیا) تدوین شد.
1396/02/11

کارگاه آموزشی تکنیک های فروش و بازاریابی با رویکرد مدیریت کسب و کار

کارگاه آموزشی تکنیک های فروش و بازاریابی با رویکرد مدیریت کسب و کار مورخ 27 بهمن ماه با ارائه دکتر کامران صحت
1395/10/28

مدیریت دانش

کارگاه آموزشی مدیریت دانش بر اساس ایزو 9001 نسخه 2015 مورخ 28 بهمن 95 با ارائه مهندس کریمیان
1395/10/27

چگونه دوره های خود را اثربخش کنیم؟؟

دوره آموزشی چگونه دوره های خود را اثربخش کنیم ؟! مورخ 12 اسفند ماه با ارائه دکتر مصطفی معظمی
1395/10/27

کارگاه آموزشی تکنیک های بازاریابی و فروش با رویکرد مدیریت کسب و کار

کارگاه آموزشی تکنیک های بازاریابی و فروش با رویکرد مدیریت کسب و کار مورخ 27 بهمن ماه با رائه دکتر کامران صحت
1395/10/27

سمینار تخصصی مذاکرات برد-برد در سازمان صنعت و تجارت

برای اولین بار در ایران، با هدف توسعه مهارتهای کاربردی و ترفندهای مذاکره، با حضور اساتید برجسته دکتر احمد حلت، دکتر کامران صحت، دکتر شاهرخ شاکریان و پرفسور مسعود حیدری پدر علم مذاکره ایران
1395/08/01

دوره آموزشی سیمای نوین آموزش سازمانی در عصر کار کنان دانشور

مورخ 28 مهر ماه 95 با حضور جمعی ازمدیران، مسئولین و کارشناسان آموزش سازمانهای دولتی و خصوصی با ارائه دکتر اباصلت خراسانی برگزار شد.
1395/07/12

رویداد شرکت

رویداد شرکت رویداد شرکت رویداد شرکت رویداد شرکت
1395/07/12

ما را دنبال کنید