آموزش آنلاین چه فوایدی دارد

آموزش آنلاین چه فوایدی دارد

هر چقدر فعالیت­ های آکادمیک و تجاری دیجیتال تر می شوند، دانشجویان و دانش آموزان بیشتر پی منابع آنلاین برای تحصیل خود می روند. دریافت آموزش آنلاین به این معنی نیست که حتما باید در دانشگاهی 4 ساله ثبت ­نام کنید، بلکه اینترنت به همه دانشجویان در تمامی سنین این فرصت را می ­دهد تا به منابع آموزشی از هرجایی در جهان دسترسی داشته باشند و از مزایای آموزش آنلاین بهره مند شوند.

در حقیقت، آموزش آنلاین شامل طیف وسیعی از برنامه ­ها، دوره ­ها و منابع آنلاین می­ شود. می ­توانید از طریق منابع رایگان همانند ویدئوهای آموزشی، کلاس ­های ویژه و حتی پست ­های آگاهی­ دهنده وبلاگ ­ها، آموزش آنلاین غیر رسمی دریافت کنید. همچنین، می ­توانید در برنامه­ های آنلاین مؤسسه­ های معتبر ثبت ­نام کنید و گواهی­نامه ­ها و مدارک رسمی دریافت کنید.
 
طی سال ­های گذشته، بسیاری افراد نسبت به دریافت آموزش آنلاین تردید داشتند. برخی افراد تصور می ­کردند آموزش آنلاین اعتبار رزومه شان را کم می کند. دیگران نگران بودند که دوره ­های آنلاین ممکن است نتوانند همانند کلاس ­های حضوری سطح مشابهی از مشارکت دانش ­آموز و آموزگار را فراهم کنند. خوشبختانه، اکنون، فناوری ­های پیشرفته به دانش ­آموزان این توانایی را داده است تا با ثبت نام در مدارس هوشمند آموزش با کیفیت و معتبر را به صورت آنلاین دریافت کنند و پی به اهمیت آموزش آنلاین برده اند.
 
در حقیقت، بسیاری از دانشگاه­ های 4 ساله در حال حرکت به ‌سوی بهره بردن از مزایای آموزش آنلاین هستند. نه ‌تنها کلاس­ های آنلاین به مدارس در کاهش هزینه­ ها کمک می­ کنند، بلکه با توجه به پیشرفت ­های حوزه فناوری ارتباطات استفاده از این کلاس ­ها منطقی شده است.  20 سال قبل، مدارس برای ارتقا سطح آموزش به هیچ نرم افزار آموزشی دسترسی نداشتند. امروزه، آموزگاران و دانش­ آموزان می ­توانند با خیالی آسوده در فضایی مجازی دورهم جمع شوند.
 

1. می ­توانید به هر نوع آموزشی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید

بسته به مکان یا شرایط مالی ­تان، ممکن است به مدارس سنتی دسترسی نداشته باشید. ممکن است فاصله­ تان با نزدیک ­ترین دانشگاه بسیار زیاد باشد یا منابع مالی برای پرداخت شهریه و سایر هزینه ­ها را نداشته باشید. در برخی موارد مدارس در شهر، استان، یا منطقه شما ممکن است نوع دوره ­هایی که می ­خواهید یا نیاز دارید را ارائه نکنند.
 
مکان و منابع مالی تنها عوامل محدود کننده نیستند. بسیاری از دانشجویان از مشکلات سلامت یا معلولیت ­هایی رنج می ­برند که باعث می ­شود یادگیری در محیط کلاس درس سنتی برایشان دشوار گردد. در چنین موقعیت ­هایی، یادگیری حضوری دیگر یک گزینه محسوب نمی­ شود و شما می توانید از مزایای اموزش آنلاین بهره ببرید.
 
در عوض، آموزش آنلاین کلاس درس را مستقیماً به حضور شما می ­آورد. با یادگیری از راه دور، مجبور نیستید به مکان ­های دور سفر کنید یا حتی هزینه ­های گزاف بابت شهریه پرداخت کنید. می ­توانید، بدون اینکه لازم باشد خانه ­تان را ترک کنید، منابع یادگیری کم ‌هزینه و رایگان را پیدا کنید. همه ‌چیزی که برای بهره بردن از مزایای آموزش آنلاین نیاز دارید یک رایانه (یا دستگاهی مشابه) و یک ارتباط اینترنت قابل ‌اتکا است.
 

2. می توانید در راحت ترین مکان آموزش ببینید

تصور کنید دارید از روی کاناپه یا کافی­ شاپ مورد علاقه ­تان کلاس زبان انگلیسی یا اقتصاد را می­ گذرانید، هر دو مکان­ هایی هستند که احتمالاً به ‌مراتب از محیط کلاس درس معمول راحت ­تر هستند. این دقیقاً همان چیزی است که کلاس ­های آنلاین به شما اجازه انجام دادنش را می ­دهد – هرجایی که برایتان راحت ­تر است، یاد بگیرید.
 
برخلاف دوره­ های سنتی که ملزم هستید در مکانی معین حضور داشته باشید، دوره­ های آنلاین اغلب درس­ های غیر همزمان ارائه می­ کنند که به شما اجازه می ­دهند تا مطالعاتتان را حول جدول زمانی خودتان برنامه ­ریزی کنید. می­ توانید زمانی که در بهترین حالت خود هستید، سخنرانی ­ها را تماشا کرده و مطالعه کنید، چه اول صبح باشد، چه میانه روز یا دیرهنگام در شب. این امر باعث می­ شود آموزش آنلاین گزینه ­ای عالی برای افرادی باشد که برای راحتی، انعطاف ­پذیری و استقلال ارزش قائل هستند.
 

3. ابزارهای بیشتری در اختیارتان خواهد بود

در کلاس ­های درس سنتی، آموزگاران همیشه منابعی که با سبک­ های یادگیری مختلف هم خوانی داشته باشد در اختیار ندارند. متأسفانه، این امر می ­تواند باعث شود بسیاری از دانش ­آموزان احساس کنند کنار گذاشته‌ شده‌ اند. هرکسی اطلاعات را به نحوی متفاوت جذب می­ کند، بنابراین یافتن مدرسه یا برنامه­ هایی که نیازهای شما را برآورده کند می­ تواند دشوار باشد.
 
خوشبختانه، آموزش آنلاین به شما امکان دسترسی به نرم ­افزار یا برنامه­ ها برای تمامی سبک ­های یادگیری قابل ‌تصور را می ­دهد. انسان ها دارای هوش های مختلف هستند و یادگیری آنها به واسطه هوش های مختلف متغیر است . آیا شما با محصولات بصری بهتر یاد می­گیرید؟ می­ توانید برنامه­ هایی بیابید که ویدئوهای آموزشی برای دانش ­آموزان فراهم می­ کنند. آیا یادگیرنده حسی – حرکتی هستید؟ مدارس مختلف محرک­ های آنلاینی ارائه می­ کنند تا به دانش­ آموزانی که از طریق حرکت بهتر یاد می ­گیرند، کمک کنند. مزایای آموزش آنلاین برای یادگیرندگان غیر سنتی عملاً بی ­نهایت است.
 

4. هزینه ­های سربارتان کمتر می­شود

اگر در مؤسسه آموزش عالی تحصیل ‌کرده باشید، می­ دانید که هزینه­ های آموزشی بسیاری وجود دارد. دانشگاه­ های سنتی باید ساختمان، تجهیزات، و دانشکده داشته باشند تا به دانشجویانشان آموزش با کیفیت ارائه کنند. در بیشتر موارد، این هزینه­ ها از طریق شهریه و سایر هزینه­ ها به دانشجو انتقال می ­یابد.
 
این یکی از بزرگ­ترین مزایای آموزش آنلاین است و دلیل دیگری برای چرایی انتخاب کلا س های آنلاین توسط دانشجویان است. نیازی نیست برای کلاس­ های درس بزرگ، سالن­های همایش، هزینه ­های اداری، و صدها هزینه دیگر دانشگاه سنتی کمک کنید. در عوض، هزینه هایتان کاهش می­ یابد چون هزینه سربار حداقل شده است. در بسیاری موارد، دانشگاه ­ها یا برنامه ­های آموزش آنلاین می ­توانند دوره ­های رایگان و گواهینامه­ های آنلاین ارائه کنند. درنتیجه، افراد بیشتری می­ توانند به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند، حتی اگر تا قبل از این به آن دسترسی نداشتند.
 

5. می­ توانید آموزشتان را سفارشی کنید

درحالی که آموزش آنلاین به افراد با سبک­ های یادگیری متفاوت کمک می­ کند، انطباق­ پذیری بیشتر با افراد دارای اهداف خاص را نیز فراهم می­ کند. برخی افراد برای پیشرفت شخصی آموزش دریافت می ­کنند، درحالی که سایرین برای پیشرفت کاری به دانشگاه می روند. مهم نیست چه هدفی در ذهن دارید، آموزش آنلاین می­ تواند به شما دقیقاً همان چیزی را بدهد که نیاز دارید.
 
به ‌عنوان ‌مثال، اغلب دانشگاه­ های سنتی برنامه ­های استاندارد 4 ساله، مدارک تحصیلی پیش نیاز و مدرک فارغ­ التحصیلی دارند. زمانی که به دانشگاه حضوری می ­روید، باید از الزامات سخت‌ گیرانه دوره پیروی کنید. به‌عنوان ‌مثال، برنامه مدرک دانشگاهی­ تان ممکن است شما را ملزم کند دو سال زبان خارجی بگذرانید، حتی اگر می ­خواهید در حوزه ه­ای غیر مرتبط مدرک بگیرید.
 
زمانی که برای آموزش به سراغ روش آنلاین می ­روید، شما پشت فرمان هستید.از مزایای آموزش آنلاین این است که می­ توانید مؤسسه ای را که می­ خواهید برایشان درخواست بدهید، دوره­ هایی که می­ خواهید بگذرانید و نحوه و زمانی که می ­خواهید یاد بگیرید را خودتان انتخاب کنید. درحالی که برنامه­ های مدرک آنلاین نیز الزامات معینی دارد که باید آن­ها را رعایت کنید، به‌ طورکلی، در انتخاب مسیرتان انعطاف­ پذیری بیشتری به شما می ­دهند.
 
علاوه بر این، می­ توانید دوره­ ها را با سرعت خودتان سپری کنید، تکالیف و آزمون­ ها را با برنامه زمانی انعطاف­ پذیرتر تمام کنید، و به شیوه و در زمانی مطالعه کنید که برای شما مناسب است. به ‌طور خلاصه، آموزش آنلاین به شما اجازه می­ دهد زمان و نحوه­ یادگیری را خودتان مشخص کنید، به ‌جای اینکه دانشگاه این انتخاب­ ها را به‌ جای شما انجام دهد.
 

6. می ­توانید روی توسعه فردی خود کار کنید

درنهایت، آموزش آنلاین شما را در جایگاهی منحصربه ­فرد برای کار بر روی توسعه فردی قرار می ­دهد. به‌ عنوان ‌مثال، زمانی که والدین برای اولین بار فرزندانشان را به دانشگاه می ­فرستند، به ‌طورکلی، انتظار دارند دانشجویانشان مهارت ­های ابتدایی زندگی را علاوه بر برنامه درسی­ شان فرا بگیرند. در دانشگاه سنتی، ممکن است یاد بگیرید چگونه کارهای بسیاری را به ‌تنهایی انجام دهید، همانند بودجه ­بندی پولتان، مدیریت زمانتان و یادگیری انضباط شخصی.
 
همین موضوع برای آموزش آنلاین نیز صحت دارد، با چند تفاوت کلیدی. یکی مزایای آموزش آنلاین انعطاف ­پذیری جدول زمانی است، اما اگر مدیریت زمان را خوب تمرین نکنید، این امر می­ تواند به یکی از معایب یادگیری آنلاین تبدیل شود. درنتیجه، داشتن آموزش آنلاین به شما انگیزه می ­دهد تا خودتان کارهای کلاسی را انجام دهید، حتی زمانی که موعد مقرر یا محیط کلاس رسمی نداشته باشید. نیاز به منظم بودن و انگیزه داشتن زمانی که در حال یادگیری آنلاین هستید، تقویت می ­شود، همان‌طور که باید عوامل حواس ­پرتی و سایر مسئولیت ­هایی که ممکن است در خانه داشته باشید را نادیده بگیرید.
 
بر اساس گزارش اخبار و جهان آمریکا، یکی از ویژگی­ های برجسته ­ای که دانشجویان آنلاین از دید کارفرمایان آینده ­شان دارند، مدیریت زمان است. درحالی‌ که بسیاری از دانشجویان سنتی مجبور هستند این مهارت را سرکار یاد بگیرند، دانشجویان آنلاین با سال­ها تجربه مدیریت زمان از راه می ­رسند. این مهارت کلیدی باعث می ­شود دانشجویان آنلاین به‌ طور خاص برای جایگاه­ هایی جذاب شوند که آن­ها را ملزم می ­کند به‌ طور مستقل کار کنند، چند وظیفه را هم ‌زمان انجام دهند و باهمکارانشان از راه دور همکاری کنند.
 
علاوه بر این، اگر در استفاده از رایانه­ یا نرم ­افزار مهارت ندارید، گذراندن دوره آنلاین فرصتی عالی برای آغاز یادگیری است. درحالی‌ که می­ توانید مهارت­ های فنی را از کتاب­ های درسی یاد بگیرید، گاهی اوقات تجربه عملی داشتن مفیدتر خواهد بود. بنابراین، با تمام شدن کلاس، نیازی نیست یادگیری هم تمام شود. آموزش آنلاین می ­تواند به شما مهارت های فنی جدید عالی بسیاری آموزش دهد که می ­تواند برای زندگی روزمره ­تان مفید باشند.
 

7.یادگیری آنلاین شما را آماده یادگیری در زندگی واقعی می­ کند

به‌ عنوان دانشجوی آنلاین، به‌ طور مستقل عادت یادگیری را کسب خواهید کرد، که شما را آماده نوعی از یادگیری می ­کند که احتمالاً در محل کار با آن مواجه خواهید شد. بسیاری از مشاغل نیازمند آموزش دوره ­ای در قالب آنلاین و نیز تحقیقات مستقل جهت کسب مهارت­های جدید یا پیشرفت در فناوری است.از مزایای آموزش آنلاین این است که شما با داشتن تجربه در هر دوی این موارد، می­توانید کارفرمایان آتی را با توانایی­ خود برای یادگیری تحت تأثیر قرار دهید و سرکار نیز همچنان به رشد خود ادامه دهید. بسیاری از فارغ ­التحصیلان آنلاین متوجه می ­شوند ازآنجایی ‌که پیش ‌از این عادت کرده ­اند به‌عنوان یک دانشجو یاد گرفته و کار کنند، هنگامی‌ که زمانش برسد، آمادگی بهتری برای تداوم یادگیری به‌ عنوان یک کارمند خواهند داشت.
 

نتیجه­ گیری

مزایای بسیاری برای آموزش آنلاین وجود دارد. بین زمان­ بندی منعطف، هزینه­ های کمتر،راحتی در زمان یادگیری و دسترسی بیشتر به منابع یادگیری، مزایای آموزش آنلاین به ‌مراتب وزن بیشتری نسبت به معایب آن دارند. بنابراین، اگر در حال وزن دهی به مزایا و معایب آموزش آنلاین هستید، مطمئن شوید مزایای مطرح ‌شده در بالا را در نظر می­ گیرید.

ما را دنبال کنید